PDA

View Full Version : Wie weet iets van Egmond gitaren?



VinnyPimpinBrown
24 juli 2001, 02:25
Via via heb ik eens een Egmond gitaar gekocht. Hij is made in Holland, maar dat is dan ook het enige dat ik weet. Graag wil ik hem weer in originele staat terugbrengen. Hij is namelijk van kleur veranderd door een vorige eigenaar en er zitten nieuwe stemmechanieken op. Wie weet iets van Egmond gitaren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: VinnyPimpinBrown op 2001-07-24 01:25 ]</font>

anoniem
28 juli 2001, 01:03
Hoi,

Ik heb wel eens gehoord van Egmond gitaren. De zoon van de bouwer (die dus ook Egmond heet) heeft jarenlang gewerkt bij muziekzaak Musica in Eindhoven. Of hij er nog werkt weet ik niet. Maar wellicht kunne ze je daar verder helpen.

Groeten,

Wim

anoniem
28 juli 2001, 16:25
shit zeg.........dat waren nog es boutgitaartjes.......maar wel lekker klinken !!!!1
ik heb nog 2 setjes electronica op de originele slagplaat gemonteerd thuisliggen

VinnyPimpinBrown
29 juli 2001, 21:15
Het zijn zeker geen topgitaren maar klinken doen ze. De hals van de mijne is net zo dik als een boomstam. Mijn stagplaat is bijgeschuurd vanwege een kleine breuk. Anoniem, zou je ze aan me kwijt willen? Ik heb interesse. Groet, Vinny

anoniem
17 augustus 2001, 17:57
EGMOND was een gitaarfabriek in BEST bij Eindhoven.
De eigenaar van MUSICA in Eindhoven hoort bij de EGMOND-familie.
Hij kan je beslist verder helpen.
De kwaliteit van de gitaren was laag, kromme halzen en veelvuldig ontstemmen. kostte ook niet veel.
succes

Kitaarhiero
18 september 2001, 14:44
Egmond gitaren waren zo'n beetje de eerste elektrische gitaren in Nederland en hadden iets weg van Gibsons. Veel in gebruik bij Indo-rock bands (indische jongens. eind jaren 50 begin 60), die eigenlijk de eerste bands in Nederlands waren die rock en roll maakten en veel elektrische instrumenten gebruikten.
Een orkest wat alleen uit een ritme sectie bestond (Gitaren waren toen nog begeleidings instrumenten)! dat was nog nooit vertoond!

VinnyPimpinBrown
21 september 2001, 14:48
Bedankt allemaal voor die toffe informatie! Zo kan ik weer een eindje op weg. Ik ben reeds begonnen mijn EGMOND van de verf te ontdoen om hem daarna een mooie rode kleur te geven! Vinny

anoniem
20 oktober 2001, 15:14
hoi Vinnie,
Kijk eens op mijn website http://www.markenhof.myweb.nl en je komt veel meer over egmond te weten.
groeten
wim markenhof