PDA

View Full Version : Goedkope cases



Theije
30 juli 2003, 18:02
Ik zoek gewoon een simpele case voor een stratmodelletje en het liefst niet al te duur, gewoon om uhm in te bewaren, misschien een keertje vervoeren. Nou heb ik al een beetje rondgekeken en kwam bij Thoman een case tegen voor 48 euro, denkt iemand dat hier nog aan te tippen valt?? of zeg je van gewoon bestellen dat ding?

iam
30 juli 2003, 18:06
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2547917854&category=621

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2547917797&category=621

ik weet niet welke cases dat het zijn bij thomann

maar mss is dit een goedkoper alternatief?

Theije
30 juli 2003, 18:31
Ja tis wel goedkoper maar ik wil geen contour case dat vink echt spuug lelijk, maar toch bedankt voor de tip :D

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 18:31
bij thomann hebben ze ook koffers voor strat-achtigen voor 36 euro

Theije
30 juli 2003, 18:37
bij thomann hebben ze ook koffers voor strat-achtigen voor 36 euro

Ja weet ik, alleen dat zijn ook contour cases of form case hoe je het noemen wil en dat vink echt lelijk en ruimte absorberend :D

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 18:41
:-D

maar neemt een rechthoekige case niet meer ruimte in?

en trouwens, mocht je zo'n 45 euro koffer kopen bij thomann, laat me weten hoe 'ie bevalt. Mijn gitaren willen ook graag koffers :)

SiNiSTRaL
30 juli 2003, 18:45
ik heb ook een koffer nodig voorn explorer, hebben ze die ook bij die tohnman ofzo

Theije
30 juli 2003, 18:51
:-D

maar neemt een rechthoekige case niet meer ruimte in?

en trouwens, mocht je zo'n 45 euro koffer kopen bij thomann, laat me weten hoe 'ie bevalt. Mijn gitaren willen ook graag koffers :)

Neej want rechthoekige cases zijn veel platter, en contour cases nemen net zo veel oppervlak in alleen kun je naast de hals nog kleine dingetjes kwijt :D

Theije
30 juli 2003, 18:55
ik heb ook een koffer nodig voorn explorer, hebben ze die ook bij die tohnman ofzo

Neej voor zover ik weet niet, maar ik ken het probleem, gitaren met dergelijke vormen zijn super kut om een case voor te vinden, dan moet je vaak een case van het merk zelf kopen en trek dan je portmonee maar!
Ik zoek ook nog steeds een case voor mijn Mockingbird, nou waar BC Rich het gore lef vandaan haalt om meer dan 200 euro voor een case te vragen maar dat is wat ze kosten.

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 21:07
mockingbird past in een coffin case, toch? Maar dan moet je wel met een doodskist willen lopen... Ik vind ze zelf wel cool.

en voor 200 euro kun je ook een flightcase laten bouwen, lijkt me.

SiNiSTRaL
30 juli 2003, 21:19
voor 20 euro kan je er zelf al 1 bouwen :)

flippodestroyer
30 juli 2003, 21:31
ik heb ook een koffer nodig voorn explorer, hebben ze die ook bij die tohnman ofzo

http://www.music123.com/Item/?itemno=102400 en/of
http://www.music123.com/Item/?itemno=12081

Theije
30 juli 2003, 23:19
mockingbird past in een coffin case, toch? Maar dan moet je wel met een doodskist willen lopen... Ik vind ze zelf wel cool.

en voor 200 euro kun je ook een flightcase laten bouwen, lijkt me.

Ik vind ze ook wel kewl maar zou er idd niet zo snel mee gaan rond lopen :D

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 23:45
voor 20 euro kan je er zelf al 1 bouwen :)

Ja maar dan is 'ie van papier maché! stevige spullen (inclusief metalen strips en goede scharnieren en alles) kosten al snel een tikkie meer hoor..

urezna
31 juli 2003, 09:02
als je een koffer neemt, neem dan een goeie, het is de bescherming van je instrument...! en tja, dat kost wat...
Maar mijn oudste en goedpkoopste koffer heeft nu wel lamme sluitingen....

Theije
31 juli 2003, 23:32
Weet iemand trouwens hoe lang Thoman erover doet om de zooi te verzenden? dus hoe lang het duurt voor je het in huis hebt.

The Mess
25 juli 2007, 17:53
Ik kick even een oertopic omhoog, maar dat maakt niet uit want het is ontopic ;)

Ik wil binnenkort m'n strat ook meenemen naar gigs, die kan wel in m'n gigbag. Ik verwacht dat ik in de (verre?) toekomst een extra SG of Les Paul ga kopen. Is dit dan wat:

http://www.thomann.de/thoiw7_thomann_lespaulcase_prodinfo.html ?

Iemand ervaring met hoe stevig ze zijn, etc?

nickbongers
25 juli 2007, 18:45
boston maakt ook goedkope (volgens mij 1 van de goedkoopste) cases.
verkrijgbaar bij elke gitaarwinkel die een boston catalogus achter de toonbank heeft liggen (en dat zijn ze, naar mijn ervaring, iig in nijmegen allemaal).

www.backandforth.nl doet aan alles van boston, weet alleen niet of de cases ook op de site staan, zul je even voor moeten mailen, want hij verkoopt ze wel.

ik denk alleen niet dat je daarmee goedkoper uit bent dan een case van thomann (wat ook best goed een boston kan zijn)

nu kan ik me ook niet precies de prijzen meer herinneren, maar mn lokale gitaarboer kon me n boston lp case (zon vormmodel, niet zon lelijke flightcase) voor 45~50 euro verkopen.

The Mess
25 juli 2007, 18:46
Vergelijkbaar?
En is het wat?

(Ik ga trouwens toch wel bestellen bij Thomann, dus als het niks uit maakt...)

nickbongers
25 juli 2007, 18:48
en over de kwaliteit.. een koffer is een koffer? zolang ie zacht aan de binnenkant en stevig aan de buitenkant is? ik kan me het kwaliteitsverschil, en daardoor het prijsverschil in gitaren prima voorstellen (dat is ook gewoon zo), maar bij koffers zal je denk ik eerder meer betalen voor het merkje, dan echt de kwaliteit van de koffer.

maw, zolang je niet aan stagg doet zit je goed :)

bert k
25 juli 2007, 18:52
Nou, je hebt goedkope koffers van bordkarton met skaibekleding, en je hebt koffers van kunststof, die zijn een stuk sterker. En die algemene koffertjes passen meestal slecht, die ondersteunen je gitaar maar op twee punten. Dus er zijn best wel verschillen. (Maar goed, als er Fender opstaat is ie meteen duurder, dat wel.)

The Mess
25 juli 2007, 18:54
Tis een koffer speciaal voor SG's & Les Pauls (en die maten schelen niet zo heel veel meen ik?)

Ik denk dat ik de gok maar eens ga wagen, ik kan em altijd nog terugsturen.

nickbongers
25 juli 2007, 18:54
skaibekleding? wat is dat? is dat dat zwarte plastic waar marshall amps van gemaakt zijn? (of mss alleen het bovenste relieflaagje?)

edit: al duidelijk, we hebben n stuk meubulair met dat spul (gruwelijk lelijk)

bert k
25 juli 2007, 18:57
Tis een koffer speciaal voor SG's & Les Pauls (en die maten schelen niet zo heel veel meen ik?)
.

Nou is een LP een heel stuk dikker dan een SG. Dat maakt toch wel uit voor de vorm die de koffer moet hebben.
Maar je kan hem altijd opvullen met ouwe T-shirts.

The Mess
25 juli 2007, 21:12
Nou is een LP een heel stuk dikker dan een SG. Dat maakt toch wel uit voor de vorm die de koffer moet hebben.
Maar je kan hem altijd opvullen met ouwe T-shirts.

Ja klopt... Denk jij dan dat dat ding ongeschikt is om die krengen stevig vast te leggen?

bert k
25 juli 2007, 22:33
Al sla je me dood, dan zou ik dat ding moeten zien. Als je gitaar er maar niet in ligt te rammelen. Maar passen zal wel gaan denk ik.

Blend
25 juli 2007, 22:38
maw, zolang je niet aan stagg doet zit je goed :)

ik heb overigens zeker geen slechte ervaringen als het om stagg gaat (niet de instrumenten natuurlijk gheghe). mijn zak voor m'n keyboard is van stagg, en ik vind dat ding prima! lekker stevig, comfortabel, niet al te duur. heb er ook aan zitten denken om voor m'n akoestiese gitaar zo'n koffer te kopen, zag er ook zeker niet slecht uit.

kenx
26 juli 2007, 09:42
thoman thoman.....??? gewoon MUSICSTORE!!!


www.musicstore.com


grtz

Lord Abortion
26 juli 2007, 09:55
Ik heb bij Thomann een tijdje geleden een flightcase besteld voor een strat. Is zo een (Warwick) Rockcase, in aluminium met flightcase-profielen, butterfly locks, van die stalen bollen op de hoeken, ... Ongelofelijk stevig, en dat was iets van een 80 euro. Zeker een aanrader!

cas121
26 juli 2007, 11:31
Tis een koffer speciaal voor SG's & Les Pauls (en die maten schelen niet zo heel veel meen ik?)

Ik denk dat ik de gok maar eens ga wagen, ik kan em altijd nog terugsturen.

Normaal zit er veel verschil tusen SG en LP koffers, zowel in dikte als bodyvorm. Die kan je echt niet in elkaars koffer vervoeren. niet zonder de gitaren te verzagen iig.

G.G.
26 juli 2007, 11:55
Normaal zit er veel verschil tusen SG en LP koffers, zowel in dikte als bodyvorm. Die kan je echt niet in elkaars koffer vervoeren. niet zonder de gitaren te verzagen iig.

Neem dan de grootste van de twee en koop een kampeermat (van het type dat eruit ziet als de binnenkant van een eierdoosje, je weet wel, zo'n grijze net als geluidsisolatiemateriaal).

Snij daar een passen de voering van. Is het op sommige plekken te dun, neem dan nog een stuk en leg het met de driehoekjes inelkaar.

Als je een handige moeder/schoonmoeder/vriendin/vrouw/oma of tante hebt, dan naait die er zo een stuk bordeel/bordeaurood badstof/fluweel van €5 omheen.

Dan heb je 1 perfect passende koffer voor een Les Paul, en een schitterend "inlegkruisje" om hem passend te maken voor de SG. Zo maak ik ook een universele koffer passend voor een strat.

Mike McCready
26 juli 2007, 12:40
Iemand ervaring met die 39 euro cases van Musikstore? Past een Telecaster Deluxe daar mooi in?

The Mess
26 juli 2007, 13:46
Nou is een LP een heel stuk dikker dan een SG. Dat maakt toch wel uit voor de vorm die de koffer moet hebben.
Maar je kan hem altijd opvullen met ouwe T-shirts.

Als ik nog eens een andere gitaar mocht kopen (als het al een ander model dan een sg is, want dat vind ik toch hele toffen dingen) dan koop ik wel een andere koffer. Zou dit wat zijn dan:

http://www.thomann.de/thoiw7_rockcase_rc10602bctsbsg_prodinfo.html

?

Het is alleen jammer dat er geen vakken zijn waar ik nog wat kabels weg kan frommelen, maar afijn.

renier
26 juli 2007, 13:50
ik heb laatst zo'n thomann case voor mijn gibson besteld. prima ding. stevig, goed gevormd en prima materialen. visuele afwerking is niet overal super, maar dat maakt mij geen drol uit. het ding kost dan ook net niks (€45).

The Mess
26 juli 2007, 13:52
ik heb laatst zo'n thomann case voor mijn gibson besteld. prima ding. stevig, goed gevormd en prima materialen. visuele afwerking is niet overal super, maar dat maakt mij geen drol uit. het ding kost dan ook net niks (€45).

Welke was dat? En ligt de gitaar er stevig in (kan hij niet bewegen?)
Ik zie dat je les pauls hebt, zou een SG er (ook) stevig in kunnen liggen?
(En is er nog ruimte om wat spulletjes mee te nemen?)

Onmeunig Hans
26 juli 2007, 17:56
Iemand ervaring met die 39 euro cases van Musikstore? Past een Telecaster Deluxe daar mooi in?

Ik heb er eergisteren een op de gok besteld. Gisteren betaald, en nu wachten op aflevering. Ik hoop dat m'n gitaar past. Het gaat om een OLP-Luke strat.

Over een paar dagen kan ik je meer vertellen.

Hans

Dweezman
26 juli 2007, 18:37
Heb verleden jaar een goedkope koffer gekocht van het merk 'music-town', Duitsland. Absolute rommel, ziet er na een jaar niet meer uit. Beschermt m'n gitaar nog prima, maar is niet tour-vast...

Mike McCready
27 juli 2007, 12:25
Heb verleden jaar een goedkope koffer gekocht van het merk 'music-town', Duitsland. Absolute rommel, ziet er na een jaar niet meer uit. Beschermt m'n gitaar nog prima, maar is niet tour-vast...
Is dat een houten case of abs? Heb bij mijn gitaar een abs case gekregen, leuk om het ding in op te slaan en neer te zetten, maar ook niet tour-vast. Het plastic is bij 1 slot gescheurd en ik ben iedere keer bang dat de case open valt als ik hem oppak.

Onmeunig Hans
30 juli 2007, 11:17
Ik heb er eergisteren een op de gok besteld. Gisteren betaald, en nu wachten op aflevering. Ik hoop dat m'n gitaar past. Het gaat om een OLP-Luke strat.

Over een paar dagen kan ik je meer vertellen.

Hans

Ik heb hem binnen en het valt niet tegen en niet mee, het is precies wat je mag verwachten voor 39 euro.
De case doet erg plasticachtig aan en geeft niet het idee dat je er iets zwaars bovenop kunt zetten. Er zitten keurige sluitbeugels op, hij zal niet zomaar open vallen. De bevestiging van het handvat vertrouw ik niet helemaal, het zijn geen schroeven maar een soort spijkers. Ik ben altijd bang dat door het gewicht deze losschieten. De binnenkant ziet er goed uit, goed gevoerd waar het nodig is, met nog een opbergvak. Mijn gitaar past er goed in en kan niet schuiven. De koffer is ook prima uitgebalanceerd, met de gitaar er in is ie mooi in balans.
Als je wilt gaan rondtrekken met ik weet niet hoeveel bagage en je case van alles te verduren kan krijgen, moet je hem niet nemen, neem je af en toe je gitaar mee in de auto dan voldoet deze koffer prima.

De afhandeling door musicstore vond ik trouwens erg goed.

Hans,

Mike McCready
30 juli 2007, 11:31
Hmm, als ik zie hoe mijn case er nu na 2,5 jaar uitziet, moet ik denk ik toch maar eens verder kijken.
Wat voor gitaar heb je er trouwens in, een strat?

Onmeunig Hans
30 juli 2007, 12:18
Ja een strat, een OLP-luke.
Als ik de gitaar vaak mee zou moeten nemen of wanneer anderen er aan zouden kunnen zitten (band) zou ik meer geld uitgegeven hebben aan bv een rock-case.

hans