PDA

View Full Version : Recente Strymon advertenties op Marktplaats



Cue Zephyr
13 juli 2017, 22:05
Dag allemaal,

Heeft iemand toevallig adverenties van meerdere Strymon pedalen voorbij zien komen op Marktplaats van dezelfde verkoper? Het betreft ene Rick uit Vlaardingen.

Ik krijg al de hele week geen contact meer met de verkoper terwijl ik wel betaald heb. Waarschijnlijk ben ik dus gewoon genept. Ik heb niet op alle advertenties gereageerd en hoop mensen te vinden die op de andere advertenties hebben gereageerd.

Ik moet het nog een dag geven en dan ga ik aangifte doen.

Opletten dus!

CZ

MarkS
13 juli 2017, 22:23
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1183255196-strymon-dig.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

MarkS
13 juli 2017, 22:24
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1167287724-lezen-strymon-flint-timeline-delay-tc-electronic-big-sky.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=30

Cue Zephyr
13 juli 2017, 22:53
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1183255196-strymon-dig.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Yup, dat is 'm!

MarkS
14 juli 2017, 08:01
En nog 1:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1167238019-lezen-strymon-big-sky.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=28

Da Vinci
14 juli 2017, 09:08
Wanneer gaan ze bij MP nou eens met beoordelingen van verkopers werken...

The Lo Lands
14 juli 2017, 09:33
Wanneer gaan ze bij MP nou eens met beoordelingen van verkopers werken...

Eens, maar dan zal tevens de koper (door de verkoper) beoordeeld dienen te worden. Want het is niet altijd de verkoper waar het mis gaat!

HaroldA
14 juli 2017, 09:50
Wanneer gaan ze bij MP nou eens met beoordelingen van verkopers werken...

MP is van eBay. MP wordt dus doelbewust "dom" gehouden om meer vraag/markt voor eBay te genereren.

BamBuFan1
14 juli 2017, 15:51
Wanneer gaan ze bij MP nou eens met beoordelingen van verkopers werken...

Waarom zou mp ergens moeite voor doen als het geld met bakken tegelijk binnenstroomt? Gewoon steevast alle verantwoordelijkheid voor louche gebruikers van je afschudden met het adagium "wij zijn slechts een platform, wij nemen geen verantwoordelijkheid voor gebruikers van ons platform"...

Om met Hans Teeuwen te spreken: "Lalala...geld".

Cue Zephyr
14 juli 2017, 16:35
Waarom zou mp ergens moeite voor doen als het geld met bakken tegelijk binnenstroomt? Gewoon steevast alle verantwoordelijkheid voor louche gebruikers van je afschudden met het adagium "wij zijn slechts een platform, wij nemen geen verantwoordelijkheid voor gebruikers van ons platform"...

Om met Hans Teeuwen te spreken: "Lalala...geld".
Dit dus.

Als jullie me willen excuseren, ik ga even sparen voor een Kemper of iets dergelijks.

dml
15 juli 2017, 10:32
MP is van eBay. MP wordt dus doelbewust "dom" gehouden om meer vraag/markt voor eBay te genereren.

Wat een onzin. Marktplaats is gewoon een begrip in NL. MP groeit nog steeds en is al in het bezit van eBay sinds 2004. Denk je echt dat een club als eBay 13 jaar lang gaat proberen meer markt voor eBay te genereren door MP dom te houden? Als dat echt het geval zou zijn, dan doen ze dat wel op een zeer inefficiënte, on-Amerikaanse manier.

Erik de Perik
15 juli 2017, 10:42
Wat een onzin. Marktplaats is gewoon een begrip in NL. MP groeit nog steeds en is al in het bezit van eBay sinds 2004. Denk je echt dat een club als eBay 13 jaar lang gaat proberen meer markt voor eBay te genereren door MP dom te houden? Als dat echt het geval zou zijn, dan doen ze dat wel op een zeer inefficiënte, on-Amerikaanse manier.

Inderdaad, ik denk eerder dat het andersom is. Waar eBay in andere landen veel meer garanties moet geven aan kopers, accepteert men op MP dat je om de zoveel tijd besodemieterd wordt.

Brad
15 juli 2017, 10:57
Wat een onzin. Marktplaats is gewoon een begrip in NL. MP groeit nog steeds en is al in het bezit van eBay sinds 2004. Denk je echt dat een club als eBay 13 jaar lang gaat proberen meer markt voor eBay te genereren door MP dom te houden? Als dat echt het geval zou zijn, dan doen ze dat wel op een zeer inefficiënte, on-Amerikaanse manier.

Dat is wel vergezocht ja dat Ebay Marktplaats bewust dom houdt. Hoe dan ook, ophalen en contant betalen en nooit vooruit betalen is het beste. Je hebt dan wel weer het gevaar van beroving.

dml
15 juli 2017, 16:20
Dat is wel vergezocht ja dat Ebay Marktplaats bewust dom houdt. Hoe dan ook, ophalen en contant betalen en nooit vooruit betalen is het beste. Je hebt dan wel weer het gevaar van beroving.

Nooit met cash in je zak iets (duurs) willen testen. Ik ga in dit soort gevallen altijd zonder contanten op zak naar het betreffende adres. Heb je het item getest en voldoet het aan je verwachtingen, pas dan zoek je een pin-apparaat op.
En in alle gevallen: zorg dat je zoveel mogelijk gegevens van de verkoper hebt en bel een keer met de verkoper. Ja, bellen, niet appen of via FB. Maar dat schijnt men tegenwoordig niet meer te kunnen.......

dml
15 juli 2017, 16:22
@TS: wat heb je betaald voor welk pedaal?

Dirk_Hendrik
16 juli 2017, 17:51
Ligt het aan mij of begrijp ik, met bovenstaande MP linkjes, echt geen reet van dit draadje. Wie is nou precies de oplichter? Die Rick of degene die in MP adds waarschuwt tegen een Rick?

Beans
17 juli 2017, 10:14
hoi,

Kan je even de rekeningnummer doorgeven?

Jan Buurman
17 juli 2017, 10:35
Ligt het aan mij of begrijp ik, met bovenstaande MP linkjes, echt geen reet van dit draadje. Wie is nou precies de oplichter? Die Rick of degene die in MP adds waarschuwt tegen een Rick?

Ligt niet geheel aan jou. Ik begreep die linkjes ook niet helemaal..

MarkS
17 juli 2017, 12:49
Linkjes waren in het algemeen bedoeld als voorbeeld.. Er zijn meerdere gedupeerden die zijn opgelicht door 1 of meerdere personen die adverteren met Strymon spul.

Pepe
17 juli 2017, 13:09
Waarom zou mp ergens moeite voor doen als het geld met bakken tegelijk binnenstroomt? Gewoon steevast alle verantwoordelijkheid voor louche gebruikers van je afschudden met het adagium "wij zijn slechts een platform, wij nemen geen verantwoordelijkheid voor gebruikers van ons platform"...

Om met Hans Teeuwen te spreken: "Lalala...geld".

Ze ZIJN een platform. Net zoals Ebay. Ze kunnen niet eens verantwoordelijkheid nemen, dat is hun rol niet en daar hebben ze de middelen niet toe.

Dat zou ongeveer hetzelfde zijn dat wanneer jij iemand vertelt dat het huis van je overbuurman te koop is je daarmee verantwoordelijk bent voor de verborgen gebreken van dat huis.
Ik lees dat vaker hoor maar ik blijf het een rare manier van denken vinden.

Rick trodat
17 juli 2017, 14:06
Soms is het niet zwart wit hé:

Verhalen die ik ook gehoord heb: Verkoper verkoopt en verstuurd per post zijn product naar de koper. Pakketje komt netjes aan, maar product zit niet in de doos, althans dat zegt de koper. Verkoper zegt dat dit wel gebeurt is.

Er kunnen dan drie partijen ''fout'' zijn. De verkoper heeft het product nooit in de doos gedaan. De koper liegt, of de bezorger is er met de buit vandoor ( en geloof me dit gebeurt zeer zeer regelmatig).

Tja en wat dan? Slechte recensie schrijven?

Aangifte doen? Bank doet echt niks hoor.



Met marktplaats haal ik het altijd op, tenzij het bedrag <50 euro is. Dan wil ik het risico wel lopen.

Cue Zephyr
17 juli 2017, 16:02
Nooit met cash in je zak iets (duurs) willen testen. Ik ga in dit soort gevallen altijd zonder contanten op zak naar het betreffende adres. Heb je het item getest en voldoet het aan je verwachtingen, pas dan zoek je een pin-apparaat op.
En in alle gevallen: zorg dat je zoveel mogelijk gegevens van de verkoper hebt en bel een keer met de verkoper. Ja, bellen, niet appen of via FB. Maar dat schijnt men tegenwoordig niet meer te kunnen.......
Die werkwijze ga ik inderdaad toepassen.

Voor nu ga ik gewoon maar dingen nieuw kopen, want het is er tweedehands niet.


@TS: wat heb je betaald voor welk pedaal?
Redelijke prijs voor een Strymon DIG en en veel te lage prijs voor een BigSky.


Aangifte doen? Bank doet echt niks hoor.
Sterker nog, ze beschermen de oplichters.

MarkS
17 juli 2017, 18:35
Bij Marktplaats kun je naar hartelust je nickname en woonplaats wijzigen, meerdere accounts aanmaken als je meerdere email accounts gebruikt. Voor het fatsoen krijg je soms een melding als verkoper zich in het buitenland zou bevinden, en een oproep tot waakzaamheid indien je een te koop gevraagd/gezocht advertentie plaatst.
van banken hoef je al helemaal geen medewerking te verwachten. Paypal LIJKT wat veiliger, geld wordt pas overgemaakt indien product daadwerkelijk is ontvangen. Maar koper kan ook de boel in oplichter zijn door te stellen dattie een lege doos of een baksteen heeft ontvangen..

tot nu toe heb ik steeds geluk gehad, ook bij duurdere aankopen. Alleen eenmaal bij een te koop gevraagd een reactie van een pipo met een account van 2 dgn oud.

Pepe
17 juli 2017, 21:44
Paypal LIJKT wat veiliger, geld wordt pas overgemaakt indien product daadwerkelijk is ontvangen. .

Hoe kom je aan dat idee? Je geeft maar 1 keer toestemming aan Paypal.

Met al dit soort dingen, je moet kijken wat het product is. Bij Marktplaats en Ebay is webspace het product, bij banken geld en bij Paypal waarborg voor koper.
Dus als je advertentie niet goed verschijnt bel je Marktplaats op, is je briefje van 20 vals dan bel je de bank en heeft je koper niks gestuurd dan gaat Paypal voor je aan de slag.

apekop
19 juli 2017, 11:46
Nooit met cash in je zak iets (duurs) willen testen. Ik ga in dit soort gevallen altijd zonder contanten op zak naar het betreffende adres. Heb je het item getest en voldoet het aan je verwachtingen, pas dan zoek je een pin-apparaat op.
.

Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?

Pepe
19 juli 2017, 13:04
Ik doe het ook al is het alleen maar omdat je met een berg geld opgeschept zit wanneer je niks koopt.

Het heeft ook nadelen, de laatste keer tufte ik met de eigenaar drie kwartier rond op zoek naar een ING automaat die werkte (andere automaten gaan niet verder dan 1000 euro per dag)
Ik kan me ook een keer herinneren dat ik een werelddeal had beklonken maar hopeloos verdwaalde op zoek naar een automaat en uiteindelijk dacht fuck it, en richting snelweg af sloeg.

Tabula Rasa
19 juli 2017, 13:07
maar hopeloos verdwaalde op zoek naar een automaat en uiteindelijk dacht fuck it, en richting snelweg af sloeg.
Oh, dat was jij? Bedankt hè. Ik kwam daarna niet meer van mijn squier met Fender decalletje af.

the sure thing
20 juli 2017, 08:03
Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?

Briljant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
21 juli 2017, 13:06
Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?

Typisch Louis van Gaal moment.......

Joris Roosendaal
21 juli 2017, 13:26
Ik doe het ook al is het alleen maar omdat je met een berg geld opgeschept zit wanneer je niks koopt.


Dat geld Kun je toch terug op je rekening storten!

apekop
21 juli 2017, 13:28
Typisch Louis van Gaal moment.......

Kennelijk mis ik iets....:)

Pepe
21 juli 2017, 14:47
Dat geld Kun je toch terug op je rekening storten!

Ja natuurlijk, je duwt het gewoon weer terug in de automaat.

Is gedoe, hoofdkantoor zoeken, volgnummertjes trekken of betaalpas aanvragen en als dat te vaak gebeurt moet je er ook nog 's flink voor betalen.

Erik de Perik
21 juli 2017, 14:51
Ja natuurlijk, je duwt het gewoon weer terug in de automaat.

Is gedoe, hoofdkantoor zoeken, volgnummertjes trekken of betaalpas aanvragen en als dat te vaak gebeurt moet je er ook nog 's flink voor betalen.

Klopt, gewoon weer terugstorten via de automaat. (https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/contant-geld/storten.html)

Brad
21 juli 2017, 15:03
Bij de ING kan het ook. Gewoon cash geld in een automaat donderen en op je rekening storten.

dml
21 juli 2017, 15:21
Kennelijk mis ik iets....:)

Omdat het mooi weer is.
Stel dat ik een boze bandiet ben die graag mensen berooft van hun zuur verdiende centjes, waar zou ik dat dan het liefste doen? Bij mij thuis of in een louche buurt waar nauwelijks huizen staan maar waar je de niets vermoedende koper voor een huis eventjes afhandig kan maken van doekoe?

Of laat ik hem eerst mijn huis binnen, ik laat hem mijn gitaar proberen, hij verlaat mijn huis om geld te tappen, hij komt weer in mijn huis om mijn gitaar op te halen maar ik grijp zijn geld en ik ren weg...... oh nee, ik woon hier........ ik schop hem de deur uit zonder gitaar.

Wat denk je zelf?

dml
21 juli 2017, 15:22
Klopt, gewoon weer terugstorten via de automaat. (https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/contant-geld/storten.html)

Klopt, dat kan. Maar bij de Rabobank moet je na vijf keer binnen een jaar storten een x bedrag per storting betalen.

Pepe
21 juli 2017, 15:27
Ja grappig, ik zeg dat het kan maar noem gelijk de nadelen daar bij.

Komen de reacties: ja het kan..

het zal vrijdag zijn...

Erik de Perik
21 juli 2017, 15:47
Bij de abnamro max 200 biljetten per keer en zo vaak als je wilt. Toevallig net nog gedaan. Maar wellicht zie ik een nadeel over het hoofd?

Erik de Perik
21 juli 2017, 15:48
Ohja en bij iedere geldautomaat.

apekop
23 juli 2017, 10:36
Klopt, dat kan. Maar bij de Rabobank moet je na vijf keer binnen een jaar storten een x bedrag per storting betalen.

Ik dacht je altijd moet betalen als je geld stort bij de Rabo. 1,50 per keer. In ieder geval wel bij de automaat. Ik vind dat zelf compleet belachelijk en afzetterij.

HaroldA
23 juli 2017, 12:58
Ik dacht je altijd moet betalen als je geld stort bij de Rabo. 1,50 per keer. In ieder geval wel bij de automaat. Ik vind dat zelf compleet belachelijk en afzetterij.

Klopt. Maar waar moeten anders de bonussen van betaald worden? Overigens komt dit bovenop de hoge kosten van de rekening zelf.

apekop
23 juli 2017, 14:06
Gelukkig dat de rente zo hoog is...

Helaas zijn er niet zo veel alternatieven die veel beter zijn.

Erik de Perik
23 juli 2017, 14:12
Bij de abn kost het niets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brum
23 juli 2017, 18:59
Bij de abn kost het niets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helaas, niets is gratis. Het lijkt gratis, maar alle diensten worden keurig netjes doorberekend. Beetje als het zegeltjes idee van de Appie Heijn. Verre van gratis.

apekop
23 juli 2017, 20:47
Lijkt mij ook. Bij de abn zullen dan waarschijnlijk andere dingen weer geld kosten.

dml
23 juli 2017, 20:47
Wat een geklaag!! Dan haal je toch lekker al je geld van de bank en stop je alles in een ouwe sok? Stelletje stratenmakers, anno nu zijn er nog mensen die klagen als ze opeens niet meer aan het eind van de week een envelop met geld krijgen maar maandelijks op hun rekening gestort.

MarkS
24 juli 2017, 01:34
Tsja, beetje dubbel gevoel, betalen voor "servicekosten" voor transacties met mijn eigen geld wat ik aan hen in bruikleen geef .. zal de moderne tijd wel zijn....of verkapte parkeertarieven in de vorm van negatieve spaarrente in de nabije toekomst.. alsof ik een pakhuis huur om mijn vermogen onder te brengen...
Pas als de kroeg om de hoek niet meer "op de pof" blijft schenken, pas dan ga ik echt steigeren.

apekop
24 juli 2017, 14:32
Wat een geklaag!! Dan haal je toch lekker al je geld van de bank en stop je alles in een ouwe sok? Stelletje stratenmakers, anno nu zijn er nog mensen die klagen als ze opeens niet meer aan het eind van de week een envelop met geld krijgen maar maandelijks op hun rekening gestort.

Dat heeft niks met klagen te maken, maar gewoon een stukje service dat je als klant mag verwachten. Nu betaal je steeds meer voor dezelfde of mindere service, aangezien je alles zelf moet doen. En erg rendabel is het niet om te sparen. Het is niet dat de banken niks verdienen aan onze centen of zo...Maar goed, we draven off topic door

dml
29 juli 2017, 10:28
Dat heeft niks met klagen te maken, maar gewoon een stukje service dat je als klant mag verwachten. Nu betaal je steeds meer voor dezelfde of mindere service, aangezien je alles zelf moet doen. En erg rendabel is het niet om te sparen. Het is niet dat de banken niks verdienen aan onze centen of zo...Maar goed, we draven off topic door

Is dat zo? MOET je alles zelf doen of vind je het juist heel gemakkelijk dat je alles zelf KAN doen?
Je kan nog steeds naar de balie lopen en de vriendelijke bediende vragen jouw geld op jouw rekening te storten.

dml
29 juli 2017, 10:29
We hebben er weer eentje, dit keer een Helix voor te weinig.

https://www.marktplaats.nl/m1188089563

the sure thing
29 juli 2017, 10:48
Dat soort mensen wonen nooit in Utrecht 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk