PDA

View Full Version : X V-Amp



Predator
30 juli 2003, 17:44
De nieuwe X V-Amp, doet me een beetje denken aan die oude Korg AX1, maar dan uiteraard beter. Ik kwam het apparaat gisteren tegen op v-amp.com.

- 14 Amp simulaties, jammer genoeg dus minder dan de V-Amp2 (die heeft er 32) maar dit is dan hopelijk ook niet de opvolger. Een bypass functie en een akoestische sim.
- Betere effecten, 16 verschillende soorten en van elke soort 4 simulaties van bekende stompboxjes.
- De cabinet simulatie, compressor, noise gate, EQ, modulatie effecten, delay en reverb kunnen elk onafhankelijk van elkaar in welke volgorde dan ook gebruikt worden.
- En gelukkig komt de X V-Amp met 1 expressie pedaal voor realtime effecten aanpassen, wah, of volume.

Hier is een plaatje:
http://www.v-amp.com/X-V-AMP/X-V-AMP_blue.gif

Dit is alles wat ik weet en wat ik gelezen heb op v-amp.com. Hij komt Ergens in Oktober uit en ik koop er een ondanks dat ik al een V-Amp2 en een FCB1010 heb. Het lijkt me een leuk speeltje voor erbij. Hopelijk is dit ding ook upgradable met EPROMs e.d. want dan hoef je niet steeds een nieuwe versie aan te schaffen, gewoon de EPROM vervangen.

Voor maar 118 Euro is dit een koopje toch!? :wink:

Bins
30 juli 2003, 17:59
Wow... voor 118 euro, das niet gek. Lijkt me een ideaale "koptelefoonversterker". Ik zit al een hele tijd te gassen voor een V-amp, misschien wordt dit em dan wel. Tenzij de "echte" v-amp gaat zakken in prijs...

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 18:35
Het uiterlijk heeft wel een héél hoog speelgoed gehalte. Waar moet dit ding mee gaan concurreren? Digitech RP200 ofzo?

Swan
30 juli 2003, 21:17
plastic en het welbekende vamp geluid.....

sash
30 juli 2003, 22:06
Ben alleen bang dat dat expressie pedaal zo verrot is. Toen ik nog een FCB1010 had waren allebei de pedalen binnen een maand verrot.

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 22:51
behringer spul moet je vriendelijk behandelen sash, alleen dan gaat het lang mee.

sash
30 juli 2003, 22:54
Nog een bewijs dat ik alles sloop :)

Predator
1 augustus 2003, 01:16
Hey Swan, dat ligt er echt aan wat je eruit krijgt dat geluid. Je kan iets heel goeds hebben, maar als je het verkeerd gebruikt kom je nergens. Vraag maar aan Barret wat ik uit mijn V-Amp2 krijg! :wink:

Sash, ik spring op mijn FCB1010... En hij doet het nog heel goed, ik weet niet wat jij dan doet met je FCB, maarreh.. Ik ben volgens mij zelfs een keer hard gevallen met dat ding en hij doet het nog steeds als gesmeerd! Dat ding is stevig hoor, de pedalen ook.

Die X V-Amp is inderdaad een hoog speelgoedgehalte als je het vergelijkt met de V-Amps van voorheen. Die waren een graadje serieuzer. Concurrenten zullen denk ik inderdaad die Digitechs zijn en Korg enzo.. Ik ga nu weer.

MarshallSG
6 september 2003, 13:25
X V-amp is nu verkrijgbaar.

99 euro. Geen prijsje.

http://www.musikland-online.de/index.php?detail=giteff1980362712

Heeft iemand h'm inmiddels al eens geprobeerd?

Ik twijvel tussen deze of een gewone v-amp 2 of een Genesis 1.

X V-amp heeft een expressie pedaal, pitch shifter + accoustic simulator dat staat me wel aan. Nadeel ziet er een beetje goedkoop uit.

Heeft de X V-amp het zelfde probleem als de V-amp2 dat het een 1 seconde duurd met laden naar een andere preset als je van amp wisseld?

Oh ik zie dat ie nog niet leverbaar is laat maar