PDA

View Full Version : HNGD! Maar wat is het?



Koni05
15 juni 2017, 11:45
Ik heb vorige week via marktplaats dit scheurmonster gekocht. Ik scrollde wat door de advertenties, en door de looks bleef deze hangen. Het GAS begon te kriebelen, en ik had nog een pedaal liggen die ik wel zou willen ruilen.

In de auto gestapt en een deal gemaakt met de verkoper. De gitaar bevalt prima. Alles functioneert en het is echt een scheurplank. De gitaar moet even afgesteld worden, bij de eerste frets is sprake van fretbuzz. Verder klinkt de gitaar best wel prima, al helemaal met wat overdrive. Instant classic rock!

Er is wel het nodige aan gedaan. Er heeft ooit een andere brug opgezeten en er zijn string ferrules ingezet, wat helaas net niet lekker uitgelijnd is. De brug die erop zat was verzonken in de body, en dit wordt nu opgevangen met het zwarte stuk plastic.

Helaas staat er geen sticker/merk naam waar dan ook op de gitaar, behalve op de brug. Hieronder staat 'Westone'. Nu kan dit natuurlijk heel goed niet de originele brug zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.

Op de potmeters en elementen kan ik verder geen verwijzingen vinden.

Westone is een merk gemaakt in de Matsumoku fabriek. Ik heb een website gewijd aan dit merk doorgespit, en hoewel er meerdere modellen sterk op lijken, is er geen model dat precies overeenkomt.

Hebben jullie enig idee of dit een Westone is, of is het iets anders?

Ik ben van plan de gitaar tzt op te knappen, en ben wel benieuwd of er meer over bekend is.

Pic's:

http://i65.tinypic.com/b4uhyc.jpg

http://i66.tinypic.com/2hzmvsk.jpg

Alvast bedankt voor eventuele informatie!:rockon:

Oranjeaap
15 juni 2017, 12:47
HNGD! Maar wat is het?

Lelijk....... Het is lelijk!

Sorry dat ik niet meer kan bijdragen
:soinnocent:

Fabrieksinstellingen
15 juni 2017, 12:55
Harley benton en pit bull guitars hebben van die bouwpakken waarmee je een sg met cva kan maken.
Maar als het lekker klinkt zal het dat wel niet zijn, ondanks dat er geen merk op staat (dat is met bouwpakken toch zo?).

humbucker
15 juni 2017, 12:59
Nee, dit ziet er helemaal matsumoko uit. Verdere info te verkrijgen wij Wietse (hier op het forum), die kent er alles van.

Rogueny
15 juni 2017, 13:04
Harley benton en pit bull guitars hebben van die bouwpakken waarmee je een sg met cva kan maken.
Maar als het lekker klinkt zal het dat wel niet zijn, ondanks dat er geen merk op staat (dat is met bouwpakken toch zo?).

Deze gitaar heeft echt die 70's Japan vibe. Dit is geen zelf in elkaar geknutseld bouwpakket. Die zul je ook niet in deze body vorm tegen komen trouwens. We wachten af wat de alwetende Wietse er van gaat zeggen!

telecastermaster
15 juni 2017, 13:12
Lijkt op een Westone Thunder maar die heeft maar drie draaiknoppen....

Rinze
15 juni 2017, 15:05
Het lijkt op een Ibanez Studio, zal inderdaad Japans zijn van eind jaren zeventig.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Koni05
15 juni 2017, 15:41
Het lijkt op een Ibanez Studio, zal inderdaad Japans zijn van eind jaren zeventig.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Het lijkt inderdaad veel op een Westone Thunder, maar de Ibanez Studio komt qua looks dichter in de buurt.

wietse
15 juni 2017, 15:58
lijkt mij een jarock, die werden oa in de ibanez fabriek in elkaar gezet.

http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/jarock.jpg

SantaX
15 juni 2017, 16:27
De brug/snaargeleider is in elk zoals ik op de foto kan zien identiek aan die van een Westone Prestige 250. Die Jarock heeft een andere setup.

Buxtra
15 juni 2017, 16:46
Gewoon tof!

Rinze
15 juni 2017, 17:47
Aan de ingevulde rechthoek onder de brug te zien heeft op dit exemplaar eerst ook een gewone Fender-stijl hardtail gezeten.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Koni05
16 juni 2017, 08:48
Aan de ingevulde rechthoek onder de brug te zien heeft op dit exemplaar eerst ook een gewone Fender-stijl hardtail gezeten.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Dat zou heel goed kunnen. Tenzij het origineel ook stringthrough is. Want de stringferrules zijn toch wel redelijk matig geplaatst. Iets dat ik niet helemaal kan plaatsen als ik de rest van de gitaar bekijk.

Aan de andere kant, ervan uitgaande dat het uit een Ibanez fabriek komt, zou de Westone brug waarschijnlijk later geplaatst zijn.

Bedankt voor de input so far! Leuk om wat meer te weten te komen over de gitaar!

wietse
16 juni 2017, 10:53
Dat zou heel goed kunnen. Tenzij het origineel ook stringthrough is. Want de stringferrules zijn toch wel redelijk matig geplaatst. Iets dat ik niet helemaal kan plaatsen als ik de rest van de gitaar bekijk.

alle jarocks van dat model zijn stringthrough, grand suzuki had hetzelfde model inclusief het breder middenstuk wat erg ongewoon is voor een gitaar met een neckthrough look, die waren echter niet stringthrough en veel ingewikkelder electronica en natuurlijk een ander kop vorm, als je effe googled vind je een afbeelding van de achterkant van een grand suzuki van dit model en zie je dat de vorm en plaatsing van de backplates exact gelijk zijn.
ook deze gitaren waren uitbesteed aan ibanez beweert men, ik hou het op een jarock en wie weet maakten de importeurs ze zelf stringthrough in hun werkplaats, is een klusje van niks alleen dan kan de boel wel eens iets scheef komen te zitten.
de importeurs waren de van will broers jaap, rob en koos vandaar de naam.
het is nu eenmaal een merk/naam waar weinig van bekend is en dit is niet hun meest voorkomende model.

Koni05
16 juni 2017, 11:45
alle jarocks van dat model zijn stringthrough, grand suzuki had hetzelfde model inclusief het breder middenstuk wat erg ongewoon is voor een gitaar met een neckthrough look, die waren echter niet stringthrough en veel ingewikkelder electronica en natuurlijk een ander kop vorm, als je effe googled vind je een afbeelding van de achterkant van een grand suzuki van dit model en zie je dat de vorm en plaatsing van de backplates exact gelijk zijn.
ook deze gitaren waren uitbesteed aan ibanez beweert men, ik hou het op een jarock en wie weet maakten de importeurs ze zelf stringthrough in hun werkplaats, is een klusje van niks alleen dan kan de boel wel eens iets scheef komen te zitten.
de importeurs waren de van will broers jaap, rob en koos vandaar de naam.
het is nu eenmaal een merk/naam waar weinig van bekend is en dit is niet hun meest voorkomende model.

Bedankt voor de info Wietse! Leuk om dit te weten. Kan je ook iets zeggen of de waarde van de gitaar? Uiteraard wat de gek er voor geeft natuurlijk, maar dacht zelf aan ca. 200/300 euro?

In elk geval een leuke gitaar. Krijgt binnenkort een opknapbeurtje!