PDA

View Full Version : Dirge for Avalon & A minor matter live



Harald
10 mei 2017, 21:05
Een tijdje terug op een singersongwritermiddag gespeeld in Apeldoorn, in mijn geval dan zonder het singer gedeelte...

Minimale bepakking, omdat ik geen zin heb om met een auto door het winkelcentrum van Apeldoorn te rijden op een zaterdagmiddag. Ondanks dat ik tegen een griep of zoiets aanzat toch maar gespeeld. Ik wilde niet al teveel mee slepen. 2 gitaren, mijn plectrums en capo's en een kabel mee. Zo inprikken en hopen dat het een beetje klinkt.

Opgenomen in Marja's Cafeetje (Apeldoorn dus)

Dirge for Avalon: https://www.youtube.com/watch?v=6PJvNLee0g0

A minor matter: https://www.youtube.com/watch?v=SfzSoecVkZ8

Duhsjaak
10 mei 2017, 22:34
Dirge is mijn favoriet.
Prachtig ringende snaren. Niet dat snelle percussieve dempen en plokken.

Vreselijk modern allemaal. Maar als je houdt van de klank van een gitaar, dan moet je hem durven laten zingen.
Zal wel weer niet deugen wat ik hier opschrijf, maar ik vind soleren mwahhhh, en dempen vreselijk over gewaardeerd.
Strikt persoonlijk hè. Smaak, Tsja, maar wel mijn smaak dus.

En je hoefde niet te zingen, dus dat je een beetje schor was, zit mij niet in de weg. Nice dat je toch bent gaan spelen. Dat scheidt de mannen van de poesies.....

Fijn stukkie werk heer K.!!!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
11 mei 2017, 05:24
het ogenschijnlijk gemak, de groove,,,,,,,,ik ben jaloers

Cageman
11 mei 2017, 10:04
Bepakkingsgraad maakt voor jou niet uit. Een eiersnijder zou genoeg zijn.

Dirge had de soundtrack van Titanic kunnen zijn. Ondanks de door Gus beschreven kwaliteiten van Dirge, vind ik A minor matter leuker. Ik hoor er wel een dergelijke (https://www.youtube.com/watch?v=9FDJEHM8Rx0) productie bij. Tricky getimede breaks in een gypsy blues. Nice.

Edit: je moet nu alleen nog op straat gaan zitten in karige kledij, je 'toevallig' laten filmen door iemand anders en je bent een YouTube-hit.

Edit2: Ah, A minor matter stond hier al eens. Mooi dat deze (meer)live-uitvoering net weer beter is.

Harald
11 mei 2017, 12:02
Thanks!

Bill Frisell, kende deze nog niet. Lekker! Heerlijk eigenzinnige gitarist, die man :)

Ernest01
11 mei 2017, 16:09
Dirge for Avalon, 'wint' het ook bij mij. (zal aan de leeftijd van Gus en mij liggen, waarschijnlijk)
En wat mooi ontspannen gespeeld weer.
Plectrums had je ook wel thuis kunnen laten, zo te zien.
Als je tenminste alleen deze 2 nummers ten gehore hebt gebracht.

Weer een genot om naar te luisteren.

duckman
11 mei 2017, 16:47
Bedankt voor het delen, ik heb ze net beide beluisterd en beide klinken erg goed, lekker gitaarspel!
Mijn voorkeur gaat naar "A minor matter", die swingt wat meer en daar ben ik nu voor in de stemming :-)

Harald
11 mei 2017, 19:26
Dank jullie! Nee. niet alleen deze twee nummers, maar van deze heb ik video gekregen van één van de organisatoren. Door de manier waarop hij zijn telefoon hield krijg je alleen dat kleine beeld. Maar voor op telefoon bekijken is dat misschien beter.

In dit geval had ik wel een redelijk lijstje klaar, er was specifiek om eigen werk gevraagd. Maar meestal weet ik van tevoren niet echt wat ik ga spelen. Heb altijd wel wat dingen als shortlist, maar daar wijk ik meestal van af. Plectrums, duimplectrums, capo, stemapparaat, zit allemaal in een brillenkoker. Die moet gewoon mee.

Fusion
11 mei 2017, 20:08
Die tweede is te gek. Mooie compositie en mooi gespeeld!!

hega
12 mei 2017, 00:02
Vind ze allebei echt fantastisch!

Heb trouwens ook nog wat andere YouTube-filmpjes bekeken en vind Golden Brown ook geweldig gespeeld!

Harald
13 mei 2017, 09:17
Thanks! Ben bezig om Golden Brown te tabben, voor wie dat leuk vindt, komt er aan. Denk alleen dat ik het laatste stuk summier doe. Variaties moeten mensen maar zelf bedenken. Anders wordt zo'n tab veel te lang.

Kefding
13 mei 2017, 10:54
Beiden zijn prachtig, maar 'Dirge For Avalon' raakt me behoorlijk. Ik ga niet pretenderen dat ik verstand heb van dit soort muziek dus ik laat het aan mijn gevoel over. Mooi gedaan, Harald! :)

Harald
14 mei 2017, 14:32
Dank je! Tab van Golden Brown neergezet, maar weet niet of het zo inderdaad deelbaar is. Hoor ik graag. Staat bij het Golden Brown topic, bij deze dus ook even gebumpt.