PDA

View Full Version : Stereo verloopkabels



EBOUE
22 juni 2017, 22:05
Simpele vraag: kent iemand een shop die jack stereo naar 2x mono jack haaks levert? Het liefst smal? Ik heb wel een aantal aardige gevonden (Klots, Procab) maar die zijn recht en die haakse pluggen zijn nou net even wat handiger zoals jullie weten.. ;)

Ik wil mijn board zo indelen dat ik het stereo kan schakelen als ik een tweede amp tot mijn beschikking heb. Ik heb een stereo-reverb aan het einde, maar de delay wil ik ook stereo (als het kan).

Han S
22 juni 2017, 22:31
probeer allekabels.nl

EBOUE
23 juni 2017, 07:31
Niets gevonden, Bax ook niet.

obiwanjacobi
23 juni 2017, 09:54
Ik zie er een paar op ebay - niet heel goedkoop.

http://www.ebay.com/itm/Hifi-Angle-Jack-6-35mm-to-Dual-6-35mm-Plug-TRS-Splitter-Audio-Cable-Stereo-2ft-/192208194137
(gezocht met: "stereo angle jack to mono cable")

Han S
23 juni 2017, 11:59
De kabel die je zoekt is een zg insert cable. Op een mengpaneel zitten op elke ingang insertiepunten. Dat is een schakelend stereo jack chassisdeel waarmee je het kanaal onderbreekt en iets op aansluit als bijvoorbeeld een compressor.

Het signaal wordt doorgeschakeld als er niets in zit en als je er een stereo jack in steekt gaat het signaal via de tip het mengpaneel uit en komt via de ring weer terug.

Alleen zijn die jacks altijd recht.

D3nnis
23 juni 2017, 12:10
Ik heb ze ook nog nooit met haakse pluggen gezien (behalve de Y-kabel die bij mijn parker fly zat)......zelf ff andere pluggen eraan solderen is geen optie?

D3nnis
23 juni 2017, 12:14
Trouwens, ik weet niet of je vraag over patchkabels gaat, om (bijvoorbeeld) je delay stereo met de Lehle D.Loop te verbinden, of dat het gaat om de (TRS) out van de D. loop naar 2 versterkers te leiden? -->houd er in dit geval rekening mee dat je dan de massa van beide versterkers aan elkaar hangt, mogelijk met aardlusproblemen als gevolg.

EBOUE
23 juni 2017, 18:13
Thanks all
@D3nnis: Loop B gaat mono in de Digitech Obscura en stereo er weer uit. Deze gaat in de return van Loop B. Output van D-Loop stereo in de Digitech Reverb en stereo er weer uit, twee amps (heb de Vox van mijn broertje te leen, reverb klinkt heel wijs in stereo).