PDA

View Full Version : mesa dual rectifier Vs. VHT Ultra lead pittbul



wimmeltje
30 juli 2003, 22:27
Zo even voor wat jullier ervan vinden. Mesa dual rectifier of VHT ultra lead pittbul. Alle voor en nadelen ervan.. Ik zou zeggen ga je gang.

sash
30 juli 2003, 22:28
Mesa: ziet er cool uit
VHT: om te kotsen zo lelijk :D

BramVersteeg
30 juli 2003, 22:31
Zonder naar de prijs te kijken zou ik VHT zeggen.
Ik heb op beiden gespeeld en vond de VHT beter. Veel strakker en en meer dynamiek. Die Mesa vind ik veel rommeliger klinken en is te duur voor wat je krijgt, maarja hij is wel goedkoper dan de VHT :-? . Qua opties zijn ze volgens mij redelijk gelijk alleen de VHT schijnt een betere FX-loop te hebben.
Dus persoonlijk zou ik voor die VHT gaan maar dat is een questie van smaak. :cool: Suc6!
Grz. Bram

Rectifier
31 juli 2003, 00:30
Wat vind jezelf? Je hebt immers een VHT....

Ga anders ff vergelijken bij Wouter 8-)

wimmeltje
31 juli 2003, 08:29
Ik vind VHT beter klinken, maar ik vroeg me af wat de mensen hier ervan vinden. Misschien gedeeltelijk dat ik er zelf al een tijd op speel, maar idd de dynamiek die erin zit vind ik niet erg terug in een mesa die ik ook niet altijd even goed vind klinken, en ik kan met mijn vht ook goed metal spelen zonder dat het modderig gaat klinken... maar ik zei al, ik wil eigenlijk weten wat de mensen er hier van vinden..

el loco
31 juli 2003, 10:06
Op een VHT heb ik nog nooit gespeeld, daar kan ik dus niet over oordelen. Ik ben wel in het bezit van een recto en het verbaasd me een beetje dat bijna iedereen hem modderig vind klinken. Ik speel zelf metal en heb daar geen last van. Het ligt vooral aan de manier waarop je aan de knoppen draait volgensmij. Bij een recto moet je voorzichtig zijn met de bass en gain knoppen. Dan valt het reuze mee met de modderigheid. Het zou overigens best kunnen dat de VHT een stuk beter klinkt, ben wel eens benieuwd (soundclips anyone?)

BLOK182
31 juli 2003, 12:37
Hey El Loco, kan ik je ff wat vragen? Heb je de nieuwe of de ouwe dual recto? Enne, hoe klinktie clean?

el loco
31 juli 2003, 13:28
Ik heb de ouwe (trem-o-verb) enne clean....? Wat is dat?
zonder gein: ik gebruik het cleane kanaal niet, maar dat komt ook omdat het nauwelijks zonder lichte overdrive te regelen is. de volumeverschillen met je scheur worden dan te groot. de`channel-cloning` is overigens wel cool: er zitten twee geluiden per kanaal en die kun je onderling weer aan elkaar toewijzen.
Als je een recto wil met clean moet je deze niet hebben in ieder geval.

BLOK182
31 juli 2003, 13:53
Ergens in mijn hoofd knaagt namelijk het idee om eens een recto te checken, aangezien ik van mun Nomad alleen maar het cleankanaal en het moderne scheurkanaal (met zo lomp mogelijke setting) gebruik, en ik hou nogal van de Mesa sound, en mun scheur mag wat mij betreft een stukkie logger/moderner, zodoende kwam een recto to mind. Nou meen ik dat de nieuwe serie een verbeterd clean heeft, maar ik vroeg me af hoe het een beetje met de oude serie recto's zat. Enne clean, bij mij is clean clean, maar ik zoek niet meteen een sound a la ouwe dure fenderbakken als je snapt wat ik bedoel.

el loco
31 juli 2003, 15:17
Dan moet je inderdaad de nieuwe eens proberen, die heeft een apart clean kanaal. Is wel een stuk duurder dan die ouwe, maar als je het er voor over hebt...
Ik ben iig meer dan tevreden met deze scheurbak

BLOK182
31 juli 2003, 15:33
Tis idd een kwestie van smaak ja. Zo ben jij bijv. heel tevreden met je Recto, en zo is Gerrekat (om er maar eentje te noemen) ehmmm....minder erover te spreken ;-) Een nieuwe DUAL recto is me een beetje duur, maar ik zag dat een Single recto zo'n 1900 is, en ik heb er zelfs een nieuwe voor 1590 gevonden. Nu schijnt de single recto clean het beste te klinken, toevallig ervaring mee?

Ibanez RuleZ
31 juli 2003, 15:47
ik dacht juist dat de triple clean het beste klonk: omdat het clean kanaal dan veel meer headroom heeft, tenminste, dat heb ik me laten vertellen. het zou wel logisch zijn.

Harrald

BLOK182
31 juli 2003, 15:52
Hij zal denk ik uiteindelijk wel beter klinken op hoog volumeniveau, omdattie niet zo snel opbreek, maar ik meende gehoord/gelezen te hebben dat juist de single recto beter klinkt, had iets te maken dat de dual/triple buizengelijkrichters hadden en de single niet.

el loco
31 juli 2003, 16:00
Hoe dat met de singlerecto zit weet ik niet, maar ik zag de nieuwe recto een paar weken geleden voor €1500 op gitaarmarkt staan. Dat is niet zo duur voor de kwaliteit die je krijgt (dat zal ook gerrekat moeten toegeven :wink: ) Je moet nog wel een cab hebben dan, maar dat moet te regelen zijn.

BLOK182
31 juli 2003, 16:02
Ik heb nu een Nomad 55, die zijn nieuw in Duitsland zo;n 2200, geen idee wat ze in Nederland kosten. Mocht ik mun plannetje doorzetten, dan zou ik bijv. 1:1 kunnen oversteken van Nomad naar tweedehands dual recto en dan alleen nog een cab hoeven te kopen.

josh.vandenberg
31 juli 2003, 23:29
Ik heb een VHT.De versterker vind ikbest heel goed klinken,maar de gitarist blijft veranderlijk.Clean klinkt de Vht gewoon goed,perfect voor opnames.Zonder boost is ie echt geweldig,het geluid ademt en je hebt heel erg veel touch control.Met boost klinkt het geluid strak en smerig als het moet.Lead is ie heel goed.Heel veelzijdig,maar zoals gezegd.Ik wil eens wat anders.Ik heb de single en de triple rect goed uitgeprobeerd.Met de single,heel simpel,die jongen van die winkel kwam het hok binnen en zei ook ,,zo,dat klinkt heel goed.''CLEAN is met weinig vermogen gewoon ook beter.Triple is veelzijdiger,maar modderiger,je kunt met de mogelijkhedeen heel veel verzieken.In de opnamens die ik met de 3 versterkers kon maken,klinkt de Vht het best,goed ,niet te opdringerig,gewoon errruuug professioneel.Die single is wel een monstertje.Eigenlijk gewoon alledrie goed.

BLOK182
1 augustus 2003, 12:28
Ah bedankt, hier heb ik wat aan!

BLOK182
1 augustus 2003, 13:07
Misschien kan je me nog wat vertellen over de sounds die je uit die single recto kreeg? Aangezien het scheurkanaal 3 modes heeft, misschien kan je naast rectomegascheur er nog wat andere sounds uithalen? En wat vond je van het clean? Ik bedoel, het zal niet het beste zijn wat je hebt gehoord, maar tis toch niet iets waar je van zegt GATVERDAMME EEN PEAVEY TRANSTUBE KLINKT 10 X BETER!!!!! toch?

josh.vandenberg
1 augustus 2003, 23:04
Je zet de versterker natuurlijk het eerst in modern mode,maar als je een beetje gaat experimenteren krijg je met de andere 2 modes hele leuke sounds.Je bent er volgens mij wel een tijdje zoet mee,maar het zal mij niks verbazen als je uiteindelijk meer en meer de andere sounds zal gaan gebruiken.Ik vond de clean van de single gewoon erg goed,het klonk mij heel goed in de oren.Van de grotere vond ik het cleane geluid wel wat voller,maar niet beter.Maar dat kan ook smaak zijn.Ik vond de buizengelijkrichting van de triple wel lekkerder klinken,als de diode gelijkrichting.

el loco
1 augustus 2003, 23:20
Ik vond de buizengelijkrichting van de triple wel lekkerder klinken,als de diode gelijkrichting.
Dat vind ik bij de dual ook, vooral op wat hoger volume.

Herdjie
2 augustus 2003, 17:22
GATVERDAMME EEN PEAVEY TRANSTUBE KLINKT 10 X BETER!!!!! toch?

HAHAHAHA!!! Alles klinkt beter dan een PEAVEY TRANSTUBE :lol:

wimmeltje
10 augustus 2003, 11:50
Ik vind VHT beter klinken, maar ik vroeg me af wat de mensen hier ervan vinden. Misschien gedeeltelijk dat ik er zelf al een tijd op speel, maar idd de dynamiek die erin zit vind ik niet erg terug in een mesa die ik ook niet altijd even goed vind klinken, en ik kan met mijn vht ook goed metal spelen zonder dat het modderig gaat klinken... maar ik zei al, ik wil eigenlijk weten wat de mensen er hier van vinden..


Ok, Ik heb een triple rectifier naast mijn eigen VHT getest, lekker rustig thuis op mijn kamer zelfde effecten en speakers eronder. Ik heb hem even volgens de manual afgesteld en zelfs heel de manual gelezen en kwam dus tot de ontdekking dat hij erg goed klinkt. In de manual staan een hoop instellingen en dingen waar je op moet letten als je met een rectifier gaat spelen. Waar je aan moet draaien en wat je dan veranderd. Ik ga nu dus ook mijn woorden terug nemen omdat hij na ongeveer een uurtje intensief spelen erg goed klonk, ook op hoge volumes. Ik mag hem nu ook een keertje met optreden meenemen wat ik zeker zal doen en dan eens proberen. Maar hij is me erg goed bevallen. Modderig was hij helemaal niet, alleen als je de gain te ver open draait wordt hij dat wel. maar dat is wat ik zei in de manual staat precies alles uitgelegd erg goed trouwens waar marschall een puntje aan kan zuigen.

Ik ga nog verder testen en dan horen jullie het van mij...

BLOK182
10 augustus 2003, 11:54
Het schijnt idd dat je de gain rond 12 uur moet houden, en niet alles op 10 moet zetten ja.