PDA

View Full Version : Ervaring Hipshot US Contour tremolo?



Barty
22 april 2017, 23:08
Voor een volgende gitaar zit ik te denken om in plaats van een Floyd Rose een Hipshot US Contour tremolo te gebruiken, gewoon omdat het weer eens wat anders is.
Ik heb meerdere gitaren met een Floyd Rose die prima voldoen.... maar zoals gezegd; weer eens wat anders.

Heeft een van jullie ervaring met de Hipshot whammy? Dus hanteert hij een beetje goed en ontstemt hij niet te veel? Kan hij een beetje 'abuse' verdragen? Al dan niet in combinatie met een tremsetter of Super Vee Mag sjakie of wat dan ook?

Ik hoor het graag!

Grtz, barty

Orpheo
26 april 2017, 21:33
heb er meerdere. dikke prima, maar geen floyd-vervanger. de Floyd kan echt veel, veel meer misbruik aan en geeft geen krimp. de Hipshot is een prachtig ding als je wat milde dives en whobbles doet. beter, imho, dan Wilkinson. Veel fijne kleine tweaks, ik ben er heel happy mee. al jaren :) maar... zoals ik zeg, dikke dives? nop.

Barty
26 april 2017, 22:59
Okay Orpheo bedankt!

Is ook niet de bedoeling om dikke dives mee te doen, daar heb ik andere gitaren voor...

Orpheo
29 april 2017, 10:25
Okay Orpheo bedankt!

Is ook niet de bedoeling om dikke dives mee te doen, daar heb ik andere gitaren voor...

dan voldoet ie prima.