PDA

View Full Version : NGD: Les Paul voor erbij...



pasqual
5 mei 2017, 18:52
Deze week een Vintage V100 Cherry Sunburst gekocht.
Leuk gitaartje moet ik zeggen! Zit goed in elkaar. Het is weer lang geleden dat ik een Les Paul heb gehad en ik dacht dat het wel een leuke aanvulling zou zijn naast mijn Stratjes. En dat is het ook! Het hals element heb ik vervangen voor een "paf" clone met een lage output want de 2 elementen waren totaal geen match met elkaar. Ook de potmeters zijn vervangen voor grote potmeters en de wiring is nu 50's bedrading. Anyway, fijn gitaartje dat met wat aanpassingen een behoorlijke plank is geworden.
Pics:
https://myalbum.com/photo/KmhunVUoZv4n/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/BBItzrIJRTDR/1k0.jpg

Braml
5 mei 2017, 18:54
Prachtig ding! Een maat van me heeft er ook een en hij speelt super!

telerocker
5 mei 2017, 19:18
Gefeliciteerd. Ik vind ze ook wel wat hebben. Met een paar upgrades heb je een leuke LP-kloon. Ooit kocht ik bijna de Lemondrop, maar het gewicht was uiteindelijk de dealbreaker.

pasqual
5 mei 2017, 19:36
Gefeliciteerd. Ik vind ze ook wel wat hebben. Met een paar upgrades heb je een leuke LP-kloon. Ooit kocht ik bijna de Lemondrop, maar het gewicht was uiteindelijk de dealbreaker.

Is die te zwaar dan? Die van mij is net geen 4 kg. Die Lemon Drop is wel erg mooi!

Erik de Perik
5 mei 2017, 20:26
Is die te zwaar dan? Die van mij is net geen 4 kg. Die Lemon Drop is wel erg mooi!

De kleur bepaalt het gewicht niet.

pasqual
5 mei 2017, 20:32
De kleur bepaalt het gewicht niet.

Bedankt voor je bijdrage:ok:

Erik de Perik
5 mei 2017, 20:40
Bedankt voor je bijdrage:ok:

Nee, jij bedankt!

almarvk
5 mei 2017, 23:04
De hoorn is mij net iets te puntig, maar goed; daardoor altijd duidelijk dat het om een Vintage gaat. Prima Wilkinson hardware erop, dat helpt dan ook wel. Leuke aanwinst zo! Onderschatte gitaren volgens mij...

Stoffel43
5 mei 2017, 23:12
Leuk gitaartje, gefeliciteerd!
Maar zie ik het nu goed? Staan die halsinlays nu scheef as hell?? Of ligt het aan de foto..? 🤐

Erik de Perik
5 mei 2017, 23:14
De hoorn is mij net iets te puntig, maar goed; daardoor altijd duidelijk dat het om een Vintage gaat. Prima Wilkinson hardware erop, dat helpt dan ook wel. Leuke aanwinst zo! Onderschatte gitaren volgens mij...

Spelbreker...... ;)

guitarkid2
6 mei 2017, 00:49
mark van bommel op de kast ????
en de boeren ???

MikeD
6 mei 2017, 08:33
Congrats! over het algemeen is men zeer positief over die Vintage Les Paul copieen. En ook wel grappig te lezen dat jij de pots en de wiring hebt aangepast terwijl we elders een topic hebben waarin dat juist als minder zinvol wordt beschreven (al neem ik aan dat jij geen setje van Crazy Parts a raison van € 109,00 d'r in hebt gezet…) hetgeen de vraag oproept wat je er dan wel in hebt gestopt en wat in jouw beleving de verbetering is geweest.

pasqual
6 mei 2017, 10:15
Congrats! over het algemeen is men zeer positief over die Vintage Les Paul copieen. En ook wel grappig te lezen dat jij de pots en de wiring hebt aangepast terwijl we elders een topic hebben waarin dat juist als minder zinvol wordt beschreven (al neem ik aan dat jij geen setje van Crazy Parts a raison van € 109,00 d'r in hebt gezet…) hetgeen de vraag oproept wat je er dan wel in hebt gestopt en wat in jouw beleving de verbetering is geweest.

De originele pots waren mini's wat uiteraard geen bezwaar hoeft te zijn. Wat mij erg stoorde was het feit dat als het volume helemaal uitstond, zowel brug als hals, er toch nog een klein beetje signaal was. Dit werd pas helemaal stil als ook de tone werd dichtgedraaid. Ik kon er niet achter komen waar nu precies de fout zat wat mij heeft doen besluiten om de potmeters te vervangen en dan meteen voor een groot formaat en dan ook maar nieuwe caps én de bedrading op de 50's manier vanwege het beter behoud van hoog als je het volume iets dichtdraaid. That's it...heeft eigenlijk niets te maken met de door jouw genoemde discussie. Ik heb ook zeker niet alle bedrading vervangen, alleen de manier van bedrading.

pasqual
6 mei 2017, 10:18
mark van bommel op de kast ????
en de boeren ???

Yep, voormalige kamer van mijn zoon. Nu "muziekkamertje". Maar goed gezien;)

telerocker
6 mei 2017, 17:51
Is die te zwaar dan? Die van mij is net geen 4 kg. Die Lemon Drop is wel erg mooi!

Ik vond hem topzwaar. Ik kan me niet voorstellen dat ik hem drie sets zou omhangen.