PDA

View Full Version : Iconic Solos Series #2 : Walk (Pantera)



USofguitar
15 mei 2017, 22:26
Hallo allemaal,

De tweede aflevering van mijn "Iconic solo-serie" is uit.

Ik heb naar jullie commentaren geluisteerd om de formula te verbeteren.

De eerste aflevering was van Marty Friedman (https://www.youtube.com/watch?v=MvYK9r9zBSc). Deze gaat weer over een andere grote invloed van mij: Dimebag Darrel.

Eventuele suggesties voor iconische solo's hoor ik graag! ;)

Ik hoop dat jullie leuk vinden.
Abonneer je op de hoogte te blijven.


https://www.youtube.com/watch?v=4sSTP7wpNAw

Cageman
16 mei 2017, 08:08
Goed gespeeld in ieder geval. Als ik deze solo zou willen kunnen spelen zou ik je video ervoor gebruiken.

Voor m'n gevoel zit er iets te veel gain op. Dat pakt leuk uit bij die bends/squeels met dissonante bijklank, iets minder bij de snellere gepickte stukken.

Deze uploadfrequentie zou op den duur toch wel een constant aantal views op moeten kunnen leveren. Enige nadeel is dat er genoeg gitaristen moeten zijn die nu net op dit niveau zitten en precies die solo's wel willen leren.

Succes verder.

obiwanjacobi
16 mei 2017, 08:10
:ok:

Goed man!

USofguitar
17 mei 2017, 16:20
Goed gespeeld in ieder geval. Als ik deze solo zou willen kunnen spelen zou ik je video ervoor gebruiken.

Voor m'n gevoel zit er iets te veel gain op. Dat pakt leuk uit bij die bends/squeels met dissonante bijklank, iets minder bij de snellere gepickte stukken.

Deze uploadfrequentie zou op den duur toch wel een constant aantal views op moeten kunnen leveren. Enige nadeel is dat er genoeg gitaristen moeten zijn die nu net op dit niveau zitten en precies die solo's wel willen leren.

Succes verder.

Volgens mij hoor jij daar de compression van de actieve elementen.

Daarom pak ik van alles. Nu ben ik bezig met metal solos. Maar met de tijd komen blues/rock/... solos ook erbij. Alles dat iconisch is! The Eagles, John Mayer, Nirvana... :)

arjanb01
17 mei 2017, 16:48
Leuke cursus. Wel voor een gevorderde doelgroep ben ik bang.
En ga je Nirvana doen, een week niet wassen, ouwe kleren van de kringloop aan met gaten erin en een afgeragde Jaguar pakken, anders ben je niet credible💪
Beetje humor in die video's kan geen kwaad😆

Fusion
17 mei 2017, 18:05
Goer bezig man!

JVGM-music
18 mei 2017, 14:55
De stranglers hebben wel 2 geinige solo's.....Queen of the streats (Ooit bekend als het outro muziekje van het radioprogramma Raufaser!) En Walk on bye..
https://youtu.be/jqfqVDHNW6c?t=213

Fusion
18 mei 2017, 15:21
Hmm beetje ander niveau, andere doelgroep, andere generatie en andere vorm van 'iconic' :p

ateng
25 mei 2017, 11:10
Nice Ulrich!

Whatever ander niveau, ander doelgroep?! Voor wie t aanspreek is het echt te gek dus ga gewoon zo door!

Fusion
25 mei 2017, 11:55
Mijn reactie was gerocht aan JVGM

The Lo Lands
25 mei 2017, 17:44
Één van mijn favo metal bands en gitarist destijds! Ja ha, ik luisterde naar enkele metal bands hoewel ik zelf meer in de funky/rock/crossover zit qua speelstijl. Vette solo en wederom knap gespeeld. Handig ook die tab bij de video. Verzoek van mij zou een solo van de gitarist van Living Colour zijn, maar dan wel uit een nummer van één van hun eerste albums :-)

Brum
25 mei 2017, 19:12
Vernon Reid.;)

Ik doe nogmaals een verzoek voor Mr. Crowley van Ozzy en The Trooper van Maiden. Iconischer ga je ze bijna niet krijgen. Niet dat ik het kan gaan naspelen, maar gewoon voor de leuk.:)

catab
26 mei 2017, 08:02
Het filmpje ziet er mooi uit. Goed gedaan.
Klein kritiek puntje probeer iets duidelijker Engels te spreken misschien iets langzamer.
Of iets meer oefenen op de uitspraak.
Het klinkt misschien kinderachtig, maar ik denk dat het wel zal helpen om dit tot een succes te maken.