PDA

View Full Version : Bouwpaket gitaar



erikvdh
30 juli 2003, 16:52
Heej Iedereen,

Ik stuite op internet op een site van mighty mite, een site waar ze allemaal losse gitaar onderdelen verkopen zodat je heb zelf kunt bouwen.
Nu vroeg ik me af of er iemand onder jullie is die ervaring heeft met hun producten of iets gelijkwaardigs en of dat de moeite waard is.
Voor de duidelijkheid, ik wil dus zelf een gitaar gan bouwen, maar vanuit niets beginnen en alles uitzagen enzo is voor mij te ingewikkeld.
En weet iemand van jullie een winkel waar je gitaar bouwpaketten kan kopen?
Of mischien heeft er nog iemand andere goede tips voor als je wilt gebinnen met gitaar bouw hoe je dan het beste kan beginnen?

Groeten van Erik.

SiNiSTRaL
30 juli 2003, 16:53
www.rockinger.com

bij Bausätze/Kits kijken

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 17:16
bij the american guitar store hebben ze nog wel eens strat bouwpakketten. Zijn niet zo heel duur... minder dan 300 euro in ieder geval

niels_r
30 juli 2003, 17:16
http://www.warmoth.com

Negative K3 fan
30 juli 2003, 19:24
bouwpakketten zijn gaaf, heb zelf een bouwpakket gitaar waar ik nog het een en ander aan heb veranderd, dat bouwppakketen stel;t niets voor gewoon wat schroefjes vastdraaien etc.

Jay Cal
30 juli 2003, 19:37
en intoneren, trussrod adjusten, nut goed kerven.... (niet vergeten!!!)


Rockinger rulez!!!!!

Pee
30 juli 2003, 19:46
en hoe is de kwaliteit??

SiNiSTRaL
30 juli 2003, 19:50
beter dan kant en klare gitaren van die prijs lijkt me (gezien er kosten worden bespaard)

Wilson
30 juli 2003, 20:44
ik ben ook wel geinteresseerd, ik heb ze net een mailtje gestuurd omtrent de kwaliteit van de hardware en het hout, en of je ze ook zonder pickups kunt krijgen(omdat ik die tochwaarschijnlijk ga vervangen), nog geen antwoord gehad

Rubenios
30 juli 2003, 20:45
is het woord bouwpakket nou echt zo moeilijk te schrijven???

Wilson
30 juli 2003, 20:50
ja dat vroeg ik me ook al af ja

Wouter J
31 juli 2003, 00:17
De linkshandige strat hals (Die ik van een Telecaster Kop heb voorzien) van mijn Telepaul Telecatser/Les Paul hybride is van Mightymite. Op zich is hij heel mooi gemaakt, ze zijn dan ook bedoeld als vervangende halzen voor American Standards fenders en worden ook onder licency gebouwd.

Het kritiek wat ik echter heb is dat deze hals een erg snel profiel heeft, Ik had hem persoonlijk wat dikker gewilt en ook de snaar afstand van de inbegrepen topkam klopte niet, ze zaten te dicht op elkaar.

hansoonk
31 juli 2003, 09:47
Bij Musik Produktiv in Ibbenbüren hebben ze bouwpakketten, maar ook alle losse onderdelen (necks, bodies, hardware), zodat je een gitaar kunt samenstellen (je moet hun catalogus eens bestellen, voor 5 Euro heb je een prachtig overzicht van hun assortiment met de dikte van een telefoonboek, dan heb je ook een goed overzicht wat ze allemaal verkopen ... on-line blijft het lastig zoeken). De keus is wat minder dan bij bijvoorbeeld Warmoth, de prijzen zijn vergelijkbaar. De kwaliteit weet ik niet, maar omdat het dichtbij is zou je eens kunnen gaan kijken ...

Wilson
1 augustus 2003, 16:59
Hello,

well, the so-called guitar-kits we`re selling are actually nearly
completed guitars. Even the strings are already fixed. All you need to
do is perhaps to file the saddle and do some fine-tuning.So you cannot
purchase a kit without the pickups. However, we believe that our kits
are quite good and you can compare them with an american fender.
Nearly all of our customers are happy with the guitar (there are
always some exceptions). The parts of the kits are the same things
that we sell seperate (here too, we have exceptions), with a better price
though.

--
Freundliche Grüsse / Best regards

Christian Prescher
Rockinger Guitars


mailtje treug van rockinger, die bouwpakketten zitten dus gewoon al in elkaar je hoeft ze dus alleen maar te intoneren enzo!

hoofd
1 augustus 2003, 17:07
En hoeveel verschilt dat dan met gewoon een gitaar kopen? Dat je kan zeggen "kijk, die en die schroefjes heb ik zelf aangedraaid! En daarna moest ik 'm ook nog 's zelf intoneren!"?

Wilson
1 augustus 2003, 17:10
ja niet veel dus, je kunt wel op een goedkope manier aan een goede gitaar komen, als tenminste de kwaliteit idd overeenkomt met usa fenders...

hoofd
1 augustus 2003, 17:12
over die kwaliteit heb ik zo mijn twijfels...van Agiles werd ook beweerd dat de kwaliteit overeen komt met usa gitaren als Gibson (misschien een verkooppraatje?)...

Wilson
1 augustus 2003, 17:17
ja ik snap wel dat het een verkooppraatje is, maar, als de onderdelen grotendeels dezelfde zijn als die op de site worden aangeboden, lijken me dat toch geen slechte kwaliteit dingenhet zal waarschijnlijk iets beter zijn als een mex ofzo

Negative K3 fan
1 augustus 2003, 17:36
over die kwaliteit heb ik zo mijn twijfels...van Agiles werd ook beweerd dat de kwaliteit overeen komt met usa gitaren als Gibson (misschien een verkooppraatje?)...

niet door de verkoper, ook niet door de meeste bezitters.

niels_r
1 augustus 2003, 17:42
Als je echt goede kwaliteit wil hebben zou ik een losse body en hals bij Warmoth bestellen. Je hebt dan voor de body en voor de hals/toets een enorme keuze uit verschillende houtsoorten. De halzen worden trouwens onder licentie van Fender gemaakt en schijnen echt de kwaliteit van USA Fenders te hebben. Elementen en hardware kun je dan ergens anders kopen/bestellen.

De halzen van MP zijn trouwens wel lekker goedkoop, maar het schijnen kwalitatief niet erg goed te zijn.

En een bouwpakketje waar de snaren al op zitten lijkt me ook niet leuk.. je moet wel wat zelf doen.

Groeten Niels

sash
1 augustus 2003, 23:02
Heej Iedereen,

Ik stuite op internet op een site van mighty mite, een site waar ze allemaal losse gitaar onderdelen verkopen zodat je heb zelf kunt bouwen.
Nu vroeg ik me af of er iemand onder jullie is die ervaring heeft met hun producten of iets gelijkwaardigs en of dat de moeite waard is.
Voor de duidelijkheid, ik wil dus zelf een gitaar gan bouwen, maar vanuit niets beginnen en alles uitzagen enzo is voor mij te ingewikkeld.
En weet iemand van jullie een winkel waar je gitaar bouwpaketten kan kopen?
Of mischien heeft er nog iemand andere goede tips voor als je wilt gebinnen met gitaar bouw hoe je dan het beste kan beginnen?

Groeten van Erik.

Erikvdh... Erik v/d Haar? :D

SiNiSTRaL
1 augustus 2003, 23:07
die grap is al gemaakt....

sash
1 augustus 2003, 23:24
Zoek het topic maar es door... nergens gevonden...

sickpunk
1 augustus 2003, 23:26
Zoek het topic maar es door... nergens gevonden...

ik heb hem ookal een X gelezen!

iam
1 augustus 2003, 23:31
was een ander topic...

grap was van ondergetekende ;)

sickpunk
1 augustus 2003, 23:34
was een ander topic...

grap was van ondergetekende ;)

tjah het geheugen van tegen woordig :razz:

SiNiSTRaL
1 augustus 2003, 23:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18542

@ sickpunk: Tegenwoordig is 1 woord

bert k
1 augustus 2003, 23:47
gitaarforum wordt weer eens geteisterd door zestienjarige leraren Nederlands...

roppie
1 augustus 2003, 23:50
't is ook nooit goed, als we dom doen wordt gelijk gedaan of 't land verloedert door de jeugd van tegenwoordig en doen we eens slim dan zijn we weer betwetertjes of bijdehandjes. VOLWASSENEN WAT WILLEN JULLIE NOU????? :-?

sickpunk
1 augustus 2003, 23:53
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18542

@ sickpunk: Tegenwoordig is 1 woord

shut up, iedereen maakt wel is een foutje :P

roppie
1 augustus 2003, 23:55
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18542

@ sickpunk: Tegenwoordig is 1 woord

shut up, iedereen maakt wel is een foutje :P

ehhh sickpunk, het is niet is maar eens :D :dance:

sickpunk
1 augustus 2003, 23:59
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18542

@ sickpunk: Tegenwoordig is 1 woord

shut up, iedereen maakt wel is een foutje :P

ehhh sickpunk, het is niet is maar eens :D :dance:

fuck off.. :-D nederlands is niet me beste vak:P

bert k
2 augustus 2003, 00:06
. VOLWASSENEN WAT WILLEN JULLIE NOU????? :-?
Wat ik wil is geld, een lekkere vriendin die bier voor me haalt en topics die ergens over gaan. Wat had ik dan moeten roepen? "Hartelijk dank voor deze nutteloze informatie!"
(En weer is een topic reddeloos ontspoord :-D )

roppie
2 augustus 2003, 00:07
:D

sickpunk
2 augustus 2003, 00:11
. VOLWASSENEN WAT WILLEN JULLIE NOU????? :-?
Wat ik wil is geld, een lekkere vriendin die bier voor me haalt en topics die ergens over gaan. Wat had ik dan moeten roepen? "Hartelijk dank voor deze nutteloze informatie!"
(En weer is een topic reddeloos ontspoord :-D )
:D

MADdie86
2 augustus 2003, 00:18
MADdie to the rescue......

Het topic ging over gitaar bouw setjes.

Nou ik ben dus bezig met mijn eigen gitaar samen te stellen dat is iets anders dan een complete bouwset. Waar je voornamenlijk op moet letten is dus dat als je verschillende elementen gebruikt Welke impendantie hebben ze?
Electronica wil je die zelf solderen of laat je dat aan iemand anders over?
Hals afstellen? ditem zelf of door een pro?
Wat voor brug en dan is er ruimte dan al voor je gewenste brug. Is de ruimte voor bv je Floyd Trem al gefreesd?

e moet uit eindelijk je brug afstellen en let dan op voor de Floyd Rose gebeuren zijn er maar drie a vier gitaar bouwers die hem 100% correct kunenn afstellen voor de rest is het meestal fabrieks instellingen.
Je moet je topkam bijstellen voor je gewenste action.

Het lakken van je gitaar, lak keuze e.d.

Mischien draal ik nu de sirieuzere kant in dan de andere tieners :P want das ook niks.

Maar bij het zelf bouwen heb je soms wel meer te doen dan alleen schroefjes ergens indraaien ;)

Suc6

zZoRgO
2 augustus 2003, 10:21
waar ben je je gitaar aan het samenstellen?
ik ben ook van plan allerlei onderdelen aan te schaffen en dan zelf ineen te flansen...

maar waar kan je nu "goedkoop" en goede onderdelen vinden...

vraag me af of shamray dit niet doet...

MADdie86
3 augustus 2003, 18:29
Ik heb de meeste onderdelen bij de lokale gitaar boer gekocht. Die hebben hun kontakten met diverse levranciers welke meerderesoorten hout, body's, kwaliteiten verkopen.

En dan elementen en stem mechanieken die kan je bij elke gangbare gitaar zaak kopen/bestellen.

Kijk gewoon en vraag eens rond bij meerdere gitaar zaken. Informatie vragen is stap 1, dan kijken wat je nou eigenlijk wil is stap 2, dan kijken of alles te realiseren is met de info die je hebt. En dan kan je gaan bestelle of als ze al spul inde winkel hebben kopen.

Op mijn website http://members.lycos.nl/driess94 heb ik een artikel opgesteld over de bouw van mijn gitaar inclusief bestel codes e.d. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar doorlezen kan altijd.

bert k
3 augustus 2003, 18:42
Ik ben ook aan het bouwen. (zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18351 ) Alle spullen zijn (oorspronkelijk) afkomstig van Vox Humana (http://www.voxhumana.nl) en het is dus wel duur, helaas. Maar ja, goeie spullen...

zZoRgO
3 augustus 2003, 18:45
heb het gezien, ziet er heel mooi uit jouw projectje...

kun je misschien een idee geven van de totale kostprijs van je project?

bert k
3 augustus 2003, 18:52
Ja hoor. Als ik alles nieuw had gekocht was ik ongeveer 1100 euro kwijt geweest. Nou heb ik de body en de hals tweedehands, dus voor flink minder, maar dat gaat je dus geen barst aan :D Neemt niet weg dat het een behoorlijk duur projekt is. Elementen zijn echt walgelijk duur, en Fenders hebben er 3... Voor de rest alleen maar topspul gekocht. Maar dan heb je ook wat! (geen vakantie bijvoorbeeld.)

MADdie86
3 augustus 2003, 18:55
heb het gezien, ziet er heel mooi uit jouw projectje...

kun je misschien een idee geven van de totale kostprijs van je project?
Nou de prijs die daar staat zo ongeveer er is nu wel 25 euro ij gekomen voor een lekkere brug, en iets van 2 euro voor een topkam nou ik schat alles zo beetje totaal op zo'n €400,-

En ik denk als ik hem ook helemaal af he dus lak mee gerekend e.d. dat ik kom op de 450,-

En dan zie ik wel of ik ooit van stem mechanieken ga veranderen of van elementen of wat dan ook.

Het beste als je wel een idee ebt wat je wilt maar ng niet precies begin een beetje goedkoop en dan zie je vanzelf waar je uit komt.

bert k
3 augustus 2003, 18:58
:-D Grappig, het was niet helemaal duidelijk aan wie de vraag over de kosten gericht was, maar het bewijst dat je voor weinig geld ook een heel eind komt! MADdie86, doe je nog een foto? Ik ben nieuwsgierig!

MADdie86
3 augustus 2003, 19:04
:-D Grappig, het was niet helemaal duidelijk aan wie de vraag over de kosten gericht was, maar het bewijst dat je voor weinig geld ook een heel eind komt! MADdie86, doe je nog een foto? Ik ben nieuwsgierig!
ik zal een foto tje maken van mijn bouwpakketje in zijn koffertje ;)