PDA

View Full Version : guitarguitar (gent) sluit (onrechtstreeks) door de Brexit



Mr.Fingers
17 mei 2017, 13:03
Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat de vestiging van guitarguitar.co.uk in Gent per direct de deuren sluit. Het pand waar ze in zitten wordt verkocht, en hoewel ze voorkooprecht hadden, is dit door de Brexit, en de nog onzekere gevolgen voor de handel tussen de UK en EU onverstandig gebleken om dat pand te kopen. Dus exit grootste gitaarwinkel van België, na amper 9 maanden open te zijn.

En da's jammer, want ze hadden een sublieme en gevarieerde collectie instrumenten daar, ook "speciallekes" die je zelden tot nooit tegenkomt. En erg kundig winkelpersoneel.


http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/13739419_636193123212499_1007302538_n.jpg?ig_cache _key=MTI5NjQxODE0NzcwODEzMzgwMw%3D%3D.2

humbucker
17 mei 2017, 13:23
Holy fuck. Ik heb compleet gemist dat deze winkel uberhaupt bestond. Jammer dat ik er nooit ben geraakt.

arjanb01
17 mei 2017, 13:38
Wat een mooie store.
Hier had ik wel een week ondergedoken willen zitten. En dan na een week net eelt aan de handen naar buiten komen van al het gespeel (met mezelf)😆

Erik de Perik
17 mei 2017, 17:59
Ook knap dat ze die 9 maanden volledig onopgemerkt zijn gebleven in Nederland.

Stoffel43
18 mei 2017, 09:26
Ook knap dat ze die 9 maanden volledig onopgemerkt zijn gebleven in Nederland.

Niet alleen in NL hoor... Kende 'm ook niet.

Erik de Perik
18 mei 2017, 11:37
Niet alleen in NL hoor... Kende 'm ook niet.

Haha ok, wellicht zal het dan niet aan het pand liggen dat ze "per direct" sluiten ;)

Henri H
18 mei 2017, 12:03
Hmmm, jammer. Ik was 2 weken geleden nog in Gent.
Als ik het had geweten dat die zaak daar zat, was ik ff binnen gelopen.
Gitaarwinkels met kundig personeel en interessante/speciale gear moet je koesteren.
Gelukkig hebben we in Overijssel nog 2 goeie shops, TFOA en Kaj's Guitarstore.

arjanb01
18 mei 2017, 12:23
...je vergeet Souman, Henri😉

Henri H
18 mei 2017, 13:13
Dat is toch Gelderland?

arjanb01
18 mei 2017, 13:15
O ja, klopt ook! Maar dan wel echt op de grens met Overijssel, maar vooruit😆 Je hebt gelijk...

Mr.Fingers
18 mei 2017, 13:49
Haha ok, wellicht zal het dan niet aan het pand liggen dat ze "per direct" sluiten ;)

Winkel had erg goed te doen hoor, dus het is zeker niet door een gebrek aan interesse (en de prijzen lagen ook op hetzelfde niveau, of soms zelfs iets lager dan de grote Duitse/Belgische dozenschuivers)

Ernest01
18 mei 2017, 14:11
Winkel had erg goed te doen hoor, dus het is zeker niet door een gebrek aan interesse (en de prijzen lagen ook op hetzelfde niveau, of soms zelfs iets lager dan de grote Duitse/Belgische dozenschuivers)

Snap dan niet waarom ze gestopt zijn. De spullen komen toch niet allemaal uit de UK ?
Of spelen er andere dingen....

terrasbeest
18 mei 2017, 14:55
Ik snap dit niet. Zo onvoorstelbaar slecht kunnen de gevolgen van de Brexit niet worden. We zitten in een globale economie, brexit of geen brexit. AChinezen en Indiërs investeren hier , en die zitten tot nader order niet in de EU. Ofwel is er een andere reden, ofwel is dat management onbekwaam. Belachelijk.

Fusion
18 mei 2017, 15:07
Ze zijn misschien bang voor de fx risk die ze lopen GBP vs EUR. De Britse economieoopt volgens mij goed, de GBP is aan t rebounden, maar t blijft een risico. Voor hen is de EUR nu heel duur

Mr.Fingers
18 mei 2017, 15:22
Ik denk: Britse keten, Brits magazijn, Brits aankopen. Aangezien dit de enige buitenlandse vestiging was, dat het dan wel eens duur zou kunnen worden ivm potentiële invoerheffingen.

Erik de Perik
18 mei 2017, 15:27
Winkel had erg goed te doen hoor, dus het is zeker niet door een gebrek aan interesse (en de prijzen lagen ook op hetzelfde niveau, of soms zelfs iets lager dan de grote Duitse/Belgische dozenschuivers)

Zie je steeds meer, winkels die super draaien en dan per direct sluiten..... dat geloof je zelf toch niet?

arjanb01
18 mei 2017, 15:37
Britten en zakendoen... geen goeie combi.
In alles ingehaald door iedereen, of het nu de staal of de auto-industrie is. Gewoon links laten liggen dat land. Niet vernieuwend, star, conservatief. En dan de brexit eroverheen. Gaat een derdewereld land worden zo...

terrasbeest
18 mei 2017, 16:49
Ik denk: Britse keten, Brits magazijn, Brits aankopen. Aangezien dit de enige buitenlandse vestiging was, dat het dan wel eens duur zou kunnen worden ivm potentiële invoerheffingen.

Die kunnen nooit hoger zijn dan het ' derde-landen tarief ' dat de EU toepast, hetzelfde als voor de US, Japan en vele andere landen. Niets belet om EU- vestigingen van UK bedrijven om rechtstreeks uit de ( bvb ) US in te voeren. Kan allemaal, zonder probleem.

Jay75
19 mei 2017, 10:11
Ik ben er een paar weken geleden geweest, en ik kom uit Nederland ;)
Ik vond het een van de mooiste gitaarwinkels waar ik ben geweest, zeer vriendelijke mensen (dat is wel eens anders bij zulke grote winkels) en een toffe uitgebreide collectie. En inderdaad veel dingen die je nergens anders (in de buurt) zag. Jammer hoor!

catab
19 mei 2017, 14:20
Die kunnen nooit hoger zijn dan het ' derde-landen tarief ' dat de EU toepast, hetzelfde als voor de US, Japan en vele andere landen. Niets belet om EU- vestigingen van UK bedrijven om rechtstreeks uit de ( bvb ) US in te voeren. Kan allemaal, zonder probleem.

Maar omdat het een brits bedrijf is de pond niet meer gekoppeld aan de euro zouden ze steeds de prijzen moeten aanpassen.
En waarschijnlijk nog meer administratie zaken moeten regelen nu ze niet meer in de eu zitten.
Kortom meer werk voor het zelfde geld.

terrasbeest
19 mei 2017, 15:49
Maar omdat het een brits bedrijf is de pond niet meer gekoppeld aan de euro zouden ze steeds de prijzen moeten aanpassen.
En waarschijnlijk nog meer administratie zaken moeten regelen nu ze niet meer in de eu zitten.
Kortom meer werk voor het zelfde geld.

De wisselkoers van het GBP is nooit gekoppeld geweest aan de EURO, dat was de reden waarom de UK niet in de EURO wou. Het EMU bestaat niet meer sinds de invoering van de €. Er is geen enkele reden te bedenken waarom Britse bedrijven zich na de brexit zouden moeten terugtrekken uit de EU als er hier winst wordt gemaakt. Ik kan alleen veronderstellen dat de reden voor de terugtrekking binnen het bedrijf te zoeken zijn.
Spijtige zaak dat zo een mooie zaak er mee gaat ophouden. Benieuwd hoelang Keymusic het nog gaat uitzingen.

We zullen het wel nooit weten.