PDA

View Full Version : NRC artikel: '56 Tele van Cok van Vuuren



fastfolkert
3 juni 2017, 22:31
hadden we dit al gelezen? https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/02/het-gereedschap-van-gitarist-cok-van-vuuren-10890374-a1560032

Tupelo
4 juni 2017, 19:51
Vertel die dude maar dat een nieuwe beter is ja. :D

Oranjeaap
4 juni 2017, 19:55
Fraai! Misschien als ik ooit de loterij win dat ik zoiets koop voor erbij :D

Pepe
4 juni 2017, 20:59
Ik ben Cok een aantal keer tegen gekomen naar die tele heb ik nog nooit gezien :seriousf: Wel zijn Jags, Jazzmasters en Wandre's.
Het zegt niks natuurlijk, over mij kan je ook zo'n verhaal houden.
Goeie gitarist, niet flashy maar altijd top.

RS-Rik
5 juni 2017, 11:34
"Het magische woord "telecaster"".

Hoe termen uit de gitaarwereld soms toch naar de geïnteresseerde leek worden gebracht... In de mystificatie zit glorificatie.

En het knoppie van het schakelaartje is alleen 250 euro als ze ook daadwerkelijk in 1956 zijn gemaakt, en nóg duurder als het de enige is waarmee je je gitaar volledig origineel kunt maken. Waarom zetten ze dat er niet bij? Het is toch een krant.

Hotpepper01
7 juni 2017, 13:45
Gaaf artikel over een nog gavere gitaar en een prima gast. Ik heb die tele gezien bij Cok thuis. Is toch echt een van zn favo gitaren. Net als de explorer.

Erik de Perik
7 juni 2017, 14:00
"Het magische woord "telecaster"".

Hoe termen uit de gitaarwereld soms toch naar de geïnteresseerde leek worden gebracht... In de mystificatie zit glorificatie.

En het knoppie van het schakelaartje is alleen 250 euro als ze ook daadwerkelijk in 1956 zijn gemaakt, en nóg duurder als het de enige is waarmee je je gitaar volledig origineel kunt maken. Waarom zetten ze dat er niet bij? Het is toch een krant.

En niet zomaar een krant, Heer Bommel zelf spreekt over hun haast onaardse integriteit in de radioreclames.

arjanb01
7 juni 2017, 14:07
Ik wil het feestje niet bederven, maar is de holy grail van de Tele niet het jaar 52?
Zo'n 56er heeft toch een relatief lage verzamelingswaarde of niet? Alle grootheden spelen op vroege 50s teles. Bij een 56er denk ik toch eerder aan een strat of les Paul als wannehave en belegging.

Erik de Perik
7 juni 2017, 14:18
Ik wil het feestje niet bederven, maar is de holy grail van de Tele niet het jaar 52?
Zo'n 56er heeft toch een relatief lage verzamelingswaarde of niet? Alle grootheden spelen op vroege 50s teles. Bij een 56er denk ik toch eerder aan een strat of les Paul als wannehave en belegging.

Volgens Reverb.com (https://reverb.com/nl/price-guide/guide/29511) zit de prijs tussen de 17k en 20k. En volgens dezelfde site een '56 goldtop LP (https://reverb.com/nl/price-guide/guide/803) tussen de 20k en 32k. Moet je alleen nog inschatten welke belegging uiteindelijk het meeste rendement biedt..... appeltje-eitje ;)

arjanb01
7 juni 2017, 14:38
Dan wist ik het wel, ik zou niet beleggen in een Ikea bijzettafel die ook nog vol vlekken zit en afgebladderd is (de Tele dus) 😂

Erik de Perik
7 juni 2017, 14:54
Dan wist ik het wel, ik zou niet beleggen in een Ikea bijzettafel die ook nog vol vlekken zit en afgebladderd is (de Tele dus) ��

Een gitaar is meer dan een fashion statement hoor ;)