PDA

View Full Version : Domme vraag (wat zie ik over het hoofd?)



Tabula Rasa
17 juni 2017, 14:11
Ik krijg de print er niet uit. In en uitgangen zitten gesoldeerd op een print. De busjes die uitsteken zitten aan de in en uitgangen vast. Alleen het moertje en het ringetje komen los. Aan de buitenkant blijven de busjes dus uitsteken.

Schakelaar blijft open staan dus moet vervangen worden, maar de print kan er niet uit. Ik moet iets simpele over het hoofd zien.... Maar wat?

http://i66.tinypic.com/2lk7954.jpg

Frits van Mourik
17 juni 2017, 14:36
Kun je het printje niet rechtop draaien om zo de soldeerzijde te bereiken?

Erik de Perik
17 juni 2017, 14:42
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Dan draait de print dus over de in- en output als as. Moet wel dakleien printje links er eerst uit.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 14:54
Kun je het printje niet rechtop draaien om zo de soldeerzijde te bereiken?
Net geprobeerd. Lukt niet. Makkelijkste optie wordt een truebypass loopertje. Is ie gelijk true bypass.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 15:00
Het gekke is dat de schakelaar wel de led schakelt die aangeeft of ie aan of uit staat, maar niet de wah schakelt. Led voor de ldr blijft branden. Zo te zien heeft de vorige eigenaar de batterij aansluiting verwijderd en vervangen door een 9v aansluiting denk ik. (Dat kleine boardje en de aansluiting helemaal vooraan)

tmms
17 juni 2017, 15:03
Dit probleem heeft de Carl Martin HD&B ook, onmogelijke constructie. Ik heb een soort van vorkspreider gebruikt om het kastje wat uit elkaar te drukken. Bij het monteren een stukje van de jackchassisdelen verwijderd, maakt het eenvoudiger.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 15:04
Dit probleem heeft de Carl Martin HD&B ook, onmogelijke constructie. Ik heb een soort van vorkspreider gebruikt om het kastje wat uit elkaar te drukken. Bij het monteren een stukje van de jackchassisdelen verwijderd, maakt het eenvoudiger.
Cool! Busjes wat korter slijpen en dan de boel spreiden. Dat zou weleens kunnen werken.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 15:40
Net gezien dat de busjes heel erg dicht op de vouw in het blok zitten. Dan moet ik hem echt compleet uit model trekken. Gaat me nooit lukken om dat weer netjes terug te krijgen.
Er is ook een truebypass mod met een plaat eronder met drukschakelaar. Misschien dat maar eens bekijken.

jutter
17 juni 2017, 16:09
Waarschijnlijk te simpel om waar te kunnen zijn, maar heb je de potmeters aan de bovenkant wel los?

jutter
17 juni 2017, 16:11
Maakt geen ene hol uit, zie ik nu.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 16:18
Maakt geen ene hol uit, zie ik nu.
Klopt. Zitten geen potmeters aan de bovenkant. Alleen 1 moertje aan de onderkant. Print draait wel wat, maar niet genoeg om te kunnen solderen helaas.

D3nnis
17 juni 2017, 17:25
Misschien een stomme vraag, maar zijn die in- en outputs niet deelbaar of zo?
Ik bedoel, dat er een deel op het printje gemonteerd zit, en er daar een deel overheen schuift/klikt wat dan door dat gat heen steekt of iets dergelijks?
Ik heb dat nog nooit gezien, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, als ik het nog nooit gezien heb.
Je zou zeggen dat ze dat ding toch ook ín elkaar hebben gekregen...

Tabula Rasa
17 juni 2017, 17:35
Misschien een stomme vraag, maar zijn die in- en outputs niet deelbaar of zo?
Ik bedoel, dat er een deel op het printje gemonteerd zit, en er daar een deel overheen schuift/klikt wat dan door dat gat heen steekt of iets dergelijks?
Ik heb dat nog nooit gezien, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, als ik het nog nooit gezien heb.
Je zou zeggen dat ze dat ding toch ook ín elkaar hebben gekregen...
Klinkt logisch. Dus een los kapje met busje. Zou moeten kunnen. Ga ik nog eens naar kijken.

Tabula Rasa
17 juni 2017, 17:46
Dennis, lijkt er wel op, maar openen is haast onmogelijk. Lijkt wel alsof het zo dichtgeklikt is. Misschien die ook maar slopen en dan nieuwe op de print solderen .

D3nnis
17 juni 2017, 18:22
Die hebben toch een beetje te veel naar de auto industrie gekeken, zit ook altijd vol met van die ellende die maar 1x vast kan en dan niks meer.

Dutch66
17 juni 2017, 18:52
Lijkt wel alsof het zo dichtgeklikt is. Misschien die ook maar slopen en dan nieuwe op de print solderen .


Weet je, als je ze er straks uitgesloopt hebt, dan zie je ineens hoe het zat ... (tenminste bij mij dan...)

Erik de Perik
17 juni 2017, 19:00
Het lijkt er toch op dat je 'm over de jacks moet laten draaien (wel schroefje van het pcb losmaken):

http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=63511.0

Tabula Rasa
17 juni 2017, 19:08
Dat ging dus helaas niet. Daar is de print achter de jacks te laten g voor. Hij loopt direct aan .

Erik de Perik
17 juni 2017, 19:10
Dat ging dus helaas niet. Daar is de print achter de jacks te laten g voor. Hij loopt direct aan .

Echt een jeukend probleem dit. Kun je die George Dennis gasten niet mailen of bestaan die niet meer?

Frits van Mourik
18 juni 2017, 00:08
't Printje is er per slot van rekening ook ooit ingegaan...
georgede@volny.cz

BTW: mocht je na eventuele destructieve demontage nieuwe jackchassisdelen plaatsen,
neem dan gewone non-print dingen, die je met soepel draad op de print aansluit.
Mechanisch belaste onderdelen direct op de print is een goedkoop, maar slecht idee.
Vinnik, als ervaringsdeskundige ;) .

Dirk_Hendrik
18 juni 2017, 08:29
't Printje is er per slot van rekening ook ooit ingegaan...
georgede@volny.cz

BTW: mocht je na eventuele destructieve demontage nieuwe jackchassisdelen plaatsen,
neem dan gewone non-print dingen, die je met soepel draad op de print aansluit.
Mechanisch belaste onderdelen direct op de print is een goedkoop, maar slecht idee.
Vinnik, als ervaringsdeskundige ;) .
Goeie kans dat je dan meteen een andere manier van bevestigen moet gaan zoeken...Daarnaast is de mechanische belasting in dit geval minimaal.

Tabula Rasa
18 juni 2017, 09:14
Goeie kans dat je dan meteen een andere manier van bevestigen moet gaan zoeken...Daarnaast is de mechanische belasting in dit geval minimaal.
Klopt. Hij zit nu op 3 punten vast (input, output en dat moertje vooraan ) is dus ook niet ideaal