PDA

View Full Version : Is dat de mond



Duhsjaak
13 juli 2017, 05:57
16 januari 2017 stond deze tekst al in 'Je eigen songteksten'.
En vlak voor mijn absence of leave heb ik die tekst op muziek gezet.

Zoals vaker zitten er citaten in. Het gitaar huppeltje van Three steps to heaven van Eddie Cochran.
En het Four Seasons koortje 'Silly girl', dat hier 'Suf gelul' is geworden.

Solo is gerelateerd aan het refrein in dit geval.

http://picosong.com/WzkY

De tekst:
Is dat de mond

Je zegt dat het dragen van een doek
Op basis van vrijwilligheid is
Loop ik op het Mercatorplein
Dan is er nog heel wat mis

De Perzische doek van mijn vriendin
Is oorzaak van heel veel vals geloer
Veel pssss pssss geluiden achter ons
Veel schatje, sletje en hoer

Dus die vrijwilligheid begrijp ik
Zij moet vrijwillig doen wat jij wil
Misschien OK in noord Afrika
In Amsterdam overkill

Wat vind je ervan als jouw zuster
Door mij voor hoer wordt uitgemaakt?
Dan ben je op je allermanlijkst
Stoere rifka, lichtgeraakt

Br
Je vader kwam naar Nederland
Trapte zijn slof aan de achterkant in
Maar dat aanpassen van één kant komt
Dat kan er bij mij niet in

Ref
Vindt je dat mijn vriendin een hoer is?
En if so hou je mond gerust
Want die grote bek, is dat de mond
Waarmee je je moeder kust?

W16jan2017

Zo'n automatische stem robot was handig van pas gekomen met zo setje nieuwe snaren. En stemmen tijdens het spelen ben ik niet zo goed in. Maar wel geprobeerd natuurlijk.
Enjoy!
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
13 juli 2017, 12:33
Een hit zal het niet worden, en ja..de stemming is zo hier en daar wat losjes maar het geheel is niet onaardig...laat ik het zo zeggen; ik heb mindere gehoord van je..

Qua tekst zou het zomaar kunnen dat je op het komende PVV congres als gastzanger wordt uitgenodigd dus duimen maar!

Duhsjaak
14 juli 2017, 09:01
Betreffende jongens/mannen staan doorgaans vooraan om respect te eisen. Maar blijken daarin toch vaak te kort te schieten waar het respect voor vrouwen betreft.
In dit geval een beeldschone vrouw die wel een hoofddoek draagt, maar van een iets andere, iets lossere traditie. En waarom zou die geen respectvolle behandeling krijgen? Omdat ze van oorsprong Farsi spreekt?

Deze tekst stelt dat aan de orde, zonder dat ik de pretentie heb de wereld daarmee te veranderen of een hit te zullen veroorzaken.
In dit verband ontgaat de link met de PVV mij dan ook.

Ik heb in de Bijlmer (tegenwoordig Amsterdam Zuid-Oost, de Bijlmer zou te stigmatiserend zijn) vanaf 1991 tot 2009 volwassenenonderwijs verzorgd op het ROC voor drop outs. De zin: 'Is die grote bek.....', heeft mij menigmaal applaus opgeleverd van de aanwezige vrouwen en gegrinnik van de mannen. Anders dan andere liedteksten van mij is deze dus letterlijk uit de praktijk.

Maar ik vind het leuk dat je hebt geluisterd en de slordigheidjes door de vingers ziet.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
24 juli 2017, 19:05
Mooie tekst Spot on.
Jammer dat de uitvoering niet zo strak is, maar zij u vergeven. (voor zover dat 'nodig' is.....)

Duhsjaak
24 juli 2017, 21:22
Mooie tekst Spot on.
Jammer dat de uitvoering niet zo strak is, maar zij u vergeven. (voor zover dat 'nodig' is.....)

Ha, Ernest
Leuk dat je hebt geluisterd.
Ik heb dingest aan vergeving, maar dat jij het geeft vind ik een mooie gedachte.

Ik ben wel eens wat strakker geweest. Ik stond tijdens het spelen nog de hoogste drie snaren te stemmen, terwijl overhoofd (überhaupt) spelen al een bovenmenselijke inspanning is.

Ik hoop dan ook weer op een gestructureerde opname van Ued (laagfrequent voor UEdele - en de hogekast lagekast klopt hier echt).
Thanks mate!!!
Vriendelijke groet, Gus



In 1972 heb ik die afkorting nog in zakelijk setting getypt. Op een Remington overigens.
Nu kent Google de aanspreektitel en de afkorting nauwelijks.
Kun je nagaan hoe snel wij vergeten zullen zijn......

Fusion
24 juli 2017, 21:49
Rake tekst. Over paar daagjes luisteren. Remind me! :)

guitarkid2
24 juli 2017, 22:11
mooi liedje sjaakie

maxdb
25 juli 2017, 00:15
Prachtig lied weer, met de onvervalste zilveren Gus sound. Dank U. ( respect :D )

Duhsjaak
25 juli 2017, 06:25
Rake tekst. Over paar daagjes luisteren. Remind me! :)

Thanks.
Je hoeft vanzelf niks, maar ik zou het leuk vinden als je het deed.
Dat luisteren bedoel ik dus. En als je iets wilt posten waaruit de klanken van je Indonesische dame blijkt/blijken....
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
25 juli 2017, 06:34
mooi liedje sjaakie

Dank je wel.
Nieuwsgierig als ik ben, ging ik op zoek of ik iets van jouw muziek zou kunnen vinden.
Daarbij vond ik wel de kneiterharde geel-Aziatische dance van ki yong choung uit Korea (waarom die de alias GuitarKid2 heeft is een Aziatisch mysterie), maar dat brengt mij niet dicht bij de dingen waarnaar ik zocht.

Dus: Ik hoop dat je hier ook eens wat van je eigen muziek wilt posten.
Cheers!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
25 juli 2017, 06:36
Prachtig lied weer, met de onvervalste zilveren Gus sound. Dank U. ( respect :D )

Dat dat respect wederzijds is, is duidelijk.
De zilveren sounds. Wauw!!! Dank voor het compliment.
En voor het luisteren.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
26 juli 2017, 15:11
Goed begin, lekkere lead (wel wat té slordig af en toe). Goede tekst, de acbtergrondkoortjes en de zang zelf is moeilijk verstaanbaar. Oh ja, en ik weet dat t jouw ding niet is, maar meer variatie in de drums zou wonderen doen :D

En kun je die hi-hat/noise/shake wat t ook is wat zachter zetten? En je gitaren waren harder ivt de zang? Dank u ;)

Duhsjaak
27 juli 2017, 05:53
Goed begin, lekkere lead (wel wat té slordig af en toe). Goede tekst, de acbtergrondkoortjes en de zang zelf is moeilijk verstaanbaar. Oh ja, en ik weet dat t jouw ding niet is, maar meer variatie in de drums zou wonderen doen :D

En kun je die hi-hat/noise/shake wat t ook is wat zachter zetten? En je gitaren waren harder ivt de zang? Dank u ;)

Hi Fu
Ik ben eerlijk gezegd een beetje benieuwd hoe je ernaar luistert.
Op mijn koptelefoon klinkt ie helemaal niet verkeerd qua balans/mix. Maar ik zal er op letten. De combi van fingerdrums en kleine percussie doel je op zeker. Hmmmm. Food for thought.

Solo'tje wel weer erg Gabor Szabo geïnspireerd met dat A snaartje (B bij jou denk ik) er telkens onder.
Leuk dat je ernaar hebt geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
29 juli 2017, 07:11
Op 8 juni stonden wij met het tentje op een berg in Espagna. In de woeste buitenlanden is WiFi niet overal vanzelfsprekend. Dus ik heb altijd mij schrijfmap bij me waarin ik refreintjes noteer.
De teller voor dit jaar staat nu op 121 blaadjes van (over het algemeen) 7 refreintjes per pagina.

Dat Fu zich langzamerhand tot het geweten van GN aan het ontpoppen is, blijkt wel uit een van de refreintjes van 8 juni dus:
Je schortte je rok op en beklom een kruk
'k had liever dat je mij had beklommen
bij zo'n gedachte kan mijn dag niet meer stuk
't zou Fu zeggen? Kan me niet bommen

Dus ik heb op 1128 meter hoogte stilgestaan bij Fu's oordeel.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
29 juli 2017, 15:12
Op 8 juni stonden wij met het tentje op een berg in Espagna. In de woeste buitenlanden is WiFi niet overal vanzelfsprekend. Dus ik heb altijd mij schrijfmap bij me waarin ik refreintjes noteer.
De teller voor dit jaar staat nu op 121 blaadjes van (over het algemeen) 7 refreintjes per pagina.

Dat Fu zich langzamerhand tot het geweten van GN aan het ontpoppen is, blijkt wel uit een van de refreintjes van 8 juni dus:
Je schortte je rok op en beklom een kruk
'k had liever dat je mij had beklommen
bij zo'n gedachte kan mijn dag niet meer stuk
't zou Fu zeggen? Kan me niet bommen

Dus ik heb op 1128 meter hoogte stilgestaan bij Fu's oordeel.
Vriendelijke groet, Gus
:D of :( ?

Laten we er :D van maken :)