PDA

View Full Version : Ibanez RG maar welke precies



DAMIAN6
15 juni 2017, 20:37
Hoi Mensen,

Ik ben vandaag de hele morgen bezig geweest om te kijken welke RG ik nu precies heb.
Ik heb hem en keer gekocht als reserve gitaartje omdat hij letterlijk op 10 minuten
Afstand te koop stond voor leuke prijs en was echt verrast hoe goed hij eigenlijk speelt in verhouding
Met gitaren uit en hogere klasse.

Hij heeft en body met rode transperante lak met eronder en soort van gevlamd hout.
Op de headstock staat gewoon RG series en made in japan met als nummer F0221596.
Op trem staat Ibanez TRII TREM Floyd rose under licensed
Hals is van drie stukken maple en heeft binding en sharktooth
Hij heeft 2 humbuckers.

Maar welke ik nu precies heb weet ik nog steeds niet zo goed.
Ik dacht en RG320 UIT 2002 maar heb ergens ook foto van eentje gezien die op mijne leek
en dat zou dan weer en RG420FA zijn.Alleen die zou dan flamed ash body hebben on american basswood.
Ik vraag me af of je die basswood dan aan de achterzijde of zijkant ziet,want ik zie aan alle kanten die (flamed ash?)
Ik weet niet of het veel uit maakt kwa prijsklasse aangezien ik overweeg hem misschien te verkopen.
Misschien dat hier iemand weet welke RG het is.

Zal kijken of ik en foto kan plaatsen.

Gr Bram.

Rogueny
15 juni 2017, 21:00
Kun je misschien een paar foto's posten?

Oranjeaap
15 juni 2017, 21:00
Foto's zijn wel handig ja.

DAMIAN6
15 juni 2017, 21:33
dat lukt me dus net niet ik kan niks anders vinden dan dat ik en URL moet plaatsen,en daar moet je foto toch voor op het net staan toch?

DAMIAN6
15 juni 2017, 21:50
Ik hoop dat ik het zo juist heb gedaan.

Even opnieuw proberen deze link werkte niet.

http://i68.tinypic.com/21es39g.jpg[/IMG]

DAMIAN6
16 juni 2017, 15:35
http://i65.tinypic.com/1evsyb.jpg

http://i65.tinypic.com/incr47.jpg

Gemberbier
30 juni 2017, 06:36
OK, Damian. Ik leg je denk ik het beste even uit hoe je dit soort vraagstukken oplost.
Je begint met het serienummer: F0221596
Da's dus Fuji Gen 2002
Die ga je dus terugvinden in de catalogus van 2002 en/of 2003 (als het productie van eind 2002 was).
Dan ga je naar deze site: http://www.ibanez.com/anniversary/index.html
Daar kijk je bij de jaren 2002 en 2003.
De belangrijkste kenmerken voor jouw RG zijn het ontbreken van een slagplaat, de twee humbuckers en de inleg van de toets.
Als jouw gitaar een reversed headstock heeft (die laat je op je foto's niet zien), dan zou het zomaar een RGR kunnen zijn.
Ik mis op je foto's teveel details om direct te kunnen zeggen welk modelnummer het is. Het zal iets zijn dat op 20 eindigt (vanwege de H-H-configugatie) en iets met DX erin (vanwege de toetsinleg).
Het is in ieder geval geen goedkope plank, omdat hij een (Japans) Fuji Gen serienummer heeft. Op enig moment hebben ze alle gitaren uit de Japanse fabriek het "Prestige"-predikaat gegeven en de Koreanen werden ge-upgrade tot "Premium" om deze gitaren te onderscheiden van de goedkopere productie uit bijvoorbeeld Indonesië.
De handelswaarde van een recente (alles van na 1999/2002 beschouw ik als recent) gebruikte gitaar ligt op maximaal 50%, omdat een winkel de gitaar niet duurder zal inkopen dan de inkoopprijs van een nieuw exemplaar van de importeur.
Voor de gitaren van voor 2000 (in het geval van Ibanez 2003, vanwege de start van Chinese productie in dat jaar) gelden andere waardebepalingsregels, die vooral gerelateerd zijn aan "collectability"/gewildheid op de vintagemarkt.
Oude prijslijsten zijn te vinden op www.ibanezrules.com onder het kopje 'resources' als ik me niet vergis. Die zijn wel in US dollars. Hoshino in Uithoorn kan je ook vertellen wat je gitaar destijds gekost heeft.

Fusion
30 juni 2017, 11:11
Wauw Gemberbier u is een kenner en ik neem mijn bolhoed af voor u. Weer wat geleerd. Serienummer en jaartal lukt me nog wel, maar DX en 20 was ik nooit opgekomen. Geld alleen voor een bepaalde periode toch? En wat was EX ook alweer? Met haaientanden toch?

Pepe
30 juni 2017, 11:22
Ik gok een 320 LTD.
Ik dacht dat 320's uit Korea kwamen (Ibanez world catalog) maar als het een LTD is is Japan ook mogelijk.
Limited betekent in Japan vaak maar 1 jaar in de catalog.

Gemberbier
30 juni 2017, 18:06
Neuh, EX was in 1992 de aanduiding voor "Koreaanse wannabe RG" :sssh:

Pepe
30 juni 2017, 18:57
Neuh, EX was in 1992 de aanduiding voor "Koreaanse wannabe RG" :sssh:

Ik leg de denkwijze even uit.
Het RG 320 model komt uit Korea maar dit is een Japans serie nummer en daarom denk ik aan de 320 LTD die Fuji made was.

Ik heb geen idee waar je die 1992 EX vandaan haalt, ik dacht dat het om 2002 ging? Ik heb trouwens ook geen idee of je met mijn denkwijze bij de goede gitaar uitkomt :D

Fusion
30 juni 2017, 19:54
Hij zegt dat EX alleen in 92 bestond, volgens mjj? Maar dat klopt (wederom volgens mij) niet