PDA

View Full Version : Leadsound, dik en compressed (Santana): EHX Big Muff of toch de Brunetti Mercury Box?



Kim Wilson
19 mei 2017, 12:51
Lieve mensen, ik heb een vraag. Ik heb voor een dikke leadsound á la Santana een paar keer een Brunetti Mercury Box geleend. Nu komt het inmiddels vaker voor dat ik een vergelijkbare sound wil hebben (dik en compressed, ook op de 17e fret van de hoogste snaar), dus ik wil zelf een pedaal daarvoor aanschaffen. Zou een Big Muff dat truukje ook kunnen doen, of moet ik echt aan die (nogal veel duurdere) Brunetti? Het mooie van de Brunetti is dat ie altijd door de mix knalt, hoeveel gain je er ook aan toevoegt. Doet een Big Muff dat ook, of verzuipt ie al snel in de mix?

jutter
19 mei 2017, 13:04
De Big Muff is een heel ander pedaal. Ik zou, als ik jou was, toch voor de Mercury gaan. Zelf heb ik hem ook gehad en vond hem erg goed.

Kim Wilson
19 mei 2017, 13:08
Oké, thanks. Zijn er misschien nog andere alternatieven?

jutter
19 mei 2017, 13:14
Oké, thanks. Zijn er misschien nog andere alternatieven?

Jawel. Wat ik je kan aanraden is de Carl Martin TOD. Staat volgens mij al eeuwen op mijn plank.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/IMG_20160916_122834_zpsuyfcmcxp.jpg

Tabula Rasa
19 mei 2017, 13:16
Zou je het uit een Carl Martin Heavy Drive kunnen halen? Heb hem maar minimaal uitgeprobeerd, maar Fred zou je het kunnen vragen, die kent hem wel goed. Als het kan, kan ie op de post naar je toe.

Kim Wilson
19 mei 2017, 13:27
Nu weet ik dat je niet heel erg van Youtube moet uitgaan, maar die lijkt teveel overdrive. En ik heb al een OCD, dus daar ga ik denk ik niet heel veel mee opschieten...

Tabula Rasa
19 mei 2017, 13:27
Fred gesproken. Je sho ervoor en knallen. Stuur me nog ff je adres en ik stuur hem op. Kadootje.

Kim Wilson
19 mei 2017, 13:34
Toch maar de Brunetti besteld. Was nu tweedehands bij de KvS voor een mooi prijsje.

Kim Wilson
19 mei 2017, 13:35
Fred gesproken. Je sho ervoor en knallen. Stuur me nog ff je adres en ik stuur hem op. Kadootje.
Haha, nee joh, ben je gek!

grayfink
19 mei 2017, 13:40
Als Hans hem echt niet wil hebben, wil ik hem wel ruilen voor een rookworst en een strijkijzer. :ok:

Tabula Rasa
19 mei 2017, 13:54
Ik heb hem ook maar cadeau gekregen. Cadeautjes horen niet ongebruikt op een plank te liggen. Dan gaat het hele idee erachter verloren. Dan kan je beter er iemand mee blij maken die hetwel kan gebruiken en het idee, van een cadeau, in ere herstellen.

jutter
19 mei 2017, 13:54
Pakje condooms TR?:seriousf:

jutter
19 mei 2017, 13:56
Toch maar de Brunetti besteld. Was nu tweedehands bij de KvS voor een mooi prijsje.

Goed gedaan Hans, daar krijg je geen spijt van!

Tabula Rasa
19 mei 2017, 14:06
Goed gedaan Hans, daar krijg je geen spijt van!
Probeer die Heavy Drive eens naast die brunetti. Misschien is het een aanvulling. Is het niets.... Maak maar iemand blij.

jutter
19 mei 2017, 14:21
Probeer die Heavy Drive eens naast die brunetti. Misschien is het een aanvulling. Is het niets.... Maak maar iemand blij.

Die Heavy Drive klinkt inderdaad lekker! Probeer die dan ook Hans.

arjanb01
19 mei 2017, 14:30
Waarom gekloot met pedaaltjes?
Gewoon het lead kanaal van je amp gebruiken, gain op minimaal de helft, brug pick-up, tone pot op je gitaar half dicht en je hebt de Santana lead sound. Wel een gitaar met humbuckers nemen dan.
Of ben ik te simpel?

jutter
19 mei 2017, 14:40
Waarom gekloot met pedaaltjes?
Gewoon het lead kanaal van je amp gebruiken, gain op minimaal de helft, brug pick-up, tone pot op je gitaar half dicht en je hebt de Santana lead sound. Wel een gitaar met humbuckers nemen dan.
Of ben ik te simpel?

Ja! :seriousf:

Kim Wilson
19 mei 2017, 14:51
Waarom gekloot met pedaaltjes?
Gewoon het lead kanaal van je amp gebruiken, gain op minimaal de helft, brug pick-up, tone pot op je gitaar half dicht en je hebt de Santana lead sound. Wel een gitaar met humbuckers nemen dan.
Of ben ik te simpel?
Ja. Een eenkanaals Fender heeft namelijk geen lead kanaal. ;)

arjanb01
19 mei 2017, 15:00
Sorry dat had ik niet gelezen 🙈

Kim Wilson
19 mei 2017, 15:40
Maakt niet uit. Nee, ik heb dus een oude Fender bak, met een prachtig basisgeluid. Dat biedt voor mij een mooi platform om pedalen te gebruiken en daarmee verschillende sounds te creëren. Voor mij werkt het prima. Ik merk nu dat ik steeds meer verlegen zit om een mooi sologeluid, en dat is met toevoeging van één pedaal klaar zonder mijn eigen basissound te veranderen.

Tabula Rasa
19 mei 2017, 17:01
Waarschijnlijk komen beide pedaaltjes met dezelfde meneer van PostNl, want de Carl Martin is ook al onderweg.

Fusion
19 mei 2017, 17:41
Mp3s or it didnt happen!

Brum
19 mei 2017, 18:59
Ik las hier laatst ergens op het forum dat Brunetti een waan van de dag merk is. Kan dus nooit goed zijn.:eek:

D3nnis
19 mei 2017, 21:31
Ik las hier laatst ergens op het forum dat Brunetti een waan van de dag merk is. Kan dus nooit goed zijn.:eek:

Zo is het. Troep, en niks anders.
Mocht ik iemand uit zijn of haar lijden kunnen verlossen door voor weinig een Brunetti Mercury (de amp dan) over te nemen, dan hoor ik het wel :D

the sure thing
19 mei 2017, 21:32
+1 voor de Brunetti hoor! Staat al zeker een jaar of 6 als lead pedaal op mijn plank. Uniek in zijn soort!
Congrats met de aanschaf. Pics!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
19 mei 2017, 21:44
Ik las hier laatst ergens op het forum dat Brunetti een waan van de dag merk is. Kan dus nooit goed zijn.:eek:
Ik heb hem al twee keer geleend, en elke keer weer verbaasd gestaan om zijn kwaliteit. Nu wil ik hem zelf hebben. Het is niet bepaald een bevlieging.

Ben je niet in de war met Strymon?

Brum
19 mei 2017, 22:42
Ik heb hem al twee keer geleend, en elke keer weer verbaasd gestaan om zijn kwaliteit. Nu wil ik hem zelf hebben. Het is niet bepaald een bevlieging.

Ben je niet in de war met Strymon?

Nee joh, was ook een geintje. Verwees naar de reacties op een tweedehands tip van Thiez, waarop geantwoord werd dat Brunetti een waan van de dag merk is. Helemaal niks mis met Brunetti hoor. Sowieso, dat wat iemand weloverwogen heeft aangeschaft kan nooit verkeerd zijn, al zou je een Behringer hebben gekocht. Oké, da's misschien niet zo'n goed voorbeeld... Maar je snapt me!;)

telerocker
20 mei 2017, 04:11
Maakt niet uit. Nee, ik heb dus een oude Fender bak, met een prachtig basisgeluid. Dat biedt voor mij een mooi platform om pedalen te gebruiken en daarmee verschillende sounds te creëren. Voor mij werkt het prima. Ik merk nu dat ik steeds meer verlegen zit om een mooi sologeluid, en dat is met toevoeging van één pedaal klaar zonder mijn eigen basissound te veranderen.

Ik zeg het nog een keer: Brunetti MB2, als je een vol smooth sologeluid zoekt. Het leadkanaal heeft een midknop en is stukken helderder dan de MB1-kant en prikt dus goed door de mix. Gain a plenty.

the sure thing
20 mei 2017, 06:56
Ik zeg het nog een keer: Brunetti MB2, als je een vol smooth sologeluid zoekt. Het leadkanaal heeft een midknop en is stukken helderder dan de MB1-kant en prikt dus goed door de mix. Gain a plenty.

.... en 2x zo groot en lomp ;-)

De MB2 klinkt mss nóg beter, maar de MB1 (?) doet zijn kunstje ook al uitstekend!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tnijland
20 mei 2017, 09:30
Ik ben momenteel ook bezig met het aanpassen van mijn pedalboard m.b.t. wat extra drive pedalen die ik over de jaren heb aangeschaft (o.a. SL drive, een oude Guv' Nor, BB preamp, Shiva, Walrus Voyager etc.).

Het zou misschien wel leuk zijn om met een klein groepje elkaars overdrive & distortion pedalen uit te proberen.

Jan Buurman
20 mei 2017, 09:39
Interessant! Indien een beetje haalbaar voor mij qua tijd/locatie ben ik daar wel voor in....
Wel met je eigen gear erbij omdat dat de enige manier is voor mij om de diverse drives te beoordelen..
Mijn inbreng zou kunnen zijn:
Mercurybox
OCD
Crunchbox met externe trimpot
GT-OD
Maxon VOP9
Dr No Powerdriver + booster

the sure thing
20 mei 2017, 16:17
Goed idee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
20 mei 2017, 16:29
Lijkt me wel een keer leuk ja. Ik kan inmiddels een Boss BD-2, Fulltone OCD, Carl Martin Heavy Drive (thanks, Joris!) en een SHO kloon meenemen, en de Brunetti Mercury Box is onderweg.

@ Telerocker:
De gewone MB voldoet al meer dan genoeg, daar hoef ik de 2 niet voor. Veel te groot en te duur.

Kim Wilson
20 mei 2017, 16:36
Over die CM Heavy Drive:

Even snel getest op een Cube 15. Best een lompe drive, echt subtiel gaat ie niet worden. Wel mooi veel compressie, maar zo op het eerste gevoel niet die smoothe toon zoals die Brunetti heeft. Wel een mooi en bruikbaar pedaal. Binnenkort maar eens op oorlogssterkte horen op mijn eigen gear.

Tabula Rasa
20 mei 2017, 17:23
Over die CM Heavy Drive:

Even snel getest op een Cube 15. Best een lompe drive, echt subtiel gaat ie niet worden. Wel mooi veel compressie, maar zo op het eerste gevoel niet die smoothe toon zoals die Brunetti heeft. Wel een mooi en bruikbaar pedaal. Binnenkort maar eens op oorlogssterkte horen op mijn eigen gear.
Mooi, je hebt hem binnen. Je moet ff goed klooien met die edge en attack knoppen. Eigenlijk zijn het interessante namen voor hoog en laag

Kim Wilson
20 mei 2017, 17:51
Ja, dat begreep ik al. :D Over die Cube krijg ik nog niet het beste beeld van dat ding natuurlijk, maar volgende week ga ik hem in een grote feesttent proberen. Beetje klieren met de instellingen en zo.

Mijn plankje is inmiddels wel veel te klein geworden. :D

tnijland
20 mei 2017, 19:12
OK, fijn om te horen dat iedereen enthousiast is over het samen uitproberen van wat overdrive pedalen. ik wil mijn eigenbouw studiootje van ca. 7x5 m wel ter beschikking stellen en regel ook wel wat versnaperingen, fris, biertje etc. Ik zal geen kosten rekenenen want een forumdag wordt wel weer een keertje tijd en het is plezierig om mede-muzikanten/forumleden te leren kennen.

Mijn voorstel zou een groep van 4-8 personen zijn om het enigszins beheersbaar te houden. Ik woon in Raalte, Overijssel en verwacht dat een zaterdag iedereen het beste zal uitkomen. Raalte ligt helaas niet centraal in het land maar het is hier wel rustig en buitenaf ;-)

Er staat een Lex Bos Buddy amp met EL34 en 2x12" speaker klaar voor de pedalen test. Ik gebruik hem voornamelijk zelf met de Superdrive. Als reverb of delay heb ik een Neunaber, Eventide H9 of Echolution2.

Eventueel een extra Fender amp zou natuurlijk welkom zijn...

Ik wil overigens dit topic niet wegkapen dus mensen die geďnteresseerd zijn kunnen via een pm hun mailadres opsturen. Na een tijdje ga ik dan m.b.v. een datumprikker eens kijken of dit iets gaat worden.

Kim Wilson
20 mei 2017, 19:35
Ik woon vrij in de buurt (Hasselt) en ik heb een Fender Vibrolux Reverb, dus ik wil wel meewerken. Ik zal je mijn mailadres wel even sturen. :)

tnijland
20 mei 2017, 20:20
Ik hoopte natuurlijk al een beetje op een Vibrolux ;-)

the sure thing
20 mei 2017, 20:49
OK, fijn om te horen dat iedereen enthousiast is over het samen uitproberen van wat overdrive pedalen. ik wil mijn eigenbouw studiootje van ca. 7x5 m wel ter beschikking stellen en regel ook wel wat versnaperingen, fris, biertje etc. Ik zal geen kosten rekenenen want een forumdag wordt wel weer een keertje tijd en het is plezierig om mede-muzikanten/forumleden te leren kennen.

Mijn voorstel zou een groep van 4-8 personen zijn om het enigszins beheersbaar te houden. Ik woon in Raalte, Overijssel en verwacht dat een zaterdag iedereen het beste zal uitkomen. Raalte ligt helaas niet centraal in het land maar het is hier wel rustig en buitenaf ;-)

Er staat een Lex Bos Buddy amp met EL34 en 2x12" speaker klaar voor de pedalen test. Ik gebruik hem voornamelijk zelf met de Superdrive. Als reverb of delay heb ik een Neunaber, Eventide H9 of Echolution2.

Eventueel een extra Fender amp zou natuurlijk welkom zijn...

Ik wil overigens dit topic niet wegkapen dus mensen die geďnteresseerd zijn kunnen via een pm hun mailadres opsturen. Na een tijdje ga ik dan m.b.v. een datumprikker eens kijken of dit iets gaat worden.

Top! Ik ga een PM sturen. Ik heb erg veel interesse om een Suhr Riot uit te testen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tnijland
20 mei 2017, 22:23
Leuk hoor 'the Sure Thing' alleen ik heb dus een Shiva Thousand Eyes ofwel the missing channel on your amplifier ;-) Maar gelukkig heb ik ook nog een Suhr Riot clone liggen die behoorlijk vergelijkbaar is met het origineel (heb ze beide gehad).

Je bent dus van harte uitgenodigd!

the sure thing
20 mei 2017, 23:11
Zie PM


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
20 mei 2017, 23:42
Ik heb alleen een HB Ultimate Drive, Blackstar HT-Dual en een nep, Suhr Riot. Mag ik ook komen...??

miyaru
21 mei 2017, 05:09
Jeetje ik heb nog minder Erik; een Okko Diablo Gain+ en een Way Huge Fat Sandwich..........:dontgeti:

tnijland
21 mei 2017, 09:46
Ik heb alleen een HB Ultimate Drive, Blackstar HT-Dual en een nep, Suhr Riot. Mag ik ook komen...??

Ja hoor, gewoon aanmelden via pm