PDA

View Full Version : Pedalen in welke volgorde



Gitaarjaap
6 juli 2017, 12:59
Mede herriemakers,

Welke volgorde zouden jullie doen.
Ep clean booster als altijd aan pedal .Kleurt de toon van de amp mooi.
Univibe
Fuzz
Overdrive

Delay en dergelijke altijd als laatst.

Tabula Rasa
6 juli 2017, 13:37
Mede herriemakers,

Welke volgorde zouden jullie doen.
Ep clean booster als altijd aan pedal .Kleurt de toon van de amp mooi.
Univibe
Fuzz
Overdrive

Delay en dergelijke altijd als laatst.
In theorie de fuzz vooraan, maar probeer hem zeker op iedere plek uit. Heb leuke ervaringen met juist een buffer ervoor.

pasqual
6 juli 2017, 13:57
Het is toch een kwestie van uitproberen. "Men" zegt dat een Univibe voorraan hoort te staan, in ieder geval vóór de drive pedalen maar ik heb 'm zelf daar achter staan. Bevalt prima:ok:

telerocker
6 juli 2017, 14:06
Ik heb de EP achteraan de keten staan. Zet je hem voor drives and fuzz, dan duwt hij die wat verder in de oversturing. Erachter geeft hij meer een volumeboost, al geeft EP de preamp natuurlijk ook op die positie meer input. Wil je hem puur als volumeboost (met wat kleuring) gebruiken dan moet de EP in de fx-loop (mits aanwezig).

NLF
6 juli 2017, 15:17
In die volgorde waarin jij ze het best vindt klinken en wat jij het fijnst vindt werken.

The Lo Lands
6 juli 2017, 16:10
Mede herriemakers,

Welke volgorde zouden jullie doen.
Ep clean booster als altijd aan pedal .Kleurt de toon van de amp mooi.
Univibe
Fuzz
Overdrive

Delay en dergelijke altijd als laatst. Alles is mogelijk en zelfs een delay voor je overdrive geeft een verassend resultaat. Uitgaande van de 'standaard' wat de rest al heeft aangegeven :-)

the sure thing
6 juli 2017, 16:54
Mijn ervaring is een wah NA een compressor altijd toch wat minder lekker klinkt. Voor de rest: lekker experimenteren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
7 juli 2017, 05:36
Overdrive-fuzz-univibe-delay-clean boost

The Lo Lands
7 juli 2017, 10:00
Mijn ervaring is een wah NA een compressor altijd toch wat minder lekker klinkt. Voor de rest: lekker experimenteren!

+1

Wah voor compressie temt tevens de pieken wat een smoother wah sound geeft. Vind je dit niet fijn zet dan compressie uit.