PDA

View Full Version : Op zoek naar "hands on" programmeerbare preamp



dml
15 mei 2017, 07:53
Ik ben op zoek naar een liefst programmeerbare preamp, voorzien van speakersimulator. Hoeft niets nieuws en fancy te zijn, geen effecten, paar draai- en drukknoppen en midi, max. € 500,-. That's all.
Gegadigden:
1. Marshall JMP-1
2. Tech21 PSA-1.1
3. Yamaha DG-1000
4. Mesa Formula (ik weet het, is niet programmeerbaar)
5........
Do's & don't's bij bovenstaande preamps bekend? Kan iemand meer zeggen over de kwaliteit van de speaker sim's?

Erik de Perik
15 mei 2017, 10:45
Hughes & Kettner Access...??

arjanb01
15 mei 2017, 12:26
Koch superlead. Kan je 19 inch fx processor op aansluiten in de loop en aansturen met een midi board als de fcb1010 van behringer. Heb je hetzelfde idee.

Erik de Perik
15 mei 2017, 12:33
Koch superlead. Kan je 19 inch fx processor op aansluiten in de loop en aansturen met een midi board als de fcb1010 van behringer. Heb je hetzelfde idee.

Lijkt mij niet, je hebt dan een effectprocessor die je via een controller schakelt en een pedaaltje dat je met 2 footswitches bedient. Bovendien wil hij geen effecten ;)

arjanb01
15 mei 2017, 13:14
Er zit een tip en ring systeem in het pedaal van die koch. Zit een aparte footswitch ingang in. Douw je daar een stereo kabel in, schakelt hij tussen clean en lead en kan je middels midi kabel en board presets maken, zonder dat je de knoppen op het preamp betaal gebruiken moet.

Brum
15 mei 2017, 13:16
Blackstar ID series? Oké, wel veel effecten extra, maar die hoef je niet te gebruiken. Ik weet niet of de emulated output voldoet wat betreft speaker simulatie, dat zou je kunnen testen. Ik neem thuis m'n ideetjes nogal 's op met een HT1R via de emulated output, ik vind dat al erg goed werken op zich.


https://www.youtube.com/watch?v=kFdXnGCyJT8

Dutch66
15 mei 2017, 16:56
Er zit een tip en ring systeem in het pedaal van die koch. Zit een aparte footswitch ingang in. Douw je daar een stereo kabel in, schakelt hij tussen clean en lead en kan je middels midi kabel en board presets maken, zonder dat je de knoppen op het preamp betaal gebruiken moet.

Nopperdepop, je kunt er van alles in 'douwen', maar zonder 'iets' van een (midi) switcher gaat het
dus echt niet lukken ...

D3nnis
15 mei 2017, 18:07
Arjan doelt met name op de g major, die heeft relais outputs. Als je daar genoeg aan hebt is dat goedkoper dan een dedicated midi switcher.

arjanb01
15 mei 2017, 18:11
Nopperdepop, je kunt er van alles in 'douwen', maar zonder 'iets' van een (midi) switcher gaat het
dus echt niet lukken ...

Dat bedoel ik ook. Het midi board is de behringer fcb1010, waarmee je presets kunt maken. Tussen clean en scheur. De koch is een pre amp met speakersim en de drukknoppen gebruik je niet, omdat je schakelt met de fcb1010.

Misery Signals
15 mei 2017, 18:24
Marshall JMP-1 gewoon. Kan je voor 200-250 gemakkelijk vinden, heeft goede drive sounds, midi, 2 preamp tubes, emulatie enz.

MS

Dutch66
16 mei 2017, 08:38
Arjan doelt met name op de g major, die heeft relais outputs. Als je daar genoeg aan hebt is dat goedkoper dan een dedicated midi switcher.


Dat bedoel ik ook. Het midi board is de behringer fcb1010, waarmee je presets kunt maken. Tussen clean en scheur. De koch is een pre amp met speakersim en de drukknoppen gebruik je niet, omdat je schakelt met de fcb1010.

Mea Culpa!, de G-Major had ik ff niet meegekregen ...

D3nnis
16 mei 2017, 18:18
Marshall JMP-1 gewoon. Kan je voor 200-250 gemakkelijk vinden, heeft goede drive sounds, midi, 2 preamp tubes, emulatie enz.


Hmm...
Op een of andere manier geeft de JMP-1 niet dé marshall sounds of zo, ik heb al 3x een JMP-1 gekocht, en ook 3x weer weggedaan.
Echter, die emulated outputs heb ik nog nooit gebruikt (speelde toen nooit met koptelefoon en/of bezig met recording). Zijn die emulated outputs een beetje ok?

Misery Signals
16 mei 2017, 20:55
Klinkt glad en compressed zon JMP-1
Die emulated outs zijn ok maar niet echt top.
Een programmeerbare preamp geeft nooit echt wat je verwacht vind ik, compromissen sluiten...
Net hetzelfde bv een Mesa Triaxxis... Klinkt ook te hifi om echt lekker organisch te klinken.

MS

Erik de Perik
17 mei 2017, 00:34
Hughes & Kettner Acces....?? Kan er weinig moois over vinden op YT, deze is nog wel het beste:


https://www.youtube.com/watch?v=mAL0GGuN52U

Die H&K eindtrap is trouwens niet echt een aanrader.

Da Vinci
17 mei 2017, 11:59
Wordt dat ipv de Kemper?
Want ik ben net een beetje in de markt dus dan wil ik geen negatieve verhalen horen hè!

On topic; 2e hands Triaxis scoren? Evt. met aparte speakersim als de ingebouwde niet bevalt (geldt eigenlijk voor elke optie).

dml
17 mei 2017, 21:58
Wordt dat ipv de Kemper?
Want ik ben net een beetje in de markt dus dan wil ik geen negatieve verhalen horen hè!

On topic; 2e hands Triaxis scoren? Evt. met aparte speakersim als de ingebouwde niet bevalt (geldt eigenlijk voor elke optie).

Nee, hoor. Is pure luiheid. Heb sinds een paar maanden een 2e Kemper: voor thuis en repeteren. Maar heb niet altijd zin deze mee te slepen. Overigens net besloten dat we voortaan 1x per twee weken gaan repeteren dus die hands on preamp heeft wat minder prioriteit gekregen.

the sure thing
18 mei 2017, 09:45
Ik kan me maar niet over de naam "Kemper" heen zetten.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
18 mei 2017, 10:47
Kemper....moet altijd denken aan Paul Kemper, voormalig gitarist van normaal. Wereldgitarist, toen hij bij normaal zat waren ze muzikaal op topniveau vond ik. Geen standaard quo rifjes maar inventieve country achtige partijen. Verre van modelling trouwens 😆

Erik de Perik
18 mei 2017, 11:48
Kemper....moet altijd denken aan Paul Kemper, voormalig gitarist van normaal. Wereldgitarist, toen hij bij normaal zat waren ze muzikaal op topniveau vond ik. Geen standaard quo rifjes maar inventieve country achtige partijen. Verre van modelling trouwens ��

Paul was toen al erg met C&W bezig, speelde op Tele's en hij is van oorsprong klassiek geschoold dus dat komt dan ook nog mooi uit.

D3nnis
18 mei 2017, 12:06
Niks mis met Kemper als merknaam; niet veel anders dan Fender, Marshall, Soldano, Friedman of Bogner.
Moet alleen nog iets meer historische "status" krijgen denk ik.

the sure thing
18 mei 2017, 20:49
Niks mis met Kemper als merknaam; niet veel anders dan Fender, Marshall, Soldano, Friedman of Bogner.
Moet alleen nog iets meer historische "status" krijgen denk ik.

Ben ik niet met je eens. Kemper klinkt als een klote budget rot-op goedkope modelling naam.

Kies dan bijvoorbeeld voor een naam als Forge of Quince of Prist of zo (ik verzin ze ter plekke)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remork1970
18 mei 2017, 22:55
Die H&K eindtrap is trouwens niet echt een aanrader.

Wat is daar mis mee dan?
Dacht altijd dat dat juist een hele goede is.

Remork sluiten.

Erik de Perik
18 mei 2017, 23:50
Wat is daar mis mee dan?
Dacht altijd dat dat juist een hele goede is.

Remork sluiten.

Ja klopt, dat werd ook altijd beweerd en vooral geschreven. M'n broer heeft beide gehad, samen met twee 2 x 12 H&K cabinets. Die eindtrap drukt niet, simpel gezegd en heeft ook niet echt een sound. Hij heeft daarna een Dean Markley 19" eindtrap gebruikt. De Peavey 19" eindtrappen zijn ook prima. Ik gebruik 'm met een Marshall plexi top waar de voortrap vervangen is door nog een plexi eindtrap. Drukt ook lekker :D

Remork1970
5 juni 2017, 22:46
Ja klopt, dat werd ook altijd beweerd en vooral geschreven. M'n broer heeft beide gehad, samen met twee 2 x 12 H&K cabinets. Die eindtrap drukt niet, simpel gezegd en heeft ook niet echt een sound

Komt dat doordat er EL84's in zitten misschien?

Remork sluiten.