PDA

View Full Version : Bridge (feat. DJ Rikster)



Cageman
22 april 2017, 15:37
Eerst de boel in sounds even wat aangeroerd om er nu zelf weer eens een liedje in te laten vallen :cooler:. M'n eerste nummer sinds een jaar, als ik soundcloud mag geloven.

Begonnen als enkel een baspartij.

Bas synthesizer door DJ Rikster, een vriend van me.

Drums en bewerking/effecten komen uit Ableton.


Er zitten wat clichés/cagemantrekjes in hier en daar, maar ben zelf tevreden.


Ik heb eerst een tijd gedacht dat er nog een instrument/partij bij moest, maar daar ben ik op teruggekomen. Hij is af zo. Tips/kritiek vooral op mix en compositie hoor ik graag :).

https://soundcloud.com/cageman-2/bridge

Ernest01
22 april 2017, 19:09
Tja.....

Hoop niet dat je hier 1 jaar aan gewerkt hebt.
Wat is er gebeurd met jouw geluiden-knutsel-kist ?

Hoor aan het begin wel een takkeherrie... what were you thinking ?? (of moet ik zeggen 'drinking' )
Heeft iets weg van een scheepswerf.
Na de herrie klinkt het een stuk beter. En daar had ik wel een solo verwacht, maar ja, die kwam niet.
In het middenstuk dan. En daar kan de bas ook wel wat harder in de mix.
En dan begint het werk aan het schip weer..... of is het aan het herstel van een brug ? (gezien de titel, misschien ....)

Al met al niet een van jouw beste nummers. Jammer dat de 'return of the Cageman' voor mij niet zo'n succes is.

Fusion
22 april 2017, 19:35
Oeh een nieuwe Cageman! Ik zit deze 3 weken alleen thuis met klein dochtertje, ik oververmoeid en zíj zwaar verkouden, dus ik parkeer deze even een weekje ofzo. Ben benieuw!

benwave
23 april 2017, 13:39
Tja Je hebt één keer niks twee keer niks, maar ook drie keer niks....!

Bijna een minuut ruis het moet niet veel gekker worden, misschien overwegen om wat langer niets te plaatsen.
Doe mij dan maar een liedje van Krystl

mountainman
23 april 2017, 14:59
Afgezien van het veel te lange intro vind ik het een mooi nummer. Er zou inderdaad nog wel iets bij kunnen in het middenstuk. Dan denk ik niet direct aan een solo, maar meer aan een soort geleidelijke aanloop naar de gitaarsolo.

Cageman
23 april 2017, 17:26
Lol, m'n plan om als volgende stuk een 'muziekloze' drone te maken zal ook niet goed gaan vallen.


Tja.....

Hoop niet dat je hier 1 jaar aan gewerkt hebt.
Wat is er gebeurd met jouw geluiden-knutsel-kist ?

Hoor aan het begin wel een takkeherrie... what were you thinking ?? (of moet ik zeggen 'drinking' )
Heeft iets weg van een scheepswerf.
Na de herrie klinkt het een stuk beter. En daar had ik wel een solo verwacht, maar ja, die kwam niet.
In het middenstuk dan. En daar kan de bas ook wel wat harder in de mix.
En dan begint het werk aan het schip weer..... of is het aan het herstel van een brug ? (gezien de titel, misschien ....)

Al met al niet een van jouw beste nummers. Jammer dat de 'return of the Cageman' voor mij niet zo'n succes is.
Aan het begin is het bas synth met brug (opgenomen recht onder het brugdek waar de auto's overheen rijden) met wat distortion. Aan het einde zit de brug er niet bij (maar gewoon een hoop effectjes op de drums). Ik zie het/dit niet als 'de return', haha. Tnx voor het commentaar. Wat me mbt de bas overigens opvalt, is dat hij op lagere volumes flink wegvalt, maar de harder hij staat, de meer hij doorkomt. Misschien dat wat extra compressie dat zou kunnen 'verhelpen'.


Tja Je hebt één keer niks twee keer niks, maar ook drie keer niks....!

Bijna een minuut ruis het moet niet veel gekker worden, misschien overwegen om wat langer niets te plaatsen.
Doe mij dan maar een liedje van Krystl
Mooi dat m'n pauze je bevallen is :D. Maar aan al het moois komt een eind. Trouwens, recentelijk is hier ook een nummer van Krystl geplaatst. Ik zal aan Montis (de topicstarter van dat draadje) doorgeven dat jij dat liedje waarschijnlijk beter vindt dan drie keer niks. Of je doet dat zelf, kan ook.

:mmmm:

Bedankt voor het luisteren toch, of voor het 'luisteroffer'. :seriousf:


Afgezien van het veel te lange intro vind ik het een mooi nummer. Er zou inderdaad nog wel iets bij kunnen in het middenstuk. Dan denk ik niet direct aan een solo, maar meer aan een soort geleidelijke aanloop naar de gitaarsolo.

Het is al een compliment dat je het een intro noemt.

Ik denk niet dat ik nog iets ga toevoegen; kan ik beter weer door naar iets nieuws. Leuk dat je deze toch ook wel mooi vond :-).

Fusion
23 april 2017, 18:28
Te gek! Jammer dat ie njet wat langer duurt en sommige zaken niet wat meer uitwerking krijgen. Ook vind ik de overgang van het 'ibtro' naar het stuk erna wat abrupt, maar ik vind voor de rest alle ingrediënten erg mooi! Wellicht niet je sterkste, maar hoor een juweel verborgen liggen ergens.

Cageman
23 april 2017, 19:46
Te gek! Jammer dat ie njet wat langer duurt en sommige zaken niet wat meer uitwerking krijgen. Ook vind ik de overgang van het 'ibtro' naar het stuk erna wat abrupt, maar ik vind voor de rest alle ingrediënten erg mooi! Wellicht niet je sterkste, maar hoor een juweel verborgen liggen ergens.
Ik ga er niet meer naar graven, zoals gezegd. Eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat het me amper zou lukken om er bijvoorbeeld nog een extra instrument aan toe te voegen doordat a, het ritmisch al flink vol zit en b, ik er (vooral door de maten) niet vrij op kan improviseren. Ben al wat blij dat ik de hele baspartij ongefragmenteerd heb kunnen inspelen.

Bedankt!

Fusion
23 april 2017, 20:01
Zat niet eens aan extra instrumenten te denken eigenlijk.:) maar goed, op naar volgend nummer!

Duhsjaak
23 april 2017, 21:46
Het werk van Fu en van Cage vereisen altijd even een bezinkmomentje. En een moment van in touch komen met je innerlijke humor etc.
Ik overhaast niks heren....

Wordt vervolgd.
Vriendelijke groet, Gus

hega
23 april 2017, 22:01
Heerlijke freaky track :)
Vind dit soort stijlen altijd erg lekker.
Heb er met zeer veel plezier naar geluisterd.

The Lo Lands
24 april 2017, 10:45
Hele vette track man! Ik las eerst de reacties en verwachte dus helemaal niets maar zodra het 'intro' geweest is zit er toch een zekere funky/jazzy groove in die rustig opbouwt. Einde vind ik helemaal goed. Kort maar krachtig!

Cageman
24 april 2017, 22:22
Tnx gasten :-)

Gus, doe het rustig aan.

Duhsjaak
25 april 2017, 20:45
Ik vinnut kut: Geen stoomtrein.
En de Rikster is de heer Cageman?
Spelen jullie serieus in één keer dit soort maatschema's?
Sje....., daarvoor heb ik nog wel drie levens nodig.

Ik vind het zoooo leuk gevonden/knap gedaan allemaal, dat ie nu al voor de derde keer op staat.

Muziek als dit is alleen maar wat, als het felle en tegenstrijdige meningen oproept.
Heren: Missie geslaagd. Nou bek dicht, want daar komen de marsmannetjes.
Ge=wel=dig.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
25 april 2017, 22:17
Ik vinnut kut: Geen stoomtrein.
En de Rikster is de heer Cageman?
Spelen jullie serieus in één keer dit soort maatschema's?
Sje....., daarvoor heb ik nog wel drie levens nodig.

Ik vind het zoooo leuk gevonden/knap gedaan allemaal, dat ie nu al voor de derde keer op staat.

Muziek als dit is alleen maar wat, als het felle en tegenstrijdige meningen oproept.
Heren: Missie geslaagd. Nou bek dicht, want daar komen de marsmannetjes.
Ge=wel=dig.
Vriendelijke groet, Gus
Rik is een vriend van me. Woont verderop in het complex hier ('complex' is eigenlijk nog geen doods genoege term). DJ Rikster is altijd zijn toekomstige dj-artiestennaam geweest :-). Inmiddels heeft hij op opdringerig aanbevelen van mij ook een audio-interface aangeschaft. Wellicht komt er nog een keer een samenwerking. Hij speelt hier alleen bas synth aan het begin en einde, maar normaalgesproken speelt hij ook veel basgitaar (hij houdt van funk en grooviness).

Over de maten: het basloopje had ik als eerst bedacht en geoefend. De maatsoorten heb ik er later bijgepuzzeld. Dat maakte dat ik vooral de melodie van de bas goed kende en daar houvast aan had en niet hoefde mee te tellen oid. Het basje is aan één stuk opgenomen. Bij de gitaar is de solo apart opgenomen.

Bedankt man! Ik geef de appreciatie ook door aan Rik.

Kefding
6 mei 2017, 22:41
Al duurde het intro 15 minuten, dan had ik er nog geen problemen mee. Hoe gekker hoe beter, en dat is goed gelukt. Man, je bent altijd zo eigenzinnig met je dingen, schitterend. Een stuk beter dan dat standaard gitaargetokkel met wat quasi-intellectueel geneuzel eroverheen.

Lang niet gekeken hier, maar het eerste wat ik aanklik is meteen raak! :)

Cageman
7 mei 2017, 20:25
Tnx Kefding!

Wel jammer dat je blijkbaar de quasi-intellectuele boodschap er niet uit hebt gehaald. Het gaat over precaire relatie tussen pijn, liefde, de hel en potgrond..

Kefding
9 mei 2017, 21:17
Oh wauw, da's nogal specifiek. Vind je 't erg dat ik er niet uithaalde? Neemt niet weg dat ik je muziek zag voor wat 't was, en ik vond 't cool.

Cageman
10 mei 2017, 07:47
Het was een mopje, of ga je daar nu geruisloos in mee zonder dat ik het merk? XD

Kefding
10 mei 2017, 18:35
Jou kennende had 't zomaar waar kunnen zijn. ;)

Cageman
11 mei 2017, 09:50
Ouch! Burn.. Bannggg!!

Kefding
12 mei 2017, 22:08
Haha, niet echt ... Zie 't als een compliment. :)