PDA

View Full Version : kraakstoring ptp amp



YannickH
16 april 2017, 13:49
ik heb sinds kort een ceriatone yeti point to point 100watt amp.
nu heeft deze amp last van kraakstoring als ik niet speel.(standby staat natuurlijk op 0) als ik de standby opzet heeft hij het niet meer.
heb andere speakerkabels geprobeerd, verschillende cabs, gitaarkabels, met pedalen, zonder pedalen, andere stekkerdoos... alles!
niets helpt dus zal het in de head zelf zitten.

heeft hier iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? hij is echt nog nieuw (heb hem paar maand geleden bij ceriatone nieuw laten maken)

hij is ook super gevoelig voor gsm signalen. is hier iets tegen te doen of is dit puur omdat hij PTP is?

hopelijk kan dit opgelost worden want de sound dat ik uit dat beest krijg is abnormaal.

alvast bedankt

cluseau
16 april 2017, 15:16
ik heb sinds kort een ceriatone yeti point to point 100watt amp.
nu heeft deze amp last van kraakstoring als ik niet speel.(standby staat natuurlijk op 0) als ik de standby opzet heeft hij het niet meer.
heb andere speakerkabels geprobeerd, verschillende cabs, gitaarkabels, met pedalen, zonder pedalen, andere stekkerdoos... alles!
niets helpt dus zal het in de head zelf zitten.

heeft hier iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? hij is echt nog nieuw (heb hem paar maand geleden bij ceriatone nieuw laten maken)

hij is ook super gevoelig voor gsm signalen. is hier iets tegen te doen of is dit puur omdat hij PTP is?

hopelijk kan dit opgelost worden want de sound dat ik uit dat beest krijg is abnormaal.

alvast bedankt

Standby op "0", wil dat zeggen amp uit? In dat geval zou je zeggen dat de amp stil moet zijn, zoniet is er dus een ongewenste omweg voor de standby en dat zou best wel eens kunnen kraken.


Kraken heeft niets te maken met PTP of welke bouwvorm dan ook. Als je iets maakt moet het goed zijn, punt.


Als je hem nieuw hebt laten maken neem ik aan dat je nog garantie hebt. Wil je daar geen gebruik van maken om welke reden dan ook dan kun je hem in eigen beheer (laten) nakijken maar je draait dan wel zelf voor de kosten op. Misschien kun je met de bouwer iets regelen mocht dat in het buitenland zijn geweest.

Hendriks
16 april 2017, 15:20
Mailtje naar Nik en die zal vast met een oplossing komen.

YannickH
16 april 2017, 19:19
standby op O wil zeggen dat je kan spelen. de amp heeft 2 standen: standby en O.
ik heb garantie maar als ik hem naar ceriatone wil sturen kost me dit bijna 400 euro en nog eens 400 euro om hem terug laten te sturen.
de amp heeft mij al zogoed als 2000 euro gekost en dat is al meer dan genoeg.
ik zal inderdaad nik eens contacteren.
iemand een idee wat het juiste engelse woord is voor kraakstoring?

cluseau
16 april 2017, 19:35
standby op O wil zeggen dat je kan spelen. de amp heeft 2 standen: standby en O.
ik heb garantie maar als ik hem naar ceriatone wil sturen kost me dit bijna 400 euro en nog eens 400 euro om hem terug laten te sturen.
de amp heeft mij al zogoed als 2000 euro gekost en dat is al meer dan genoeg.
ik zal inderdaad nik eens contacteren.
iemand een idee wat het juiste engelse woord is voor kraakstoring?

Jouw kraakstoring kan door elk component, board of las worden veroorzaakt dus je zal niets opschieten met een zoekterm. Als je een soortgelijke klacht treft moet het wel heel raar lopen wil dat door hetzelfde component veroorzaakt worden.

Verzenden is abnormaal kostbaar, voor een fractie van dat bedrag is hij hersteld. Je zou met de leverancier kunnen overleggen of zij de kosten (gedeeltelijk) voor hun rekening willen nemen.

Zelf kun je eenvoudig een buisje wisselen, de kans bestaat dat je gewoon een rottig buisje hebt.

YannickH
17 april 2017, 11:25
Oke bedankt :)
Ik ben ondertussen met Nik van Ceriatone aan het mailen ivm de kraakstoring.
Het gsm signaal is normaal zegt hij.

Hebben jullie amps trouwens ook zoveel last van gsm signalen? Ik weet niet meer dat ik dit probleem heb gehad bij mijn vorige lampenbakken maar het is echt wel een serieus groot probleem bij deze...

D3nnis
17 april 2017, 11:49
Hebben jullie amps trouwens ook zoveel last van gsm signalen?

Ja, redelijk wat, voiral als je de telefoon op de amp legt. Maar de Koch van onze andere gitarist heeft er meer last van dan mijn eigen amps.

Pepe
17 april 2017, 12:29
Vroeger kreeg je nog wel eens radio Moskou binnen maar of het net is verbeterd of radio Moskou is er mee opgehouden.
Van GSM had je vroeger ook meer last herinner ik mij maar ook dat zal met omgeving te maken hebben.
Mis het wel een beetje, al die geluiden uit de ether, dan zei je, hee... lijn 10... is het al zo laat?

Plant
17 april 2017, 12:51
Vanaf plm. halverwege jaren 90 zijn de eisen qua storing mogen veroorzaken en ongevoelig moeten zijn voor storing behoorlijk opgeschroefd (EMC norm).
Je ziet dat veel oude versterkers van voor die tijd van alles kunnen oppikken en dat latere versterkers behoorlijk immuun zijn.

Gevoeligheid voor GSM lijkt me met een nu gebouwde amp niet normaal, het ding is onvoldoende afgeschermd en voldoet niet aan de eisen. Ook dat moet hij oplossen.

YannickH
17 april 2017, 18:14
hoe moet ik dit aankaarten bij Nik want hij zegt dat dit normaal is. (al vind ik dit niet normaal)
als er binnen de 5 meter iemand een smsje krijgt flipt die amp helemaal door! vreselijk irritant!

mountainman
17 april 2017, 18:43
Ik heb weinig verstand van elektronika dus misschien zeg ik nu iets doms, maar zou zo'n simpel ferriet ontstoringsfilter helpen?

http://image.allekabels.nl/image/1017550-1/ferriet-ontstoringsfilter-voor-kabels-tot-10mm.jpg

Kost in ieder geval geen drol dus valt te proberen.

D3nnis
17 april 2017, 18:51
hoe moet ik dit aankaarten bij Nik want hij zegt dat dit normaal is. (al vind ik dit niet normaal)
als er binnen de 5 meter iemand een smsje krijgt flipt die amp helemaal door! vreselijk irritant!

Nou, misschien aangeven hoe erg het is, zoals je ook hier doet?
Als mijn mesa op standje vulkaan staat, dan hoor je het ook wel, soms, als ik er vlakbij sta, maar op 5m afstand is wat overdreven.
Ik had in je eerdere post ook niet door dat het zó erg was. Misschien hij ook niet?

cluseau
17 april 2017, 19:15
Ben er wel vanuit gegaan dat je randaarde gebruikt, dat is toch wel zo he?

Een verlengkabel met randaarde vervolgens in een normale contactdoos ZONDER randaarde steken gaat dus niet werken. Misschien een stomme opmerking ten overvloede maar ze zijn er hoor!

YannickH
18 april 2017, 13:05
net mail gehad van Nik.
Hij zei dit: What I'd try is to try swap V1 and V2 around, and see if there's any change
to the issue.

mag/kun je deze gewoon omwisselen?
sorry voor al de vragen, heb nog nooit zelf iets aan amps gedaan en zou er niks aan willen stuk maken ;)

cluseau
18 april 2017, 13:09
net mail gehad van Nik.
Hij zei dit: What I'd try is to try swap V1 and V2 around, and see if there's any change
to the issue.

mag/kun je deze gewoon omwisselen?
sorry voor al de vragen, heb nog nooit zelf iets aan amps gedaan en zou er niks aan willen stuk maken ;)


Dat mag idd., zei het ook al in post 5.

Klacht zal misschien niet helemaal verdwijnen maar kijk of je verandering waarneemt.

YannickH
18 april 2017, 15:53
ik heb de 2 lampen omgewisseld (dank u cluseau :) )
het knetteren is weg!
ik heb geen idee hoe dit het probleem kan oplossen want ik ken niks van elektronica.
nu het probleem is dus opgelost maar moet ik nu een nieuw buisje kopen of mag ik deze blijven gebruiken?

trouwens erg bedankt aan iedereen die hier reageerde :)

cluseau
18 april 2017, 17:40
Het buisje mag je blijven gebruiken als je er verder geen hinder van ondervindt.

Soms blijft er tijdens het solderen wat residu achter en kan dat in de busjes van de buisvoet trekken. Het zou kunnen dat je daar een beetje contactproblemen door hebt gehad. Door de buis er opnieuw in te prikken kun je dat verholpen hebben.

Een andere mogelijkheid is dat er een beetje troep in de buis is achtergebleven wat door het bewegen is verplaatst. Ook dat komt wel eens voor bij nieuwe buizen, en bij oude zeker.