PDA

View Full Version : Funky soundje! Guitar, Bass and drums....



De Teng
31 juli 2003, 10:42
Mijn Aria Pro II TSB 350 heeft nu een Lakland Setup met Bartolini's! Ik heb er lang op moeten wachten, maar dan heb je ook wat. Wel passief overigens, wat ik erg lekker met mijn graphic EQ kan oplossen. De shelving knoppen maken het dan helemaal af.

Ik wilde jullie het geluid niet besparen... mp3 is bas met gitaar erbij, waar ik de EBS pedaaltjes voor de bas zo af en toe ook inschakel, erg funky! Overigens zonder de graphic EQ van mijn amp.. enjoy.

Ff analyse...

0:53s - BassIQ aan. J/MM single coil stand.
1:12s - BassIQ uit, Octabass aan.
1:31s - Octabass uit, MM (serie) + J-type
1:50s - BassIQ bij MM/J setup aan [slap mode aan ]
2:10s - BassIQ weer uit.
2:38s - [Slap mode uit]
3:18s - Solo stukje bas met Unichorus aan.

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Bart%20Aria%20en%20G&L.mp3

moretel
31 juli 2003, 10:58
ik hoor ook een gitaar, heb je niet alleen de basis versie dan ga ik daar eens wat op improviseren.

De Teng
31 juli 2003, 13:12
Klopt ja..idd gitaar erdoorheen. Ik wil wel een basis versie opnemen. Misschien kunnen we die dan gebruiken voor een volgende jam :D Ik zal hem dan wel nog wat gestructureerder maken.

moretel
31 juli 2003, 14:41
Dat is een zeer goed idee,
heb zelf veel funky dingen gedaan de laatste tijd, inclusief exotische dingen.
Moet dan even wachten op mijn strat, vanmiddag 2 seymour duncans Jeff Beck's gekocht.

De Teng
31 juli 2003, 15:43
Oeh... wel leuk hoor. Ik ben tevreden met de elementen op mijn G&L. Hoge (passief nog) output, met een toch wel vintage geluid. Maar niet soms dat kale van een strat, deze moet dan ook als opgewaardeerde strat door de beugel gaan.

delphiro
1 augustus 2003, 11:54
cool stukkie! Het heeft op een aantal momenten wel iets weg van een Scofield nummer (al zijn de gitaarsolo's daarvoor te vaak 'te gewoontjes')

Heb je dit ook zonder gitaar beschikbaar als backing track?

De Teng
1 augustus 2003, 13:12
Zal mijn best ff doen om dat voor elkaar te krijgen. Dank je voor het compliment... ik ben nu dus op gitaar bezig met zulke dingen te spelen, maar om het echt goed te laten klinken moet de 'jazz factor' wat omhoog gescroofd moet worden. ;) Nogal een uitdaging, maar zoals je hoort zit er wat teveel Mark Knopfler style dingen in. Snap je ook waar ik vandaan kom qua stijl. Ik wil hier wel een echt instrumentaal nummer van maken, beetje Scofield style... maar nu niet zoveel tijd. Heb wel inspiratie de laatste tijd.

Maar toch.. it's still the bass that rules :D

PS: Nieuwe album van Scofield al gehoord? Is echt heel erg goed, die MOET je gewoon hebben...(ikke heb hem al)

delphiro
1 augustus 2003, 13:34
PS: Nieuwe album van Scofield al gehoord?

nee.. ben niet op de hoogte merk ik!

Ga straks ff kijken bij de lokale CD shop want het is na de aanschaf van 'Amnesiac (Radiohead) en 2 Tsjaikovsky CD's weer hoog tijd voor wat jazzrock / funk. :-D

Mijn laatste Scofield aankoop was 'A Go Go' en die vond ik wel goed maar niet zo goed als voorgaande CD's. Hij was trouwens een tijdje terug live in Melkweg (A'dam) te bewonderen. WAUW! Die gast heeft zulke mooie loopjes dat je niet stil kunt blijven staan (ook erg leuke sfeer daar trouwens).

De Teng
1 augustus 2003, 13:44
Op de nieuwe plaat heeft ie wat zitten kutten met gitaar samples als intro, echt een aanrader. Die ritme sectie is zo strak, ook niet gezond meer. Jammer dat Scofield niet op NSJ was dit jaar. Heb wel Pat Metheny gezien twee keer en Trijntje Oosterhuis mocht zelfs ook een nummertje meezingen. Deed ze erg goed trouwens!