PDA

View Full Version : Where Maggots Feast



arcane
2 mei 2017, 19:04
Vandaag is het eindelijk zover, de band waarin ik gitaar speel, Where Maggots Feast, brengt na veel bloed, zweet en tranen de eerste ep uit.

Aan de bandnaam kun je waarschijnlijk wel zien dat het om death metal gaat.

https://wheremaggotsfeast.bandcamp.com/releases

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

Fusion
2 mei 2017, 19:13
Def met0l, altijd leuk :)

Leuk:
* ik hoor bas, jeeeeej!
* zompige sound
* mid-tempo = oldskool = gooooeed
* redelijke productie

Minder leuk:
* rammelt best soms, ik bedoel jullie zijn een beginnende band, maar wellicht eerst wat langer oefenen voor je de studio induikt?
* ik vind de riffs niet echt hmmmm iets neerzetten, blijft niet zo hangen

Al met al wel een monsterklus he zo'n EP opnemen. Goed gedaan!!

Cageman
3 mei 2017, 14:34
Totaal oneens met het bovenstaande (:)). In een vergelijkbaar format:


Leuk:

Het lijkt soms van ongeluk uit elkaar te vallen.

De riffs zijn monolithisch; trekken niet de aandacht naar zich toe.

De afwisselingen in zangstijl in Got to run en Fed by fear zijn nice.

Intro's van Living on death, Got to run en Burning zijn Gore-geous (:killme: ).

Fed by fear is bij vlagen dansbaar.

In Burning lijkt Deathspell Omega zich soms kort te melden.


Minder leuk:

Productie:

Bas is soms te fuzzy om echt te beuken. (In het korte, gitaarloze stukje van het intro van Burning beukt hij wel.)

De bekkens klinken als een ritmisch getremolode opname van de zee en niet echt als bekkens.

De zang zou van mij nog iets donkerder/brutal mogen en iets verder weg in de mix.



Qua brutal/death productie/mix/master is dit mijn persoonlijke holy grail: https://darkdescentrecords.bandcamp.com/track/radbr-kket

In het bovenstaande volume flink openzetten.



Overall: lekkere death, op eerste gezicht rechttoe-rechtaan, maar er komen leuke afwisselende fratsen voorbij.


Jullie zijn toegevoegd aan m'n bandcampcollectie. Voor tijdens de afwas:supercool:.

arcane
3 mei 2017, 16:31
Bedankt voor de feedback. Fijn om te lezen dat jullie inclusief de minpunten positief zijn. Grappig om te lezen dat jullie op bepaalde vlakken er heel anders tegen aankijken. Zo zie je maar weer, muziek is heel subjectief. Gelukkig maar.
Er heeft inderdaad veel werk in gezeten, en het hele proces heeft ook langer geduurd dan verwacht.

Bazzey
4 mei 2017, 13:36
Nou,ik heb alles geluisterd hoor. :p

Vond het echt jammer dat ik geen leadpartijen hoorde waardoor ik mijn oortjes nog meer zou spitsen.
Zou het geheel veel meer variatie geven.
Een simpele duikbom met wat vibrato geruk op het juiste moment zorgt er alweer voor dat de luisteraar naar de muziek getrokken word.
Het hoeft niet altijd supercomplex ofzo te zijn , als het bij de rest past is het goed.
Dat samen met wat meer verschillende ritmes zou het zoveel beter maken.

<dit is niet om te zeiken maar mijn onafhankelijke observatie na beluistering>

Gitaargeluid klinkt wel als een lekkere kettingzaag. :D

Verder gewoon stug doorgaan heren.
Dat ik het niet zoals bij zovelen genre genoten al na anderhalf liedje heb uitgezet zegt heel veel. :)

Fusion
4 mei 2017, 14:39
Bedankt voor de feedback. Fijn om te lezen dat jullie inclusief de minpunten positief zijn. Grappig om te lezen dat jullie op bepaalde vlakken er heel anders tegen aankijken. Zo zie je maar weer, muziek is heel subjectief. Gelukkig maar.
Er heeft inderdaad veel werk in gezeten, en het hele proces heeft ook langer geduurd dan verwacht.
Strakheid (een vereiste in metal) is niet echt subjectief ;) .metronoom kopen en jezelf opsluiten op zolder!

Cageman
4 mei 2017, 20:57
Strakheid (een vereiste in metal) is niet echt subjectief ;) .metronoom kopen en jezelf opsluiten op zolder!

Of strakheid een vereiste is in metal (meer dan in andere genres) is wel subjectief.

Fusion
5 mei 2017, 12:32
Of strakheid een vereiste is in metal (meer dan in andere genres) is wel subjectief.Ja en nee. Uiteraard 'ja' ;) , maar daar zo'n beetje alle releases, zeker binnen t death metal genre, retestrak zijn (of iig strakker dan dit) en je als muzkant binnen t genre ook normaliter ook gewoon oefent op strakheid.... zeg ik toch weer 'nee'. Of je kiest er bewust voor om 'losjes' te spelen. Gebeurt ook. Lijkt me hier niet aan de hand.

Brum
5 mei 2017, 14:01
Nou... Zeker de old school death metal blonk toch niet uit in strakheid hoor. Ouwe Obituary, of Bolthrower of zo, valt wel mee qua strakheid. Het is meer de hedendaagse metal wat steeds sterieler, sorry, strakker moet.

Zoals ik het hoor (ik zit allang niet meer in de extremere metalsoorten), klinkt dit me als meer old school death metal en dat mag een klein beetje rammelen. Vind ik dan he.:)

Fusion
5 mei 2017, 14:19
Nee klopt vroeger was niet alles even strak (maar wel strakker dan dit uit mijn hoofd) maar de huidige bands die oldskool death metal spelen, althans de weinige die ik ken, zijn toch wel strak hoor.

Erik de Perik
5 mei 2017, 21:01
Ik hoor de maggots..... ;)

Cageman
5 mei 2017, 22:32
Ja en nee. Uiteraard 'ja' ;) , maar daar zo'n beetje alle releases, zeker binnen t death metal genre, retestrak zijn (of iig strakker dan dit) en je als muzkant binnen t genre ook normaliter ook gewoon oefent op strakheid.... zeg ik toch weer 'nee'. Of je kiest er bewust voor om 'losjes' te spelen. Gebeurt ook. Lijkt me hier niet aan de hand.

Over die gebruikelijke strakheid heb ik dan ook een mening, net als Brum xD

Er zijn tig metalgenres waar (uitzonderlijke) strakheid voor mij echt totaal niet noodzakelijk is (zoals: dit, stoner, doom, black, djent (lol;), veel post metal).

Het punt is ook niet of veel hedendaagse bands steri.. strak spelen of niet. Het punt is of jij (of ik) als luisteraar kunnen luisteren naar iets wat je aanspreekt. Voor mij doet het rammelen zeker geen afbreuk aan mijn luisterervaring, bij jou wel (is mijn interpretatie).

Fusion
6 mei 2017, 06:59
Zoals ik al zei 'ja' :) Maar alle moderne en recente death metal bands die ik ken, ook zij die oldskool spelen, gaan toch wel voor strakheid.

Maar, om jouw gelijk min of meer te bewijzen, maar dan vanuit een ander perspectief, ik ben nu niet meer (zo) grieperig, ik luister net weer wat stukjes en het is veel strakker dan ik me kan herinneren.... :hide:

Dan valt er al bijna een minpuntje weg van mijn commentaar en wordt het wel een heel positief verhaal zeg.... aaai.

;)

Duhsjaak
6 mei 2017, 07:31
Dit is niet mijn natuurlijke habitat. Ik heb geen griep gehad, maar wel vrij veel last van hooikoorts.
Zonder dat ik ook maar een seconde wil pretenderen dat ik over iets praat waar ik iets van snap, vond ik dit niet half bad. Zoals de westerburen zeggen.

Maar om nou te zeggen dat ik dagelijks en voor mijn lol de plee knop indruk? Nee, dat zal er denk ik niet van komen.
Komt door die klote Maggots natuurlijk. De Apple maffia wil daar Margots van maken. En die mag je ook de schuld geven hoor.
Ik ga eens kijken wat er nog meer beluisterd mag worden.

Maar laat mijn geleuter vooral niet afleiden. Ik veronderstel dat het veel plezier heeft gegeven om het te maken. En dat is toch de overriding factor?
Vriendelijke groet, Gus

arcane
6 mei 2017, 10:15
Dit is niet mijn natuurlijke habitat. Ik heb geen griep gehad, maar wel vrij veel last van hooikoorts.
Zonder dat ik ook maar een seconde wil pretenderen dat ik over iets praat waar ik iets van snap, vond ik dit niet half bad. Zoals de westerburen zeggen.

Maar om nou te zeggen dat ik dagelijks en voor mijn lol de plee knop indruk? Nee, dat zal er denk ik niet van komen.
Komt door die klote Maggots natuurlijk. De Apple maffia wil daar Margots van maken. En die mag je ook de schuld geven hoor.
Ik ga eens kijken wat er nog meer beluisterd mag worden.

Maar laat mijn geleuter vooral niet afleiden. Ik veronderstel dat het veel plezier heeft gegeven om het te maken. En dat is toch de overriding factor?
Vriendelijke groet, Gus

Plezier hadden we zeker.