PDA

View Full Version : Favoriete pickup configuratie?



telecastermaster
15 juni 2017, 14:48
Wat is je favoriete pu-configuratie en waarom?

https://www.schaller-electronic.com/upload/CY7ffa2cd4X14aaa5ba812XY9f2/1420197378073/Schaller_Megaswitches_GC9.jpg

Tupelo
15 juni 2017, 15:10
S S.
Ik houd gewoon niet van humbuckers, en een 3e pup voegt weinig toe.
S H eventueel nog, met bijzonder veel restricties voor die hummie.
Wide Range Bucker, of Kent Armstrong Slimbucker vind ik nog wel te pruimen.
Toch.
1 keuze ?
Dan S S.
Ben erg tevreden over de schakelingen op mijn Mustang hiermee ook.
Verschillende klankmogelijkheden die werkelijk een verschil maken
Zodra er humbuckers is het spel zijn gaat dat wat voor mij verloren.
Kunt ze splitten, in fase uit fase, met een andere pup combineren, maar het blijft gepiel in de marge.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Brad
15 juni 2017, 15:20
H. Humbucker bij de brug. Dat klinkt wat mij betreft het beste als basis. De rest doe ik met de Eq. HS of HH kan ook voor een enkele variatie maar ik zou best ook zonder kunnen. Als ik Jazz zou spelen zou het HH zijn, dan ontkom je niet aan dat halselement.

duckman
15 juni 2017, 15:21
Ik heb SSS,HSS,HH,SS en niet uit de keuzes maar ook S (esquire) in verschillende opties, splitbaar, out of fase.
De gitaar die ik het meeste meeneem is HSS strat met De H als een single coil format hot rail.
Dus dat is mijn favoriet. De middelste pickup gebruik ik bijna nooit dus eigenlijk HS.

Op de tweede plaats: een van mijn telecasters heb ik HH (GFS rail (hotrail achtig) brug +Gibson PAF Humbucker nek) Deze wel als single coil geschakeld maar mocht i kergens zijn waar ikveel bijgeluiden heb schakel ik ze als humbucker.

D3nnis
15 juni 2017, 15:38
Hmm, lastig.
Het meest speel ik op HH gitaren.
Maar als ik echt 1 gitaar moest kiezen, waar ik alles mee zou moeten doen, dan zou ik een HSS kiezen, omdat ik daar het beste mee uit de voeten kan voor allerlei verschillende stijlen.

Dat de derde pickup niet veel toevoegt ben ik het niet zo mee eens. Hals + midden element is gewoon de stratsound die ik nodig heb als ik een strat sound wil. En dan bij voorkeur geen 24-frets toets, maar 22 frets, en dan het neck element dicht tegen de toets.

Agent_Smith
15 juni 2017, 15:42
H.
Ik haat SC's, behalve eventueel P90s
Klaar

arjanb01
15 juni 2017, 16:14
S-s-s, h-h gebruik ik tegenwoordig sinds ik weer een klassieke strat heb. Neem dus bij optredens 2 gitaren mee, waarbij ik voor 1 set de strat pak en voor set 2 en 3 de les Paul.
Voordeel is dat ik altijd een reserve gitaar heb op het podium voor het geval er een snaar springt.

telerocker
15 juni 2017, 18:01
Voor de drie coverbands neem ik deze mee: HSS-strat, HH-tele/LP hybrid mahogany and verder een telecaster met single coils. Ik kan niet zeggen dat een voorkeur heb, al die combi's werken voor bepaalde stijlen. Ik speel wel het vaakst op de strat.

ateng
15 juni 2017, 21:13
Voor de drie coverbands neem ik deze mee: HSS-strat, HH-tele/LP hybrid mahogany and verder een telecaster met single coils. Ik kan niet zeggen dat een voorkeur heb, al die combi's werken voor bepaalde stijlen. Ik speel wel het vaakst op de strat.

Hier precies hetzelfde! Voor elk stijl en sound een ander gitaar met een ander pu configuratie.

Remork1970
15 juni 2017, 21:23
Humbuckers.
Single coils zijn voor homos!

Remork sluiten.

Pepe
15 juni 2017, 21:41
Een P90 is een SC en een Filtertron een HB en daar kom ik een eind mee. Goed beschouwd zou Duesenberg met hun thin hollow bodies het merk voor moeten zijn.
Ik denk dat ik die multibender van ze op een gitaar ga schroeven, ook al zo'n fantastisch idee van ze.

duckman
15 juni 2017, 22:37
ik heb de multibender op een van mijn teles, erg cool ding!

http://i46.photobucket.com/albums/f125/duckman66nl/Guitar Gear/Teles.jpg (http://s46.photobucket.com/user/duckman66nl/media/Guitar Gear/Teles.jpg.html)




Een P90 is een SC en een Filtertron een HB en daar kom ik een eind mee. Goed beschouwd zou Duesenberg met hun thin hollow bodies het merk voor moeten zijn.
Ik denk dat ik die multibender van ze op een gitaar ga schroeven, ook al zo'n fantastisch idee van ze.

jutter
15 juni 2017, 22:45
Mini humbuckers:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Epiphone%20Riviera2/20170614_132850_zpsjiattn7t.jpg

en Single Coils:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_115529_zpsywtofsyv.jpg

denis.hermans
15 juni 2017, 22:48
Ik mis de optie p 90.(Hoewel dat natuurlijk eigenlijk ook een single coil is.)

barno
15 juni 2017, 23:35
Eén single coil in de neck, meer hoeft eigenlijk niet voor mij.

Tupelo
16 juni 2017, 05:30
Er is een tijd geweest dat ik mijn brug pup heel verfrissend vond, en nauwelijks iets anders speelde.
Toen lang eruit, meer naar het bellige van mijn neck pups toe, maar nu met mijn Mustang (type brug en tremelo zal er ook mee te maken hebben) gebruik ik 'm steeds vaker.
Zeker uit fase; heerlijk crisp.
Weinig output, maakt dat het er als acoustische gitaar uitgestuurd wordt.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Stoffel43
16 juni 2017, 08:28
Voor mij SSS, waarbij ik het meest gebruik maak van de neck positie.
Echter zou ik voor de echte rock nrs wel eens zo'n single coil size HB in de brug positie willen steken. Weet alleen niet of het dan een Little 59 wordt, of een JB Jr, of een hotrail...

Midwolda
16 juni 2017, 09:52
Normaliter H-H want Les Paul, maar sinds er een Bo~El CatEye in huis is ben ik weer helemaal tevreden met een P90 bij de hals. Humbuckers bij de brug en gewone single-coils vind ik al heel snel te dun klinken.

NLF
16 juni 2017, 11:59
Verschilt per model. Strat, Tele, LP, junior: ik vind het allemaal mooi. Ik hou alleen niet zo van humbuckers op Fenders (ben dan ook meteen gedesorienteerd, alsof de gitaar ineens niet meer doet waarvan ik gewend ben dat ie moet doen). Wil ik HB's dan pak ik wel een LP (of een andere HB gitaar). Ik houd ook niet zo van een combinatie H-SS enz. Op de een of andere manier is de volle klank van de HB dan zo dominant dat ik de s coils veel te dun vind klinken, de gitaar is dan uit balans. Coil splitting vind ik ook niet je van het, min of meer om dezelfde reden. Anders dan anderen vind ik de sc strat brug pickup ook goed klinken. Soms gebruik ik een booster om de strat ietsje mee op te pompen (maar het gaat al snel opgefokt klinken vind ik). Combinatie met de amp maakt natuurlijk ook heel erg veel uit (en welke sound je zoekt voor welke muziekstijl: country, funk, jazz, heavy metal etc.).

telerocker
16 juni 2017, 12:26
Verschilt per model. Strat, Tele, LP, junior: ik vind het allemaal mooi. Ik hou alleen niet zo van humbuckers op Fenders (ben dan ook meteen gedesorienteerd, alsof de gitaar ineens niet meer doet waarvan ik gewend ben dat ie moet doen). Wil ik HB's dan pak ik wel een LP (of een andere HB gitaar). Ik houd ook niet zo van een combinatie H-SS enz. Op de een of andere manier is de volle klank van de HB dan zo dominant dat ik de s coils veel te dun vind klinken, de gitaar is dan uit balans. Coil splitting vind ik ook niet je van het, min of meer om dezelfde reden. Anders dan anderen vind ik de sc strat brug pickup ook goed klinken. Soms gebruik ik een booster om de strat ietsje mee op te pompen (maar het gaat al snel opgefokt klinken vind ik). Combinatie met de amp maakt natuurlijk ook heel erg veel uit (en welke sound je zoekt voor welke muziekstijl: country, funk, jazz, heavy metal etc.).

Tipje: Bare Knuckle Crawler gesplit is absoluut niet dun, bijna tele-esque.

guitarkid
16 juni 2017, 12:41
Dit is een soort "Sophie's choice". Iedere configuratie heeft m.i. pros en cons.
Op zich vind ik de standaard configuraties op LP's, Teles en Strat goed voldoen. Dat is voor mij ook de reden om die modellen te hebben, waarbij ik wel drie Teles heb. Dat is echter meer een "stem-reden dan i.v.m. de PU's.
Aan de ander kant , de ene singlecoil of humbucker is de andere niet!
Ik zou echter nog wel ooit een Strat willen met in de brug een humbucker met splitcoil.
En mijn LP special met P90's. Ach, ik kan niet kiezen, dus van alles dan maar minimaal één!!! :)

Gemberbier
30 juni 2017, 18:38
Als je alles met één gitaar zou moeten doen, dan is H-S-H ideaal.
Het moeten uiteraard wel GOEIE pickups zijn, als er op de pickups bezuinigd is, dan klinkt elke gitaar matig tot slecht.
Als je een soort universele begeleider bent in een huisband van een TV-programma, zoals Hiram Bullock was in de David Letterman Show, dan is een gecustomizede Strat met een H-S-H-configuratie met een 5-standenschakelaar echt ideaal.

Als je Hank Marvin wilt imiteren, ga je uiteraard voor S-S-S.

En een Telecaster met de standaard S-ø-S configuratie is uiteraard ook niet te versmaden.

In de jazz is eigenlijk slechts 1 element van belang en dat is de humbucker in de HALSpositie, die NIET overwound mag zijn.


Ik heb zelf gewoon van alles wat, maar ik besef dat dat een luxe-positie is.

Tabula Rasa
30 juni 2017, 18:44
Als je alles met één gitaar zou moeten doen, dan is H-S-H ideaal.
Het moeten uiteraard wel GOEIE pickups zijn, als er op de pickups bezuinigd is, dan klinkt elke gitaar matig tot slecht.
Als je een soort universele begeleider bent in een huisband van een TV-programma, zoals Hiram Bullock was in de David Letterman Show, dan is een gecustomizede Strat met een H-S-H-configuratie met een 5-standenschakelaar echt ideaal.

Als je Hank Marvin wilt imiteren, ga je uiteraard voor S-S-S.

En een Telecaster met de standaard S-ø-S configuratie is uiteraard ook niet te versmaden.

In de jazz is eigenlijk slechts 1 element van belang en dat is de humbucker in de HALSpositie, die NIET overwound mag zijn.


Ik heb zelf gewoon van alles wat, maar ik besef dat dat een luxe-positie is.
Ja, Hiram! Een van mijn grote helden, en zn strat met twee paf's , heerlijk! Zo eentje wil ik ook.

Terminus
30 juni 2017, 20:29
Tipje: Bare Knuckle Crawler gesplit is absoluut niet dun, bijna tele-esque.
Ik heb een Seymour Duncan JB in mijn Strat zitten en gesplit is dat ding bijna net zo heet en dik als in serie. Blaast de Strat elementen helemaal weg.

On topic: als ik zou optreden zou ik voor HH of HS gaan. bij HSH gebruik ik eigenlijk vooral de buitenste elementen. Voor veelzijdigheid thuis vind ik HSS eigenlijk ideaal.

Rogueny
1 juli 2017, 14:24
Elke gitaar model associeert voor mij bij een bepaald geluid. Ik heb nu 2 les pauls en een strat, en misschien gaat een van de les pauls nog weg. Naar mijn idee kan ik met een les paul met HH configuratie en een strat met SSS configuratie bijna vrijwel elke sound krijgen die ik wil. Alles wat er om heen en tussen in ligt kun je aardig dicht bij in de buurt komen. Wellicht mis ik dan enkel het geluid van minihumbuckers een beetje. Maar ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wanneer ik dat geluid zou zou willen gebruiken.

Is er eigenlijk iemand op dit forum die actief op minihumbucker gitaren speelt?

Fusion
1 juli 2017, 15:04
Speel bijna alleen maar met de H in de brug en live soms ook de H in de nek. Meer heb ik ook niet :D

Malle Eppie
2 juli 2017, 10:19
Ligt helemaal aan het muziek genre dat ik speel. Voor metal graag H-H. Voor popmuziek pak ik graag mijn Gilmour Strat met S-S-S. Op dit moment zit ik erg vaak te denken aan een Tele plank met de SD Quarter Pounder set.
Als ik dan echt een keuze zou moeten maken ga ik voor H-S. Heb een Stephen Carpenter sig met een humbucker in de middelste positie en die raak ik telkens met mijn plectrum. Geen midden PU dus. Sla de snaren meestal redelijk wild aan.
Maar tis ook maar net hoe de wind staat. Vond Tele's eerst helemaal niks en nu droom ik alleen maar daarover...

Om op Stephen Carpenter terug te komen. Vind zijn reden voor een midden humbucker ook wel geniaal. Ik bedoel maar...

Terminus
2 juli 2017, 10:32
Om op Stephen Carpenter terug te komen. Vind zijn reden voor een midden humbucker ook wel geniaal. Ik bedoel maar...
Ik kon hier niks over vinden, ik zag alleen dit:

What do you get out of the middle pickup?
The middle pickup is pretty much a toy. I don’t have it for anything other than when I want to take the edge off, less attack, a more rounded tone.
Maar dat klinkt niet als de geniale reden die je noemde. Care to elaborate? Ik heb het zelf altijd een rare setup gevonden.

NLF
2 juli 2017, 11:16
Elke gitaar model associeert voor mij bij een bepaald geluid. Ik heb nu 2 les pauls en een strat, en misschien gaat een van de les pauls nog weg. Naar mijn idee kan ik met een les paul met HH configuratie en een strat met SSS configuratie bijna vrijwel elke sound krijgen die ik wil. Alles wat er om heen en tussen in ligt kun je aardig dicht bij in de buurt komen. Wellicht mis ik dan enkel het geluid van minihumbuckers een beetje. Maar ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wanneer ik dat geluid zou zou willen gebruiken.

Is er eigenlijk iemand op dit forum die actief op minihumbucker gitaren speelt?

De minihumbuckers uit de PL Deluexe en Epiphones liggen qua output en toon toch vrij dicht bij de PAF achtigen. De minihumbuckers op de Firebird is een andere zaak, die zitten tussen single coil en HB in (klinken als opgefokte Tele).

Malle Eppie
2 juli 2017, 11:31
Ik kon hier niks over vinden, ik zag alleen dit:

Maar dat klinkt niet als de geniale reden die je noemde. Care to elaborate? Ik heb het zelf altijd een rare setup gevonden.

Hij zag Vivian Campbell ooit met een gitaar met humbuckers in de brug en midden positie. Zag er gaaf uit en zo is zijn keuze gemaakt. Omdat het er gaaf uitzag. Gezien in zo'n rig rundown achtige youtube video.

En gezien de positie van zijn PU schakelaar verwacht ik niet dat hij veel naar het middelste element schakelt.

NLF
2 juli 2017, 12:02
De minihumbuckers uit de PL Deluexe en Epiphones liggen qua output en toon toch vrij dicht bij de PAF achtigen. De minihumbuckers op de Firebird is een andere zaak, die zitten tussen single coil en HB in (klinken als opgefokte Tele).

Voordat ik hier allerlei geouwehoer mee krijg: ja, de miniHB heeft minder output dan de PAF achtige HB en hij klinkt opener, en ja de miniHB en de Firebird pickup lijken veel op elkaar qua ontwerp etc maar zijn niet exact hetzelfde.

fred dons
2 juli 2017, 12:03
ik heb een tijdje en Curt Mitchel set up gehad, werkte prima, vette brug pup met de mogelijkheid voor 1 quack sound, op een geven moment had ik genoeg gespaard voor nog een enkel spoel in de neck maar het was zeker bruikbaar
https://i.ytimg.com/vi/mvXiDBWKjWI/hqdefault.jpg

postbus31
2 juli 2017, 12:38
Huidige favoriet: tv-Jones bij de neck, Steffsen bij de brug met uit fase schakeling op beide volume pots. Midden stand van de driestandenschakelaar is daarbij standaard uit fase, pot klein beetje dicht draaien heft dat weer op.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

telecastermaster
2 juli 2017, 16:10
Wat ik wel een toffe configuratie vind is die van de Yamaha SGV300.

De brug pickup is geen humbucker maar 2 afzondelijke single coils. Je kunt ze echter niet in serie of parallel schakelen maar met wel 'mengen' met een balans-regelaar. Je hebt dus alleen een nek en een brug single coil (of beide) ter beschikking, maar je kunt wel veel verschillende geluiden uit het brugelement halen. :)
De regelaars zijn dan ook volume, tone en balans van het brug element.

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/yamaha-sgv300-640996.jpg

Brad
2 juli 2017, 17:10
Voordat ik hier allerlei geouwehoer mee krijg: ja, de miniHB heeft minder output dan de PAF achtige HB en hij klinkt opener, en ja de miniHB en de Firebird pickup lijken veel op elkaar qua ontwerp etc maar zijn niet exact hetzelfde.

Interessant dit.

D3nnis
2 juli 2017, 21:10
ik heb een tijdje en Curt Mitchel set up gehad, werkte prima, vette brug pup met de mogelijkheid voor 1 quack sound, op een geven moment had ik genoeg gespaard voor nog een enkel spoel in de neck maar het was zeker bruikbaar
https://i.ytimg.com/vi/mvXiDBWKjWI/hqdefault.jpg

Hmm, geinig, die kende ik niet. Brughumbucker met single coil dichtbij is best wat.

Zo vind ik de pickup configuratie van mijn Morse Y2D ook zeer prettig:
http://medias.audiofanzine.com/images/normal/music-man-steve-morse-sm-y2d-772827.jpg

Pepe
2 juli 2017, 22:27
Wat ik wel een toffe configuratie vind is die van de Yamaha SGV300.

De brug pickup is geen humbucker maar 2 afzondelijke single coils. Je kunt ze echter niet in serie of parallel schakelen maar met wel 'mengen' met een balans-regelaar. Je hebt dus alleen een nek en een brug single coil (of beide) ter beschikking, maar je kunt wel veel verschillende geluiden uit het brugelement halen. :)
De regelaars zijn dan ook volume, tone en balans van het brug element.

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/yamaha-sgv300-640996.jpg

Dat zit bij zijn voorganger net anders. Er zijn twee circuits, de eerste switch schakelt het neck element default, de eerste twee thumb wheels zijn dan volume en toon. Het andere circuit activeert de volume en toon knobs en driestanden schakelaar en met de 3e thumbwheel wissel je van midden en neck pickup. Dat laatste werkt uiteraard enkel in de midden en brug stand van de 3 way rocker.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/23/a1/c6/23a1c60cb006afe2538cb2770ebd7ad5.jpg

Fusion
2 juli 2017, 22:42
Tering ik dacht dag al die Djent gasten erg waren maar jullie kunnen ook n slag in de rondte lullen zeg :D

Brad
2 juli 2017, 23:03
ik heb een tijdje en Curt Mitchel set up gehad, werkte prima, vette brug pup met de mogelijkheid voor 1 quack sound, op een geven moment had ik genoeg gespaard voor nog een enkel spoel in de neck maar het was zeker bruikbaar
https://i.ytimg.com/vi/mvXiDBWKjWI/hqdefault.jpg

Wat is die gozer veranderd. Ik heb nog een les DVD van hem met Pink Floyd lessen. Toen zag hij er een stuk sneller uit.
Zoals hier:

https://i.ytimg.com/vi/_0QRM8G94z4/hqdefault.jpg

fred dons
3 juli 2017, 08:47
ja we zijn allemaal geen 18 meer (op de forumleden na die 18 zijn, die dan weer wel ;) ) ik kende hem van zijn Van Halen video, erg goede leraar btw

Tabula Rasa
3 juli 2017, 09:16
Wel een aparte combinatie, zo zonder hals element.

obiwanjacobi
3 juli 2017, 10:16
H-S-S of H-S-H

Ik hou van de single coil sound en de typische strat combies (stand 2 en 4) en een Humbucker bij de bridge klinkt altijd killer voor overdrive/distortion.
Ik hou niet van de donkere hals (humbucker) pickup overdriven sounds, waarbij ik het gevoel heb dat de drive over zijn nek gaat.
Humbuckers coil splitten ben ik ook voor.

zjanke
3 juli 2017, 10:41
Ik heb een H-H en een s-s, waarbij ik op beide gitaren voornamelijk de brug PU gebruik. Op mijn tele (S-S) heb ik wel een 4 standen schakelaar en voor de net effe meer overdrive gaan ze dus in serie.

Braml
3 juli 2017, 11:28
Ben veel gekker op strats dan tele's, maar ik gebruik eigenlijk altijd alleen maar de brug en neck pickup ervan. Tis dat een strat zonder middle pickup er zo raar uit ziet, maar een s-s configuratie is voor mij dus al perfect. ach ja

apekop
3 juli 2017, 11:55
Ik ga toch voor de SSS. Ik ben een fan van strats en vind eigenlijk alle standen bruikbaar. Wel tone knop op brugelement.

Ik vind de combinatie van single coils en humbuckers niet fijn klinken. Het karakter verschil is gewoon te groot en vaak heb je ook nog volume verschillen. Dus HSS of HSH, ik heb allemaal gehad, maar voor mij werkt het niet.

Pepe
3 juli 2017, 12:35
Ik vind de combinatie van single coils en humbuckers niet fijn klinken. Het karakter verschil is gewoon te groot .

Moi aussi. Ik heb een tele met voor een strat pickup en achter een TV Jones powertron. Het is een '82 strat pickup en die zijn wel heel erg scooped maar toch, elke keer als ik dan naar de powertron schakel krijg ik een ieeuww reactie, niet gemaakt om clean mee te spelen.

Ik vind sowieso dat TV Jones filtertrons een te opgefokt midden en bijtend hoog hebben en die powertron doet daar nog een schepje boven op.

dml
3 juli 2017, 14:29
Al jaren uitsluitend H-H. SC's kunnen mij niet bekoren, wel een klein uitstapje H-P90 gehad maar dat heeft niet lang geduurd.
H-H all the way. En dan ook nog zo "gewoontjes" als het maar zijn kan: Seymour Duncan JB bij de brug een 59 bij de nek.

NLF
3 juli 2017, 18:29
Ik vind sowieso dat TV Jones filtertrons een te opgefokt midden en bijtend hoog hebben en die powertron doet daar nog een schepje boven op.

Zijn er filtertrons of Gretsch pickups die wat dat betreft veel verschillen van de TV Jones? Ik heb er geen verstand van. Ik dacht altijd dat de TV Jones toch zo'n beetje je-van-het was op Gretsch gebied?

Erik de Perik
3 juli 2017, 18:41
Zijn er filtertrons of Gretsch pickups die wat dat betreft veel verschillen van de TV Jones? Ik heb er geen verstand van. Ik dacht altijd dat de TV Jones toch zo'n beetje je-van-het was op Gretsch gebied?

Volgens mij ook wel een mode-dingetje net als de P-90 rage, etc.

Op m'n superstrat combineren 2 overwound SC's best goed met een OBL L-500 HB. Zo'n OBL is behoorlijk helder en door die overwound zijn de SC's minder helder en wat vetter, waardoor ze bij elkaar komen.

Pepe
3 juli 2017, 19:06
TV Jones heeft de naam maar je moet ook weten dat hij en het Gretsch forum van oudsher min of meer met elkaar vergroeid zijn. En het zijn Amerikanen natuurlijk, niet gehinderd door enig chauvinisme.
Zijn producten zijn goed maar klinken anders, ik geloof ook niet dat ik ooit gelezen heb dat iemand zijn oude filtertrons voor TV Jones inwisselde zoals niemand zijn oude strat pickup voor een Duncan SSL 1 zal inwisselen.

Bedacht me net, ik heb wel degelijk de Hilo trons uit mijn '63 Tennie laten wikkelen, dat geluid was echt te dun en slap. Nog een gedoe om iemand te vinden, Ted Oberg was de enige in Nederland die zoiets deed dus ik had GRAAG daar een TV Jones ingegooid maar die bestond nog niet.
De gitaarbeurs in Veenendaal, daar kon je soms oude filters tegenkomen of anders Blackrider in de USA.

Gretsch was ook echt iets voor vetkuifen nerds, Duncan haalde zijn neus er voor op. TV Jones had het geluk dat Fender Gretsch kocht en een goedkope lijn ging opzetten anders was het sappelen geblazen en nou sprongen ineens Duncan, Lollar en nog een handvol merken er boven op.

guitarkid2
3 juli 2017, 19:30
ff iets dat ik dan toevallig weet
in the white falcon van duffy (the cult) zaten/zitten duncans voor electric
special made bij siemore himself

Pepe
3 juli 2017, 19:37
Wist ik niet. Maar makes sense om filtertrons te waxen als je een paar 100 watters achter je Falcon hebt.
Ik denk dat die P90's op die gitaar van Killing Joke ook wel een behandeling gehad zullen hebben.

pasqual
3 juli 2017, 21:28
Van alles geprobeerd maar iedere keer kom ik toch weer uit bij S-S-S en dan lage output. Blijft heerlijk!

Erik de Perik
3 juli 2017, 21:56
TV Jones heeft de naam maar je moet ook weten dat hij en het Gretsch forum van oudsher min of meer met elkaar vergroeid zijn. En het zijn Amerikanen natuurlijk, niet gehinderd door enig chauvinisme.
Zijn producten zijn goed maar klinken anders, ik geloof ook niet dat ik ooit gelezen heb dat iemand zijn oude filtertrons voor TV Jones inwisselde zoals niemand zijn oude strat pickup voor een Duncan SSL 1 zal inwisselen.

Bedacht me net, ik heb wel degelijk de Hilo trons uit mijn '63 Tennie laten wikkelen, dat geluid was echt te dun en slap. Nog een gedoe om iemand te vinden, Ted Oberg was de enige in Nederland die zoiets deed dus ik had GRAAG daar een TV Jones ingegooid maar die bestond nog niet.
De gitaarbeurs in Veenendaal, daar kon je soms oude filters tegenkomen of anders Blackrider in de USA.

Gretsch was ook echt iets voor vetkuifen nerds, Duncan haalde zijn neus er voor op. TV Jones had het geluk dat Fender Gretsch kocht en een goedkope lijn ging opzetten anders was het sappelen geblazen en nou sprongen ineens Duncan, Lollar en nog een handvol merken er boven op.

Ted Oberg heeft ook mijn SC's gewikkeld en m'n 1959 Frankentop tezamen gesoldeerd. DE laatste nogal lomp maar Ernst Flick kon er wel om lachen :)

beruk
6 juli 2017, 00:35
Hier word ik erg blij van. Als ik een paar centen over heb.... Begin is al lekker, na 2:00 is het hp

https://www.youtube.com/watch?v=ff6F6O-6QSk