PDA

View Full Version : Boss MS-3



herrieman
4 juni 2017, 19:50
Net nieuw
Geinig slim ding. Kan je een hoop zaken mee bedienen.
https://www.boss.info/us/products/ms-3/

HaroldA
4 juni 2017, 21:33
Ik ga 'm denk ik kopen.

The Lo Lands
4 juni 2017, 21:57
Alleen geen 'analog dry through'. Daarnaast kunnen de drie loops niet onderling verwisseld worden en ook geen 'delay trails'. Geen ADT zou voor mij een reden zijn hier niet voor te kiezen als je een aantal fraaie analoge effecten wil toevoegen.

Zie het schema van de MS-3:

http://i.imgur.com/lFiOGL6.jpg

HaroldA
4 juni 2017, 22:00
ADT kan me gestolen worden, maar het niet vrij kunnen plaatsen van de loops is zowel logisch (veel AD/DA) als jammer.

The Lo Lands
4 juni 2017, 22:10
Jammer inderdaad van het niet kunnen plaatsen van de loops. Zou de ES-5 met een digitaal multi-effect naar keuze geen betere optie zijn? Boss MS-3 kost 469 euro en de Boss ES-5 maar 459 euro.

HaroldA
4 juni 2017, 22:13
Boss ES-5 + een andere multieffect is duurder dan de MS-3. Ja, je kunt meer, maar ook minder, want de MS-3 kan wel de 6 digitale effecten zowel voor als na je 3 loops plaatsen.

The Lo Lands
4 juni 2017, 22:24
Boss ES-5 + een andere multieffect is duurder dan de MS-3. Ja, je kunt meer, maar ook minder, want de MS-3 kan wel de 6 digitale effecten zowel voor als na je 3 loops plaatsen.
Dat kan de ES-5 uiteraard ook maar op zijn beurt weer beter met 'spill over' en 'analog dry through' :-) Je hebt gelijk wat betreft meerkosten voor een digitaal multi-effect maar het is het beste Boss alternatief als je de overige loops graag wil kunnen verschuiven.

the sure thing
5 juni 2017, 08:15
ADT betekent in dit geval dat als het apparaat in de bypass stand staat, het apparaat het gitaarsignaal toch naar digitaal omzet en weer terug naar analoog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

The Lo Lands
5 juni 2017, 10:13
ADT betekent in dit geval dat als het apparaat in de bypass stand staat, het apparaat het gitaarsignaal toch naar digitaal omzet en weer terug naar analoog?
Dat is juist. Dus er vind ongeacht wat altijd een AD naar DA conversie plaats.

the sure thing
5 juni 2017, 21:53
Dat zal voor veel mensen een dealbreaker zijn....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
5 juni 2017, 22:16
Dat zal voor veel mensen een dealbreaker zijn....

Want ... iedereen speelt altijd zonder pedalen?

the sure thing
5 juni 2017, 23:29
Want ... iedereen speelt altijd zonder pedalen?

Er zijn forummers die van mening zijn dat de omzetting hoorbaar is, voor latency zorgt of whatever. Die zweren bij analoog.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
6 juni 2017, 09:01
Er zijn forummers die van mening zijn dat de omzetting hoorbaar is, voor latency zorgt of whatever. Die zweren bij analoog.

Dan moeten ze geen digitaal multi-effect als de MS-3 kopen ...

Zou de tracking van de octaver eigenlijk een beetje in de buurt komen van de MicroPOG?

The Lo Lands
6 juni 2017, 09:40
Dan moeten ze geen digitaal multi-effect als de MS-3 kopen ...
Het concept is natuurlijk ontzettend handig en interessant. Een compacte variant van wat TC electronics met zijn multi-effect vlaggenschip al jaren terug heeft gebouwd waarbij je ook enkele losse effect pedalen kunt toevoegen. Waarschijnlijk is deze ook niet volledig ADT? Met gebruik van meerdere digitale effecten als bijvoorbeeld een whammy of geluidskaarten in je computers voor opnemen kan de optelsom van meerdere AD-DA convertor storend worden. Boss had met dit product imo toch iets innovatiever in de kwaliteit en behoud van je toon moeten duiken, zeker gezien de prijs.

the sure thing
6 juni 2017, 09:44
Dan moeten ze geen digitaal multi-effect als de MS-3 kopen ...

Zou de tracking van de octaver eigenlijk een beetje in de buurt komen van de MicroPOG?

Het gaat erom dat als er géén effecten zijn ingeschakeld, het signaal toch omgevormd wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
6 juni 2017, 09:52
Leuke poging van BOSS, een soort cross-over tussen een looper en een multiFX, die geheel in de BOSS
traditie ook heel betaalbaar is gebleven ... Het punt is alleen wel een beetje dat zeker de looper ten opzichte
van andere oplossingen wel erg eenvoudig is uitgevoerd, in feite krijg je niet veel meer dan een GT-achtig-iets,
met 2 extra loops.

Op zich kan dat natuurlijk genoeg zijn, sterker nog, hulde als je met (voornamelijk) BOSS smaakjes kunt
wegkomen, dan is dit wel een erg handzame oplossing. Dat het editen van de verschillende parameters dan
weer via zo'n fijn scroll schermpje loopt moet je dan maar even voor lief nemen ...

Vooralsnog wacht ik maar even op de MS-8, die gaat er vast ook wel een keer komen.

Pepe
6 juni 2017, 10:09
De Headrush by Eleven is ook net uit. Spacy!

http://headrushfx.com/img/pedalboardAngle.png

HaroldA
6 juni 2017, 11:18
Vooralsnog wacht ik maar even op de MS-8, die gaat er vast ook wel een keer komen.

Ongetwijfeld, maar dit kleine bakje zou zomaar ook eens voldoende kunnen zijn. Ik ga het proberen iig!

the sure thing
6 juni 2017, 23:34
Ik wacht op de Boss ES-4 of ES-3, maar dan wel met 2 aparte bank up/down buttons (zoals de ES-8)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

The Lo Lands
8 juni 2017, 10:43
Had ik nog niet bij stil gestaan maar de MS-3 is bedoeld voor een clean versterker platform! MS-3 heeft geen aparte loop/aansluiting voor de 4CM dus wil je de drive uit je versterker gebruiken met reverb, delay etc uit de MS-3 dan kan dat dus alleen pre-drive, of je moet een loop hiervoor opofferen waardoor je er nog maar twee overhoud. Daarnaast is het de vraag of de ingebouwde effecten wel optimaal werken in een amp fx-loop? Ben wel benieuwd naar HaroldA zijn bevindingen...

HaroldA
8 juni 2017, 10:58
Had ik nog niet bij stil gestaan maar de MS-3 is bedoeld voor een clean versterker platform!

Ik heb geen effect loops op mijn Marshall(achtigen) of Orange, en ook helemaal niet nodig maar 4cm kan inderdaad gewoon als je 1 loop opoffert.

Ik had trouwens ook al iets bedacht om die loops uit te breiden: je hebt ook nog 2 relais om je amp te schakelen tot je beschikking. Je kan daarmee ook twee A/B schakelingen maken met een relais die wisselt tussen twee effecten. Nadeel is dat ze niet tegelijkertijd aan kunnen staan, maar je kunt zo wel meerdere drives gebruiken die je toch niet stapelt.

Oja: en ik heb 'm al besteld ;)

The Lo Lands
8 juni 2017, 14:04
Ik had trouwens ook al iets bedacht om die loops uit te breiden: je hebt ook nog 2 relais om je amp te schakelen tot je beschikking. Je kan daarmee ook twee A/B schakelingen maken met een relais die wisselt tussen twee effecten. Nadeel is dat ze niet tegelijkertijd aan kunnen staan, maar je kunt zo wel meerdere drives gebruiken die je toch niet stapelt.

Dat is handig! Voor meerdere loops of aparte loops in een amp fx loop kun je ook een externe midi looper met vaak een extra 3/4 loops aanschaffen en aansturen met de MS-3 midi out. Deze loops staan dan los van de Boss en dus ook geen extra AD-DA conversie. Bedacht me dit opeens hoewel dan de aanschaf voor de ES-5 een mogelijk goedkopere oplossing is :-)

HaroldA
8 juni 2017, 20:41
Dat is handig! Voor meerdere loops of aparte loops in een amp fx loop kun je ook een externe midi looper met vaak een extra 3/4 loops aanschaffen en aansturen met de MS-3 midi out. Deze loops staan dan los van de Boss en dus ook geen extra AD-DA conversie. Bedacht me dit opeens hoewel dan de aanschaf voor de ES-5 een mogelijk goedkopere oplossing is :-)

Een ES-5 heeft geen effecten aan boord. En inderdaad, je kunt het ook met een midi-switcher (zonder footswitches) doen waarmee je gelijk veel meer mogelijkheden schept; maar wel weer veel duurder is dan 2 relais en een paar jacks in een doosje.

The Lo Lands
8 juni 2017, 23:32
Een ES-5 heeft geen effecten aan boord. En inderdaad, je kunt het ook met een midi-switcher (zonder footswitches) doen waarmee je gelijk veel meer mogelijkheden schept; maar wel weer veel duurder is dan 2 relais en een paar jacks in een doosje.
Je keuze is er dus niet op gemaakt om iets helemaal passends te kopen :-) Iedere vorm van schakelingen voor extra loops toevoegen aan de MS-3 is een tekortkoming op je eigen gestelde eisen en wensen. Je geeft aan eigelijk meer loops te willen maar je wilt geen aanschaf doen voor de goedkopere ES-5 met meer mogelijkheden met daarbij een digitaal multi-effect want dat zou samen weer duurder zijn. Imho is aanschaf van een product wat eigelijk niet helemaal aan je eisen voldoet weggegooid geld en een slechte investering. Misschien ben je er uiteindelijk helemaal mee in je nopjes maar ik denk toch dat vroeg of laat dit product je gaat tegenstaan...

HaroldA
9 juni 2017, 00:32
Dan verkoop ik 'm weer. Het lijkt mij een leuk experiment iig.

dml
9 juni 2017, 09:40
Geinig, eindelijk een vervolg op de ME-X.
Grote kans dat de soundchip van de GT-100 / 001 / 1 is gebruikt, dan is dat in ieder gevel prima voor elkaar.

Dutch66
9 juni 2017, 10:59
In mijn eigen zoektocht naar een geschikte switcher betrapte ik mijzelf erop dat ik de 'in-de-praktijk'
situatie soms een beetje uit het oog verloor. Eigenlijk was ik meer aan het selecteren op basis van wat ik
dan straks allemaal zou 'kunnen' schakelen. De gedachte dat ik voor iedere denkbare combinatie een patch
zou kunnen samenstellen leek weliswaar erg leuk, maar m'n toch al forse board en het dito benodigde
budget groeide dan wel navenant mee ...

Pas toen ik inhoudelijk ging nadenken over wat ik met de band live nu echt nodig zou hebben, bleek dat
ik met ongeveer 6 geluidjes (on-the-fly) de set prima zou kunnen spelen. Bovendien gebruik ik ook vaak
(min of meer) vaste combinaties, zoals gelaagde overdrives, of een vleugje slap-back over een delay.
Ieder pedaal een eigen loop toekennen is dan feitelijk overbodig, sterker nog, juist die combinaties kunnen
schakelen maakte het voor mij een stuk overzichtelijker. En daarbij, in pedal/manual mode, kun je dan
natuurlijk nog steeds ieder pedaal aanspreken, zij het met wat meer schakelmomenten.

Verder bedacht ik me dat een aantal pedalen feitelijk altijd 'aan' staan, m'n Moer yellow comp als een soort
channel strip, of bijvoorbeeld m'n volume pedaal. Ook een eigen loop voor de M5 bleek niet per definitie
noodzakelijk, deze stuur ik nu met MIDI (PC's) aan, dus een patch vanuit de switcher waarbij ik geen gebruik
van de M5 wil maken, selecteert een patch op de M5 met effect level 0, het is een beetje een workaround
maar het werkt in de praktijk verder prima.

Dit alles in combinatie met de mogelijkheid om zowel de beide kanalen als de reverb van mijn amp in een
patch te kunnen laten meeschakelen, bleek meer dan voldoende voor wat ik uiteindelijk live echt 'nodig' heb.
Ik maak gebruik van de G-Lab GSC, dus 4 loops, 2 channel switchers, en MIDI (PC's), die ik zo'n 5 jaar geleden heb aangeschaft. Inmiddels is er in 'switcherland' natuurlijk wel weer het e.e.a. veranderd, en misschien dat ik in de toekomst m'n huidige set-up maar weer is onder de loep moet nemen.

Wat ik eigenlijk, met een heel lang verhaal, probeer duidelijk te maken is dat een set-up natuurlijk niet veel
complexer hoeft te worden dan wat je in de praktijk ook echt gaat gebruiken. Ik ben zelf een beetje (te) gevoelig voor allerlei opties die ik mogelijk 'ooit' een keer nodig zou kunnen hebben, maar feitelijk nooit ga gebruiken ... Dus in die zin kan de MS-3 in bepaalde situaties zo maar is 'de' oplossing zijn, zeker als je uitgaat van wat het apparaat allemaal wel kan ...

HaroldA
9 juni 2017, 11:41
...

Ik heb nu al een programmeerbare looper op m'n board, en heb eigenlijk 4 basisgeluiden (clean, crunch, drive, solo). Ieder geluid heeft een of meerdere varianten met phaser, MicroPOG of delay. En dan nog 2 andere geluidjes met o.a. mijn Coron Compressor 20.

In een TANK86-set van 45 minuten heb ik 12 presets in gebruik, waar ik hoogstens 1 of 2 op kan bezuinigen omdat er enigszins vergelijkbare sounds zijn.

Maar ... met twee CTL IN switches zou ik misschien al genoeg variaties in de 4 basisgeluiden kunnen maken om van ~10 patches terug te gaan naar de 4 die je met de MS-3 direct aan kunt. En voor die 2 aparte sounds zou ik heel even naar een andere bank toe moeten, of iets met de CTL OUT doen icm met een relais.

Ik denk dat de MS-3, mits de interne effecten toereikend zijn(!), niet alleen mijn setup kan vereenvoudigen, maar ook dankzij de beperkingen mijn werkwijze en enigszins ontspoorde eisen in toom kan houden.

We gaan het meemaken ;)

Dutch66
9 juni 2017, 12:24
En voor die 2 aparte sounds zou ik heel even naar een andere bank toe moeten, of iets met de CTL OUT doen icm met een relais.



Oh ja, die vergat ik nog even in mijn relaas, inderdaad 'het slim indelen van de volgorde van je
patches', zodat je niet onnodig hoeft te banken ...

En in mijn geval ook goed argument als iemand (om onduidelijke redenen) ineens de set helemaal
wil omgooien, 'ja sorry mannen, maar dan moet ik de boel weer helemaal opnieuw programmeren! ...' ;)

HaroldA
12 juni 2017, 16:30
Hmmm ... toen ik de mijne bestelde bij Thomann was de levering "waarschijnlijk op 26.06.2017". Nu staat er 25.07.2017. Bij Bax is het veranderd van 15 werkdagen naar 25 weken.

https://www.thomann.de/nl/boss_ms_3_multi_effects_switcher.htm
https://www.bax-shop.nl/signaal-splitter-router/boss-ms-3-multi-effectschakelaar

the sure thing
12 juni 2017, 16:51
Whoopsie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
13 juni 2017, 13:17
In mijn eigen zoektocht naar een geschikte switcher betrapte ik mijzelf erop dat ik de 'in-de-praktijk'
situatie soms een beetje uit het oog verloor. Eigenlijk was ik meer aan het selecteren op basis van wat ik
dan straks allemaal zou 'kunnen' schakelen. De gedachte dat ik voor iedere denkbare combinatie een patch
zou kunnen samenstellen leek weliswaar erg leuk, maar m'n toch al forse board en het dito benodigde
budget groeide dan wel navenant mee ...

...

Wat ik eigenlijk, met een heel lang verhaal, probeer duidelijk te maken is dat een set-up natuurlijk niet veel
complexer hoeft te worden dan wat je in de praktijk ook echt gaat gebruiken. Ik ben zelf een beetje (te) gevoelig voor allerlei opties die ik mogelijk 'ooit' een keer nodig zou kunnen hebben, maar feitelijk nooit ga gebruiken ... Dus in die zin kan de MS-3 in bepaalde situaties zo maar is 'de' oplossing zijn, zeker als je uitgaat van wat het apparaat allemaal wel kan ...

Dit herken ik zo erg, ik heb ik weet niet hoe lang getwijfeld om een looper/swither te kopen omdat het me zo ideaal leek om niet meer te hoeven tapdansen. Ik heb nooit doorgepakt omdat ik juist zo blij was met mn huidige kleine pedalboardje, en omdat het duur is natuurlijk. Het aanschaffen van een effectunit via marktplaats (boss gt-100 bijv) heeft zelfs door mn hoofd gespookt, omdat ik daar ook alle geluiden wel uit zou kunnen halen.

Ik ben nu eigenlijk helemaal over die drang heen door gewoon zo lang te wachten dat het weg ging, maar ik ben er blij van. Ik heb nu een mooie kleine pedaltrain jr met een stuk of 6 pedalen die ik aan en uit schakel tijdens nummers. Ik heb wel een Zoom ms-100bt die mijn drang voor nieuwe effecten ook behoorlijk tegenhoudt.

HaroldA
16 juni 2017, 10:58
Hmmm ... toen ik de mijne bestelde bij Thomann was de levering "waarschijnlijk op 26.06.2017". Nu staat er 25.07.2017. Bij Bax is het veranderd van 15 werkdagen naar 25 weken.

Bax: "Ontvang binnen 7 weken"
Thomann: "Waarschijnlijke levering op 23.06.2017"

HaroldA
20 juni 2017, 16:30
Op TGP heeft iemand de MS-3 met z'n Fractal AX8 en Line6 Helix vergeleken ... en de MS-3 kwam er gelijkwaardig, of zelfs beter uit (op vergelijkbare onderdelen)! Hij vond de Tube Screamer van de MS-3 zelfs beter klinken dan z'n analoge TS ;)

Dit weekend zou mijn MS-3 geleverd moeten worden ...

the sure thing
20 juni 2017, 17:32
Keep us posted!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
25 juni 2017, 23:26
Keep us posted!

Hij is posted! ETA: morgen.

The Lo Lands
26 juni 2017, 10:29
Op TGP heeft iemand de MS-3 met z'n Fractal AX8 en Line6 Helix vergeleken ... en de MS-3 kwam er gelijkwaardig, of zelfs beter uit (op vergelijkbare onderdelen)! Hij vond de Tube Screamer van de MS-3 zelfs beter klinken dan z'n analoge TS ;)

Dit weekend zou mijn MS-3 geleverd moeten worden ...Haha, ik zit ook regelmatig op TGP te lezen en kan me soms vermaken met de huis tuin en keuken praat en 'so called' AB tests die ze doen. Een hoop meningen zijn gebaseerd op een vooringenomen standpunt en het verantwoorden van hun eigen aankopen en smaak, muzikanten lijken steeds meer en meer op audiofielen. Frank zou zeggen 'Shut Up 'n Play Yer Guitar' :-)

En als de MS-3 zo geweldig is waarom speelt dan niet iedereen op een Boss GT-100 of GT-1, bevat dezelfde effecten en audio kwaliteit en is goedkoper dan de Fractal en Line-6? Mijn probleem met Boss multi effecten is dat ze deze grotendeels baseren op hun eigen pedalen uit het verleden. Fractal, Line-6, Strymon en meerdere baseren hun effecten op het gehele effectpedalenpark uit het verleden. Dit kunnen simulaties zijn van effecten als bijvoorbeeld EHX, MXR, RM, etc, etc, en ook Boss.

Iemand maakte op TGP ook de opmerking dat Boss zijn producten zeer strategisch uitzet. De nieuwe 500 series pedalen (RV en MD) bijvoorbeeld bevatten bepaalde effecten uit de Waza collectie mogelijk bewust niet, bijvoorbeeld wel de CE-1 maar niet de CE-2 waarvan een Waza versie voorhanden is, en een effect als hun eigen 'slow gear' is ook niet toegevoegd mogelijk omdat Waza straks met een nieuwe versie gaat komen.

HaroldA
26 juni 2017, 10:39
Vooralsnog geil ik wel op alle verhalen die er over geschreven zijn. Tot nu toe heb ik niemand gehoord die de MS-3 waardeloos vindt. Daarnaast kun je er altijd 3 pedalen (of 5 met een trucje) van je eigen gading aan hangen.

Vanavond hoop ik 'm voor het eerst aan te sluiten, maar mijn eigen pedalenplank is niet thuis dus vergelijken gaat nog niet.

The Lo Lands
26 juni 2017, 10:45
Vooralsnog geil ik wel op alle verhalen die er over geschreven zijn. Tot nu toe heb ik niemand gehoord die de MS-3 waardeloos vindt. Daarnaast kun je er altijd 3 pedalen (of 5 met een trucje) van je eigen gading aan hangen.

Vanavond hoop ik 'm voor het eerst aan te sluiten, maar mijn eigen pedalenplank is niet thuis dus vergelijken gaat nog niet.
Mijn pleidooi is ook maar een eigen mening hoor :-) Ik zeg ook verder niets over de kwaliteit. Ik heb zelf met grote tevredenheid een Boss ES-8 en vroeger zo'n 10 jaar met de Boss GT-5 gespeeld. De MS-3 zal echt wel goed klinken en presteren maar het is goed om kritisch te blijven. Ben benieuwd naar je bevindingen...

HaroldA
26 juni 2017, 20:55
Net ingeplugd.

Dit. Is. Gaaf. :crazyhappy:

HaroldA
27 juni 2017, 00:36
https://img.sait.nl/pasted_4a3e.png

1 kabeltje tussen m'n wah en de MS-3 en klaar; de rest is allemaal digitaal.

the sure thing
27 juni 2017, 07:54
Vertel! Wat is er gaaf?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

The Lo Lands
27 juni 2017, 13:26
Vertel! Wat is er gaaf?

Kom op nou, hij heeft het apparaat net binnen ;-) Laat hem eerst even genieten en over enkele weken vragen we wat hij er nu werkelijk van vind. Als ik iets nieuws binnen krijg ben lk de eerste dagen meestal ook in de wolken :-)

HaroldA
28 juni 2017, 21:39
Na wat tweaken klinkt de Dst+ in de MS-3 exact hetzelfde als mijn geliefde Coron Distortion 15! :dance: Alleen dan heb ik 6 parameters tot mijn beschikking ipv 2 ...

Ik ga nog moeite krijgen die drie loops te vullen ;)

HaroldA
29 juni 2017, 10:05
Na wat tweaken klinkt de Dst+ in de MS-3 exact hetzelfde als mijn geliefde Coron Distortion 15! :dance: Alleen dan heb ik 6 parameters tot mijn beschikking ipv 2 ...

Ik ga nog moeite krijgen die drie loops te vullen ;)

Misschien ga ik toch mijn D15 in een loop stoppen, want dan kan ik die FX weer gebruiken voor een ander effect. Dus niet omdat het nodig is, maar omdat het handig is.

HaroldA
2 juli 2017, 12:58
Reviewtje in het Engelands ...


I finally have my "old fashioned" board at home, so it's shoot out time! :D

https://img.sait.nl/pasted_1d72.png


Drive
I already swapped the internal Dst+ for the external Distortion 15, so that's a tie between the 2 knob clone and the original I cloned ;)

Octaver
MicroPOG vs Overtone. While I thought the Overtone was pretty cool sounding, this one goes to the MicroPOG with hands down. Once I could A/B between them, you instantly hear the latency and hollow sound of the Overtone and the lack of clarity, even with the tone at 50. The overtone does do a more convincing "organ" sound and the detune is nice too, but the MicroPOG just sounds better, less squashed/more defined and most important: way less latency.

Delay
The Analog delay sounds exactly like my 3 knob Deep Blue Delay. But ... since there are no spill-overs between the patches, I'll have to put the DBD in a loop, so this one is for the DBD too.

Phaser
The 4 stage phaser can sound similar to the best phaser ever made (read: Ross Phaser), but the MS-3 has more parameters. Win for the MS-3 here!

Compressor
The Coron Compressor 20 (modded Ibanez CP830 clone) is mainly used to push the phaser, and add a slight drive to my clean signal. The D-Comp of the MS-3 is quite up to par, but with more parameters. Win for the MS-3!

Boost
My 1 knob EP Booster clone can be cloned in various ways on the Boss. While the EP is nice and simple, the Boss wins in parameters, but loses in terms of complexity. A tie because of that.

Noise Gate
There's an iSP Decimator G-String clone mounted underneath the Pedal Train, which has one knob. The Boss has a great noise gate with more parameters. Again, the one knob has never failed me, so this is also a tie.

Tuner
The Turbo Tuner wins without any contest.


Conclusions ...
The score is 3 to 2 for the traditional board/effects. This means that the three loops of the MS-3 will be filled with the MicroPOG, D15 and the Deep Blue Delay. I'll have another shout-out between the internal drives and my beloved D15 to maybe free up one loop.

The (modded) Maverick Wah will be up front. That one has a buffered bypass, so it will provide enough signal to be split into the MS-3 and the Turbo Tuner.

I had really high hopes for the MS-3, but this shout-out with my carefully selected effects shows that it's by far no holy grail for me. Combine that with the 27ms switching delay without delay spill-over, and I might just be tempted to return the MS-3 and stick with my traditional board.

The MS-3 however provides me with lots of extra effects I didn't use before ...

Let's ponder on this for a few days ;)


PS: I did a similar shoot-out between my board and the Nova System, and NS scored 0 wins ;)

The Lo Lands
2 juli 2017, 13:10
Detailed and honest review, thanks for sharing!

Pepe
2 juli 2017, 13:39
Ja, zo test je dingen, goed werk.
Eigenlijk 4-2 voor de traditional want blijkbaar had je al geconcludeerd dat de MS3 drive het niet bij kon houden?

Ik zou verwachten de de MS3 kan uitpakken in de delay en reverb omdat er dan digitaal vs digitaal getest wordt. En ik geloof ook wel dat men de Boss pedaaltjes redelijk in de drive sectie kan behappen maar dat de MS3 flink onderuit gaat wanneer je vrij gecompliceerde drives als de OCD of Lazy J probeert te benaderen.

HaroldA
2 juli 2017, 14:21
Delay en reverb hebben geen spill over van patch naar patch, dus in theorie onbruikbaar.

D3nnis
2 juli 2017, 15:48
Delay en reverb hebben geen spill over van patch naar patch, dus in theorie onbruikbaar.

Gebruik jij in jouw muziekstijl reverb?
Ik speel een pak minder lompe muziek dan jij, en heb nog nooit reverb gebruikt. Ja, thuis, een echo'tje, als ik weer eens probeer om Hank Marvin te imiteren of zo, maar verder...

HaroldA
2 juli 2017, 20:15
Ik gebruik in theorie alleen maar delay, maar als reverb beschikbaar is kan ik wel een keer zondigen.

Maar dan nog is het zeer kwalijk dat je geen spill over hebt.

D3nnis
2 juli 2017, 21:05
Hmm, ok, ik heb nog nooit een delay ge-spill-overed geloof ik.

HaroldA
2 juli 2017, 23:09
Hmm, ok, ik heb nog nooit een delay ge-spill-overed geloof ik.

Also je een noot of akkoord aan wil houden tijdens het wisselen van presets is dat een must.

the sure thing
3 juli 2017, 16:11
Ah joh, gewoon wat later van preset wisselen 😀


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maxdb
3 juli 2017, 16:58
Of op manual mode werken, klinkt die delay met distortion nog heerlijk na terwijl je alweer clean speelt en de delay feedback met de voetpedaal subtiel terugregelt.., oh nee het is geen Boss GT natuurlijk. ;P

Weinig behoefte aan een spill-over gehad gelukkig, ik verspil zo al genoeg energie aan geluid :D (dat heeft er verder niks mee te maken nee)
Oftewel, ik vind het een luxeprobleem, als je gig zo belangrijk is kan je beter de geluidsman inschakelen daarvoor lijkt me..?

Het is vaak zo dat de verwachtingen van een multi FX te hoog ligt( vind ik, denk ik), als je de lat lager legt kan je er veel mee, met minder gekloot dan dan met planken vol losse pedalen...(geloof ik)

HaroldA
3 juli 2017, 17:01
Of op manual mode werken, klinkt die delay met distortion nog heerlijk na terwijl je alweer clean speelt en de delay feedback met de voetpedaal subtiel terugregelt.., oh nee het is geen Boss GT natuurlijk. ;P

Dat kan wel gewoon met de MS-3 hoor, alleen ik die dat liever met presets.

D3nnis
3 juli 2017, 18:36
Het is vaak zo dat de verwachtingen van een multi FX te hoog ligt( vind ik, denk ik), als je de lat lager legt kan je er veel mee, met minder gekloot dan dan met planken vol losse pedalen...(geloof ik)

Dat weet ik wel zeker....maar wil je dat?
Die lijn doortrekkend is het dan beter om geheel zonder effecten te spelen. Nóg minder gekloot. Eigenlijk neig ik daar steeds meer naar trouwens :)

von haulshoven
3 juli 2017, 19:03
Heb er ook 1 gekocht en aangesloten wampler dual fusion en tubescreamer in de loop voor het stacken, beetje compressie uit de ms3 en wat reverb en delay (ook uit de ms3) en dan een eindeloze sustain, heerlijk.

Brad
3 juli 2017, 19:20
Kun je uitleggen wat die eindeloze sustain maakt?

Pepe
3 juli 2017, 19:32
Nou, een tubescreamer, dual fusion, extra compressie en delay..... het lijkt me onmogelijk om zo geen mega sustain te krijgen?

von haulshoven
3 juli 2017, 20:41
wijs, fuck, ring en kleine vinger doen ook mee hoor.

pasqual
3 juli 2017, 21:43
wijs, fuck, ring en kleine vinger doen ook mee hoor.

Aha...sustain zit in de vingers:soinnocent:

Erik de Perik
3 juli 2017, 22:37
Aha...sustain zit in de vingers:soinnocent:

Alles!

En geluk in het darmkanaal.

HaroldA
3 juli 2017, 23:22
Eigenlijk 4-2 voor de traditional want blijkbaar had je al geconcludeerd dat de MS3 drive het niet bij kon houden?

Nou, nee. De Dst+ is eigenlijk best wel een goeie Dist+ ;)

Alleen had ik die extern aangesloten om FX2 vrij te maken. Het is immers kiezen of delen.

dml
6 juli 2017, 15:16
Vandaag ook even de MS-3 getest, in combinatie met een Koch Pedaltone II.
Altijd weer een gevoel van thuis komen, de menu structuur van Boss. Overigens had ik de Pedaltone via de 4CM aangesloten. Op die manier ontstaat een belachelijk flexibele, compacte en goedklinkebde setup.
Heb thuis een GT-1 liggen, de MS-3 werkt niet anders. Ook fijn dat er een editor is voor de MS-3.
Het gemis van spill-over vind ik niet erg omdat ik 'm veelal in manual mode zou gebruiken.
De geluidskwaliteit van de effecten is gewoonweg goed. Het is uiteraard geen modeling apparaat dus iedere vergelijking met iets dat dat wel is, gaar wat mij betreft mank.
Ik heb 'm (nog) niet meegenomen maar de kans is groot dat 'ie er binnenkort wel komt.

Dutch66
6 juli 2017, 19:44
De geluidskwaliteit van de effecten is gewoonweg goed. Het is uiteraard geen modeling apparaat dus iedere vergelijking met iets dat dat wel is, gaar wat mij betreft mank.


Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar FX blokken zijn toch digitaal en in die zin worden de effecten dan
toch 'gemodeld'?

dml
7 juli 2017, 01:02
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, maar FX blokken zijn toch digitaal en in die zin worden de effecten dan
toch 'gemodeld'?

Sinds wanneer is "digitaal" hetzelfde als "modeling"? Analoog daaraan zou de Roland GP16 één van de eerste modeling apparaten zijn, maar volgens mij bestond het hele begrip modeling toen nog niet.

Pepe
7 juli 2017, 01:48
Modeling is vrij oud he, kan net zo goed analoog zijn.
Op gitaargebied is de SansAmp een van de eerste modeling devices denk ik? Maar keyboards gaan veel verder terug, dan zet ik in op de mellotron (maar ongetwijfeld is er ooit iets in de middeleeuwen....)

Dus ik snap de gedachtengang van Dutch wel.

dml
7 juli 2017, 07:52
Modeling is vrij oud he, kan net zo goed analoog zijn.
Op gitaargebied is de SansAmp een van de eerste modeling devices denk ik? Maar keyboards gaan veel verder terug, dan zet ik in op de mellotron (maar ongetwijfeld is er ooit iets in de middeleeuwen....)

Dus ik snap de gedachtengang van Dutch wel.

Ken uw klassiekers. Een mellotron heeft helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets met modeling te maken, zelfs niet met digitaal.

Ik snap nog steeds niet dat tegenwoordig alles wat digitaal is over één modelingkam wordt geschoren. Als ik het heb over modeling apparaten, dan heb ik het over merken als Line6 en Fractal (nee, Kemper niet, geen modeling). Dus een (digitaal, zo u wilt) apparaat waar 300 vesterkermodellen in zitten, 400 drive pedalen, 200 chorussussussen, enz., allemaal verschillende merken, modellen en types.

HaroldA
7 juli 2017, 09:14
Als ik het heb over modeling apparaten, dan heb ik het over merken als Line6 en Fractal (nee, Kemper niet, geen modeling). Dus een (digitaal, zo u wilt) apparaat waar 300 vesterkermodellen in zitten, 400 drive pedalen, 200 chorussussussen, enz., allemaal verschillende merken, modellen en types.

Dus ... zodra er een amp/cabsim in zit, dan is het modeling en zonder dat is het het digitaal nabootsen van een bepaald effect?

Maar Boss' COSM is ook modeling. En op de GT-1 en GT-100 staan het COSM-logo. Naar verluid is de MS-3 geënt op die twee effectendozen.

von haulshoven
7 juli 2017, 09:15
Ik heb al veel zooi gehad in mijn leven, of het nu modelling, analoog of weet ik wat is, is totaal oninteressant, als mijn oortjes tevreden zijn is het goed. De ms3 vind ik prima voor mijn gebruik en net genoeg parameters om niet in het woud der instellingen te verdwalen.

Dutch66
7 juli 2017, 09:51
Ken uw klassiekers. Een mellotron heeft helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets met modeling te maken, zelfs niet met digitaal.

Ik snap nog steeds niet dat tegenwoordig alles wat digitaal is over één modelingkam wordt geschoren. Als ik het heb over modeling apparaten, dan heb ik het over merken als Line6 en Fractal (nee, Kemper niet, geen modeling). Dus een (digitaal, zo u wilt) apparaat waar 300 vesterkermodellen in zitten, 400 drive pedalen, 200 chorussussussen, enz., allemaal verschillende merken, modellen en types.

Ik ben bang dat je hier een denkfout maakt, want de 'techniek' die Boss gebruikt is exact hetzelfde als bijvoorbeeld Line6 en Fractal, en voor een groot gedeelte de Kemper trouwens ook. Uiteraard zit er onderling verschil in de kwaliteit (en rekenkracht) van de hardware, maar het 'geheim' van digitale pedalen e.d., is toch met name het algoritme (software), die bepaald of er een drive of bijvoorbeeld een reverb moet worden gemodelleerd ...

Bij een digitaal pedaaltje van Boss is er sprake van een 'vast' algoritme, maar bijvoorbeeld bij een Line6 M5 kun je er verschillende selecteren/laden, waardoor het ineens een 'stompbox modeler' geworden is...
Ergo, de Boss MS-3 is dus net zo goed een modeller als een (ouderwetse) digitale multi-FX, misschien niet zo zeer qua toepassing, maar zeker voor wat betreft de gebruikte techniek.

Verder kun je natuurlijk ook prima analoog, of zelfs gedeeltelijk mechanisch, instrumenten of de klankkleur van een versterker 'namaken' (= modelleren), dus in die zin zijn de voorbeelden van Pepe niet zo gek ...

Volgens mij was de 'Valve Sound' functie van de HH VS Musician, één van de eerste serieuze pogingen om (analoog) een buizenamp na te bootsen. Deze schakeling was zo geheim, dat het printje helemaal afgesloten in een soort epoxy gegoten 'doosje' zat ... Klonk volkomen ruk, en is ook nooit wat geworden, maar goed ik dwaal af merk ik ...

Pepe
7 juli 2017, 11:44
Modeling, emulatie en simulatie... het zijn hele oude concepten die je overal tegenkomt en waar je een lijn trekt hangt af van hoe streng je de definitie hanteert.

Ik dacht, kijk even wat Wiki er over zegt (https://en.wikipedia.org/wiki/Amplifier_modeling) en verdomd, de SansAmp wort ook genoemd maar ik had ook niet raar opgekeken als ze de Tubescreamer of Wild Dog "emulatie" van de Burns Jazz Split genoemd hadden (of de sirene/hurricane die op mijn eerste Wah zat.:D)

Maar op welke techniek gebaseerd en of de gebruiker toegang heeft tot een editor, dat is niet relevant bij de definitie van modeling.


Vooruit, nog een anekdote. Er is ergens een filmpje waarin Ringo Star vertelt dat ze met allerlei rare dingen aan het experimenteren zijn, de piano hebben ze veranderd en klinkt nu als een gitaar waarop de journalist zegt "maar waarom gebruik je daar niet gewoon een gitaar voor?" waarop hij antwoord: "omdat die al als een trompet klinkt".

dml
7 juli 2017, 12:14
Ik ben bang dat je hier een denkfout maakt, want de 'techniek' die Boss gebruikt is exact hetzelfde als bijvoorbeeld Line6 en Fractal, en voor een groot ......... t/m ............ helemaal afgesloten in een soort epoxy gegoten 'doosje' zat ... Klonk volkomen ruk, en is ook nooit wat geworden, maar goed ik dwaal af merk ik ...

Ja, als je het zo stelt dan is alles wat iets emuleert opeens modeling. Wat mij betreft nogal kort door de bocht want zo kun je alles in één keer afdoen als modeling.......

Dutch66
7 juli 2017, 13:25
Ach, misschien is het ook een beetje spraakverwarring. In jouw optiek noem je een digitaal pedaal/apparaat wat meerdere effecten/amps kan emuleren/moduleren/simuleren een 'modeller', ik vind het prima.

Het ging er mij puur om dat je op basis van de gebruikte techniek, dus hoe het geluid tot stand komt,
hierin geen scheidingslijn kunt maken.

Erik de Perik
7 juli 2017, 16:52
In feite is een Mellotron een soort sample player. Aan iedere toets hangt een audiobandje, wanneer je de toets indrukt wordt het bandje langs een afspeelkop getrokken.Bandje op = toon weg. Op het bandje staat bijv. een aantal strijkers in de juiste toon. Wil je een koor? Geen probleem, 'gewoon' even de bandjes verwisselen.... :crazyhappy:

Brad
7 juli 2017, 22:17
Alleen voor je rug was dat dat ding niet echt vriendelijk. Dan is het nu beter met een Nord keyboard in een gig-bag of compacte koffer in de tram.
Roger Taylor van Queen vertelde dat ze half op apegapen lagen wanneer ze de piano van Freddie weer de trap op hadden getild in de begintijd van Queen.

Erik de Perik
7 juli 2017, 22:21
Ik heb diverse keren een vleugel versjouwd (in allerlei begintijden), maar ik ga dat dan ook niet uit de weg. Valt reuze mee trouwens.... in m'n eentje een wasmachine de trap op was meer werk :)

the sure thing
7 juli 2017, 23:08
Tsja weer zo'n hearsay verhaaltje... Sting lag op apegapen toen hij het drumstel van Copeland moest sjouwen in de begintijd van the Police... en zo kan ik er nog wel 1.001 verzinnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
7 juli 2017, 23:17
Als Roger Taylor het op de televisie tegen een interviewer zegt dan kan je er van op aan dat het in elk geval geen verzinsel is van een journalist in een tienerblaadje.
Maar wie weet was het een computer animatie, als je naar The planet of the apes kijkt en hoe echt dat eruit ziet dan kunnen ze makkelijk een nep Roger Taylor van alles laten zeggen met een handige computeranimatie. Je kunt gelijk hebben.

Jij gelooft echt alles hè?

Erik de Perik
7 juli 2017, 23:42
"die" Brad niet "dat"..... "de" levert "die" op terwijl "het" "dat" oplevert.

Brad
7 juli 2017, 23:57
Net zoals je een persoon weleens met dat aanduidt kun je dat ook met een piano doen. Maar weer even on topic. Ik vind het aantal loops in de MS-3 toch te weinig. Met 5 loops zou ik het wel interessant vinden.

Erik de Perik
8 juli 2017, 00:01
Net zoals je een persoon weleens met dat aanduidt kun je dat ook met een piano doen. Maar weer even on topic. Ik vind het aantal loops in de MS-3 toch te weinig. Met 5 loops zou ik het wel interessant vinden.

Net als dat je de Nederlandse taal 'open for debate' vindt, is ook het apparaatje niets, want hij mist loops.

Misschien moet je eens 'clean' komen hier. Dus gewoon zeggen dat je geen baan hebt en de laatste 10 jaar niets gekocht hebt. Kan opluchten hoor....!!!

Brad
8 juli 2017, 00:10
Hoe dan ook, ik hou van het ''gemankeerde'' geluid van analoog spul en van de mogelijkheid diverse combinaties met verschillende parameter waarden met een druk op de knop op te kunnen roepen. Mijn ME-5 is vrijwel geheel een verzameling analoge effecten in een compacte behuizing. En in de programmeerbare effect loop kan ik ook nog één of meer pedalen kwijt.

Nee dat prefereer ik dan toch boven die MS-3. Dan zou ik eerder de Het Boss LS-2 pedaal erbij nemen. Dan kun je ook nog met een druk op de knop een extra pedalen reeks oproepen. Vervolgens kies je tijdens het spelen met die extra pedalen combi voor de effect patch op de ME-5 die je daarna wilt gebruiken en als het moment daar is ga je weer met één trap op het LS-2 pedaal naar het gewenste programma op de ME-5.

Geen tapdansen en veel mooie klankcombinaties.

Erik de Perik
8 juli 2017, 00:25
Dan zou ik liegen want dat is niet zo.

Kan zomaar zijn, maar je geeft nog niet eens aan wat jouw werkzaamheden zijn. Dat doe ik zelfs, terwijl die zeer waarschijnlijk moeilijker liggen qua privacy.

Erik de Perik
8 juli 2017, 00:36
Nog één keer off topic dan. Ik heb toch al meer malen aangegeven dat ik financieel medewerker ben.

Nu en werkzaam....??

dml
8 juli 2017, 06:21
Voor mensen met pedalen die weinig verschillende geluiden gebruiken is de Boss LS-2 wellicht een goedkopere en handiger oplossing.

Ja. En voor mensen die alleen distortion gebruiken is de DS-1 wellicht een goedkopere en handiger oplossing.

The Lo Lands
8 juli 2017, 09:39
Sjonge jonge jonge :-) Ben even weg en kom terug in dit topic en wederom is het Brat virus hier ook ingeslagen. Imo jammer, het forum verliest zijn kracht op deze manier. Wordt tijd dat Brat zijn eigen forum gaat starten, of misschien kunnen ze hier een aparte plek voor hem aanmaken? Een beetje Klazien uit Zalk wijshoit maar dan toch anders :-)

Tabula Rasa
8 juli 2017, 09:45
Sjonge jonge jonge :-) Ben even weg en kom terug in dit topic en wederom is het Brat virus hier ook ingeslagen. Imo jammer, het forum verliest zijn kracht op deze manier. Wordt tijd dat Brat zijn eigen forum gaat starten, of misschien kunnen ze hier een aparte plek voor hem aanmaken? Een beetje Klazien uit Zalk wijshoit maar dan toch anders :-)Apart topic openen in off topic met een titel zoals: "het hok van Brad topic" en hem dan iedere keer, als een klein kind, zijn digitale "hoek" in sturen.

The Lo Lands
8 juli 2017, 09:53
Apart topic openen in off topic met een titel zoals: "het hok van Brad topic" en hem dan iedere keer, als een klein kind, zijn digitale "hoek" in sturen.

Zoiets inderdaad. Verder met respect hoor :-) Maak jij deze aan haha LOL...

Tabula Rasa
8 juli 2017, 10:20
Je kan ook een mod vragen om alles vanaf een bepaalde post op te ruimen.

The Lo Lands
8 juli 2017, 10:37
Je kan ook een mod vragen om alles vanaf een bepaalde post op te ruimen.

Dat laat ik aan de topic starter over. Ik heb voor mijn eigen topics wel eens verzocht tot verwijdering van enkele ongepaste berichten. Maar goed punt inderdaad!

Brum
8 juli 2017, 11:44
Brad, echt, m'n wijlen oma was nog niet zo'n theetante als jij man. Overal post je je irrelevante poep in de ik-vorm. Ik probeer me altijd in te beelden hoe iemand zich echt wel stierlijk moet vervelen de hele dag om zoveel poep te posten en ook echt nergens anders meer mee bezig te zijn. Ik raad toch op z'n minst een aanleunwoning aan en alle dagen bingo. En een permanentje.

edit: Deze post mag van mij ook meteen verwijderd worden, geen probleem mee verder.

Brad
8 juli 2017, 11:52
OT
was ook m'n eerste gedachte bij deze machine
wat weinig loops

Inderdaad. Als de interne geluiden je bevallen dan heb je er wat aan. Dan zijn die loops een soort van extraatje. Is je insteek een schakelsysteem voor je pedalen te kopen met extra digitale effecten als aanvulling dan is 3 loops wel erg karig.

Tabula Rasa
8 juli 2017, 11:59
Inderdaad. Als de interne geluiden je bevallen dan heb je er wat aan. Dan zijn die loops een soort van extraatje. Is je insteek een schakelsysteem voor je pedalen te kopen met extra digitale effecten als aanvulling dan is 3 loops wel erg karig.Maar daar is ie volgens mij niet voor ontworpen. Volgens mij is het in de basis een multi FX met een paar lussen.

the sure thing
8 juli 2017, 12:16
Op zich wel "gedurfd" van Boss: een multi effect met diverse loops voor eigen pedalen. Daarmee geven ze expliciet aan dat een multi-effect ook niet alles is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plant
8 juli 2017, 13:09
Het geeft aan dat BOSS niet in hokjes denkt en dat ze met het een het andere niet uitsluiten.
Het maakt het apparaat alleen maar veelzijdiger en met een beetje geluk zie je dat in de verkoop van zowel multi-fx als losse pedalen terug.

Sjtevel
8 juli 2017, 13:21
TC electronic doet het ook al een aantal jaartjes met hun G-system.

Sjtevel
8 juli 2017, 13:28
Ik zie net dat deze 5 loops heeft en 4 power outputs. Maakt hem een stuk veelzijdiger als het boss apparaatje.

D3nnis
8 juli 2017, 13:38
Ik zie net dat deze 5 loops heeft en 4 power outputs. Maakt hem een stuk veelzijdiger als het boss apparaatje.

Eens....maar niet zonder toch nog even te moeten melden dat de G-system dan ook meer dan 2x zo duur is.

Sjtevel
8 juli 2017, 14:05
Goed punt.

dml
9 juli 2017, 08:46
Eens....maar niet zonder toch nog even te moeten melden dat de G-system dan ook meer dan 2x zo duur is.

En 8x zo groot.

D3nnis
9 juli 2017, 09:02
En 8x zo groot.

Krijg je wel waar voor je geld, oppervlaktetechnisch gezien!

Nog ff gekeken; G-system weegt iets van 7.8kg.
De MS-3 ongeveer 1,1kg.

MS-3 €445,-
G-system €1100,-

Dus de MS-3 kost €404,- per kg, en de G-system kost €141,- / per kg, dus de G-system is de beste value for money :D

the sure thing
9 juli 2017, 09:40
Briljante analyse


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
9 juli 2017, 10:37
Krijg je wel waar voor je geld, oppervlaktetechnisch gezien!

Nog ff gekeken; G-system weegt iets van 7.8kg.
De MS-3 ongeveer 1,1kg.

MS-3 €445,-
G-system €1100,-

Dus de MS-3 kost €404,- per kg, en de G-system kost €141,- / per kg, dus de G-system is de beste value for money :D

Je moet ook van die TC effecten houden als je dat G system overweegt en het aantal loops is ook maar 3 dacht ik. Dat geeft toch beperkingen ten aanzien van je scheur/crunch geluiden.

D3nnis
9 juli 2017, 10:55
Da's waar, vwb TC effecten.
Maar beperkingen tav scheurgeluiden? Ik speel meestal met een vierkanaals versterker, meer dan genoeg variatie voor mij, eigenlijk.

Brad
9 juli 2017, 11:01
Ok als je je scheurgeluiden uit je versterker haalt. Dat doe ik nooit, ik gebruik ongeveer zeven verschillende basisscheurgeluiden die ik met een druk op de knop op kan roepen.
Om dat met losse pedalen voor elkaar te krijgen heb ik zeven verschillende scheur pedalen nodig en ook evenveel loops.

Tabula Rasa
9 juli 2017, 11:01
Da's waar, vwb TC effecten.
Maar beperkingen tav scheurgeluiden? Ik speel meestal met een vierkanaals versterker, meer dan genoeg variatie voor mij, eigenlijk.Maar hoe klinkt ie met getokkelde akkoorden met meer dan 4 noten?

D3nnis
9 juli 2017, 11:05
Maar hoe klinkt ie met getokkelde akkoorden met meer dan 4 noten?

Geen dee, ik ken alleen powerchords :D
Als ik meer dan 4 noten tegelijk speel dan is dat omdat ik iets fout doe.

Trouwens, op de TC site staat dat de G system wel degelijk 5 loops heeft.

Brad
9 juli 2017, 11:13
5 loops is heel behoorlijk.

The Lo Lands
9 juli 2017, 13:59
Hoop geneuzel weer ;-) Ik zie het zo en corrigeer, of vul mij aan als ik er naast zit:


Boss MS-3 (3 extra loops) + eventueel aanschaf externe midi looper (3/4) biedt legio opties inclusief de ingebouwde boss effecten en schakel opties.
TC G-System (4/5 extra loops?) - in principe geen externe looper nodig en de ingebouwde TC effecten voorzien je van meer dan voldoende opties en schakel mogelijkheden.
Boss ES 5/8 (loops) - geen externe looper nodig maar ook geen keuze uit interne effecten. Maar wel weer spill-over en parallel routing opties en iedere mogelijke aansturing en keuze van effect volgorde in mono- en stereo of 4CM aanwezig. Verdere werking is analoog zonder interne AD-DA conversie.


Kies je dus voor een alles in één optie en vind je het geen probleem dat je analoge of overige effecten door een AD-DA convertor heen gaan zijn de MS-3 en TC system prima opties waarbij de MS-3 de meest compacte versie is. Heb je geen zin in extra losse pedalen kies dan voor de alles in één oplossing van Fractal, Line 6, Eleven Rack of de Boss GT-100 of GT-1 etc.

Heb je meer dan 4 pedalen, waaronder ook digitale midi aangestuurde multi-effect pedalen (Strymon, H9, Line 6, Eventide, Boss etc) en wil je niet tapdansen dan is de Boss ES-5 of ES-8 een meer dan goede optie! Hetgeen jij kiest is afhankelijk van budget en je persoonlijke wensen en voorkeuren. Dus roepen dat 5 loops heel behoorlijk is Brad, dat is een opmerking die mank gaat voor iemand met 2 losse pedalen en een wens voor bijvoorbeeld een multi-effect. Iedere unit heeft zijn plek en wat voor de één niet werkt kan voor de ander een perfecte oplossing bieden.

Mijn twee extra cent :-)

The Lo Lands
9 juli 2017, 16:18
Aanvullend. De eerder geposte review van HaroldA over de MS-3 geeft een goed beeld van de kwaliteit van de interne effecten in vergelijking met enkele losse (analoge) pedalen:


Reviewtje in het Engelands ...


I finally have my "old fashioned" board at home, so it's shoot out time! :D

https://img.sait.nl/pasted_1d72.png


Drive
I already swapped the internal Dst+ for the external Distortion 15, so that's a tie between the 2 knob clone and the original I cloned ;)

Octaver
MicroPOG vs Overtone. While I thought the Overtone was pretty cool sounding, this one goes to the MicroPOG with hands down. Once I could A/B between them, you instantly hear the latency and hollow sound of the Overtone and the lack of clarity, even with the tone at 50. The overtone does do a more convincing "organ" sound and the detune is nice too, but the MicroPOG just sounds better, less squashed/more defined and most important: way less latency.

Delay
The Analog delay sounds exactly like my 3 knob Deep Blue Delay. But ... since there are no spill-overs between the patches, I'll have to put the DBD in a loop, so this one is for the DBD too.

Phaser
The 4 stage phaser can sound similar to the best phaser ever made (read: Ross Phaser), but the MS-3 has more parameters. Win for the MS-3 here!

Compressor
The Coron Compressor 20 (modded Ibanez CP830 clone) is mainly used to push the phaser, and add a slight drive to my clean signal. The D-Comp of the MS-3 is quite up to par, but with more parameters. Win for the MS-3!

Boost
My 1 knob EP Booster clone can be cloned in various ways on the Boss. While the EP is nice and simple, the Boss wins in parameters, but loses in terms of complexity. A tie because of that.

Noise Gate
There's an iSP Decimator G-String clone mounted underneath the Pedal Train, which has one knob. The Boss has a great noise gate with more parameters. Again, the one knob has never failed me, so this is also a tie.

Tuner
The Turbo Tuner wins without any contest.


Conclusions ...
The score is 3 to 2 for the traditional board/effects. This means that the three loops of the MS-3 will be filled with the MicroPOG, D15 and the Deep Blue Delay. I'll have another shout-out between the internal drives and my beloved D15 to maybe free up one loop.

The (modded) Maverick Wah will be up front. That one has a buffered bypass, so it will provide enough signal to be split into the MS-3 and the Turbo Tuner.

I had really high hopes for the MS-3, but this shout-out with my carefully selected effects shows that it's by far no holy grail for me. Combine that with the 27ms switching delay without delay spill-over, and I might just be tempted to return the MS-3 and stick with my traditional board.

The MS-3 however provides me with lots of extra effects I didn't use before ...

Let's ponder on this for a few days ;)


PS: I did a similar shoot-out between my board and the Nova System, and NS scored 0 wins ;)

apekop
11 juli 2017, 00:03
Ik denk dat de MS-3, mits de interne effecten toereikend zijn(!),

Ja, ik denk dat het dezelfde effecten kwaliteit is als een GT-1. of dat voldoende is weet ik niet...ook qua parameter instellingen zal het niet heel uitgebreid zijn zoals een Axe fx of Helix of H9, kan ook niet voor dat geld. Blijft een budget ding natuurlijk. Maar misschien goed genoeg voor veel mensen.

Het concept is in ieder geval tof, maar ik denk dat er nog wel een uitgebreidere versie komt over een half jaar of zo.

BorisA
8 augustus 2017, 07:34
Voor de gelukkige bezitters: een update en de editor zijn net gereleased op de boss website.

Morgen mag de mijne voor het eerst mee naar de repetitie en zal ik pas een compleet oordeel kunnen vellen, maar voorlopig super tevreden van de ms3. Wel een tip indien je em in de winkel gaat testen: de factory presets zijn stuk voor stuk vreselijk. Begin gewoon zelf een sound samen te stellen vanaf alles off (en liefst met 4cm met 1 vd loops).

HaroldA
8 augustus 2017, 08:51
Voor de gelukkige bezitters: een update en de editor zijn net gereleased op de boss website.

Cool! Vanavond maar eens checken ...

Een aantal van de bugs in de update was ik ook al tegengekomen, waaronder "At the EFFECT CHAIN screen, if a CTL IN jack is disconnected or when the FS-5L is ON (LED illuminated), EFFECT TYPE is sometimes unselectable."

BorisA
17 september 2017, 21:22
Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en met redelijk wat repetities en 3 optredens achter de rug vind ik het nog steeds een super ding.

Ik speel in een coverband met een set tot een 30-tal songs. Vaak 1 sound / song nodig, soms 2.
Daarvoor is de MS3 echt ideaal. Gewoon 1 patch per song en met de curnum switchen met de 2e sound. Met de editor/library is het makkelijk om een setlist samen te stellen.

In het begin gebruikte ik nog een externe drive in 1 vd loops en ook het 2e kanaal van de amp (Mesa boogie mark V:25), maar ondertussen haal ik alle vervorming gewoon uit de MS-3. Enkel een volume pedaal in de loop.
Zelfs de wah die ik voor 1 song nodig heb heb ik kunnen vervangen door een auto-wah. Speelt heel wat relaxer :-)

Van een redelijk zwaar pedalboard naar een super kleine en lichte setup dus!

Voor mij echt het perfecte apparaat, en ik denk voor iedereen die in volgende categorie valt:
Gitaristen die al erg blij zijn met de basis sound van de gitaar/amp maar toch wat effecten nodig hebben.
Gebruik wel de 4CM zodat alle effecten op hun plaats staan (dus wel een effectloop nodig in de amp). Hij klinkt echt veel beter dan gewoon voor de amp.

De MS-3 een aantal dingen niet die je wel in veel andere multieffects vindt:
- amp modelling
- looper
- cabinet simulatie

Daarentegen verprutst hij je basis sound niet en klinkt alles gewoon echt goed.

En als mooie extra vind ik de accoustic simulator erg bruikbaar (voor wat strumming). Mijn elektrische gitaren met piezo zijn intussen op pensioen.

the sure thing
19 september 2017, 17:57
Dank voor je uitgebreide post!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

herrieman
29 september 2017, 22:13
Zojuist besteld (voor €386) nadat ik de NUX Cerberus had geretourneerd.

Volgende week maar eens testen ;-)

HaroldA
29 september 2017, 22:15
Zojuist besteld nadat ik de NUX Cerberus had geretourneerd.

Ik las al dat die niet echt aan de wensen voldeed ;)

Ik ben al een heel eind met mijn USB controller, dan kan ik de MS-3 ook echt gaan gebruiken.

herrieman
5 oktober 2017, 21:04
Afgelopen avonden met de Boss MS-3 wat rond zitten klooien. Wat een waanzinnig apparaat waar dingen programmeerbaar zijn die ikzelf nog niet had verzonnen :seriousf:. Mogelijkheden van aansturen en controleren lijken eindeloos. Geluiden klinken helemaal niet verkeerd. de eerste 2 bankjes van de 3 gereed en morgen gaan we live met oordoppen en al. Ben benieuwd wat de praktijk gaat brengen maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Wellicht nog een doosje bouwen voor de bankselectie.

HaroldA
5 oktober 2017, 21:11
Het ziet er naar uit dat ik het met 1 patch ga redden ;)


https://www.youtube.com/watch?v=9xDCUllpelA

Ik bestuur nu via USB alle "effectstatussen", oftewel: ik kan van alle 10 effectblokken bepalen of ze aan of uit moeten. Zo kan ik dus met de MS-3 een pedalboard+switcher nabootsen ;)

herrieman
5 oktober 2017, 21:35
Driftige huisvlijt Harold. Lekker bezig ;-)

HaroldA
5 oktober 2017, 21:43
Driftige huisvlijt Harold. Lekker bezig ;-)

Voornamelijk ziek geweest ... lang geleden dat ik zonder kater de pot geknuffeld heb. Dat filmpje is alweer van even geleden; natuurlijk weer geen tijd om er aan verder te werken.

Dutch66
6 oktober 2017, 08:27
Het ziet er naar uit dat ik het met 1 patch ga redden ;)


Ik bestuur nu via USB alle "effectstatussen", oftewel: ik kan van alle 10 effectblokken bepalen of ze aan of uit moeten. Zo kan ik dus met de MS-3 een pedalboard+switcher nabootsen ;)

Ik begrijp niet goed wat je hier nu (aanvullend) schakelt, maar ik mis vast weer is iets ...

Ik zie verschillende loops/fx blok combinaties voorbijkomen, maar dat kan toch ook gewoon
met patches vanuit de MS-3?

HaroldA
6 oktober 2017, 09:03
Ik begrijp niet goed wat je hier nu (aanvullend) schakelt, maar ik mis vast weer is iets ...

Ik zie verschillende loops/fx blok combinaties voorbijkomen, maar dat kan toch ook gewoon
met patches vanuit de MS-3?

Ja, het kan met patches; maar dan kun je er maar 4 aan zonder met rare combinaties andere banken te moeten openen, er zit een drop-out van ~27ms tussen, en reverb en delay stoppen abrupt (geen tails).

Ik heb voor een TANK86-set 12 patches nodig, of ik moet met de assigns aan de slag ... maar daarvan kun je niet zien of ze aan staan, en ze zijn niet exclusief: als ik iets aan zet wordt dat niet uitgezet als ik een andere in druk.

Ook gebruik ik maar 1 drive (DST+) en als ik daar iets in wijzig moet ik dat dan over alle patches handmatig overnemen.

Het is voor mij gewoon veel handiger om 1 patch te maken die ik dankzij extra 5 footswitches in 14 sub-patches kan schakelen. Zo maak ik van de MS-3 dus 1 grote pedalenplank en als ik van patch wissel, wissel ik dus eigenlijk van plank :cooler:

Ik kan de assigns dan nog steeds gebruiken voor andere leuke dingen ...

Dutch66
6 oktober 2017, 11:18
Helder, denk ik ..., je zult nu dus aanvullend op de MS-3 iets van een switcher met 5 (momentary) switches
moeten creëren ipv het breadboardje toch?

Verder begrijp ik het verhaal van de tails niet helemaal, (of helemaal niet ;)), je stuurt toch nog steeds de
schakelaars (relais?) van de MS3 hiermee aan?

HaroldA
6 oktober 2017, 11:30
Helder, denk ik ..., je zult nu dus aanvullend op de MS-3 iets van een switcher met 5 (momentary) switches
moeten creëren ipv het breadboardje toch?

Ja, dit is puur een "prototype".


Verder begrijp ik het verhaal van de tails niet helemaal, (of helemaal niet ;)), je stuurt toch nog steeds de
schakelaars (relais?) van de MS3 hiermee aan?

Nee, ik stuur de MS-3 via de USB-poort aan. Daar gaat gewoon SysEx over een Midi-poort heen, dus je kunt alle communicatie tussen de Editor-software en de MS-3 uitlezen, en zelf implementeren in andere apparaten.

Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign (of het on/off-knopje) een delay uitzet, klinkt hij wel door. Zo ook met mijn controller: die drukt gewoon op het on/off-knopje voor jou ;)

Dutch66
6 oktober 2017, 12:43
Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign etc.

Ach so, gaaf!, zet een mens aan het denken ...

The Lo Lands
8 oktober 2017, 10:37
Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign (of het on/off-knopje) een delay uitzet, klinkt hij wel door. Zo ook met mijn controller: die drukt gewoon op het on/off-knopje voor jou ;)

Dit verbaasd mij wel! In de jaren negentig kocht ik de Boss GT-5 toen deze direct uit kwam en had hierdoor dus de laatste firmware uit de fabriek. Als ik wisselde tussen de patches had ik hetzelfde probleem en dat vond ik zo storend dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Ze hebben de unit toen naar Boss/Roland gestuurd ter controle en eventuele reparatie. Boss heeft toen de firmware naast een update ook verder aangepast waardoor dit probleem opgelost was. Nu decennia later kunnen ze met een soortelijke unit dit niet oplossen!??

Duhsjaak
8 oktober 2017, 11:43
Dit verbaasd mij wel! In de jaren negentig kocht ik de Boss GT-5 toen deze direct uit kwam en had hierdoor dus de laatste firmware uit de fabriek. Als ik wisselde tussen de patches had ik hetzelfde probleem en dat vond ik zo storend dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Ze hebben de unit toen naar Boss/Roland gestuurd ter controle en eventuele reparatie. Boss heeft toen de firmware naast een update ook verder aangepast waardoor dit probleem opgelost was. Nu decennia later kunnen ze met een soortelijke unit dit niet oplossen!??


Het is ook maar net, of de noodzakelijke vakbekwaamheid nog in het bedrijf beschikbaar is. Er is een Azië crisis geweest met de vreemdste brain drain gevolgen.
Ook in NL is het nodige aan ervaring en vakmanschap verloren gegaan.
Het is heel goed mogelijk dus dat er nu niet meer voor handen is, wat 20jaar geleden gewoon nog voor het opscheppen lag.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
8 oktober 2017, 11:50
Het is ook maar net, of de noodzakelijke vakbekwaamheid nog in het bedrijf beschikbaar is. Er is een Azië crisis geweest met de vreemdste brain drain gevolgen.
Ook in NL is het nodige aan ervaring en vakmanschap verloren gegaan.
Het is heel goed mogelijk dus dat er nu niet meer voor handen is, wat 20jaar geleden gewoon nog voor het opscheppen lag.
Vriendelijke groet, Gus De Boss GT-5 was best wel gelijkend in functionaliteit en zijn tijd ver vooruit. Het analoge deel van alle drives (ja je hoort het goed, alle drive effecten in de GT-5 zijn nog analoog) en het digitale deel met diverse modulatie en time based effecten, zelfs al enkele synth effecten allemaal verweven in één compacte digitaal aangestuurde unit. Nu hebben ze dus die MS-3 waarbij je enkele analoge effecten (extern) kan toevoegen en nu kunnen ze het niet zo maken dat er geen latency tussen de patches zit. Ik geloof je helemaal Gus maar met de technologie van nu zou dat toch echt niet meer mogen wat mij betreft. Misschien dat ze tzt een firmware update uitbrengen die dit probleem nog oplost...

herrieman
8 oktober 2017, 20:42
Vandaag ook maar eens 4 Momentary NC (Normal Closed) besteld met een aluminium behuizing bij Banzai Music in Berlijn.
Heb je weer 4 extra knoppen die assingned kunnen worden. Gaat helemaal goed komen met al die mogelijkheden. :seriousf:
Top ding!

HaroldA
8 oktober 2017, 21:35
Vandaag ook maar eens 4 Momentary NC (Normal Closed) besteld met een aluminium behuizing bij Banzai Music in Berlijn.
Heb je weer 4 extra knoppen die assingned kunnen worden. Gaat helemaal goed komen met al die mogelijkheden. :seriousf:
Top ding!

Wel jammer dat als je via die switches bijvoorbeeld je wah en delay aan wil zetten, en dat als je delay al aan stond hij dan uit gaat ...

The Lo Lands
8 oktober 2017, 22:01
Als ik het zo lees dat iedereen schakelopties erbij gaat aanschaffen of erbij knutselt denk ik, koop gewoon de Boss ES-8 of ES-5. Niks top, een onding is het ;-)

HaroldA
8 oktober 2017, 22:06
Als ik het zo lees dat iedereen schakelopties erbij gaat aanschaffen of erbij knutselt denk ik, koop gewoon de Boss ES-8 of ES-5. Niks top, een onding is het ;-)

Het is een geweldig, en klein(!) multi-effect. Ja, de "power user" wil meer, maar er zijn er toch al veel die het zonder extra switches doen; fijn dat die keuze er is iig!

The Lo Lands
8 oktober 2017, 22:18
Het is een geweldig, en klein(!) multi-effect. Ja, de "power user" wil meer, maar er zijn er toch al veel die het zonder extra switches doen; fijn dat die keuze er is iig!

In mijn optiek, en als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, dan al die schakelzooi eruit en bijvoorbeeld de Helix floor-unit erin. Kies je voor gemak en toch redelijk compact is dat volgens mij op dit moment een goede investering. Iedere optie waarbij je extra hulpmiddelen moet aanschaffen vind ik niet handig. Maar ik ben ik en jij bent jij :-)

Ik kan met mijn ES-8 ook middels midi nog extra loops erbij kopen maar dan schiet het naar mijn mening zijn doel voorbij. Ik heb de ES-8 nu klein 1,5 jaar en heb 9 effecten op mijn plank. De wah staat voor de ES-8 en de overige 8 effecten in de daarvoor bestemde loops. Alles met de 4CM aangesloten en spill-over op de delay en reverb en je kan ieder effect neer zetten middels patches waar je maar wilt. Pedal heaven als je het mij vraagt. Daarnaast koop ik eigelijk ook geen effecten meer, er is gewoon geen plek meer voor haha.

HaroldA
8 oktober 2017, 22:24
De wah staat voor de ES-8 en de overige 8 effecten in de daarvoor bestemde loops.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar vooralsnog heb ik in loop 1 de Mooer Tender Octaver zitten, en de rest komt uit de MS-3 + expressie + extra switches ;)

herrieman
9 oktober 2017, 18:17
Als ik het zo lees dat iedereen schakelopties erbij gaat aanschaffen of erbij knutselt denk ik, koop gewoon de Boss ES-8 of ES-5. Niks top, een onding is het ;-)

Aanleiding is vooral het makkelijker kunnen schakelen van banken. Met mijn voeten 2 knopjes tegelijk intrappen is niet handig ;-). Dus.....

Zonno
18 oktober 2017, 13:21
Die knopen zitten best ver uit elkaar. Je kunt geen puntschoenen aan.

herrieman
1 november 2017, 14:54
Firmware 1.04 update die je patches niet verwoest!
Het kan bij de MS-3 :seriousf:

https://www.boss.info/us/products/ms-3/downloads/

En ook nog een Editor update.
Niks fcking beta

HaroldA
1 november 2017, 15:36
Firmware 1.04 update die je patches niet verwoest!
Het kan bij de MS-3 :seriousf:

https://www.boss.info/us/products/ms-3/downloads/

En ook nog een Editor update.
Niks fcking beta

Hoe bedoel je dat? Zouden ze nu pas op de markt mogen komen nu deze minor bugs er uit zijn?

herrieman
1 november 2017, 21:16
Nee Joh,

het is een sarcastische grap richting de Snax. Het apparatus dat, permanent in Beta, gitaarversterkers probeert na te bootsen en bij elke natte FW update je patches verneukt.

Daar heeft de BOS MS-3 GEEN last van.

HaroldA
1 november 2017, 22:35
Ah, want een van de dingen die ze in de editor gefixt hebben zorgt ervoor dat je live sets niet verneukt worden ;)

Paul ST
22 augustus 2018, 13:26
Hallo, zijn er hier ook mensen met MS-3 ervaringen i.c.m. met amp/cab simulatie in een (thuis)studio situatie?
Concrete vragen;
- hoe klinkt deze set-up over een stel studiomonitoren (puur voor monitoring tijdens oefenen, i.p.v. een gitaarversterker)
- hoe doet deze set-up het t.o.v. plug-in effecten in een recording tool als Cubase/Ableton etc.

Ik ben zelf met name nieuwsgierig naar de combinatie Boss MS-3 + Nux Solid State o.i.d.

HaroldA
22 augustus 2018, 13:47
MS3 met een Nux SS zal prima werken zolang je geen rokende preamp wil. Dat laatste kan overigens weer prima met een Mooer preamp-pedaaltje opgelost worden.

Paul ST
22 augustus 2018, 13:54
Bedoel je dat dan in de situatie waarin MS-3 + Nux SS wordt gebruikt in combinatie met een gitaarversterker (met preamp), of nog anders?

BorisA
23 augustus 2018, 06:42
De MS-3 is een super apparaat als switcher/multi-effect, maar is GEEN preamp(/modeller). Ik vind em zelf ook enkel in 4CM goed (én dan wel ook ineens uitstekend) klinken.
Denk dus bij gitaar => MS-3 => IR, als equivalent van gitaar => overdrive => andere effect pedaaltjes => IR. Gaat dat goed klinken? Ik vrees van niet (tenzij met een preamp pedaal ertussen dus :-) ).

Paul ST
23 augustus 2018, 09:53
Dank voor de input. Dus in geval je een MS-3 wilt gebruiken in een direct-recording set-up zou de chain zo kunnen/moeten zijn:
gitaar --> MS-3 --> pre-amp (pedaal) --> cab/amp simulatie (bijv. Nux SS) --> Interface/recorder.

Qua techniek ken ik niet alle mogelijk/onmogelijkheden maar wat is de toegevoegde waarde van een preamp(pedaal) in een setup als deze? Is de MS-3 eigenlijk niet de pre-amp "modeller"?

BorisA
23 augustus 2018, 16:09
Eigenlijk beter:
gitaar --> MS-3 (voor overdrive pedalen/wah/...) -(loop 3 bv)-> pre-amp (pedaal) --> MS-3 (voor andere effecten) --> cap/amp simulatie --> interface

De MS-3 is net géén voorversterker, in tegenstelling tot heel wat multi effects die wel preamp simulatie bieden.

Vanwaar jouw interesse in de MS-3?

Ik zou in jouw geval echt naar iets anders op zoek gaan, liefst met onmiddellijk een interface ingebouwd. Ik denk daarbij aan bv een zoom G3 (1e generatie), een yamaha THR10, boss katana, ...

Paul ST
23 augustus 2018, 18:30
Ik begrijp het nut van een pre-amp (pedaal) in deze setting nog steeds niet. Op het www zie ik overal filmpjes van mensen die een gitaar in een cab/amp simulatie apparaat stoppen (soms nog met losse effect pedalen ervoor) en van daaruit rechtstreeks naar een audiointerface gaan. Maar wellicht zie ik hierbij iets essentieels over het hoofd.

Mijn interesse gaat uit naar de MS-3 omdat ik denk dat het voor mij een eenvoudige en relatief goedkope oplossing biedt in diverse settings. Het liefst zou ik de volgende chain willen hanteren voor monitoring tijdens oefenen en voor direct recording:
Gitaar ->MS-3->cab/amp simulatie->audiointerface-> studiomonitoren

herrieman
25 augustus 2018, 21:48
De MS-3 heeft 1 nadeel wat tegelijk zijn grootste voordeel is. Bijna alles is te programmeren. En als je in het verleden bijna alle assigns voor verschillende patches hebt geprogrameerd en hem een paar maanden niet veranderd dan is het nog een paar maanden later een hersenbreker om mijn eigen geprogrammeerde functies weer te begrijpen. ;-)

Maar na een paar maanden nog steeds super tevreden met de Boss. Overigens gebruik ik nog maar 1 Bank met 4 Presets met daarachter 4 Scrums en de 4 Cntrl-ins met 4 effecten die voor iedere Patch aanwezig zijn. Delay, Reverb, Solo, Wah.

HaroldA
25 augustus 2018, 22:26
De MS-3 heeft 1 nadeel wat tegelijk zijn grootste voordeel is. Bijna alles is te programmeren.

Ik doe de mijne weg om die reden ...

herrieman
25 augustus 2018, 22:43
En het tijdverslindende vaderschap natuurlijk. :rockon:

HaroldA
25 augustus 2018, 22:49
En het tijdverslindende vaderschap natuurlijk. :rockon:

Ook dat, maar in mindere mate ;)