PDA

View Full Version : HNGD? Hmm... toch niet helemaal happy



Rogueny
18 mei 2017, 22:45
Afgelopen zondag bij Thomann een Gibson Les Paul standard 2016 (!) besteld. Vandaag is deze gearriveerd. Maar ben er toch niet helemaal happy mee. Ik had in het bestel verzoek expliciet verzocht om een exemplaar met een mooie flame top. Valt toch wat tegen als ik hem vergelijk met mijn andere les paul en in vergelijking met andere 2016 les pauls die ik in mijn handen heb gehad. Meer een AA dan AAA. Afijn, dat is misschien een beetje jammer, maar op zich niet echt een reden om hem terug te sturen. Wat me wel echt tegen viel is de afwerking. Gibson is niet heel secuur geweest met het spuiten, op meerdere plekken wordt de binding er onder bedolven. Daarnaast Zit er vlak bij de top kam een beschadiging op het fretboard, een hapje uit het hout. Erg jammer, en vooral dat laatste maakt dat hij retour gaat. Het grote nadeel van blind bestellen... Hopelijk is de volgende beter,

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18620263_10208555147506465_5684764647577410828_n.j pg?oh=0c9ff53e5f8c943b6fdd985adb520a96&oe=5978570B

Erik de Perik
18 mei 2017, 23:44
Mijn Harley Benton ziet er beter uit....


:hide:

Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.

Rogueny
18 mei 2017, 23:54
Mijn Harley Benton ziet er beter uit....


:hide:

Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.

Andere exemplaren waren wel beter. Ik hoop niet dat je gelijk hebt, ik wil dat mijn volgende bestelling gewoon beter is haha. We zullen het zien... Maar ook slecht dat thomann een gitaar met een op zich vrij duidelijke beschadiging gewoon op stuurt.

Plant
19 mei 2017, 00:16
... Maar ook slecht dat thomann een gitaar met een op zich vrij duidelijke beschadiging gewoon op stuurt.

Verwacht je nou echt van een dozenschuiver met retourneermogelijkheid dat ze op iedere gitaar een kwaliteitscontrole uitvoeren of voor iemand het mooiste exemplaar selecteren?

QC is overigens de taak van de fabrikant, een gitaar met een hapje uit het fretboard had de fabriek niet mogen verlaten. Als Gibson zelf het al ok vind, wie is Thomann dan om het tegen te houden?

Erik de Perik
19 mei 2017, 00:31
QC van Gibson is legendarisch.


Helaas in negatieve zin.

Rogueny
19 mei 2017, 00:34
Verwacht je nou echt van een dozenschuiver met retourneermogelijkheid dat ze op iedere gitaar een kwaliteitscontrole uitvoeren of voor iemand het mooiste exemplaar selecteren?

QC is overigens de taak van de fabrikant, een gitaar met een hapje uit het fretboard had de fabriek niet mogen verlaten. Als Gibson zelf het al ok vind, wie is Thomann dan om het tegen te houden?

Mijn vertrouwen in de mensheid is groot :D

apekop
19 mei 2017, 00:50
Betaal je dan wel zelf de verzendkosten voor de retour of hoe werkt dat?
Na zo'n ervaring zou ik het niet aandurven om weer zo'n zelfde exemplaar bij dezelfde webshop te bestellen....

Erik de Perik
19 mei 2017, 01:56
Betaal je dan wel zelf de verzendkosten voor de retour of hoe werkt dat?
Na zo'n ervaring zou ik het niet aandurven om weer zo'n zelfde exemplaar bij dezelfde webshop te bestellen....

Tegenwoordig wel vroeger niet.

benwave
19 mei 2017, 07:12
Mijn Harley Benton ziet er beter uit....


:hide:

Ik heb trouwens begrepen dat 2016 niet zo'n goed Les Paul jaar was. Ongelooflijk... alsof je het over wijn hebt en het klimaat er iets mee van doen heeft.

Jou Harley heeft dan ook en mooie photoprint als top. Gefeliciteerd met je top gitaar

the sure thing
19 mei 2017, 07:22
.. met alle respect voor iedereen hier, maar ik blijf "gitaren bestellen" zo ontzettend onverstandig. Ook hier is het weer een voorbeeld van. Exact dezelfde modellen voelen anders, klinken anders en zien er toch ook weer anders uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lindstrom
19 mei 2017, 08:19
Nu vind ik die andere les paul dan ook wel uitzonderlijk mooi zeg!! trans amber??

Rogueny
19 mei 2017, 08:52
.. met alle respect voor iedereen hier, maar ik blijf "gitaren bestellen" zo ontzettend onverstandig. Ook hier is het weer een voorbeeld van. Exact dezelfde modellen voelen anders, klinken anders en zien er toch ook weer anders uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben er zelf ook niet echt een groot fan van. In dit geval was de prijs aantrekkelijk omdat het een model van vorig jaar was. Dus daarom, voor het eerst, maar eens een gokje gewaagd. Ik geef ze nog 1 kans om een degelijk exemplaar toe te sturen, daarna ga ik gewoon geld terug vragen.

Rogueny
19 mei 2017, 08:52
Nu vind ik die andere les paul dan ook wel uitzonderlijk mooi zeg!! trans amber??

Honeyburst! De flits geeft een wat vertekend beeld. ;)

Rogueny
19 mei 2017, 08:54
Betaal je dan wel zelf de verzendkosten voor de retour of hoe werkt dat?
Na zo'n ervaring zou ik het niet aandurven om weer zo'n zelfde exemplaar bij dezelfde webshop te bestellen....

Ik las dat als je hem binnen 14 dagen terug stuurt, de verzending door Thomann wordt betaald. Dus in principe geen risico voor de koper. Alleen irritant dat je er weer tijd aan kwijt bent. Daarom durf ik een tweede exemplaar nog wel aan.

Kim Wilson
19 mei 2017, 08:58
De enige gitaren die ik blind zou bestellen zijn van Ibanez. Gibsons en Fenders heb ik liever zelf even in de handen.

apekop
19 mei 2017, 09:35
Tegenwoordig wel vroeger niet.

Op welk gedeelte van mijn vraag is dat een antwoord?

humbucker
19 mei 2017, 09:45
De enige gitaren die ik blind zou bestellen zijn van Ibanez. Gibsons en Fenders heb ik liever zelf even in de handen.

En Gretsch! Daarvan ben ik nog geen slecht afgewerkt nieuw exemplaar tegengekomen.

Maar, online gitaren bestellen doe ik niet. Prima voor pedaaltjes, kabels, hardware, amps etc. Maar gitaren, nope. Die moet ik toch eerst echt zelf vast gehad hebben. Doet ieder verder mee wat hij wil natuurlijk.

apekop
19 mei 2017, 10:04
Maar, online gitaren bestellen doe ik niet.

Ik in principe ook niet. Maar bij sommige merken of modellen kan het niet anders omdat die bijna nergens op voorraad zijn. Dat geldt meestal niet voor de bekende merken. Ook als je een oude of zeldzame gitaar zoekt en je koopt hem via Ebay bijvoorbeeld kun je hem niet uitproberen. Dat laatste heb ik wil vaker gedaan. Maar geen enkele was een blijver.

Om een instrument echt te kunnen beoordelen moet je er minimaal een week op spelen. Maar die luxe hebben we bijna nooit dus blijft het toch vaak een gok en ben je vaak genoodzaakt om dingen ongetest te bestellen. Een half uurtje pielen bij iemand thuis als je hem via MP koopt zegt vaak ook niet genoeg, omdat je niet je eigen spullen hebt of de gitaar staat niet naar je wens afgesteld, er liggen niet de juiste snaren op etc.

dimi19
19 mei 2017, 10:17
Honeyburst! De flits geeft een wat vertekend beeld. ;)

inderdaad wat een beauty! Ik dacht eerst aan een lemonburst. Pickguard erop en gaan :)

almarvk
19 mei 2017, 11:13
Een gitaar moet bij je passen, en blind bestellen is in elke prijsklasse zwaar af te raden.

Zeker in deze prijsklasse, en dan ook nog 's Gibson; dan wil je toch meerdere gitaren uit proberen? De QC is inderdaad legendarisch, vele slecht afgewerkte uitvoeringen ontspringen de dans waarmee Gibson hun naam te grabbel gooit. Of hun CEO moet zelf die QC uitvoeren, topgitarist is dat.

Oranjeaap
19 mei 2017, 11:15
Thomann vragen om een mooie flame top uit te zoeken is een beetje zoals in een restaurant om de dikste plak biefstuk vragen.

Erik de Perik
19 mei 2017, 15:40
Jou Harley heeft dan ook en mooie photoprint als top. Gefeliciteerd met je top gitaar

Photoprints klinken ook minder. Maar bedankt voor jouw compliment! :)

Erik de Perik
19 mei 2017, 15:42
Op welk gedeelte van mijn vraag is dat een antwoord?

Op de retourkosten.

dml
21 mei 2017, 20:06
Ik las dat als je hem binnen 14 dagen terug stuurt, de verzending door Thomann wordt betaald. Dus in principe geen risico voor de koper. Alleen irritant dat je er weer tijd aan kwijt bent. Daarom durf ik een tweede exemplaar nog wel aan.

Ja, echt heel irritant. Op je luie reet op je computer een gitaar kopen, alleen opstaan als UPS de gitaar komt bezorgen.

Gelukkig ben je minder tijd kwijt met naar een winkel rijden, een paar gitaren testen en hopen dat "de jouwe" er tussen zit. Zit die er niet tussen dan moet je weer van voren af aan beginnen. Nee, da's niet irritant.......

Rogueny
21 mei 2017, 20:11
Ja, echt heel irritant. Op je luie reet op je computer een gitaar kopen, alleen opstaan als UPS de gitaar komt bezorgen.

Gelukkig ben je minder tijd kwijt met naar een winkel rijden, een paar gitaren testen en hopen dat "de jouwe" er tussen zit. Zit die er niet tussen dan moet je weer van voren af aan beginnen. Nee, da's niet irritant.......

Pardon? Ik heb het over t retourneren. Daar zit tijd en frustratie in. Die klanten service probeert je zsm af te schepen. Aanschaf was erg makkelijk. Ik zag een gitaar voor een mooie prijs, dus ik denk ik waag een gokje. Ik hoorde veel positieve geluiden over Thomann Achteraf gezien niet de beste keuze, maar goed, dat zij zo. Leer ik ook weer van.

D3nnis
21 mei 2017, 20:33
Ik hoorde veel positieve geluiden over Thomann Achteraf gezien niet de beste keuze, maar goed, dat zij zo.

Nu ben ik niet echt een reguliere klant, dat wil zeggen ik koop er niet maandelijks wat, maar ik heb eigenlijk prima ervaringen met de thomann aftersales (maar ik heb nog nooit een gitaar gekocht via thomann).
Waar zou het dan aan liggen dat de klantenservice blijkbaar wispelturig is? Aan het gekochte produkt?

Erik de Perik
21 mei 2017, 20:40
Pardon? Ik heb het over t retourneren. Daar zit tijd en frustratie in. Die klanten service probeert je zsm af te schepen. Aanschaf was erg makkelijk. Ik zag een gitaar voor een mooie prijs, dus ik denk ik waag een gokje. Ik hoorde veel positieve geluiden over Thomann Achteraf gezien niet de beste keuze, maar goed, dat zij zo. Leer ik ook weer van.

Vind je het niet belachelijk dat je een gitaar koopt van een merk dat al meer dan 100 jaar bestaat en niet de goedkoopste is, waar allerlei dingetjes aan mankeren? En dan vervolgens de winkelier daar de schuld van geeft? Ik heb overigens prima ervaringen met Thomann's klantenservice. Dit was echter met goedkope rommel van Behringer en Harley Benton.

Tupelo
21 mei 2017, 20:58
Tja, op een keer ga je ermee op je bek.
Het is een manier van zaken doen, je kan niet 1. de laagste prijs hebben, en dan 2. de service verwachten die je van een winkel gewend bent.
Het gaat goed zolang je in de marge zit waarmee dingen goed gaan, zodra het moeilijk wordt krijg je de complicaties van je keuze voor je neus.
Niet in de laatste plaats personeel dat geen kennis van zaken heeft behalve betalingen aan ordernummers koppelen, en retouren invullen.
Je kan de plaatselijke muziekboer verwensen, en geen kennis verwijten, maar een vent of een wief achter een toonbank is nog altijd gemakkelijker zaken doen dan 9/5 callcentre mensen, die data zitten te processen.
Als ik Thomann was zou ik mezelf meteen op witgoed, kampeerspullen & automaterialen storten; same material, same business, en de infrastructuur ligt er. :ok:

Misery Signals
21 mei 2017, 21:49
online gitaren bestellen doe ik niet. Prima voor pedaaltjes, kabels, hardware, amps etc. Maar gitaren, nope. Die moet ik toch eerst echt zelf vast gehad hebben. Doet ieder verder mee wat hij wil natuurlijk.

Volledig mee akkoord hoor

MS

dml
21 mei 2017, 21:57
Pardon? Ik heb het over t retourneren. Daar zit tijd en frustratie in. Die klanten service probeert je zsm af te schepen. Aanschaf was erg makkelijk. Ik zag een gitaar voor een mooie prijs, dus ik denk ik waag een gokje. Ik hoorde veel positieve geluiden over Thomann Achteraf gezien niet de beste keuze, maar goed, dat zij zo. Leer ik ook weer van.

Wat een onzin. Thomann regelt alles voor je. Het enige wat jij moet doen is het retourlabel printen, op de doos plakken en het pakket bij een Post NL punt brengen. Daar komt de 30-dagen-niet-goed-geld-terug-regeling nog bij. Als je dat al teveel tijd vindt en je dat frustreert, dan is online kopen sowieso niets voor je.

O ja, ik was nog even vergeten dat je een retourmelding moet doen. Balen, weer een minuut verloren.

Erik de Perik
21 mei 2017, 22:03
Tja, op een keer ga je ermee op je bek.
Het is een manier van zaken doen, je kan niet 1. de laagste prijs hebben, en dan 2. de service verwachten die je van een winkel gewend bent.
Het gaat goed zolang je in de marge zit waarmee dingen goed gaan, zodra het moeilijk wordt krijg je de complicaties van je keuze voor je neus.
Niet in de laatste plaats personeel dat geen kennis van zaken heeft behalve betalingen aan ordernummers koppelen, en retouren invullen.
Je kan de plaatselijke muziekboer verwensen, en geen kennis verwijten, maar een vent of een wief achter een toonbank is nog altijd gemakkelijker zaken doen dan 9/5 callcentre mensen, die data zitten te processen.
Als ik Thomann was zou ik mezelf meteen op witgoed, kampeerspullen & automaterialen storten; same material, same business, en de infrastructuur ligt er. :ok:

Waarom zou het personeel van een internet winkel minder kundig zijn dan dat van een fysieke?

Tupelo
21 mei 2017, 22:16
Laat ik het zo stellen.
Mijn gitaarmannetje, en die heeft ook een winkel, bovendien verstand van gitaren, koopt ook bij Thomann.
Bij hem kan ik dus dezelfde gitaar kopen als bij Thomann, alleen duurder.
Verschil is, dat ik mijn gitaar afgesteld krijg, en dat hij kwaliteitscontrole voor mij pleegt, lemons veel sneller dan mij constateert, en terugstuurt.

Nu is mijn argument niet omkeerbaar​, dat begrijp je zelf ook wel.
Meer betalen voor een gitaar in een winkel, wil niet zeggen dat je kennis en kwaliteit krijgt.
Niettemin, en daarmee heb jij andere ervaringen dan mij, tref ik in muziekwinkels in ieder geval mensen aan die zelf enigerlei wijze een instrument bespelen, en begrijpen hoe bepaalde specificaties voor de klant muzikant een rol spelen.
Zelfs als ze inhoudelijk daarop tekort schieten (wat ik dan dus niet zo vaak meegemaakt heb) begrijpen ze dat beginsel in ieder geval.

Mijn ervaring met Thomann is precies die van mijn eigen op een commerciële binnendienst.
Je zit daar om productiewerk te leveren, niet om je inhoudelijke kennis van de producten die je verkoopt, of om begrip voor de klant zijn wensen te hebben (anders dan tonen, begrijp dat!)
Betekent dat je gekwalificeerd bent protocollen af te handelen, met betalingen, retouren, retail bnb om te gaan, kunt verkopen, en logistiek kunt plannen.



Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Erik de Perik
21 mei 2017, 22:29
De grote hoeveelheid sukkels die ik in muziekzaken ben tegengekomen....... waarom is deze beter? Deze is 24 bits. Welke overdrive moet ik nemen? De Blackstar HT-Dual is volledig buizen (er zit één buis in, waarschijnlijk voor de show en de vervorming gaat via chips), kan ik deze Fender Strat inruilen? Oh da's wel een bijzondere..! (klopt, de nek was Mighty Might, body en alle hardware Aziatisch). Tja... zo'n V30 is natuurlijk maar 30 watt. Iedere topgitarist speelt met minstens 010. Galama gebruikt cederhout, dat weten de grote merken niet.... etc.

Rogueny
21 mei 2017, 22:37
Wat een onzin. Thomann regelt alles voor je. Het enige wat jij moet doen is het retourlabel printen, op de doos plakken en het pakket bij een Post NL punt brengen. Daar komt de 30-dagen-niet-goed-geld-terug-regeling nog bij. Als je dat al teveel tijd vindt en je dat frustreert, dan is online kopen sowieso niets voor je.

O ja, ik was nog even vergeten dat je een retourmelding moet doen. Balen, weer een minuut verloren.

Ik heb ze direct gebeld nadat de gitaar binnen kwam. Moest eerst een stuk of 12 foto's opsturen mbt de schade. Vervolgens zouden ze direct contact met me opnemen. Dat is niet gebeurd. Die zelfde middag weer gebeld, opnieuw zou voor 5 uur contact met me worden opgenomen. Wederom niks gebeurd. Ik moet wel een retourlabel hebben om hem te kunnen printen, en dat ontbreekt tot nog toe. Dus morgen er opnieuw achteraan bellen, anders heb ik er weinig vertrouwen in dat er iets mee gebeurd. Ik heb het niet via die internet app gedaan omdat ik hem in principe gewoon wil ruilen voor een degelijk exemplaar, i.p.v. money back. Maar goed, zal het ook daar morgen telefonisch met die medewerker over hebben. Misschien is dat alsnog de beste optie.

Maar vanwaar de cynische opmerkingen en verwijten? Je manier van reageren is nou niet echt bepaald een genot voor mij om te lezen. Heb je een mening, prima, ben je het niet met me eens, helemaal prima, maar een beetje respectvol formuleren lijkt me niet te veel gevraagd?

dml
21 mei 2017, 22:37
Hahahaha, deze kan er ook bij. Een telefoongesprek met een fysieke winkel.
Ik: Heeft u ook Musicman gitaren?
Winkel: Ja, die hebben we.
Ik: Mooi! Welke types?
Winkel: Een zwarte en een witte.

Waar gebeurd!!

dml
21 mei 2017, 22:41
Maar vanwaar de cynische opmerkingen en verwijten? Je manier van reageren is nou niet echt bepaald een genot voor mij om te lezen. Heb je een mening, prima, ben je het niet met me eens, helemaal prima, maar een beetje respectvol formuleren lijkt me niet te veel gevraagd?

Je hebt er wel heel wat werk van gemaakt, dat moet ik toegeven. Had je allemaal niet hoeven doen. Online retour aanmaken met opmerking dat je 'm wil ruilen tegen een ander exemplaar. Had je 'm hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag nog op de post kunnen doen.

Rogueny
21 mei 2017, 22:44
Vind je het niet belachelijk dat je een gitaar koopt van een merk dat al meer dan 100 jaar bestaat en niet de goedkoopste is, waar allerlei dingetjes aan mankeren? En dan vervolgens de winkelier daar de schuld van geeft? Ik heb overigens prima ervaringen met Thomann's klantenservice. Dit was echter met goedkope rommel van Behringer en Harley Benton.

Is ook belachelijk. Ik geef Thomann niet de schuld van de defecten, enkel de schade zal niet vanuit de fabriek al zijn gebeurd. Maar uiteindelijk moet ik toch bij Thomann aankloppen voor een andere gitaar. Maar goed, Gibson Quality Control moet misschien toch maar eens zijn personeelsbestand opfrissen. ;p Helaas is dit geen incident voor Gibson.

Erik de Perik
21 mei 2017, 22:47
Is ook belachelijk. Ik geef Thomann niet de schuld van de defecten, enkel de schade zal niet vanuit de fabriek al zijn gebeurd. Maar uiteindelijk moet ik toch bij Thomann aankloppen voor een andere gitaar. Maar goed, Gibson Quality Control moet misschien toch maar eens zijn personeelsbestand opfrissen. ;p Helaas is dit geen incident voor Gibson.

Nou heb ik het gevoel dat jij wat jonger bent..... maar de QC van Gibson is altijd legendarisch slecht geweest, tenminste zolang als ik weet (vanaf de jaren '80). Gitaren selecteer je in de winkel en koop je gebruikt van een bekende.

Rogueny
21 mei 2017, 22:48
Je hebt er wel heel wat werk van gemaakt, dat moet ik toegeven. Had je allemaal niet hoeven doen. Online retour aanmaken met opmerking dat je 'm wil ruilen tegen een ander exemplaar. Had je 'm hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag nog op de post kunnen doen.

Ja misschien wat overbodig. Maar goed, ga er morgen toch nog weer even mee aan de slag. Als uit het tel. gesprek volgt dat dat inderdaad de betere optie is, dan zal ik het inderdaad op de door jou hierboven genoemde manier doen. Ik zal zien hoe 't loopt. Maar zij moeten het uiteindelijk toch eerst 'checken' voordat je dat label opgestuurd krijgt toch?

Rogueny
21 mei 2017, 22:50
Nou heb ik het gevoel dat jij wat jonger bent..... maar de QC van Gibson is altijd legendarisch slecht geweest, tenminste zolang als ik weet (vanaf de jaren '80). Gitaren selecteer je in de winkel en koop je gebruikt van een bekende.

Klopt, ik ben 22 haha. Uiteindelijk is dat wel de beste manier om een goede gitaar te kopen, helemaal met je eens. Alleen de specs van de 2016 range + deze kleur van de gitaar waren wel erg mooi, dus vandaar de keuze om toch te bestellen. Ik heb ook nog nooit eerder een gitaar via internet gekocht, dit is voor mij ook nieuw.

Erik de Perik
21 mei 2017, 22:51
Klopt, ik ben 22 haha. Uiteindelijk is dat wel de beste manier om een goede gitaar te kopen, helemaal met je eens. Alleen de specs van de 2016 range + deze kleur van de gitaar waren wel erg mooi, dus vandaar de keuze om toch te bestellen. Ik heb ook nog nooit eerder een gitaar via internet gekocht, dit is voor mij ook nieuw.

Specs zeggen niks...... nog niet eens bij een auto of motorfiets.

guitarkid
21 mei 2017, 23:09
In 2012 wilde mijn zoon een Gibson Les Paul Standard kopen. Hij had hard gewerkt en het ging natuurlijk om een beste uitgave.
Hij was een aantal winkels langs geweest, had wel een duidelijk voorkeur voor kleur (honeyburst), maar feel etc. was natuurlijk belangrijker.
Hij vond toch niet direct wat hij zocht en zag dat Thomann een op zich al interessante aanbieding had. Ik deed toen veel zaken met Thomann i.v.m. de update van mijn studio en kon daar dus wel een potje breken... ;)
Ik heb toen met ze gebeld, e.e.a. uitgelegd en er werd een offerte gemaakt (gitaar + zeer luxe koffer, leren riem, Korg Polytune en nog wat klein spul) en hij betaalde 400 euro minder dan bij de muziekwinkels. En dan ging de BTW er in ons geval nog vanaf en dat regelde ik voor hem "via de zaak"! :) Voor hem was die korting natuurlijk al een heel bedrag (en niet alleen voor hem... ;) )
De gitaar kwam, was erg goed afgesteld, had een geweldige top en de afwerking was volgens mijn zoon beter dan bij alle andere LP's die hij had getest (hoewel dat op zich niet zo zou moeten zijn....).
Kortom, superdeal!
Ik realiseer me dat het niet helemaal een standaardbestelling was, maar wel mooi dat je een gitaar ongezien koopt en dat het zo uitpakt! En hij is er nog steeds meer dan tevreden over (hoewel hij nu toevallig naast me zit en zegt dat hij er wel eens andere pu's in wil.... :( Snotjoch! :seriousf:

Tupelo
22 mei 2017, 02:54
Misschien bezoek je de verkeerde winkels Erik. ;)

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Oranjeaap
22 mei 2017, 08:44
Toen een aantal jaar terug de dollar zo bizar slecht stond dat 1€ ongeveer $1,40 was heb ik een Gibson van Ebay geplukt. Dit was mijn eerste 'echte gitaar'. Ik heb hem nog steeds en ben er tevreden mee, maar nu wat jaren verder en meer ervaren denk ik wel eens, als ik in een winkel 10 Gibsons had geprobeerd had ik deze er waarschijnlijk niet uitgezocht. Daarom koop ik nooit meer een gitaar zonder er eerst op te kunnen spelen.

RoryVDW
22 mei 2017, 09:17
Ik heb hier een eigen zaak (geen muziek) ik heb wekelijks contact met de pakjesdienst. Als ik soms ziet hoe de pakjes en dozen van de ene kant naar de andere kant van de auto vliegen om mijn bewuste pakje te vinden....en dan bij de volgende klant wederom hetzelfde....Als uw gitaarje van hoeveel euroos?? de laatste doos is !!!!!!!!! kmag er gewoon nie aan denken. En ook wetend dat dit gitaarke al 5x retour gehad heeft.... Dan lees ik hier enkele topics waar gemeld wordt dat het "gitaartje" in een room van 50% vocht moet staan, zeker dit staandertje niet gebruiken want de hals kan krom trekken...enz enz...
Misschien nu wel wat overdreven (alhoewel) maar wie koopt nu een topgitaar via deze blinde weg met zijn zuur verdiende centjes...
En het argument dat de plaatselijke gitaarboer er ook niet van ken (dan is dit zijn eigen groot probleem)??? Ga dan gewoon naar een andere..Beste internetkopers...veel succes. Voor kleinere dingen, pedalen en dergerlijke kan je inderdaad niet veel miskopen blind omdat je weet wat het inhoud, maar een Gitaar???

Oranjeaap
22 mei 2017, 10:02
Mijn grootste angst bij zaken zoals Thomann is dat je niet weet hoe vaak een gitaar al teruggestuurd is. Als jij er niet tevreden mee bent en hem terugstuurt dan komt hij daarna bij een ander terecht.

the sure thing
22 mei 2017, 10:38
Precies.

Ik heb ooit bij een gitaarzaak een stuk of 20 (!) Fender strats geprobeerd. Mijn god wat een verschil in feel! Geen 2 voelden hetzelfde, ook al waren de specs hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rogueny
22 mei 2017, 11:07
Mijn grootste angst bij zaken zoals Thomann is dat je niet weet hoe vaak een gitaar al teruggestuurd is. Als jij er niet tevreden mee bent en hem terugstuurt dan komt hij daarna bij een ander terecht.

Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.

Rogueny
22 mei 2017, 11:12
Precies.

Ik heb ooit bij een gitaarzaak een stuk of 20 (!) Fender strats geprobeerd. Mijn god wat een verschil in feel! Geen 2 voelden hetzelfde, ook al waren de specs hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb deze gitaar uiteraard wel uitgetest. Hij was qua feel eigenlijk exact zoals ik verwachtte. Het geluid was wel anders in vergelijking met mijn andere Gibson. Zelfde elementen alleen de hals en de structuur van de body is wel anders. Hij is wat scherper en feller. Neigt wel een beetje richting SG. Niet slechter of beter, maar gewoon anders. Meer treble en iets minder bass.

Dutch66
22 mei 2017, 11:31
Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.


Klopt, en dat gebeurd ook in de praktijk, spulletjes die ik retour naar Thomann stuur
staan niet veel later als B-stock op hun site ...

EDIT.: Ik lees nu (pas) schade...., ik doelde op (onbeschadigde) items die in de praktijk
gewoon wat tegenvallen en daarom retour gaan.

Wanneer er op ontvangst een (flinke) beschadiging is, dan is dat eerder een defect en
naar mijn weten beland zo'n item dan niet meer op hun site. De korting bij B-stock
items is ook altijd maar een paar procent.

Oranjeaap
22 mei 2017, 11:39
Ik mag toch hopen dat deze gitaar als B-stock aangeboden gaat worden met de schade.

Ja oké, schade etc. wel.
Maar ik denk dat veel mensen een gitaar terugsturen omdat er iets is aan de gitaar dat ze niet bevalt zoals de sound of het gewicht. En ik denk niet dat die dan B-stock worden.

fred dons
22 mei 2017, 11:59
als je het bij 1 of 2 gitaren gaat houden dan raad ik inderdaad aan stad en land af te reizen voor die gitaar en er voor te zorgen dat dat de gitaar wordt die lange tijd bij je blijft, wil je echter wat meer diversiteit dan ontkom je er niet aan ook wel eens via internet te kopen en te accepteren dat iedere gitaar "anders" is (en dat ook te waarderen)
ik heb een tijd lang de neiging gehad om iedere gitaar te laten klinken/spelen als mijn favoriet maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat onzin is en wil juist zo veel mogelijk onderscheid te hebben. Dat wil niet zeggen dat ik "slechte" gitaren accepteer maar als het hout goed is dan is alles wel af te stellen en leer je het karakter van iedere gitaar te waarderen. (dit is dus geen aanbeveling om kwaliteits checks dan maar over te slaan maar wel om niet te paniekerig te reageren als een gitaar niet 100 % is van wat je van te voren in zelf verzonnen had)

Da Vinci
22 mei 2017, 23:10
ik heb een tijd lang de neiging gehad om iedere gitaar te laten klinken/spelen als mijn favoriet maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dat onzin is en wil juist zo veel mogelijk onderscheid te hebben.

Dat is wel redelijk gelukt geloof ik 😂


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
23 mei 2017, 06:30
Hoe ik tot m'n aankoop beslissing van nieuwe gitaren kom is niet dat ik stad en land afreis.
Ik lees eerst veel op internet, luister veel YouTube filmpjes. Zoek dan gericht de winkel op die die gitaar heeft en ga erheen. De beslissing valt dan als ik hem daarna bijna 2 uur getest heb.
Veel efficiënter, en voor mij de grootste kans op een goeie aankoop. Als ik teveel test, word ik besluiteloos. Als er weinig aanbod is word je juist getriggerd gericht te werk te gaan.
Het verhaal van de topicstarter vind ik redelijk kansloos. Te weinig kritisch en gericht uitgezocht waardoor je nu met een miskoop zit.

Kim Wilson
23 mei 2017, 08:30
Met gericht uitzoeken heeft het niks te maken. De miskoop zit hem vooral in cosmetische zaken, afwerking en schade. Dan kun je nog zoveel filmpjes luisteren, maar schade en slecht spuitwerk zie je niet in de specs. De grootste oorzaak van de miskoop is dat ie niet heeft getest.

Pepe
23 mei 2017, 08:58
Een dozenschuiver SCHUIFT dozen en een doos bestellen is per definitie loterij. Het is een simpel gegeven maar het concept is blijkbaar niet voor iedereen duidelijk: "ja maar... DIE doos wilde ik niet!"
Duh.
Het is een keuze he, ga ik zelf die ene uit stapel vissen of do I feel lucky today.

Ik ben het met Fred eens, als je geen mindset hebt om te dealen met de onvermijdelijke quirks van een gok gitaar zou ik het ook niet doen. En als je niet zoveel gitaren hebt (zoals Fred en ik :crazyhappy:) dan is instant gratification waarschijnlijk belangrijk en heb je geen boodschap aan de tijd nemen om naar een gitaar toe te groeien (wat enorm bevredigend kan zijn)

benwave
23 mei 2017, 09:58
Het is een misvatting van veel mensen hier denken dat Bax dozen open maakt.
Dat is helemaal niet het geval.

De artikelen gaan regelrecht van de desbetreffende fabriek via Bax naar de klant.
Is ook niet te doen met meer dan 50000 artikelen op voorraad , waar 99 van de 100 keer niets aan mankeert.

Je zou bijna gaan denken dat Bax, Thomann, ect alleen maar troep verkopen.

Ik persoonlijk vind het veel fijner dat niemand met zijn kletsen aan de gitaar geweest is. Dus regelrecht van Fender naar Benny.
Al die vieze zweet klauwen, poep bacterieen , en allerhande ander plakzooi bah doe mij maar echt een nieuwe

mountainman
23 mei 2017, 11:18
Ik persoonlijk vind het veel fijner dat niemand met zijn kletsen aan de gitaar geweest is. Dus regelrecht van Fender naar Benny.
Al die vieze zweet klauwen, poep bacterieen , en allerhande ander plakzooi bah doe mij maar echt een nieuwe
Ook wel eens meegemaakt in een echte winkel... Na lang testen kom je tot een beslissing: "Doe mij deze maar." Zeggen ze: "Nee, dat is een demo exemplaar. U krijgt een nieuwe uit het magazijn."

Rogueny
23 mei 2017, 12:23
Update: inmiddels contact gehad met een degelijke medewerker van Thomann. Toonde begrip en legde me keurig uit hoe en wat er moest gebeuren. Hij heeft mijn verhaal direct opgepakt en vandaag kan ik de gitaar in pakken en opsturen. Pluimpje voor deze vent :)

telerocker
23 mei 2017, 12:23
Bij Bax niet. De Yamaha PAC 112 voor mijn neefje had ik uit het rek geplukt. Die wilde ik en geen andere. Daar deed Bax totaal niet moeilijk over.

the sure thing
23 mei 2017, 13:08
Ook wel eens meegemaakt in een echte winkel... Na lang testen kom je tot een beslissing: "Doe mij deze maar." Zeggen ze: "Nee, dat is een demo exemplaar. U krijgt een nieuwe uit het magazijn."

... zou ik nooit pikken. Dat was matten geworden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
23 mei 2017, 13:16
Waarom? Omdat je het verbaal niet af kunt? :stop:

D3nnis
23 mei 2017, 21:52
Waarom? Omdat je het verbaal niet af kunt? :stop:

Blaffende honden bijten niet :)

Erik de Perik
24 mei 2017, 01:06
... zou ik nooit pikken. Dat was matten geworden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik had 'm doodgeschoten.

lindstrom
24 mei 2017, 11:06
Ook wel eens meegemaakt in een echte winkel... Na lang testen kom je tot een beslissing: "Doe mij deze maar." Zeggen ze: "Nee, dat is een demo exemplaar. U krijgt een nieuwe uit het magazijn."

Ik heb precies dit gehad bij feedback in Utrecht! stonden me zelfs raar aan te kijken toen ik ageerde en erop aan drong het exemplaar mee te willen nemen die ik op dat moment in mijn handen had aan de kassa.


... zou ik nooit pikken. Dat was matten geworden



Dat gaat toch wel weer een stapje te ver. vind ik.

Rogueny
7 juni 2017, 16:22
Vandaag was het eindelijk zo ver. De bezorger van UPS stond weer voor de deur met het lang verwachte pakket. Ik had mijn verwachtingen na de vorige bestelling bijgesteld en het zou me niks verbazen dat ik voor de tweede keer een gitaar zou terug sturen. Mocht dat het geval zijn, dan zou ik geld terug vragen en van mijn leven geen gitaar meer online bestellen. Met enige vooraf ingestelde frustratie en spanning heb ik vervolgens het pakket geopend.

Maar toen... Wat een wereld van verschil met de vorige gitaar...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18893103_10208712189472416_96784145811320069_n.jpg ?oh=dd1e655732c603c5bb6679b15425b837&oe=59DDEA0E
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18921731_10208712189512417_2639572195585641838_n.j pg?oh=94a34c442807abf0cb58d69e13c63e0a&oe=59A9CD5C

Prachtige flametop. Gewoon pure porno, geen vriendin meer nodig. Geen mankementen te bespeuren. En een leuk positief detail: De vorige had een 2 piece body, deze bestaat uit 1 stuk mahonie. Vooral het geluid van de bridge humbucker klinkt gaaf. Zeer strak rock geluid. Ik had me voorgenomen om de slagplaat te installeren. Leek me wel grappig, een les paul met en een les paul zonder. Maar nu ik deze top zie, ga ik toch weer twijfelen. Bijna heiligschennis om de top te verbergen onder de slagplaat.

Buxtra
7 juni 2017, 16:27
Ik hoor de oomph al in gedachten, erg mooi exemplaar! Ik ga geen enkel woord vuil maken aan een of andere slagplaat.

Shredder Mike
7 juni 2017, 16:34
Mooi glimmend beestje. Gefeliciteerd. Hoe heet deze burst ?

Rogueny
7 juni 2017, 17:02
Mooi glimmend beestje. Gefeliciteerd. Hoe heet deze burst ?

Tea burst! Op de foto lijkt hij een wat oranje overloop te hebben, maar dat komt meer door de foto. In werkelijkheid lijkt het niet echt oranje.

jan7
7 juni 2017, 18:36
Prachtige gitaar! Maar waarom wil je twee dezelfde?

arjanb01
7 juni 2017, 18:53
Een voor de ochtend seks en een voor de avondseks 😆

Erik de Perik
7 juni 2017, 19:26
Prachtige gitaar! Maar waarom wil je twee dezelfde?

Ik durfde het niet te vragen.... bedankt!

Rogueny
7 juni 2017, 20:06
Prachtige gitaar! Maar waarom wil je twee dezelfde?

Haha geen verkeerde vraag! Tja, waarom uberhaupt meer dan één gitaar? :P Ze zijn niet exact hetzelfde. Er zit een verschil in specs. De nieuwe uit 2016 heeft de 2012 specs, de ander ui 2011 de 2008 specs. Het grootste verschil is voor mij de hals. Deze nieuwe heeft een 60's hals, de ander een 50's. Ik vind beiden fijn spelen. Echter heb ik c.a. een half jaar een keer mijn duim gebroken. Dit heeft er toe geleid dat ik met solo's zoals die van Slash last krijg van de duim. Ik heb lang gedacht dat het over zou gaan, maar dat zit er helaas niet meer in. Daarom besloten om een gitaar met een 60's hals aan te schaffen. De 2011 blijft (voorlopig iig) wel in de collectie. Enerzijds omdat ik hem gewoon mooi vind, en anderzijds omdat ze beiden door het verschil in specs ook iets anders klinken. De 50's hals is daarnaast ook wel weer fijn voor bepaalde nummers, vooral als ze wat lager op de hals gespeeld worden. Zal dus wat meer de rythm gitaar worden, en de 2016 zal voor solo's zijn. Maar wie weet vertrekt de 2011 nog wel eens... een PRS staat nog altijd op het verlanglijstje. Zal dan echter eerst een tijdje moeten bijsparen :D

LRS
8 juni 2017, 07:00
Waanzinnig mooi ding! Ik heb inmiddels 3x een LP in mijn bezit gehad (2x Traditional en 1x Standard), heb ze niet meer omdat een Fender me gewoon beter ligt, maar hiervan krijg ik toch bijna spontaan zin in een LP. Gefeliciteerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macwilliams
8 juni 2017, 07:38
Waarom? Omdat je het verbaal niet af kunt? :stop:


Ik had 'm doodgeschoten.
Echt waar jongens, echt waar... (meewarig hoofdschuddende smailieie)

Vandaag was het eindelijk zo ver. De bezorger van UPS stond weer voor de deur met het lang verwachte pakket. Ik had mijn verwachtingen na de vorige bestelling bijgesteld en het zou me niks verbazen dat ik voor de tweede keer een gitaar zou terug sturen. Mocht dat het geval zijn, dan zou ik geld terug vragen en van mijn leven geen gitaar meer online bestellen. Met enige vooraf ingestelde frustratie en spanning heb ik vervolgens het pakket geopend.

Maar toen... Wat een wereld van verschil met de vorige gitaar...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18893103_10208712189472416_96784145811320069_n.jpg ?oh=dd1e655732c603c5bb6679b15425b837&oe=59DDEA0E
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18921731_10208712189512417_2639572195585641838_n.j pg?oh=94a34c442807abf0cb58d69e13c63e0a&oe=59A9CD5C

Prachtige flametop. Gewoon pure porno, geen vriendin meer nodig. Geen mankementen te bespeuren. En een leuk positief detail: De vorige had een 2 piece body, deze bestaat uit 1 stuk mahonie. Vooral het geluid van de bridge humbucker klinkt gaaf. Zeer strak rock geluid. Ik had me voorgenomen om de slagplaat te installeren. Leek me wel grappig, een les paul met en een les paul zonder. Maar nu ik deze top zie, ga ik toch weer twijfelen. Bijna heiligschennis om de top te verbergen onder de slagplaat.

Mooi ding!

dimi19
8 juni 2017, 11:05
Top top! Veel plezier ermee!

D3nnis
8 juni 2017, 11:28
Mooie gitaar hoor, gefeliciteerd!

Uiteindelijk blijft een LP toch gewoon altijd weer een sexy model, dus de vraag waarom twee dezelfde...die snap ik niet! Als je met 1 sexy model kunt daten, of je kunt haar tweelingzus er ook nog bij hebben....niet zo'n lastige keuze op zich ;)

Rogueny
8 juni 2017, 11:53
Mooie gitaar hoor, gefeliciteerd!

Uiteindelijk blijft een LP toch gewoon altijd weer een sexy model, dus de vraag waarom twee dezelfde...die snap ik niet! Als je met 1 sexy model kunt daten, of je kunt haar tweelingzus er ook nog bij hebben....niet zo'n lastige keuze op zich ;)

Met jou zou ik wel een biertje kunnen drinken haha

lcvanderhelm
8 juni 2017, 17:51
Dat is alleen voorbehouden voor sexy modellen.

fred dons
9 juni 2017, 14:17
Ik moet er niet aan denken meer dan 1 les Paul https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1560629670616527&id=100000085284393&set=a.735585989787570.1073741847.100000085284393&source=48

fred dons
9 juni 2017, 14:17
Ik moet er niet aan denken meer dan 1 les Paul https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1560629670616527&id=100000085284393&set=a.735585989787570.1073741847.100000085284393&source=48

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1560629670616527&id=100000085284393&set=a.735585989787570.1073741847.100000085284393&source=48

D3nnis
9 juni 2017, 16:51
Noem maar een datum en tijd fred, dan help ik je wel van wat LP's af.
Hoeft niet eens gratis hoor, je mag me ook betalen :D :D

Rogueny
9 juni 2017, 17:05
Allejezus Fred...

lcvanderhelm
9 juni 2017, 18:08
Ik kan me nog herinneren dat je vroeger een Gibson en een Marshall moest lenen om in Manimal mee te spelen.

fred dons
10 juni 2017, 10:14
dat was nog pre-manimal, ik moest toen een bas en een amp lenen. later had ik wel een gitaar :D . (btw ben in contact met Roel die al Jos zijn gitaren nog heeft )
maar ja het is toch nog goed gekomen met mijn gitaren, dit weekend gaan de historic les pauls over en dan zijn de LP's compleet, dan alleen nog de superstrats en de PRS

Erik de Perik
10 juni 2017, 10:52
Pfffffff Fred. Heb je ook overal een koffer bij...? :seriousf:

fred dons
10 juni 2017, 12:14
niet voor alles maar wel voor het meeste, de koffers liggen nu bij shuregard maar gaan naar de zolder van het nieuwe huis. als ik een gitaar koop wil ik alleen nog maar de koffer erbij als het een speciale is die echt bij die gitaar hoort anders mag de verkoper die gewoon houden :D

EBOUE
11 juni 2017, 09:04
Dit neigt wel naar verzameldrang Fred.. heb je aan de andere kant nog zo'n muur? :P

fred dons
11 juni 2017, 09:11
Dit neigt wel naar verzameldrang Fred.. heb je aan de andere kant nog zo'n muur? :P

sterker nog, er zijn 4 muren in die kamer :D ik ben op het moment aan het verhuizen, ik post nog wel eens als het klaar is maar hier een tussenshot
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18767412_1561700103842817_9021578998237012704_n.jp g?oh=5c6ec9c0d5d419d7c250e7b2041ee6a7&oe=59A2CDA0

Tupelo
11 juni 2017, 12:00
Speel je ook gitaar, Fred ? :)

duckman
11 juni 2017, 12:16
echt een super toffe verzameling Fred, ik zou die kamer waarschijnlijk nooit verlaten :-)


sterker nog, er zijn 4 muren in die kamer :D ik ben op het moment aan het verhuizen, ik post nog wel eens als het klaar is maar hier een tussenshot
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18767412_1561700103842817_9021578998237012704_n.jp g?oh=5c6ec9c0d5d419d7c250e7b2041ee6a7&oe=59A2CDA0

Pepe
11 juni 2017, 12:29
Nou, je moet het wel wat aankleden hoor. Lijkt nou net alsof je op de bewaakte binnenplaats uitkijkt.
Chesterfield, berenvel, open haard, antiek kastje voor de single malts en wat rockabilia aan de muur.
Maar eerst een muur uitbreken voor wat elleboog ruimte.