PDA

View Full Version : Wit stipje zetten bij 7e fret op zijkant hals van klassiek gitaar



Lacoste
6 mei 2017, 20:53
Gay ? .

Plant
6 mei 2017, 21:08
Om een statement te maken: Ga voor een regenboog en speel hand in hand.

Lacoste
6 mei 2017, 21:11
I don't get it

Fusion
6 mei 2017, 21:11
Alleen homo's lopen hand in hand. Feyenoord supporters zingen er vaak over. Oooooeeeeeeeh!

LaurentB
7 mei 2017, 12:52
Ik ben me er nooit van bewust dat ik naar die stipjes kijk, maar ik heb een gitaar zonder en daar grijp ik toch wel eens mis :)

guitarkid
7 mei 2017, 18:36
Gay ? .

Ik zie niet in wat "gay" hier mee te maken heeft.... :???:
Maar als je wilt weten of het handig is of niet: ja, het kan handig zijn.
Ik zelf heb het nog nooit overwogen, btw.

Lacoste
8 mei 2017, 07:36
Ik zie niet in wat "gay" hier mee te maken heeft.... :???:
Maar als je wilt weten of het handig is of niet: ja, het kan handig zijn.
Ik zelf heb het nog nooit overwogen, btw.
Ja nee wat ik bedoel is natuurlijk dat een echte KEREL alleen maar zonder stipjes speelt natuurlijk

Erik de Perik
8 mei 2017, 08:58
Is dit een onhandige manier om aan te geven dat je met jouw geaardheid worstelt?

duckman
8 mei 2017, 09:17
Maakt niet uit lieverd, we houden toch wel van je!

Erik de Perik
8 mei 2017, 09:24
Kusje d'r op!

apekop
8 mei 2017, 10:02
Een stip op de 5e en 7e positie is heel normaal. Veel klassieke gitaren hebben geen stippen, sommige wel. Plak er een stickertje op of laat er door een bouwer twee stippen opzetten. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Het helpt je oriëntatie op de hals en je grijpt minder vaak mis. Misgrijpen is ook niet echt stoer...

FruscianteFan
8 mei 2017, 13:23
Gay ? .

Valt het stipje op andere stipjes?

Zo nee, dan heeft het weinig met gay te maken.

Wat ik inmiddels merk is dat de fretmarkers op de toets me weinig doen. Ik heb echter ook een aantal gitaren die oorspronkelijk geen markering op de zijkant hadden. Ik heb dat opgelost met nagellak, werkt perfect en blijft vermoedelijk langer zitten dan een sticker.

Pepe
8 mei 2017, 14:04
Of tipex.

Ik heb een stuk tape op de toets van een duo jet geplakt, de thumbnails zijn vrij klein en die neck steekt enorm uit de body dus het octaaf vinden is god zegene de greep.
Ik ben niet bang of iets gay is, genoeg zelfvertrouwen om daar niet mee te zitten.

Dirk_Hendrik
8 mei 2017, 18:44
Ja nee wat ik bedoel is natuurlijk dat een echte KEREL alleen maar zonder stipjes speelt natuurlijk

Dan maar geen echte kerel. "Echte kerel" is een overweging waar alléén mietjes, watjes en sissies zich mee bezig hoeden. Normale mannen doen wat praktisch is.

guitarkid
8 mei 2017, 20:51
Ja nee wat ik bedoel is natuurlijk dat een echte KEREL alleen maar zonder stipjes speelt natuurlijk

Ach, iemand die gay is kan een echte kerel zijn hoor..... ;)
Ik kan iig zonder de stipjes. En ik ben niet gay, maar zou de stipjes zo plaatsen als ik ze nodig had! :)

Lacoste
9 mei 2017, 12:46
OK dan plak ik wat roze driehoekjes bij de 5de en 7de fret

Tupelo
9 mei 2017, 18:00
Buddy Guy, die's pas gay; eigenlijk Buddy Gay dus. ;)

guitarkid
9 mei 2017, 18:28
OK dan plak ik wat roze driehoekjes bij de 5de en 7de fret

Kijk, da's pas een statement!!!! :)

vederlicht
12 mei 2017, 22:40
Voor mij ben je de liefste met stipje bovenaan.
Vederlicht