PDA

View Full Version : Ledje vervangen Whammy DT



Sinner
16 juni 2017, 09:54
Laatst heeft 1 van de leds die bij de presets brandt van mijn Whammy DT het begeven: alles werkt nog, het is puur het lampje dat niet aangaat als ik die preset (divebomb) kies.

Zijn die ledjes te vervangen, zo ja, hoe, waarmee en kan ik dat zelf of moet iemand met verstand van zaken dat doen, en zo ja, wie dan?

Dank voor de eventuele input!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
16 juni 2017, 10:44
Kijk eerst eens naar de print. Mogelijk zit een van de twee pootjes een beetje los. Drupje tin en klaar.

catab
16 juni 2017, 19:42
Laatst heeft 1 van de leds die bij de presets brandt van mijn Whammy DT het begeven: alles werkt nog, het is puur het lampje dat niet aangaat als ik die preset (divebomb) kies.

Zijn die ledjes te vervangen, zo ja, hoe, waarmee en kan ik dat zelf of moet iemand met verstand van zaken dat doen, en zo ja, wie dan?

Dank voor de eventuele input!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

en kun je zelf makkelijk vervangen, er zit wel een plus en min aan een LED.
Als je goed kijkt door de LED kun je het verschil zien tussen de aansluitingen.
Daar moet je even op letten.

Plant
16 juni 2017, 20:00
Check even met een voltmeter of er geen spanning over staat als ie aan hoort te zijn. Alles kan natuurlijk stuk - een led ook - maar gezien de nominale levensduur is het niet aannemelijk dat een led zelf het 'ineens' niet meer doet. Waarschijnlijk wordt ie niet meer aangestuurd en dan helpt vervangen niet.

Sinner
21 juni 2017, 20:26
Dak voor de input allemaal. Als ik binnenkort tijd heb ga ik m maar eens openschroeven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk