PDA

View Full Version : Ibanez JSM10 vs JSM 100



jmv
16 april 2017, 20:09
Ik was eigenlijk op zoek naar een Gibson ES335 maar ben erg onder de indruk geraakt van de Ibanez JSM serie. Nu heb je daarin een JSM100 (pm €2500) en een JSM10 (pm €1200), scheelt dus nogal wat. Dit artikel (http://guitarspecs.net/guitars/compare/i/626/j/627) geeft een overzicht van de verschillen. Op de JSM100 zit een nog mooiere hals en de hardware is nog iets beter en hij is in Japan gemaakt en niet in China zoals de JSM10. Ik heb echter op de JSM10 gespeeld en vond het al geweldig ook qua afwerking. Heeft iemand ervaring met de verschillen tussen beide gitaren?

Ik kan momenteel ook een Ibanez AS200 kopen. Dit was de voorloper van de Ibanez JSM (dat staat overigens voor John Scofield Model), als iemand daar wat over te zeggen heft ook graag.

Thanks, JM

vulvasonic
16 april 2017, 23:44
Het belangrijkste wat er over te zeggen valt heb je eigenlijk zelf al geschreven. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou me niet al te druk maken over de herkomst of dat het een JSM is, een AS200, of een 335. Als het ding bij je past als je lievelingsshirt, dan is dát de gitaar waar je voor moet gaan. Hoe speelt ie, hoe klinkt ie, hoe ziet ie eruit en wat kost ie. Dat zijn de vier belangrijkste vragen die je jezelf moet stellen. Als ie goed scoort op allevier de punten, koop 'm en laat 'm nooit meer los.

Succes! :)