PDA

View Full Version : Pod HD500x -> mixer = clipping



Da Vinci
3 juni 2017, 17:06
Heren,

Een tijdje speel ik nu met mijn Pod over een eigen actieve monitor met een enkele Jack kabel.
In aanloop op een optreden met grote PA heb ik de Pod via XLR (ook eentje) verbonden met de mixer in de repetitieruimte. Dat clipt echt alle kanten uit, verschrikkelijk! Gain op mixer staat dan helemaal uit.

Ik ben hier eigenlijk wel over verbaasd; je zou zeggen dat zo'n ding hiervoor gemaakt is.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit voorkomen?
Gebruik Jack is icm snake niet altijd mogelijk. Daarbij gebruik ik die voor mijn eigen IEM.

Bij voorbaat dank!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
3 juni 2017, 17:37
Staan de output options wel goed?

Fusion
3 juni 2017, 17:45
Geen Di ertussen?

Harald
3 juni 2017, 17:58
Hoezo Di? Je kunt via XLR naar de mixer. Maar er zijn wat pad instellingen, zowel voor de jack uitgang, als voor de XLR uitgang. Tenminste als dat hetzelfde is als bij Pod HD500

Da Vinci
3 juni 2017, 19:53
DI zou idd niet nodig hoeveel zijn...
Output staat op studio direct, dus met speakersim aan. Lees verschillende dingen op internet zoals -20db instellen etc. maar spreekt elkaar ook regelmatig tegen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
3 juni 2017, 21:57
Zou het kunnen dat de XLR inputs op de betreffende mixer gelabeld zijn als "mic"? Ik bedoel, microfoonlevel is nogal wat lager dan line level; wellicht dat de XLR inputs via een preamp lopen of zo?

harrie-beton
3 juni 2017, 23:20
De pod500 stuurt uit op line niveau en de mixer "verwacht" een microfoon niveau. De pod moet zachter.
Sommige duurdere mixers kunnen een signaal zachter laten binnenkomen, dat is een PAD knopje, die heeft je mixer niet.
Je zal een DI moeten gebruiken waarschijnlijk. De pod "pro" heeft een ingebouwde di.

Leesvoer: https://www.popschoolmaastricht.nl/college_di_box.php

Da Vinci
4 juni 2017, 01:32
Thx Harrie!

Wat ik nu deed was de Pod met Jack naar mijn monitor en daar de doorlus xlr naar mijn IEM mixer. Met een Behringer DI kan ik de Jack splitten naar het juiste level mic signaal in xlr en nog een Jack naar mijn IEM mixer, toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
4 juni 2017, 01:33
https://www.bax-shop.nl/di-box/behringer-di-20-di-box-splitter?gclid=CP28msLdotQCFbIV0wod6D8EoQ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

harrie-beton
6 juni 2017, 20:08
Die jij post heeft geen jack output. Alleen maar XLR output voor naar de mengtafel.

Deze heeft wel line out én XLR out. Dit is allemaal stereo, klinkt lekker vet vooral bij stereo chorus enzo.
https://www.bax-shop.nl/di-box/devine-mps-di-200-stereo-di-box

Speel je altijd mono:
https://www.bax-shop.nl/di-box/devine-di-p-passieve-di-box

Da Vinci
7 juni 2017, 12:00
Heb maandag de Behringer uit mijn link besteld. Ik speel altijd mono, dus de jack uitput gebruikt (die voegt het signaal link/rechts samen) en de DI op linkmodus gezet. Een XLR naar de mengtafel van de FOH, als je dat zo mag noemen in een repetitieruimte, de andere naar m'n eigen tafeltje voor IEM. Werkt prima.

Als extra line out kan ik volgens mij ook nog de headphone out van m'n pod gebruiken, toch?

Erik de Perik
7 juni 2017, 12:39
Als extra line out kan ik volgens mij ook nog de headphone out van m'n pod gebruiken, toch?

Geeft wisselende resultaten, is mijn ervaring. Maar kan zomaar goed gaan :)

Da Vinci
7 juni 2017, 13:42
Geeft wisselende resultaten, is mijn ervaring. Maar kan zomaar goed gaan :)

Dat klinkt als een avontuur :)
Maargoed, met deze opstelling kom ik voor alsnog prima uit de voeten.

Erik de Perik
7 juni 2017, 13:53
Dat klinkt als een avontuur :)
Maargoed, met deze opstelling kom ik voor alsnog prima uit de voeten.

Als je op beiden een gain regeling hebt, zal het avontuur wel meevallen. :)

Da Vinci
7 juni 2017, 14:01
Ja dat is op die pod redelijk matig. Je kan wel in de mixer (die bij iedere preset in de chain zit) de output verlagen. Maar dat moet dus echt per preset en geld volgens mij voor de output van álle kanalen.

harrie-beton
8 juni 2017, 13:48
Als extra line out kan je beter de output van de pod gebruiken, je hebt er 4. 2 XLR en 2 jack output. Signaal is hetzelfde en beter dan koptelefoon out.

En je hebt ook nog digitaal SPDIF out..