PDA

View Full Version : creatief met karton: nieuwe single + animatie-video!



j3lt3
9 juni 2017, 17:43
https://www.youtube.com/watch?v=Uo8WVYffN1Y&feature=youtu.be

Music by ALASKA POLLOCK (http://alaska-pollock.com)
Produced and mixed by Jelte de Vries
Mastered by Jaap van der Kleijn (Shoelace Productions)

Video created by Ruth Taylor & Auke de Vries
www.paper-forest.com

Director: Auke de Vries (Paper Forest)
DOP: Joep van Emmerik (VanEmmerik Producties)
Make-up artist: Gea Veenstra

Actors:
Olivier Daleboudt
Suzannah Cunnington

Making of:

https://www.youtube.com/watch?v=58UtZo6N03I&feature=youtu.be

Plant
9 juni 2017, 18:43
Wauw! :crazyhappy: Echt heel gaaf dit.

woldhek
10 juni 2017, 18:35
Heel mooi gedaan. Video is geweldig, Nummer is mooi. Enig puntje van kritiek is die vreemde, soort van wegvallen van dynamiek op sommige momenten.
Klinkt alsof er een limiter in werking treedt op het totaal geluid ....

Schrevel
10 juni 2017, 18:48
Geweldig!
En wat Woldhek zegt, geluid is een beetje labiel.

Fusion
10 juni 2017, 19:10
Als ik t vergelijk met zeg maar gemiddelde homegrown shizzle: WAUW WAUW en nog eens WAUW!!!.

Als ik t even tegen een professionele meetlat aanleg: videoclip nog steeds WAUW!. Echt fucking goed, mooi, emotioneel, mooi verhaal, innemend. Wauw.

Muziek, mix heeft idd wat kleine kuurtjes. Compositie heb ik wat kleine opnerkingkjes is op, maar ik denk jij een te sterke eigen visie hebt om je daar wat van aan te trekken. En terecht!

Volgens mij al eerder aan je gevraagd. Maar gebruik je tuning of luchte parallel vocoder oid op je stem? Ik ben erg geïnteresseerd in welke, mits dus van toepassing.

Had ik al 'wauw' gezegd? Niet eens zozeer zoals van 'knap gedaan' per se, maar gewoon MOOI.

Fusion
10 juni 2017, 19:20
Nog even je vorige nummr geluisterd, die vons ik compositorisch en qua arrangement veel sterker. Bijna perfect voor dat genre. En dat zeg ik niet lichtelijk.

gitaarvrouwtje
10 juni 2017, 23:15
wat een ontzettend mooie clip! echt met plezier geluisterd en gekeken, TOP

pasqual
11 juni 2017, 00:11
Wauw! In alle opzichten:ok:

Erik de Perik
11 juni 2017, 00:59
De clip vind ik helemaal fantastisch, echt knap gemakt! Compositie ook, lekker refrein dat blijft hangen, maar...... de dynamische boobytraps in de sound kunnen echt niet. Ik begrijp dat het als een effect bedoeld is, maar A&R managers schieten dat gelijk lek (denk ik).

Maar jullie mogen er trots op zijn...!!

Plant
11 juni 2017, 03:14
De klankmatige productie is ook mijn ding niet, maar dat is kennelijk het geluid van 'vandaag'. Daarom zal ik er geen cd van kopen. Jammer, want voor de rest is het zoals ik al schreef TOP.

J.Bruil
11 juni 2017, 11:00
Wat ontzettend mooi gemaakt. Ik als absoluut beginner van het begin tot het einde vol bewondering en respect geluisterd en gekeken. Zou zo op mijn soundlist kunnen . TOP


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
12 juni 2017, 11:26
Ja, weird, wel lekker, geloof dat ik eerder dingen van je gehoord hebt die minder gemakkelijk pakten, die ik mooier vond.
Dit pakt wat gemakkelijker en neigt wat meer naar 3FM voor mijn gevoel, wat in a way voor jullie natuurlijk goed is.
Haak ik sneller bij af, maar zou ik erop inschakeld zijn, per abuis, of gedwongen, en dit zou voorbijkomen, en niet grijs gedraaid worden (wat zomaar zou kunnen), dan zou ik 't een verademing vinden.
Aldus, chapeau.
Zou je serieus aan de weg willen werken ?
Ben je volgens mij retegoed bezig. :)

ateng
12 juni 2017, 14:16
Wat een gave clip zeg! Liedje is ook wel lekker om naar te luisteren, niet mijn ding maar toch :)

Brad
12 juni 2017, 17:09
Leuk idee die clip. Ik zit al een tijdje te peinzen over hoe je voor weinig geld en in weinig tijd toch een aardige clip in elkaar te draaien.

Fusion
12 juni 2017, 17:31
Wat heeft dat nou met deze clip te maken?

Brad
12 juni 2017, 18:09
Niet al teveel, het was gewoon even een interne mededeling na mijn compliment over die clip.

Plant
12 juni 2017, 18:35
Leuk idee die clip. Ik zit al een tijdje te peinzen over hoe je voor weinig geld en in weinig tijd toch een aardige clip in elkaar te draaien.

Ik heb juist het idee dat hier heel veel werk en tijd in zit. Heb je de 'making of' clip gezien? Die kartonnen instrumenten bv. zijn wel echt gemaakt zo te zien. Een team mensen, de ontwerpen, het filmen en monteren... het komt niet allemaal zo even klik-klik-klik uit de computer rollen.

Het lijkt me overigens wel erg leuk om te doen, die gezichten van voorbijgangers op straat ook tijdens het filmen :D Nou zijn ze in Amsterdam natuurlijk wel wat gewend

j3lt3
12 juni 2017, 20:05
Volgens mij al eerder aan je gevraagd. Maar gebruik je tuning of luchte parallel vocoder oid op je stem? Ik ben erg geïnteresseerd in welke, mits dus van toepassing.

Had ik al 'wauw' gezegd? Niet eens zozeer zoals van 'knap gedaan' per se, maar gewoon MOOI.

Her en der gebruik ik wat tuning, in die chorussen (met name de laatste) gebruik ik een soort van vocoder-layer op de backing vocals: Van het koortje is elke stem twee keer ingezongen. En dan is het min of meer een 50/50 mix van dry vocals en vocals die individueel door de cheapste Logic pitch-correction op standje-Ronnie-Flex heen gehaald zijn, waardoor je een soort vocoder-layer hebt, maar dan iets minder Daft-Punk. En thanks :)

Wat betreft de video:
Het in elkaar zetten van die kartonnen instrumenten duurde ongeveer 3 dagen.
In het begin is dat nog wel leuk. Maar als die strat eenmaal klaar is, en je moet nog een p-bass en drumkit fabriceren, dan is het even afzien.
Het filmen koste 2 lange dagen.
De meeste tijd zit 'm uiteindelijk in het edit + animatie-gedeelte: om en nabij 5 maanden.

Fusion
12 juni 2017, 21:05
Thanks voor de info :) Wat ik ongeveer al dacht dus. Mooi gedaan die vocalen! Wou dat ik kon zingen en tuning alleen maar nodig had als effect haha. Ben benieuwd naar t volgende nummer.

Micht je ooit geïnteresseerd zijn in een gastmuzikant, variërend van emotionele scheursolo, tot glitchy remix, tot vette substep bas, tot orkestraal werk hoor ik t wel :)

JVGM-music
20 juni 2017, 20:19
Leuk liedje , geniale clip. petje af!

JVGM-music
20 juni 2017, 20:22
Gelijk maar even op Reddit gekwakt!

j3lt3
21 juni 2017, 18:33
Thanks @JVGM !

The Lo Lands
22 juni 2017, 11:38
Complimenten voor de clip, erg leuk gedaan!! Moet ik wel eerlijk bekennen dat dit het enige was wat mij door het nummer heen sleepte. Muziek klinkt herkenbaar maar naar mijn smaak toch nog wat monotoon en die solo/adlibs van de gitaar of anders(?) vind ik echt lelijk klinken. Maar die clip is gaaf.

maxdb
22 juni 2017, 18:57
Dacht dat ik allang gereageerd had, maar nee; bij deze dus.
Ik vind het een erg mooie interessante mix, gitaarleads ook gedurfd met die envelope filter oid!
Alleen de zang vind ik een beetje lijzig, daar hou ik niet zo van.
Al met al een hele gave produktie, dikke tien voor de clip natuurlijk!