Inloggen

View Full Version : Gezocht: goede kleine 2-kanaals versterker



tom1984
12 juni 2017, 11:20
Ik speel nu 1,5 jaar over een bassbreaker 15 head met cabinet.

Soms mis ik toch wel een 2de kanaal dat voor de overdrive kan zorgen.

Zijn er goede alternatieven in de 15watt range?

Jammer dat de 3 presets op de bb15 niet schakelbaar zijn en een gigantisch volumeverschil hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

harrie-beton
12 juni 2017, 13:30
Persoonlijk vind ik de Tubemeiser serie een heerlijke overdrive hebben. De TM serie heeft twee kanalen.

arjanb01
12 juni 2017, 14:27
Welke sound wil je?
Ik zou in de 15 watt range de marshall dsl 15, Blackstar artisan 15 of de engl gigmaster 15 gaan testen. Qua voicing 3 compleet verschillend combo's maar maakt de keus wel het duidelijkste denk ik. Want persoonlijke voorkeur gaat dan een rol spelen.

telerocker
12 juni 2017, 16:03
Tubemeister 20 is zeker een aanrader.

humbucker
12 juni 2017, 16:47
Is het niet met een pedaal op te lossen? Als voor de rest alles naar wens is...

tom1984
12 juni 2017, 18:09
Ik heb best wel een aantal pedalen die ik gebruik.

Omdat ik niet van kanaal kan wisselen heb ik 3 overdrive pedalen nodig.

1 voor oversturing, 1 voor overdrive en 1 voor distortion.

En eigenlijk zou ik dan voor andere gitaren ook nog pedalen moeten hebben waarbij het volume lager is.

Bijvoorbeeld strat en LP.
Als ik men strat overstuur met een pedaal is die pedaal niet te gebruiken met een LP.
Ik kan de volume wel iets dichtdraaien, maar zelf als het geluid bijna wegvalt is dat nog te luid en gesatureerd.

Gitaarspelen is een moeilijk leven he.

Brad
12 juni 2017, 18:13
Ja en ik gebruik ook nog eens aardig wat verschillende gradaties van oversturing. Daarom ben ik toch wel blij met mijn multi- effectenbak die programmeerbaar is.

duckman
12 juni 2017, 18:21
check even deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=hzOEYBASvjA&t=1735s

wat betreft pedalen, ik speel ook strats, LPs e.d en heb dit zelf opgelost met een programmeerbare EQ, werkt perfect.
Deze truc gebruikt Billy Gibbons ook. Sommige spelers doen dit met een compressor/limiter,drive aan met laagste gain stand of een boost pedaal.
Mijn EQ is deze: http://www.sourceaudio.net/products/toolblox/programmable_eq.php



Ik heb best wel een aantal pedalen die ik gebruik.

Omdat ik niet van kanaal kan wisselen heb ik 3 overdrive pedalen nodig.

1 voor oversturing, 1 voor overdrive en 1 voor distortion.

En eigenlijk zou ik dan voor andere gitaren ook nog pedalen moeten hebben waarbij het volume lager is.

Bijvoorbeeld strat en LP.
Als ik men strat overstuur met een pedaal is die pedaal niet te gebruiken met een LP.
Ik kan de volume wel iets dichtdraaien, maar zelf als het geluid bijna wegvalt is dat nog te luid en gesatureerd.

Gitaarspelen is een moeilijk leven he.

telerocker
12 juni 2017, 18:34
Een Suhr Eclipse of een Bogner La Grange of Red lost dat ook op. Het ligt er wat je wil. Een pedaal voor een amp is niet hetzelfde als ampoversturing. Btw, de Tubemeister heeft powerscaling, dus terug te draaien naar 1 watt. Zo kun je op laag volume de eindbuizen mee te laten zingen.

guitarkid2
12 juni 2017, 19:16
bassbreaker en je gebruikt de oversturing van den amp niet ?
maybe klink de 15 watt slechter dan de 007 maar
zonde imo.....
just een mening

tom1984
12 juni 2017, 19:22
Dat is lastig als je ook clean nodig hebt.
De 15 klinkt iets anders dan de 007, maar de oversturing is heel mooi.
Alleen........dus niet schakelbaar.

Tabula Rasa
12 juni 2017, 19:34
Het probleem dat ik altijd heb met meer-kanaals versterkers is dat clean op een bepaald volume het lekkerst klinkt en het scheurkanaal op een totaal ander volume het lekkerst klinkt. Ik begin er niet meer aan. Met pedaaltjes is het zo veel makkelijker op te lossen.

Het mooist zijn de versterkers en pedaaltjes die het best reageren op volume op je gitaar. En dan vooraan of achteraan, net wat je het lekkerst vind een pedaaltje om je strat met je lp te matchen.

guitarkid2
12 juni 2017, 19:42
2 amps ??
abc switch ?

de Bogner La Grange kost bv net zoveel als een laney cub 10 en daar zit echt imo een heel mooi (fender) clean geluid in
heeft alleen een wel 12 inch nodig (knutsel mode)

want he blijft toch zonde(imo) om een amp die speciaal voor den oversturing gemaakt is daar niet voor te gebruiken

tom1984
12 juni 2017, 19:56
Oh my!!!! die kosten een aardige €....

tom1984
12 juni 2017, 19:59
2 amps ??
abc switch ?

de Bogner La Grange kost bv net zoveel als een laney cub 10 en daar zit echt imo een heel mooi (fender) clean geluid in
heeft alleen een wel 12 inch nodig (knutsel mode)

want he blijft toch zonde(imo) om een amp die speciaal voor den oversturing gemaakt is daar niet voor te gebruiken

De bassbreaker is echt een beest overstuurt.
Jammer dat er geen pedaal bestaat die overdrive clean maakt :-).

Pepe
12 juni 2017, 20:06
Het probleem dat ik altijd heb met meer-kanaals versterkers is dat clean op een bepaald volume het lekkerst klinkt en het scheurkanaal op een totaal ander volume het lekkerst klinkt. Ik begin er niet meer aan. Met pedaaltjes is het zo veel makkelijker op te lossen.

Het mooist zijn de versterkers en pedaaltjes die het best reageren op volume op je gitaar. En dan vooraan of achteraan, net wat je het lekkerst vind een pedaaltje om je strat met je lp te matchen.

Het is niet voor iedereen he, de meeste gitaristen zijn on/off, die werken niet met de range en dynamiek er tussen in. Het is net zoiets als je vingers van je rechterhand gebruiken, voor de meeste heeft het voor hun spel geen zin.

tom1984
12 juni 2017, 20:20
Het is niet voor iedereen he, de meeste gitaristen zijn on/off, die werken niet met de range en dynamiek er tussen in. Het is net zoiets als je vingers van je rechterhand gebruiken, voor de meeste heeft het voor hun spel geen zin.

Haha Pepe, dat is waar, maar daar val ik niet onder.
Al ben ik wel de enige die in onze band constant mijn balans aanpast.

MAAR nogmaals, als mijn strat lekker scheurt en ik plug de LP in,
gaat die op volume 1,5 nog steeds VOLLEDIG in distortion.
Mijn strat klinkt ook mooi clean met mijn amp settings, terwijl de LP dan al stevig overstuurt.

Een compressor als BD2 bijvoorbeeld haalt wel de pieken eruit, maar
verminderd geen oversturing. Die gaat dan alleen maar modderig klinken en komt niet
meer door de mix.

Mijn xlr kabel is om zeep anders nam ik een stukje op voor jullie ter demonstratie.

Tabula Rasa
12 juni 2017, 20:28
Haal die compressor eens weg. Stel je amp clean in, met de LP op "7". Match daarna je strat met een boost (die je alleen voor de strat gebruikt en zoek je juiste plek voor de boost (voor of na je distortion of of pedalen? Misschien wel in je FX loop?)

Pepe
12 juni 2017, 21:12
Ja, ik doe iets soortgelijks. Ik heb een xotic EP (vintage stand) op mijn board die ik gebruik voor de Jaguar wat hem op hetzelfde niveau zet als de Es 330 et voila.
Als ik een Gretsch en een tele bij me heb gebruik ik dat ding niet eens, het is echt bedoeld om te voorkomen dat je telkens naar je amp moet lopen wanneer je twee extreme gitaren bij je hebt.

Dutch66
13 juni 2017, 08:22
Ik ben wel benieuwd naar welke overdrive's je nu gebruikt ...

tom1984
13 juni 2017, 08:24
Ik ben wel benieuwd naar welke overdrive's je nu gebruikt ...
Boss bd2 en OCD.
Een klein beetje van de versterker zelf, maar net maar een haartje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

harrie-beton
13 juni 2017, 09:53
De tubemeiser heeft naast een oversturing ook nog een "lead boost" die je met een voetpedaal kan bedienen. Dan zou je klaar zijn gezien je wensen.

tom1984
13 juni 2017, 10:04
Ja dat dacht ik inderdaad ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

tom1984
13 juni 2017, 10:48
Heeft er iemand ervaring met een goeie cabinet voor de tubemeister 18? Ik wil hem zeker eens gaan proberen.

Straks met men huidige pedalen nogeens proberen wat te switchen en de zoom g3 er eens tussenuit gooien.

De fx loop van de bb15 bromt gelijk iets. Die eerste serie is daarvoor jammer genoeg gekend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

rozh
25 juni 2017, 20:04
zou eerder naar de tubemeister deluxe 20 kijken, de nieuwere versie van de tm18 is dat. die klinkt nog beter.
ik gebruik hem zelf met een orange ppc112, top ding.

tom1984
26 juni 2017, 09:07
Ik probeer tijd vrij te maken om hem te gaan testen zo snel mogelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk