PDA

View Full Version : HNAD!!! K&E Straight 8



EBOUE
17 juni 2017, 17:49
WAT een amp!!! Wist niet dat dit kon. Vet, vuig, vol, romig, veel druk en goede low-end. Echt heerlijk. Vreet pedalen als Godzilla. 50W, twee kanalen. Holy shit. Happy as a baby boy.

http://i275.photobucket.com/albums/jj298/DeTeng/IMG_3409_zpsuvbux9wr.jpg

(pedalboard ook aangepast, hier een pic van mijn mainsetup)

D3nnis
17 juni 2017, 18:18
Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

Remork1970
17 juni 2017, 18:26
Leuk! Nieuw?

Remork sluiten.

EBOUE
17 juni 2017, 19:55
Nee, gebruikt.. maar zo weinig gebruikt plus het feit dat ie in de afgelopen maanden door de heren zelf was nagekeken dat ie nieuw te noemen is. Geen spatje zit erop. Oh ja.. heeft een mod op ch2 van de 1984. Dus romiger en vettiger blijkbaar dan de Straight 9 Ch2..

NLF
17 juni 2017, 20:24
Heb ook wel eens gedacht aan deze amp (maar dan de kleinere versie). Is wel een leuk bedrijf met goede spullen (relatief niet eens zo heel duur) en zijn aardige lui.

Erik de Perik
17 juni 2017, 20:31
Ik heb nog nooit op een amp van hun gespeeld..... moet ik toch maar eens gaan doen denk ik ;)

Remork1970
17 juni 2017, 20:47
Ze hebben ook een nieuw model nu. De Black.
Is een high gain monster.

Remork sluiten.

Erik de Perik
17 juni 2017, 20:52
Ze hebben ook een nieuw model nu. De Black.
Is een high gain monster.

Remork sluiten.

Ik heb helemaal niets met high gain.....

High gain sluiten.

Pepe
17 juni 2017, 21:08
Misschien vergis ik me maar was jij Eboue niet van het digitale gedoe?

Ik ken de amp een beetje, plexi he? Ik dacht nog, weer zo'n plexi die helemaal niet als plexi klinkt (in de zin dat de originele amps helemaal geen drive monsters waren) maar ja, El34 (gokje) aan je wapperende broekspijpen, er zijn een paar dingen mooier dan dat in dit leven, maar niet veel.
Nou nog een podium erbij vinden!

Remork1970
17 juni 2017, 21:11
Ik heb helemaal niets met high gain.....

High gain sluiten.

Voor dat soort afwijkingen bestaan psychiatrische behandelingen.

Nee maar serieus, het is leuk dat ze nu ook een high gainer hebben.
Zoveel hoofden, zoveel smaken.

Remork sluiten.

D3nnis
17 juni 2017, 21:11
Ze hebben ook een nieuw model nu. De Black.
Is een high gain monster.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Of eigenlijk niet, dadelijk heb ik weer GAS.

telerocker
17 juni 2017, 22:18
Gefeliciteerd. Lijkt me ook een handzame top in dit lunchbox-plus formaat. Welke speakers zitten er in de Zilla?

EBOUE
17 juni 2017, 22:42
@Pepe: ik heb kort geleden wel een relaas gehouden over de Nova System, dat de digitale effecten goed waren. De drive sectie is analoog. Misschien heb ik er wat teveel de nadruk op gegeven, maar ik heb 20 jaar lang (vanaf mijn eerste eigen amp) een buizenversterker gehad. Daar wil ik niet meer zonder en ben ook qua effecten wel een analoge liefhebber.

@Telerocker: dit is een Zilla Studio Pro met een Creamback en een V30. Vooral met clean en chorus-achtige effecten vind ik de V30 een mooie toevoeging op het rockerige van de Creamback. Plat gezegd: de Creamback geeft de rockblaf en de V30 zingt in het midden.

WaywardChild
22 juni 2017, 14:27
Prachtige setup en knappe g&l legacy, hoe klinken de single coils pickups door je amp ?

EBOUE
22 juni 2017, 17:27
Thanks. Het is een fijne combi, ik denk beter dan mijn ASAT Special (P90 achtige pups) maar dat is smaak en gewenning misschien. Die klinkt ook goed namelijk. De sc's klinken volvet en in de tussenstanden gebalanceerd en richting een 'echte' strat. Met name als vol en boost terug gedraaid worden schoont ie heel mooi op en kan je ook te gek klinken. De combinatie is ook fraai dan: ik heb Fragile van Sting in stand 4 gespeeld (tussen mid en brug in) met volumepot op 4. Werkelijk prachtig met een snufje galm! Warm clean met een heel klein randje terwijl ik met het volume en boost vol open op brugpup ik Sharona van The Knack blaffend door de speakers kreeg. Klik ik de Way Huge Fuzz (Swollen Pickle) aan, dan komt Dani California heel dik en vet uit de Zilla speakers. Alle drie op hetzelfde kanaal!! :D

ateng
22 juni 2017, 23:06
Weekend nog spelen? Ben namelijk benieuwd hoe die "plexi" zich staande houdt op podium.

EBOUE
23 juni 2017, 07:24
Volgende weekend op een tuinfeest. In de oefenruimte is ie krachtig.

EBOUE
4 juli 2017, 07:40
En buiten ook over mijn 2.12". Wat een lekkere amp, genoeg volume en het karakter blijft enorm overeind. Heerlijk, zoveel te doen met dynamiek van je spel live. :D