PDA

View Full Version : Op zoek naar cleane versterker



LRS
8 mei 2017, 13:22
Ter aanvulling van m'n Laney Lionheart L20H ben ik op zoek naar een amp die iets langer clean blijft. Ik heb in het verleden met een combinatie in stereo gespeeld van een cleane Fender (Silverface Super Reverb uit '69, niet te tillen) met een smerige Budda. Dat klonk waanzinnig lekker. Smerig, met definitie. Beide versterkers hebben ooit plaats moeten maken, en momenteel bezit ik alleen de Laney met bijbehorende 2x12" cabinet, waar ik overigens erg blij mee ben, maar dus op zoek naar aanvulling en de mogelijkheid om weer eens met een stereo setup te spelen. Zit zelf te denken aan iets 6L6 achtigs, maar dan niet zo'n ruggebreker als die SR van destijds. Misschien zijn er ook wel heel goede EL34 opties die ik over het hoofd zie. Oh ja, ik zou het graag onder de €1000,- willen houden. 2e hands schuw ik niet. Ik zou zeggen: laat de suggesties maar horen!
Groet,
Chris

LRS
8 mei 2017, 16:32
Oh, repertoire = lichte pop en rock. Denk aan John Mayer, the Eagles, Fleetwood Mac, Jamie Lidell etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
8 mei 2017, 16:35
Fender deluxe reverb 65 ri. De kleine versie van de twin. Zelf gehad en hele mooie cleane amp. Tweedehands voor rond jou budget te krijgen.
Nieuw misschien een fender Princeton combo, nieuw binnen je budget. 7 watt volgens mij.

the sure thing
8 mei 2017, 16:38
Rivera amps?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
8 mei 2017, 16:46
Fender deluxe reverb 65 ri. De kleine versie van de twin. Zelf gehad en hele mooie cleane amp. Tweedehands voor rond jou budget te krijgen.
Nieuw misschien een fender Princeton combo, nieuw binnen je budget. 7 watt volgens mij.

Zo zacht is een Princeton nou ook weer niet, het heeft net als een deluxe 2x6v6 en met een efficiente speaker haalt hij dat volume ook wel. Maar het is geen big headroom amp.

AoDf
8 mei 2017, 16:55
Er staat een Ceriatone HRM/ODS op marktplaats, misschien het proberen waard? Dit is niet de mijne, die in mijn sig staat. Ik heb de HRM Bluesmaster variatie, John Mayer cleans present. Met de HRM/ODS zal dat ook prima lukken verwacht ik.

https://link.marktplaats.nl/m1161151181

LRS
8 mei 2017, 17:27
Hmm... dacht dat een Deluxe Reverb boven m'n budget zou uitkomen... en gaat die met z'n 22W niet net zo snel over z'n nek als mijn 20W Laney??? Op marktplaats staat een 60W Super Sonic, heeft iemand daar ervaring mee misschien?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

postbus31
8 mei 2017, 17:56
Weet niet, maar naar mijn idee staan de "blackface" Fender amps niet bekend om hun headroom.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

guitarkid2
8 mei 2017, 18:04
??? heb de lionhart 5 watt combo en het cleane kanaal bijft clean no matter hoe hard enzo
vreemd dat de 20 watt versie anders werkt...............

LRS
8 mei 2017, 18:27
??? heb de lionhart 5 watt combo en het cleane kanaal bijft clean no matter hoe hard enzo
vreemd dat de 20 watt versie anders werkt...............


Ik hoor wat je zegt, en het verbaast me dat de 5 watter clean blijft op vol volume. Hoe dan ook, de mijne niet, en ik vind het niet zo heel erg, hij klinkt fantastisch. Misschien blijven zowel de 5W en 20W versterkers beiden wel clean, en hoor ik geen buizen oversturing, maar gaan m'n speakers gewoon over hun nek. Hoe het ook zij, ik zou er graag een versterker bij willen die wel clean blijft op hoger volume, omdat ik dat effect ontzettend gaaf vind icm de overstuurde versterker.

guitarkid2
8 mei 2017, 18:48
Cult gebruikte daar, in hun pre Electric days, jc 120's voor

https://www.youtube.com/watch?v=cCp-BOeVzKk

tmms
8 mei 2017, 18:53
Mooie versie, echter post electric:D. Interessant van die JC120.

MikeD
8 mei 2017, 18:58
en Blackface Bandmaster.. ??? staat bij Guitar point een losse top te koop binnen jouw budget...http://shop.guitarpoint.de/de/Vintage-Verstaerker/Fender/1965-Fender-Bandmaster-Blackface
Zo'n ding is 40 watt (alleen op een 4 Ohm speakerkast te zetten), de losse top is niet te zwaar (ik heb er zelf een) en volgens mij (..) past het karakter van een BF Bandmaster juist heel aardig bij jouw repertoire... met enig zoeken is en BF Bandmaster wellicht ook te te vinden in Olland want Guitar Point is ff een stukje rijden maar dan kom je ook wel in een winkel waar je ook nog wat leuke gitaartjes kunt vasthouden..

LRS
8 mei 2017, 19:26
Shit das een gave bak zeg! Waar zit Guitar Point???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
8 mei 2017, 19:31
Shit das een gave bak zeg! Waar zit Guitar Point???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
http://shop.guitarpoint.de/de/Impressum

the sure thing
8 mei 2017, 19:45
Hmm... dacht dat een Deluxe Reverb boven m'n budget zou uitkomen... en gaat die met z'n 22W niet net zo snel over z'n nek als mijn 20W Laney??? Op marktplaats staat een 60W Super Sonic, heeft iemand daar ervaring mee misschien?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Super sonic zijn prima (moderne) Fender amps.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
8 mei 2017, 19:46
Mooie versie, echter post electric:D. Interessant van die JC120.

De JC120 klinkt clean heerlijk, maar het transistor aspect valt live in een band situatie snel door de mand. Daarnaast is de jc120 geen pedalenslikker...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
8 mei 2017, 20:00
De JC120 klinkt clean heerlijk, maar het transistor aspect valt live in een band situatie snel door de mand. Daarnaast is de jc120 geen pedalenslikker...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
???
zowel metallllica en de cult gebruiken ze hedentendage nog (live) + tig tallen jazz catzzz

moet er alleen geen overstuurde geluidjes uit willen trekken

Brad
8 mei 2017, 20:17
Die Roland JC40 is wellicht een optie. Ik zelf heb wel goede ervaringen met met diverse Jazz chorus modellen als het om pedalen gaat. Ik heb ook een over een licht overstuurde Jazz chorus 120 gespeeld met een lichte crunch ervoor van de Roland GP-8. Dat gaf een prima zingend geluid met veel sustain.

tmms
8 mei 2017, 20:17
De JC120 klinkt clean heerlijk, maar het transistor aspect valt live in een band situatie snel door de mand. Daarnaast is de jc120 geen pedalenslikker...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Herinner me de 2x60W met twaalf inch speakers. Mooier dan de JC77. Vind ze wel veel te duur, zag laatst hoeveel was het ook alweer, echt te duur. Een goede torrenbak mag 200 euro kosten. Maar niet verkeerd, kort erna m'n AC30 bekomen, andere koek.

Pepe
8 mei 2017, 21:37
De keuzes gaan van een blackface via een Dumble naar een JC120.... je kan echt alles roepen he :D

the sure thing
8 mei 2017, 23:17
???
zowel metallllica en de cult gebruiken ze hedentendage nog (live) + tig tallen jazz catzzz

moet er alleen geen overstuurde geluidjes uit willen trekken

Ach en Limp Bizkit (?) ook. Maar die hebben ook uitgebreide uitversterkingsmogelijkheden waar ik alleen maar van kan dromen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
8 mei 2017, 23:29
Dual Showman kan je ook doen, moet je wel een 4 ohm kast bij zoeken. Heb je de SF sound zoals met je super reverb.

Erik de Perik
8 mei 2017, 23:40
Voor clean met warmte en soul zou ik een Fender-achtige kiezen. Iets met EL84's is ook nog een optie. Die Bandmaster is een 110 volt versie en de JC120 gaat snel vervelen en is erg beperkt qua inzet.
Welke band precies waarop speelt is niet zo relevant, vooral niet bij de 'arena venues'...... Ik zou zeggen Fender.... ish ;)

LRS
9 mei 2017, 07:05
Dank voor de input allemaal. Er zijn inderdaad veel opties voor een clean geluid. Voor het moment neig ik het meest naar een Fender / 6L6 achtige. Heb m'n eigen stratje maar meegenomen vandaag, kan ik vanmiddag uit m'n werk eens bij Feedback ehh... Keymusic langs rijden, praatje maken en eens wat inpluggen, spelen, testen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MikeD
9 mei 2017, 08:29
Shit das een gave bak zeg! Waar zit Guitar Point???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jahnstrasse 5 in Maintal.. da's vlak bij Frankfurt en dik 4 uur vanuit Zoetermeer
https://www.google.nl/maps/dir/Zoetermeer/Jahnstraße+5,+63477+Maintal,+Duitsland/@51.0621299,5.5796417,8z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x47c5c926360f6f e1:0x4b5ea24437f4c52c!2m2!1d4.494025!2d52.060669!1 m5!1m1!1s0x47bd103b208da401:0xc0eda669a63331c2!2m2 !1d8.8011917!2d50.1516808

MikeD
9 mei 2017, 08:33
maxguitar heeft een Silverface Bandmaster Reverb... maar da's toch net ff anders.....https://www.maxguitarstore.com/products/fender-bandmaster-head-silverffender-1976-1980-bandmaster-reverb-headace/

LRS
9 mei 2017, 08:34
Hmm... dat is een beetje te gek om een amp te testen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kim Wilson
9 mei 2017, 08:47
Silverface Fender Vibrolux Reverb. 2x10", lekker compact en toch loads of headroom. Wel duur. Misschien een RI, die zijn goedkoper, maar ik weet niet hoe die zich verhouden tot de SF's.

the sure thing
9 mei 2017, 09:08
maxguitar heeft een Silverface Bandmaster Reverb... maar da's toch net ff anders.....https://www.maxguitarstore.com/products/fender-bandmaster-head-silverffender-1976-1980-bandmaster-reverb-headace/

Prima versterker! Jaren lang mee in een coverband gespeeld. Prima clean platform. Alleen de bas is bijna niet te temmen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LRS
9 mei 2017, 15:19
Vanavond bij iemand langs die een Blues Deluxe te koop heeft staan. Zou draagbaar, clean en hard genoeg moeten zijn, op papier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zjanke
10 mei 2017, 13:55
Aangezien ik van Pepe toch alles mag roepen :D

Vorige week eenzelfde vraag op Facebook voor zien komen en op mijn advies om dan een Mesa Blue Angel te pakken (omdat ik die nog wel eens terug wil als cleane bak) kreeg ik een advertentie als antwoord...

Pepe
10 mei 2017, 14:12
Ja, ik zou zelf niet zo moeilijk doen, een 6l6 hot rod, kost je de kop niet en klaar.

Voor mij is stereo niks maar ik heb sterk het idee dat het 1 van de pijlers van de SRV sound is, een headroom Fender/Dumble en een clipping Marshall. En als je DAN een ts intrapt om hou je nog steeds een relatief clean geluid waar niet alle dynamiek uit geslagen is.

LRS
10 mei 2017, 19:34
Ja, ik zou zelf niet zo moeilijk doen, een 6l6 hot rod, kost je de kop niet en klaar.

Voor mij is stereo niks maar ik heb sterk het idee dat het 1 van de pijlers van de SRV sound is, een headroom Fender/Dumble en een clipping Marshall. En als je DAN een ts intrapt om hou je nog steeds een relatief clean geluid waar niet alle dynamiek uit geslagen is.


Zo moest het kennelijk ook zijn. Gisteravond een 2e handse Blues Deluxe gescoord voor een leuk prijsje, mooi Fender clean, wat warmer geluid dan een normale Hotrod als je het mij vraagt, maar bijzonder prettig om naar te luisteren. Allen dank voor de input!