PDA

View Full Version : Reampen



VincentZaalberg
10 mei 2017, 21:45
Toch maar eens een post aan wijden. Soms heb je wat nieuwe input van anderen nodig...

Reampen, hoe doen jullie het? En vooral hoe doen jullie het ruisvrij?

De hoeveelheid extra ruis of hiss maakt in mijn ervaring de opname onbruikbaar. Ik doe het al jaren, maar zonder goed resultaat.

Gitaar
Radial J48
Focusrite liquid saffire 56 IN
Pro Tools/Logic
Focusrite liquid saffire 56 OUT (mastervolume bypass aan uiteraard)
Radial JCR (groundlift aan)
Versterker

Wie heeft de gouden tip?

Arvoitus
11 mei 2017, 09:24
Over wat voor ruis/hiss praten we?
Hoe voed je je preamp?
En wat voor kabel gebruik je tussen je interface en je reamp box?

VincentZaalberg
11 mei 2017, 16:12
Hi Arvoitus,

misschien zie jij het licht?

Over wat voor ruis/hiss praten we?
https://youtu.be/FWm1wRMUoso

Hoe voed je je preamp?
DI track uit Pro Tools (trackfader en masterfader op nul=open)
Interface unbalanced out (mastervolume bypassed)
Radal JCR reamp
Gitaarversterker (gitaarkabel recht van de reamp box naar de preamp)

En wat voor kabel gebruik je tussen je interface en je reamp box?
Zowel een gitaarkabel als een XLR kabel met adapter naar 1/4" plug geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Voor zover ik kan ontdekken heeft de interface geen XLR out. Ik twijfel of dat überhaupt uitmaakt.

duckman
11 mei 2017, 16:38
Ik heb best veel aan reamping gedaan en ruis was nooit een probleem omdat het meestal toch high gain was.
Hiss wel en dat kwam bij mij door de stroom voorziening en het elektrische veld van alle gear.
Aangezien ik eren home demo studio heb was het te kostbaar om dit allemaal op te lossen.

Nu geen last meer van want ik heb een Kemper amp :-)
Die sluit ik aan via SPDIF aan mijn focusrite 18i8 en dat werkt perfect.

Fusion
11 mei 2017, 17:00
Is ruis potentieel niet juist meer een probleem bij highgain? M.a.w. als t met highgain lukt, moet t met cleanere sounds toch hel3maal lukken? Of is dat te simpel gedacht