PDA

View Full Version : wat is verstandig.



motorhan
19 juni 2017, 21:56
Hallo,
Is het verstandig een goed uit ziende Martin d28 van 2003 te kopen voor ca 2000.00 of toch kiezen voor een Nieuwe D28.

En voor welke winkel zou je dan voorkeur hebben, beste prijs beste garantie, nazorg.

Met vr gr
Han

Erik de Perik
19 juni 2017, 22:44
Moeilijke vraag, het verschil is zo'n 700 eur toch? Ik zou zeggen dat de vraagprijs wat hoog is, maar heb weinig ervaring met akoestische gitaren.

motorhan
20 juni 2017, 10:51
Moeilijke vraag, het verschil is zo'n 700 eur toch? Ik zou zeggen dat de vraagprijs wat hoog is, maar heb weinig ervaring met akoestische gitaren.

Die 700 is het probleem niet als je net zo'n goede of betere voor minder kan kopen dan kies ik daarvoor. maar kunnen er problemen ontstaan na zo'n 14 jaar. is natuurlijk afhankelijk hoe hebben ze er op gepast. maar dat kan ik niet controleren/weten.

en wellicht is de afschrijving op een gebruikte wat minder.

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m1173973491-martin-d28.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Om deze gitaar gaat het misschien kent iemand deze. ziet er wel wat stoffig uit als je naar de snaren kijkt en naar de sleutels daar zie je wat aanslag.

hulst
20 juni 2017, 11:34
Mooie gitaar.
Er zit linksonder wel een deukje in het bovenblad, misschien dat het nog iets met de uiteindelijke prijs kan doen?
(Hij kost 2500 euro bij 's lands grootste online aanbieder, dan lijkt me 1700 euro 2e hands met deukje ook een mooie prijs)

gitaarvrouwtje
20 juni 2017, 12:36
allebei in handen pakken en bespelen
zelfs als het twee dezelfde gitaren zijn kan het nog een verschil in klank zijn dat voor jou de doorslag geeft lijkt me?
althans ..ik heb vaker twee gitaren van hetzelfde type in handen gehad waar nog een heel verschil in de klank zat .
en anders mwah als je t kunt doen, een mooie glanzende nieuwe en hopen dat de eerste deuk niet te snel komt want die doet de meeste pijn

motorhan
20 juni 2017, 14:32
Mooie gitaar.
Er zit linksonder wel een deukje in het bovenblad, misschien dat het nog iets met de uiteindelijke prijs kan doen?
(Hij kost 2500 euro bij 's lands grootste online aanbieder, dan lijkt me 1700 euro 2e hands met deukje ook een mooie prijs)

Ik heb die prijs nog niet kunnen vinden.
Dat deukje was me nog niet echt opgevallen maar is waarschijnlijk wel iets waar ik me aan ga storen. dus toch maar naar een nieuwe kijken.
Kun je me de link mailen waar je hem voor die prijs hebt gezien, en is die winkel aan te bevelen of zijn de prijzen laag en service nul.

motorhan
20 juni 2017, 14:36
Ik vraag me ook een beetje af is het geluid van de D28 wezenlijk mooier dan de D18 nieuw is er in een prijsverschil van ca 100.00 en ik heb destijds gekozen voor de iets bredere nek van de D18.
Uiterlijk vind ik de D28 wel mooier. Maar heb nog geen idee wat ik eigenlijk van een D28 qua geluid vind, en de smallere hals. Ik ga meestal pas kijken/voelen/luisteren als ik denk dat het iets voor me zou kunnen worden.

hulst
20 juni 2017, 14:51
Kun je me de link mailen waar je hem voor die prijs hebt gezien, en is die winkel aan te bevelen of zijn de prijzen laag en service nul.

Oei sorry, als ik "martin d28" google zit firma BAX er meteen bij maar ik had niet goed gekeken, het is de D18 die ze voor die prijs aanbieden, de D28 kost bij hen ook 2700 euro, excuses.

Plant
20 juni 2017, 19:06
Ik snap dat het bij een duurdere gitaar een extra drempel is om 2dehands te kopen. Koop je toch een kat in de zak, dan verlies je meer. Ik heb het weleens gedaan, maar ik ken degene van wie de gitaar was bijna mijn hele leven en ken dus ook de historie en weet hoe ermee is omgegaan.

En iemand die een Martin van 2700,- nieuw koopt, zal er doorgaans ook best goed voor zorgen en niet afraggen. Een kleine beschadiging kan ook tijdens normaal gebruik ontstaan, een ongelukje zit in een klein hoekje en als de schade alleen visueel is, is het zonde maar niet onoverkomelijk. Het is een gebruiksvoorwerp en het gaat mee van huis.

Als er problemen kunnen ontstaan na 14 jaar, kan dat bij een nieuwe ook. Als deze gitaar na 14 jaar nu in goede conditie is (geen getordeerde hals of bol bovenblad), heeft de gitaar zich ook al bewezen. Bij een nieuwe moet je maar afwachten of het hout niet binnen een paar jaar gaat werken en er iets kromtrekt.

Kortom, het heeft voordelen en nadelen.

motorhan
21 juni 2017, 10:15
Oei sorry, als ik "martin d28" google zit firma BAX er meteen bij maar ik had niet goed gekeken, het is de D18 die ze voor die prijs aanbieden, de D28 kost bij hen ook 2700 euro, excuses.

Is begrijpelijk, ik was er ook bijna ingetrapt tot ik de foto's bekeek en dacht dat zijn dezelfde als mijn D18 en toen viel het kwartje. maar bedankt voor het meedenken.

motorhan
21 juni 2017, 10:19
Ik snap dat het bij een duurdere gitaar een extra drempel is om 2dehands te kopen. Koop je toch een kat in de zak, dan verlies je meer. Ik heb het weleens gedaan, maar ik ken degene van wie de gitaar was bijna mijn hele leven en ken dus ook de historie en weet hoe ermee is omgegaan.

En iemand die een Martin van 2700,- nieuw koopt, zal er doorgaans ook best goed voor zorgen en niet afraggen. Een kleine beschadiging kan ook tijdens normaal gebruik ontstaan, een ongelukje zit in een klein hoekje en als de schade alleen visueel is, is het zonde maar niet onoverkomelijk. Het is een gebruiksvoorwerp en het gaat mee van huis.

Als er problemen kunnen ontstaan na 14 jaar, kan dat bij een nieuwe ook. Als deze gitaar na 14 jaar nu in goede conditie is (geen getordeerde hals of bol bovenblad), heeft de gitaar zich ook al bewezen. Bij een nieuwe moet je maar afwachten of het hout niet binnen een paar jaar gaat werken en er iets kromtrekt.

Kortom, het heeft voordelen en nadelen.

Bedankt voor je reactie, Ik heb de verkoper nog niet ontmoet of gesproken wel een paar keer mail contact mee gehad en afgesproken dat ik de gitaar kom bekijken. wat ik een beetje opmerkelijk vind als je de foto van de snaren bekijkt zien die er rafelig uit en de aanslag op de tuners.

De verkoper zou er voor ik kom wel een setje nieuwe snaren op zetten voor een betere indruk. en inderdaad een ongelukje zit in een klein hoekje. Bij mij komen de gitaren niet buitenshuis dus is de kans op beschadigen kleiner. al hoewel dat niks uit sluit. en het gaat er om hoe storend is het echt. misschien met een goede poetsbeurt al veel weg te werken.

Plant
21 juni 2017, 18:57
wat ik een beetje opmerkelijk vind als je de foto van de snaren bekijkt zien die er rafelig uit en de aanslag op de tuners.

https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDcyNg==/z/1csAAOSwz71ZPVWV/$_85.JPG

Dat is losgelaten coating met daaronder een verroeste snaar.
Ik herken dit als Elixir snaren, ik heb ze nl. ooit 1x gekocht omdat ze zo lang mee zouden gaan. Dure snaren met coating en het geld m.i. niet waard. Die coating laat op de contactplaatsen met plectrum en frets los en dan hangen er allemaal rafeltjes aan. Als je de snaar dan toch lang gebruikt roesten de snaren op die punten terwijl de rest wel bronskleurig blijft.

De een zweert erbij, de ander vind het niks om deze reden en ook omdat ze zo glibberig aanvoelen.

https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDcyNg==/z/3h8AAOSw6ShZPVWW/$_85.JPG

Ik vermoed dat de gitaar al lang niet meer gebruikt is, gezien de aanslag en het stof op de kop. Ik snap nooit dat mensen die iets willen verkopen dit soort foto's plaatsen, even een poetsbeurtje is toch niet zoveel moeite? Je zet toch ook geen auto vol modder in een showroom?

motorhan
21 juni 2017, 22:10
https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDcyNg==/z/1csAAOSwz71ZPVWV/$_85.JPG

Dat is losgelaten coating met daaronder een verroeste snaar.
Ik herken dit als Elixir snaren, ik heb ze nl. ooit 1x gekocht omdat ze zo lang mee zouden gaan. Dure snaren met coating en het geld m.i. niet waard. Die coating laat op de contactplaatsen met plectrum en frets los en dan hangen er allemaal rafeltjes aan. Als je de snaar dan toch lang gebruikt roesten de snaren op die punten terwijl de rest wel bronskleurig blijft.

De een zweert erbij, de ander vind het niks om deze reden en ook omdat ze zo glibberig aanvoelen.

https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDcyNg==/z/3h8AAOSw6ShZPVWW/$_85.JPG

Ik vermoed dat de gitaar al lang niet meer gebruikt is, gezien de aanslag en het stof op de kop. Ik snap nooit dat mensen die iets willen verkopen dit soort foto's plaatsen, even een poetsbeurtje is toch niet zoveel moeite? Je zet toch ook geen auto vol modder in een showroom?

Helemaal eens, geeft een beetje rare indruk. de verkoper geeft wel aan iets te willen zakken met de prijs. en zegt ook dat hij de gitaar destijds met deukje heeft gekocht. en de gitaar zou door zijn leeftijd veel beter klinken dan een nieuwe.
Een certificaat van Martin is er niet bij dat heeft volgens hem geen enkele meerwaarde. Ik vind het altijd wel mooi als alles er bij wat er destijds toen de gitaar verkocht werd bij zat. maar misschien heeft hij hem ook gebruikt gekocht dat is me niet duidelijk.

Warroo
22 juni 2017, 07:29
Volgens mij is dit dezelfde d28 die eerder deze maand vanuit Utrecht te koop werd aangeboden op marktplaats. Dit had een tikje gehad op dezelfde plaats, wat ik me herinner. Ook uit 2003. Ik kan alleen nog maar dit vinden: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m1173059839-martin-d28.html

Als je kijkt naar hoe de snaren zijn afgeknipt, moet het wel dezelfde gitaar zijn. Voor wat het waard is..

motorhan
22 juni 2017, 12:34
Volgens mij is dit dezelfde d28 die eerder deze maand vanuit Utrecht te koop werd aangeboden op marktplaats. Dit had een tikje gehad op dezelfde plaats, wat ik me herinner. Ook uit 2003. Ik kan alleen nog maar dit vinden: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m1173059839-martin-d28.html

Als je kijkt naar hoe de snaren zijn afgeknipt, moet het wel dezelfde gitaar zijn. Voor wat het waard is..

Ik denk dat je gelijk hebt. hij verkoopt hem dan wel weer erg snel Bevalt niet?? of voor snelle winst.

Wat is overigens het grote verschil tussen een D28 en D35

micrub
22 juni 2017, 12:42
Hoi Motorhan

Volgens mij heeft de d35 drie deling achterblad mooi overigens.
De d28 bookmatched rozerood.
Als ik mis ben horen we het snel genoeg. :)

Wel raar dat je een potentieel prachtige gitaar zo aanbied.
Dat word heerlijk testen zo.

micrub
22 juni 2017, 12:44
Excuus voor de spelling controle van mijn comp hahaha

Warroo
22 juni 2017, 13:23
Mijn - zeer beperkte - ervaring is dat de d35 meer ondertonen heeft dan de d28.

Je zou verkoper de vraag kunnen stellen waarom hij binnen paar dagen weer verkoopt. Met een beetje goed zoeken vind je een d28 (bijvoorbeeld als demo) wel een stuk goedkoper bij dealers dan EUR 2700,-- overigens. Heb geen adressen paraat overigens voor je. Kom ik er toevallig een tegen in mijn eigen zoektocht, laat ik je weten.

motorhan
22 juni 2017, 15:03
Mijn - zeer beperkte - ervaring is dat de d35 meer ondertonen heeft dan de d28.

Je zou verkoper de vraag kunnen stellen waarom hij binnen paar dagen weer verkoopt. Met een beetje goed zoeken vind je een d28 (bijvoorbeeld als demo) wel een stuk goedkoper bij dealers dan EUR 2700,-- overigens. Heb geen adressen paraat overigens voor je. Kom ik er toevallig een tegen in mijn eigen zoektocht, laat ik je weten.

Ik heb de verkoper de vraag gesteld. Nog geen reactie. zag ergens op een buitenlandse site wel een demo maar ook met beschadiging en veel scheelde het niet. blijf dus nog even zoeken.

motorhan
22 juni 2017, 20:14
Ik heb de verkoper de vraag gesteld. Nog geen reactie. zag ergens op een buitenlandse site wel een demo maar ook met beschadiging en veel scheelde het niet. blijf dus nog even zoeken.

De verkoper zegt de gitaar inderdaad kort geleden gekocht te hebben. maar heeft nu snel geld nodig en moet noodgedwongen wat gitaren en ik zag op Mp een bijna nieuwe auto verkopen. en dat kan best triest zijn.

De prijs is nu 1800.00€ dat lijkt er al beter op. Ik ga er na het weekend heen want hij is het weekend weg.

Warroo
23 juni 2017, 00:11
Ik weet niet hoeveel ervaring jij acoustisch hebt, maar ik vind de d28 echt een topper (maar mijn referentiekader is wel echt nul, zeg ik eerlijk).

motorhan
23 juni 2017, 15:56
Ik weet niet hoeveel ervaring jij acoustisch hebt, maar ik vind de d28 echt een topper (maar mijn referentiekader is wel echt nul, zeg ik eerlijk).

Nou ik ben echt geen topper hoor, maar ik hou van kwaliteit. Mijn D-18 vind ik een fijne gitaar en moet dus nog ondervinden of de D-28 een voor mij mooier geluid heeft of de D-35 die ligt qua specificaties dicht bij elkaar.

Ik vind alleen verwarrend op de ene site lees je dat de D-25 een topkambreedt van 43 heeft en op een ander 44.5 mm de D-35 zou ook 44.5 hebben net als mijn D18 destijds mede om die reden daar voor gekozen.

Plant
23 juni 2017, 20:25
Een topkam breedte van 35mm lijkt me wel erg smal. Misschien wordt hier wel de stringspacing bedoeld, de afstand tussen de buitenste snaren.
Ik heb hier een western met een topkambreedte van 43mm en tussen de buitenste snaren meet ik 36mm. Dat vind ik een stuk aannemelijker.

Ernest01
23 juni 2017, 22:43
Een topkam breedte van 35mm lijkt me wel erg smal. Misschien wordt hier wel de stringspacing bedoeld, de afstand tussen de buitenste snaren.
Ik heb hier een western met een topkambreedte van 43mm en tussen de buitenste snaren meet ik 36mm. Dat vind ik een stuk aannemelijker.

Ook voor de D28 is dit de topkambreedte.

motorhan
23 juni 2017, 23:24
Ook voor de D28 is dit de topkambreedte.
Ja beetje domme tikfout moet ca 43.00mm zijn. Maar op sommige sites staat voor de 28 44.5mm maar op de meeste 43mm dus dat zal het wel zijn.

Ernest01
23 juni 2017, 23:31
Nou ja, net gemeten op mijn D28 en het is bijna 43 mm.

motorhan
24 juni 2017, 10:03
Nou ja, net gemeten op mijn D28 en het is bijna 43 mm.

Bedankt ook voor je reactie. Waarom heb jij gekozen zoals velen voor de D28 en niet voor de D35

Ik kan een D-35 kopen voor 2000.00€ is dat een goede optie of toch voor de D-28 gaan. de materialen zijn ongeveer gelijk dacht ik.

Warroo
24 juni 2017, 10:18
Meer boom met de d35. Is ie ook gebruikt? Ligt aan de staat uiteraard of het een goede prijs is..

motorhan
24 juni 2017, 10:27
Meer boom met de d35. Is ie ook gebruikt? Ligt aan de staat uiteraard of het een goede prijs is..

Is gebruikt. van 1e eigenaar nummer 1479843

Ernest01
24 juni 2017, 11:23
Bedankt ook voor je reactie. Waarom heb jij gekozen zoals velen voor de D28 en niet voor de D35

Ik kan een D-35 kopen voor 2000.00€ is dat een goede optie of toch voor de D-28 gaan. de materialen zijn ongeveer gelijk dacht ik.

D35 heeft dunnere bracing dan de D28. En - zoals al gezegd - meer bas dan de D28.
Dus een D28 produceert dan misschien minder bas, het is wel een 'duidelijker' geluid dan de D35. (meer in 'balans')
En een 3-delige achterkant.... ach die zie je dus niet als je speelt.
(werd in eerste instante ook gedaan om kleinere stukken rosewood te kunnen gebruiken.... dacht ik)

Verder hangt het ervan af wat je ermee wilt doen. Speel je alleen en alleen strummen, dan is een D35 misschien ook wel van toepassing.
Voor fingerpicking vind ik de D28 weer beter.

motorhan
24 juni 2017, 12:15
D35 heeft dunnere bracing dan de D28. En - zoals al gezegd - meer bas dan de D28.
Dus een D28 produceert dan misschien minder bas, het is wel een 'duidelijker' geluid dan de D35. (meer in 'balans')
En een 3-delige achterkant.... ach die zie je dus niet als je speelt.
(werd in eerste instante ook gedaan om kleinere stukken rosewood te kunnen gebruiken.... dacht ik)

Verder hangt het ervan af wat je ermee wilt doen. Speel je alleen en alleen strummen, dan is een D35 misschien ook wel van toepassing.
Voor fingerpicking vind ik de D28 weer beter.

Het schijnt een HD-35 te zijn. Ik speel alleen voor eigen plezier en probeer een ander zo weinig mogelijk te vervelen met wat ik leuk/mooi vind.

Die achterkant zie je inderdaad weinig van maar ik vind het wel mooi en dat schijnt inderdaad uit economische redenen zijn gedaan. Wat je zegt ze kunnen dan kleinere stukken gebruiken.

Mocht het niet helemaal bevallen dat weet je soms snel soms duurt het wat langer dan is ie mits je hem voor de juiste prijs koopt wel weer met niet te veel verlies te verkopen denk ik.

Advertentie m1143941822 Ik heb om meer foto's gevraagd als ik die heb meld ik me weer.

motorhan
27 juni 2017, 11:06
Ik kreeg zondag bericht van Bax music store dat de D-28 en de HD-35 beide een topkam breedte hebben van 43mm. Dus ik denk dat ik daar niet voor kies. de 44.5 van mijn D-18 bevalt goed. Nu kwam ik de martin dcpa4 rosewood tegen en die zou wel 44.5mm topkam hebben.
Kennen jullie die en wat is je mening daar over. Is die vergelijkbaar met het geluid van de D-28 ik zie zo 123 nergens op voorraad dus ga voorlopig af op wat jullie er van weten/vinden.

Warroo
27 juni 2017, 20:18
Volgens mij bij keymusic Amsterdam op voorraad.

Ernest01
27 juni 2017, 21:22
Bij TFOA - www.tfoa.eu - is er eentje op voorraad.
(zo te zien is dat niet zo bij Keymusic, maar een belletje en je weet het)

Een verschil met de D28 is de bracing. De DCPA4 heeft zgn. scalloped bracing.
Verschil zie je hier - helemaal onderaan de pagina.

http://www.frets.com/FretsPages/Musician/Guitar/SclpBraces/sclpbrace1.html

Verder is het model natuurlijk anders, maar weet niet zeker of dat iets uitmaakt.
Toch een kwestie om met jouw D18 mee, eens te gaan testen. Op papier hoor je niets.... ;-)

northernlake
27 juni 2017, 22:38
Martin rosewood dreads met 1 3.4" nut zijn beperkt in het betaalbare segment. Dit lijkt me een perfecte, maar overhalen wordt een beetje duur: http://www.guitarhotline.com/used-2015-martin-custom-shop-d-35-cambodian-rosewood-1-3-4-nut-acoustic-guitar-1878839/

Je kunt zeker eens een mailtje sturen naar TFOA om te vragen of ze wat hebben/weten. Een D-28 bestellen met een bredere hals is ook een optie. Meerprijs voor een dergelijke wijziging op een standaard model was altijd rond de $200, meen ik.

motorhan
28 juni 2017, 08:56
Ik heb de De DCPA4 gekocht. Komt volgende week binnen. Ik denk voor een nette prijs en bevalt het niet kan ik hem altijd weer verkopen. uiteindelijk gaf de doorslag de hals en het model.
de suggestie van northernlake was zeker ook een optie geweest maar die zag ik te laat. Heb nu in ieder geval 2 duidelijk verschillende modellen.
Als ie binnen is meld ik me weer. ze stellen hem nog af op een door mij gevraagde lage actie.

Warroo
28 juni 2017, 11:25
Van harte! Waar?

northernlake
30 juni 2017, 22:28
Gefeliciteerd! Maar net deze week heeft de standaard D-28 nieuwe specs gekregen: hij krijgt vanaf nu een 13/4" nut, de de door jou gewenste 45mm

https://www.martinguitar.com/guitars/standard-series/d-28-2017/

motorhan
1 juli 2017, 10:32
Gefeliciteerd! Maar net deze week heeft de standaard D-28 nieuwe specs gekregen: hij krijgt vanaf nu een 13/4" nut, de de door jou gewenste 45mm

https://www.martinguitar.com/guitars/standard-series/d-28-2017/

Bedankt voor je reactie, Ja aan 1 kant jammer dat ik het niet eerder wist. Aan de andere kant ik kijk eerst eens hoe de DCPA4 bevalt en kan hem altijd weer verkopen of de D18 al vind ik dat ook een fijne gitaar.

Maar ik zal de link bewaren en eens volgen wanneer iemand in de buurt deze in voorraad heeft om hem te proberen.

Zodra de DCPA4 binnen is meld ik me weer en waar deze is gekocht. hij moet wel een verre reis maken en ligt nu bij de vervoerder in depot.

Warroo
1 juli 2017, 11:08
Afwachten.. altijd moeilijk! Wat vind ik het mooi spul, Martin! Ben benieuwd!

motorhan
1 juli 2017, 12:06
Afwachten.. altijd moeilijk! Wat vind ik het mooi spul, Martin! Ben benieuwd!

Ja daar heb ik ook altijd problemen mee. Ook al weet je vooraf dat het enige dagen kan duren. Hij is nu in Nederland in depot Best dus hoop hem maandag te ontvangen.

Plant
1 juli 2017, 14:30
Gefeliciteerd! Maar net deze week heeft de standaard D-28 nieuwe specs gekregen: hij krijgt vanaf nu een 13/4" nut, de de door jou gewenste 45mm

https://www.martinguitar.com/guitars/standard-series/d-28-2017/

Er leest iemand van Martin mee op dit forum en nu hebben ze het speciaal voor Motorhan aangepast? Wauw! Helaas net te laat...

motorhan
1 juli 2017, 14:40
Er leest iemand van Martin mee op dit forum en nu hebben ze het speciaal voor Motorhan aangepast? Wauw! Helaas net te laat...

Ja mooi he dat ze zo snel reageren bij Martin. Ha ha. Maar schijnbaar hebben meer mensen er behoefte aan of vinden het makkelijk.

Het zou ook niet verkeerd zijn om altijd de juiste specificatie te vermelden en dat geld natuurlijk ook voor de dealers. Want die weten het vaak ook niet en als je geluk hebt hebben ze hem in de winkel en willen ze het opmeten. maar ook daar heb ik al mee gehad toen de winkelier schijnbaar een andere meetlat/schuifmaat had dan ik. Hij zei alleen maar acht wat maakt die paar millimeter nou uit.
Toen ben ik maar gegaan.

Wel weer leuk dat er weer iets op het lijstje kan van nog willen/proberen/kopen.

motorhan
3 juli 2017, 14:39
De Gitaar is binnen. komt uit Budapest. Perfect verpakt en schade vrij ontvangen.

Mooi afgesteld op de gevraagde actie. Geluid iets anders dan de D-18 wat ik mooier vind weet ik nog niet nu eerst maar eens een paar dagen deze inspelen.

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/20170703_131933_resized_zpszpora5ri.jpg (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/20170703_131933_resized_zpszpora5ri.jpg.html)

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/20170703_131614_resized_zpsl6ibvb1c.jpg (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/20170703_131614_resized_zpsl6ibvb1c.jpg.html)

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/20170703_140423_resized_zpssfqdpdqr.jpg (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/20170703_140423_resized_zpssfqdpdqr.jpg.html)

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/Martin%206%20-%20kopie_zpsv349rkmx.png (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/Martin%206%20-%20kopie_zpsv349rkmx.png.html)

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/Martin%203%20-%20kopie_zpsgdiymxi7.png (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/Martin%203%20-%20kopie_zpsgdiymxi7.png.html)

http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/Martin%202%20-%20kopie_zps9qsfaelm.png (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/Martin%202%20-%20kopie_zps9qsfaelm.png.html)

Warroo
3 juli 2017, 17:15
Mooi! Goede prijs? Of is dat te vrijpostig?

motorhan
3 juli 2017, 17:23
Mooi! Goede prijs? Of is dat te vrijpostig?

Ja heel goede prijs denk ik anders had ik hem hier gekocht. scheelde meer dan een paar honderd Euro.

Vond het wel een beetje spannend hoe gaat het met vervoer. Ik heb wel eens meer een gitaar in Nederland laten versturen en kwamen ook onbeschadigd aan. maar de gitaar was echt super verpakt. de snaarspanning wat laag maar dat is een kwestie van even stemmen en klaar. en nu staat ie mooi te wezen bij zijn vriendjes.

Ernest01
3 juli 2017, 19:10
Gefeliciteerd Han.
Ziet er mooi uit. Hoop dat 'ie goed bevalt. Wel mooi dat je nu een rosewood naast een mahogany kunt zetten.
(en niet alleen zetten, natuurlijk.... ;-0 )

Had je mensen in Hongarije die hem eerst getest hebben ?
Toch wel 'dapper' om daar een used gitaar vandaan te halen.

motorhan
4 juli 2017, 09:06
Gefeliciteerd Han.
Ziet er mooi uit. Hoop dat 'ie goed bevalt. Wel mooi dat je nu een rosewood naast een mahogany kunt zetten.
(en niet alleen zetten, natuurlijk.... ;-0 )

Had je mensen in Hongarije die hem eerst getest hebben ?
Toch wel 'dapper' om daar een used gitaar vandaan te halen.

Ik kwam hem tegen op e-Bay er stond een nu kopen en doe voorstel bij. een bod gedaan en een paar mailtjes verder waren we het eens.
Het is 0.a. een Martin dealer en de mailwisseling ook na de koop gaf vertrouwen dat het goed zat. Ze vroegen o.á of ik er andere snaren op wilde (dikte) en welke actie ik wilde en of ik nog andere wensen had. Maar ja dan blijft het toch spannend tot ie binnen is.

Het leuke was nog dat ie precies op mijn verjaardag werd bezorgd (71) En hij ziet er in werkelijkheid mooier uit dan op de foto's vind ik. maar ik zal wel bevooroordeeld zijn.

Ernest01
4 juli 2017, 13:10
Nou, dubbel gefeliciteerd dan !

Nog mooier in het echt dan op de foto's......
Heel goed gedaan dus.

Veel speel plezier !

Warroo
4 juli 2017, 18:08
Nog van harte!

micrub
4 juli 2017, 18:17
Wow mooi ding!
Is de achterkant nou beetje satin of lijkt dat maar zo op de foto?
Is in elk geval beter dan een dikke laklaag vind ikzelf.
Wat dan ook mooie gitaar man.

Erik de Perik
4 juli 2017, 19:56
Op de een of andere manier hebben Martins altijd een sjieke uitstraling. Gefeliciteerd!