View Full Version : Boss Gt-6 4-kabel methode
rudy_wiekens
30 juli 2003, 19:00
beste gt6 bezitters en co,
ik heb overal een beetje gelezen over de 4 kabel methode voor de gt-6, dit moet een enorme vooruitgang zijn voor de kwaliteit van je geluid...
Maar ik heb eens even gekeken, maar volgens mij heb ik geen send en return op mijn versterker :???:
Tis een marlboro g-50R (heel onbekend), volgens mij officieel geen gitaarversterker. En ik heb een crate 15 watt versterkertje zit ook geen send/return op volgens mij....
wie heeft er meer verstand van dan mij want ik ben het spoor bijster.
Rudy
Ic3gl0vE
30 juli 2003, 21:08
als je geen FX loop hebt, wat dus kennelijk het geval is, kun je de 4 en 5 kabel methode niet gebruiken, helaas.
De 4 kabel-methode is ook alleen interessant als je een versterker met een dusdanig goede pre-amp hebt dat je die liever gebruikt dan de versterker modellen van de GT-6.
Je kan de (buizen)overdrive van je versterker ergens in de effects-chain van de GT-6 zetten.
Ik m'n GT-6 zo een paar keer op m'n Laney buizencombo aangesloten - en dat klinkt dan toch net wat vetter dan de versterkermodellen van de BOSS.
rudy_wiekens
31 juli 2003, 11:53
aha oke dan....
Want ik ben totaal niet tevreden over de geluiden die ik er uit krijg maar dat komt voornamelijk door de versterker die ik gebruik denk ik.
Heb je al wel gespeeld met de 'output' select? Een beetje experimenteren daar mee (Combo input - Line input - Combo return etc.) kan ook een hoop schelen!!
Overigens speel ik vaak over m'n PC met de GT-6. Gewoon via de digitale uitgang naar de SPDIF ingang van m'n Soundblaster, en dan via m'n PC naar m'n Creative surround setje - klinkt super!
ReinoutV
31 juli 2003, 20:43
als je geen FX loop hebt, wat dus kennelijk het geval is, kun je de 4 en 5 kabel methode niet gebruiken, helaas.
5 kabel methode?!? Leg eens uit (als je wil)?
Enige wat ik kan bedenken is dat't het zelfde is als de 4 kabelmethode, maar dan bij een versterker met een stereo-return (Behringer heeft dat.. en volgens mij ook enkele Marshall Valvestates) - in dat geval kan je dus beide outputs van je GT-6 aansluiten op de versterker.