PDA

View Full Version : Paelmans/Rotas



Marc F
31 mei 2017, 12:57
Hallo iedereen,

Vorige zondag kocht ik op een openbare verkoop een handgemaakte akoestische gitaar Paelmans (Wommelgem, België). Het verhaal zou zijn dat het 3 jonge gitaarbouwers waren die al snel in de problemen kwamen omdat bepaalde houtsoorten (Rosewood) niet geleverd kon worden en ze dus de aangeprezen (op de site) gitaren niet konden aanbieden en ze zijn al snel overkop gegaan. Het is officieel verkocht met deurwaarder en al. Maar een paar zaken vind ik raar, hun website staat online met een copyrightdatum van 2017 terwijl ze al 7 maanden gestopt zouden zijn. De stemmechanieken zijn van Rotas, waar ik niets kan over vinden... Het instrument voelt wel goed aan, ziet er goed uit... Misschien een rare vraag maar heeft iemand dit bedrijfje ooit gekend ? Alvast bedankt voor de info.

Grtz,
Marc

barno
31 mei 2017, 16:20
Ken ze niet. Dat er geen rosewood kon worden geleverd is zever. En als je volledig handgebouwde acoustische gitaren voor 600 euro aanbiedt, en bezoekers van je website verwelkomt middels een pak taalfouten, tja dat komt niet goed.

Marc F
31 mei 2017, 16:26
Ja is wel waar wat je zegt, daarom ook dat ik info vergaar ;) Maar gitaren zijn wel goed imo, ik heb er 2. Een kenner moet nog langskomen.

Erik de Perik
31 mei 2017, 16:44
Ik vind deze foto ook strak


http://www.paelmans.be/images/foto_binnenkant.jpg

Marc F
31 mei 2017, 16:48
Met dan nog een snaar te weinig :)