PDA

View Full Version : De nieuwe single van Krystl 'Losing My Head', UNPLUGGED (Mayson Guitars)



Montis
14 april 2017, 14:01
https://www.youtube.com/watch?v=yHZBTNhRcsE

arjanb01
14 april 2017, 15:37
Lekker gespeeld en Krystl heeft absoluut een goeie stem, maar ik denk niet dat ze promotie nodigt heeft hier op dit forum toch?
Ze was deze week ook bij Evers bij de ochtendshow op 538 dus ik denk dat ze zat exposure gehad heeft😉
Goeie gitarist trouwens, mooie sound!

Plant
14 april 2017, 18:43
Ik denk ook niet dat het promotie voor Krystl is maar voor The Music Alliance (TMA) , de studio waarvoor forumlid Frank Montis audio en video doet ;)

The Lo Lands
15 april 2017, 13:01
Je kunt tegenwoordig toch likes/views kopen in Azië? It's a fake world out there ;-)

Duhsjaak
15 april 2017, 13:27
Ik ben geen mod hier, dus ik bepaal niet wat wel en niet etc.

We hadden hier al een artiest die spontaan een ode postte toen ie een versterker had gekregen. Ode aan de versterker dus. Met telkens uitgebreid noemen van de naam. En in beeld brengen en houden van de naam. Te lullig voor woorden.

Jij post telkens promofilmpjes die je hebt gemaakt voor je opdrachtgever. Van de stal van de opdrachtgever.
Nou hoopte ik dat je geheel uit eigen beweging tot het inzicht zou komen dat dat commerciële activiteiten zijn. En dat ze dat liever niet hebben/verboden is.

Als je dit gratis forum gratis wil houden, en toch je commerciële ding wil doen, is het msschien een suggestie dat je een advertentie balk huurt?

Wel zo fair toch?
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
15 april 2017, 14:00
Armoedig is het wel ja.
Om je studio rendabel te maken zul je toch andere commerciële mogelijkheden moeten benutten als actief bellen van prospects, de weg op en niet te makkelijk social media bevuilen.

Montis
18 april 2017, 08:52
Heren, ik vind de reacties nogal overdreven. Zoals al eerder gezegd ben ik liefhebber en ja, ik werk voor een distributeur waar ik deze video's voor maak. Ik noem geen merk en post de video's hier omdat ik, blijkbaar ten onrechte dacht dat hier mensen zitten die de, voornamelijk, gitaarmuziek kunnen waarderen. Dat doe ik op persoonlijke titel en niet in opdracht van het bedrijf waar ik werk.

Kortom, ik vind de reacties een beetje flauw en onnodig. Ik verkoop zelf geen gitaren. Ik maak video's (een halve baan en daarnaast toetsenist, wat ik ook al eerder heb gemeld) en werk dus veel met gitaristen en zou als ik het over mocht doen gitaar gaan spelen.

Dit zijn geen commerciele activiteiten. Ik doe dit in mijn eigen tijd, en ja, ik ben best trots op mijn werk, maar dat is niet verboden lijkt me.

Wat de promotie van Krystl betreft, haar single krijgt voldoende aandacht, maar die is dan ook totaal anders als deze unplugged versie met het gitaararrangement van Aron, waar het me hier om ging.

Maar point taken. Ik zal geen video's meer posten.

Montis
18 april 2017, 09:00
Armoedig is het wel ja.
Om je studio rendabel te maken zul je toch andere commerciële mogelijkheden moeten benutten als actief bellen van prospects, de weg op en niet te makkelijk social media bevuilen.

Als je je enigszins had verdiept, had je gezien dat het niet om de studio gaat. Er wordt geen geld verdiend in de videostudio. Die is onderdeel van het bedrijf. Ik maak die video's en die zijn niet bedoeld om mensen naar de studio te 'lokken'. TMA is een distributeur die een aantal merken gitaren verkoopt. Mijn idee was dat er daadwerkelijk muziek op gemaakt moet worden en juist NIET constant reclame gemaakt moet worden. Dat is ook waarom ik het merk niet noem. Natuurlijk hoop ik dat de video's uiteindelijk het effect hebben dat mensen zich afvragen wat voor gitaar het is of interesse erin krijgen omdat de kwaliteit van de video goed is, want dat is voor m'n baas reden om ermee door te gaan. Mij gaat het vooral om de muziek.

Maar als dat wordt gezien als commerciele activiteit hier kun je niks meer posten, want iedereen wil toch gezien worden. Ik zie niet wat daar mis mee is.

Social media bevuilen is het in ieder geval niet. Het is niet offtopic en ik post ook niet iedere dag en overal.

Montis
18 april 2017, 09:15
Ik zie nu dat ik het merk wel genoemd heb haha.. Copy Paste foutje denk ik, want ik doe dat normaal gesproken bewust niet, al zie ik er ook geen kwaad in. Ik zal 't weghalen.

Fusion
18 april 2017, 09:21
Ik vind t ook een beetje overdreven allemaal. De willekeur verbaast me vooral. Sommige forummers zijn commercieel succesvol en posten hier af en toe clips (en posten verder nauwelijks tot niets) en dat mag wel, maar als je niet zelf de gitaar inspeelt mag het weer niet ofzo? Verwarrend ;) Als ik bovenstaad clipje speel (paar seconden van gefastforward dan), krijg ik niet eens de indruk mee dat het om promotie van e.o.a. bedrijfje gaat, maar zie ik gewoon 2 artiesten die een stukkie muziek maken en ga ik er van uit dat de poster dat wou delen, gewoon omdat hier andere muzikanten zitten.

Montis
18 april 2017, 09:34
Ik vind t ook een beetje overdreven allemaal. De willekeur verbaast me vooral. Sommige forummers zijn commercieel succesvol en posten hier af en toe clips (en posten verder nauwelijks tot niets) en dat mag wel, maar als je niet zelf de gitaar inspeelt mag het weer niet ofzo? Verwarrend ;) Als ik bovenstaad clipje speel (paar seconden van gefastforward dan), krijg ik niet eens de indruk mee dat het om promotie van e.o.a. bedrijfje gaat, maar zie ik gewoon 2 artiesten die een stukkie muziek maken en ga ik er van uit dat de poster dat wou delen, gewoon omdat hier andere muzikanten zitten.

Dank je Fusion, jij legt het precies uit zoals het bedoeld is. Ik maak bewust, zelfs IN de video geen in-your-face reclame, iets waar ik met mijn baas vaak discussie over heb gehad. Wel hoop ik dat ik de muziek dusdanig goed in beeld en geluid krijg dat mensen zelf nieuwsgierig worden, maar ook als dat niet zo is hoop ik dat mensen 't kunnen waarderen.

The Lo Lands
18 april 2017, 10:49
Ik vind t ook een beetje overdreven allemaal. De willekeur verbaast me vooral. Sommige forummers zijn commercieel succesvol en posten hier af en toe clips (en posten verder nauwelijks tot niets) en dat mag wel, maar als je niet zelf de gitaar inspeelt mag het weer niet ofzo? Verwarrend ;) Als ik bovenstaad clipje speel (paar seconden van gefastforward dan), krijg ik niet eens de indruk mee dat het om promotie van e.o.a. bedrijfje gaat, maar zie ik gewoon 2 artiesten die een stukkie muziek maken en ga ik er van uit dat de poster dat wou delen, gewoon omdat hier andere muzikanten zitten.
Heb dan toch liever direct met de artiest van doen. Ik kan ook video's posten van medemuzikanten die er dan zelf niet op gaan/kunnen reageren aangezien zij niet actief deelnemen aan het forum. Dat vind ik verwarrend en eigelijk dus de plank misslaan. Als het alleen hier draait om muziek van gitaristen te laten horen kun je beter YouTube gebruiken en mogelijk nog direct een reactie plaatsen onder de video aldaar. Een forum is in mijn beleving toch meer een wisselwerking tussen de muzikanten en niet alleen het posten van content zonder wederhoor zeg maar. Dus overdreven vind ik het zeker niet daar deze post vraagtekens zet bij de intentie van de content...

Fusion
18 april 2017, 10:53
En wanneer het de band van een vriend is? Of je ex-band? Of je de sound engineer bent? Waar ligt die grens?

Maar goed, geen zin hier verder een discussie over voeren ;) Heb mijn mening gegeven en als een mod er anders over denkt, merkt de TS het wel haha

The Lo Lands
18 april 2017, 11:00
En wanneer het de band van een vriend is? Of je ex-band? Of je de sound engineer bent? Waar ligt die grens?

Maar goed, geen zin hier verder een discussie over voeren ;) Heb mijn mening gegeven en als een mod er anders over denkt, merkt de TS het wel haha

Die grens is soms ook grijs maar als je bij het topic voldoende informatie hierover verschaft hoeft dat toch helemaal geen probleem te zijn? Dan weten we waar we aan toe zijn en op reageren. Deze geplaatste video is verder blanco qua info en dus twijfelachtig over zijn intentie naar mijn mening.

Montis
18 april 2017, 11:01
Dus overdreven vind ik het zeker niet daar deze post vraagtekens zet bij de intentie van de content...

Ik heb de intentie al een aantal keer verwoord. Dat andere mensen daarmee aan de haal gaan, en dus met mijn intentie is aan die mensen, maar zit hem niet in de intentie.

The Lo Lands
18 april 2017, 12:19
Ik heb de intentie al een aantal keer verwoord. Dat andere mensen daarmee aan de haal gaan, en dus met mijn intentie is aan die mensen, maar zit hem niet in de intentie.

Heb ik gelezen en is nu duidelijk inderdaad :-) Mijn reactie was op die van Fusion.

Duhsjaak
18 april 2017, 12:36
Dat een mod hierop reageert lijkt mij niet voor de hand te liggen.

Ik heb dan ook niet op de 'knop' gedrukt om te rapporteren.

Er wordt wel erg bijterig gereageerd op een tamelijk gemoedelijk stukje. Mensen die gelijk gaan denigreren of schreeuwen hebben maar heel zelden gelijk.

Ik vind het een normale zaak dat eenvoudige huisregels als reclame en commercie worden gerespecteerd. Als je aandacht wil hebben voor dingen die Een zakelijke achtergrond hebben, dan kun je gewoon advertentieruimte huren hier. Dan kan zo'n forum ook gratis blijven. Dat is wat ik heb gezegd. Ik zie daarin geen overdrijving. Ik stel nuchter een feit vast.

Wil je dingen posten die niet van jezelf zijn dan is
- gigs/concerten
- bands/artiesten
Ter beschikking naar keuze.

Als het je niet bevalt dat ik op een gemoedelijke manier mijn mening geef vinnik dat erg kortzichtig en kinderachtig. Het ontgaat mij dan ook waarom ik als overdreven zou moeten worden weggezet.

iemand die gitaren verkoopt moet ruimte huren, en iemand die artiesten verkoopt niet? Kom, think again.

Vriendelijke (dat dan nog weer wel hoor) groet, Gus

Fusion
18 april 2017, 12:54
Dat een mod hierop reageert lijkt mij niet voor de hand te liggen.

Ik heb pdan ook niet op de 'knop' gedrukt om te rapporteren.

Er wordt wel erg bijterig gereageerd op een tamelijk gemoedelijk stukje. Mensen die gelijk gaan denigreren of schreeuwen hebben maar heel zelden gelijk.

Ik vind het een normale zaak dat eenvoudige huisregels als reclame en commercie worden gerespecteerd. Als je aandacht wil hebben voor dingen die Een zakelijke achtergrond hebben, dan kun je gewoon advertentieruimte huren hier. Dan kan zo'n forum ook gratis blijven. Dat is wat ik heb gezegd. Ik zie daarin geen overdrijving.

Wil je dingen posten die niet van jezelf zijn dan is
- gigs/concerten
- bands/artiesten
Ter beschikking naar keuze.

Als het je niet bevalt dat ik op een gemoedelijke manier mijn mening geef vinnik dat erg kortzichtig en kinderachtig. Het ontgaat mij dan ook waarom ik als overdreven zou moeten worden weggezet.

Geldt natuurlijk ook niet alleen voor jou. Zal ik er maar even bijzetten.

Vriendelijke (dat dan nog weer wel hoor) groet, Gus
Gus, ik ga er van uit dat je weet dat ik jou één van de aardigste gasten op dit forum vind. Gewoon, omdat je dat ook bent. Dat gezegd hebbende, ik schreef 'een beetje overdreven'. Het zal mij verder (vegetarische) worst wezen. Als ik zeikerig richting jou overkwam, dan bij deze mijn excuses, was niet de bedoeling (!)

Duhsjaak
18 april 2017, 13:26
Sorry Fu, het gaat me niet om jouw reactie. Maar om de reactie van TS zelf.

Als de man bij de eerste tekenen van milde tegenstand zonder verdere onderbouwing om zich heen gaat slaan vind ik dat een beetje treurig.
Dat je van tijd tot tijd van mening verschilt (dat zelfs wij regelmatig van mening verschillen) zit mij totaal niet dwars. Daar kan ik de lol wel van inzien.

Zoals je ziet heb ik mijn post iets aangepast. Genuanceerd, terwijl TS zich daarom niet echt lijkt te bekommeren.
Dat krijg je als je twee mantelzorgadressen hebben moet. Dan ga je nog wel eens halverwege het proces weer verder.

Met alle verwarring van dien.
Jou draag ik op handen. Helemaal als je hier van tijd tot tijd een mooi stuk post.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
18 april 2017, 13:32
Oke duidelijk, de waardering is meer dan wederzijds. En sterkte met de mantelzorg? :(

Ernest01
18 april 2017, 16:15
Als het de poster om een reactie op de opname-techniek gaat : goed.

Alleen jammer dat het hier wordt gepost. Als je zelf niet meedoet in de opname, dan ergens anders posten, zoals al
is voorgesteld.

Montis
18 april 2017, 21:23
Ik ga ff niet meer reageren op de zure reacties. De punten zijn meerdere keren gemaakt. Toen ik hier net lid werd en een eerste video postte waarbij ik precies uitleg wie ik ben, wat ik doe en waarom, had ik die in 't verkeerde forum geplaatst volgens een Mod. Die heeft 'm toen verplaatst naar Sounds. Daarna heb ik video's altijd hier geplaatst en geen reacties als deze gehad.

Nogmaals, ik deel deze video's hier omdat ik er vanuit ga dat er hier mensen zijn die er van houden en 't kunnen waarderen.


Veel meer dan dat zit er niet achter. Als 't verboden is om kijkers te willen voor werk wat daarvoor bedoeld is, dan zit ik hier niet goed nee, maar ik vond de reacties nogal zuur en daarmee nogal overdreven en dat vind ik nog steeds.

Ik heb een hele grote passie voor muziek en besteed daar zowel mijn werktijd als mijn privétijd aan in verschillende hoedanigheden.

Onderaan de streep is alles wat ik doe vooral gestoeld op die passie en niet om te 'verkopen' of door de strot te duwen en zo breng ik het volgens mij ook niet.

Ik deel mijn werk omdat ik veronderstel dat er hier mensen zitten met dezelfde interesses.

Montis
18 april 2017, 21:34
Ik kan op m'n telefoon m'n bericht niet aanpassen, maar nog even voor de duidelijkheid: Ik sla niet wild om me heen, al kom ik misschien gepikeerd over. Dat valt nogal mee, maar met reacties als 'in Azië kun je likes kopen' en de andere reacties over commercie enz terwijl mij niks gevraagd wordt en er best een stel aannames gedaan worden die niet kloppen terwijl mijn intenties worden ingevuld vind ik dat in ieder geval een beetje flauw.

Als 't niet gewenst is dat ik hier video's deel, doe ik dat desgevraagd niet meer, maar dat kan ook zonder aannames.

Cageman
19 april 2017, 09:30
Bij zulke muziek zijn er toch genoeg andere zaken om zuur over te doen? :hide:

Andy McKee wil z'n drumstel terug :D.

Ik heb een grafhekel aan zulke "zang". (Aanhalingstekens omdat de interessante (semi-jazzy) bewegingen eromheen natuurlijk veel belangrijker zijn.) De puurheid en bovenal eerlijkheid spatten ervanaf ;).

Eigenlijk alles in dit filmpje haat ik (bovenstaande, waterige gitaarsound, de setting (zittend op krukjes), het liedje zelf, het feit dat het 'featuring' is terwijl het niks zou zijn zonder gitaar, de kleding en haardracht)

Positieve puntjes: knap gespeeld en goed in beeld/geluid gebracht.

Aangaande de lopende discussie: dit is een relatief standaard opnamesetting, ak. gitaar en zang, waarvan beide de sounds ook vrij gangbaar zijn. Zodanig in beeld gebracht dat de manier waarop dat gebeurt, geheel gepast, in dienst staat van de muziek (bijna slaafs). Veel meer kan ik er dan ook niet over zeggen. De cameraman van Bob Ross was misschien ook wel een fantastische cameraman..

Fusion
19 april 2017, 09:34
Ik heb een grafhekel aan zulke "zang". (Aanhalingstekens omdat de interessante (semi-jazzy) bewegingen eromheen natuurlijk veel belangrijker zijn.) De puurheid en bovenal eerlijkheid spatten ervanaf ;).

Eigenlijk alles in dit filmpje haat ik (bovenstaande, waterige gitaarsound, de setting (zittend op krukjes), het liedje zelf, het feit dat het 'featuring' is terwijl het niks zou zijn zonder gitaar, de kleding en haardracht)

Positieve puntjes: knap gespeeld en goed in beeld/geluid gebracht.
Dit :D wou ut nie zegguh, maar precies, dit.

Montis
20 april 2017, 08:16
Tegen zulke genuanceerde kritiek kan ik niet op. Ik kan er niet veel meer van zeggen dan "typisch".

Ik sluit af met een andere video van dezelfde gitarist en deze mag ik waarschijnlijk wel posten omdat ik er zelf in meespeel.

Dat lijkt me een mooie afsluiting van mijn gitaarnet periode. Ik heb betere dingen te doen dan in discussie te moeten over mijn intenties en bovenstaande reactie laat niet veel ruimte over.



https://www.youtube.com/watch?v=Na771I_eUmU

oh, én de video is buiten werktijd gemaakt, dus dan is het geen reclame toch?

Cageman
20 april 2017, 09:30
Zodanig ongenuanceerd dat ik dacht dat de mate waarin het strikt persoonlijk commentaar is wel duidelijk zou zijn. Mijn reacties zeggen toch vrij weinig over de 'kwaliteit' van iets. Sterker nog, als ik iets leuk vind, is de kans waarschijnlijk alleen maar kleiner dat het succesvol wordt. Blijkt ook uit het feit dat Krystl goed aan de weg timmert als ik het goed begrepen heb.

Van mij mag je alles hier plaatsen. Er komt zo vaak promo-spul voorbij, variërend in kwaliteit en professionaliteit. Het oorspronkelijke videootje scoort op allebei die fronten hoog. Bovendien lijkt me het hier betaald reclame maken voor een studio me nogal achterhaald. Vreemd verwijt dat hij/je dat zou moeten doen ipv dit topic aan te maken.

Je intenties (van het hier plaatsen) zijn mij alleen nog steeds niet duidelijk. Het is ook niet bedoeld als promo, zeg je zelf, maar als wat dan wel? Had je gerekend op opbouwende kritiek op het gitaarspel? Of op de (beeld/geluid)opname? Of op de zang? Of echt puur als, kijk, een leuk filmpje met gitaar.

Die onduidelijkheid draagt wellicht bij aan de zuurtegraad. Alleen kijkend naar je openingspost, zou ik geen idee hebben gehad wat je verlangde van het vervolg van dit topic. Als mij dat duidelijk was geweest, had ik mijn nu uitgebreidere reactie wellicht samengevat als 'ondanks dat dit totaal niet mijn ding is, kan ik zeggen dat X'. X is dan opbouwende kritiek op aspecten waar je reactie op had gewild.

Zo op het eerste gezicht (even snel mobiel geluisterd), spreekt je laatste videootje me iig 1000x meer aan. Op meerdere vlakken bizar dat dat dezelfde gitarist is als in het eerste filmpje (met in beide filmpjes meer dan degelijk spel).

Montis
20 april 2017, 10:04
Natuurlijk is het promo. Wat het niet is, is reclame en zo is het op dit forum ook niet ingestoken. Ik maak die video's voor m'n werk en ben daar op zich best trots op. Het is bovendien erg leuk en leerzaam om te doen. En natuurlijk wil ik graag dat 't door veel mensen gezien wordt, dus ben ik op zoek gegaan naar plekken waar ik ze zou kunnen delen, zoals ik als toetsenist ook lid ben van verschillende fora, facebookgroepen etc uit interesse en waar iedereen vanalles deelt, en waar, vanuit diezelfde interesse, gewoon wordt gereageerd, over 't algemeen iets opbouwender dan hier gebeurd is, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb een brede interesse en zal zelf niet snel iets afzeiken omdat het mijn smaak niet is. Dat mag iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik hou er niet van.

In dit geval en dit draadje is het de optelsom van de aannames over mijn 'commerciele' intenties en de zure manier waarop dat door sommigen wordt verwoord en dan als klap op de voorpijl iemand die het allemaal niks vindt en haat.

Ik vind dat zelf onnodig en alles bij elkaar een tikje onnnodig zuur.

Iedereen in de muziek promoot zichzelf en anderen die ze goed vinden. Ik doe dat op deze manier.Ik zie het verschil niet. De intentie is delen omdat het kan en zou moeten mogen op een plek als deze, omdat wat ik deel volgens mij over gitaar(muziek) gaat.

Over smaak valt verder niet te twisten. Ik kan best met een negatieve mening omgaan, maar in dit draadje ligt het er wat mij betreft iets te dik bovenop, en dat zal dan wel zijn vanwege de al eerder gedane aannames. Geen idee.

The Lo Lands
20 april 2017, 10:13
Dat lijkt me een mooie afsluiting van mijn gitaarnet periode. Ik heb betere dingen te doen dan in discussie te moeten over mijn intenties en bovenstaande reactie laat niet veel ruimte over. Met die insteek zou ik zoiezo nooit een video of een eigen topic hier plaatsen! 'Hit and run' is zinloos en in zekere zin respectloos naar zijn gebruikers op een forum. Als je geen tijd hebt en betere dingen te doen hebt dan veel succes daarmee. Je mag van mij ook posten wat je wilt en wij mogen dan ook reageren zoals wij willen. Mijn cynische opmerking betreft 'likes in Azië kopen' was flauw inderdaad, maar ook ik wist niet goed hoe te reageren op je topic.

Montis
20 april 2017, 10:24
Misschien heb ik 't zelf niet goed begrepen en ben ik te snel in de verdediging gegaan. Ik verwacht niet alleen positieve kritiek, maar vond het er nu wel dik bovenop liggen, terwijl ik me eigenlijk van geen kwaad bewust was. Ik dacht dat het 'Sounds' forum bedoeld was om dingen te delen, of je nu zelf meedoet of niet. Mijn allereerste post hier werd nl. naar 'Sounds' verplaatst door een Mod, en sindsdien heb ik video's hier gezet. In de veronderstelling dat er wel mensen zouden zijn die het leuk/interessant vinden. Niet specifiek om een artiest of bedrijf te promoten. Wel hoop ik dat mensen door de video's meer interesse krijgen in de gitaren die in de video's gebruikt worden, omdat dat de reden is dat ik mijn baas heb kunnen overtuigen meer met muziek bezig te zijn en deze video's uberhaupt te maken, maar ik maak er bewust geen reclame voor. Ik mag vind ik best hopen op dat bij-effect, maar ik doe dit niet in opdracht van wie dan ook. Ik ben zelf in de eerste plaats muzikant en liefhebber. Als ik iets wil promoten is het vooral muziek. Daarom zit toch iedereen hier? Los van dat smaken verschillen. Dat is ook niet waar ik moeite mee heb, voor de duidelijkheid.

arjanb01
20 april 2017, 10:30
Oke het is dus geen commerciële actie maar wel promotie van je werkgever met als doel veel liefhebbers, likes of whatever.
Uiteindelijk zorgt het voor naamsbekendheid van die studio dus uiteindelijk heeft het een commercieel doel. Hoe meer exposure de filmpjes krijgen hos meer aandacht en uiteindelijk klanten voor jou werkgever.
Geen schande maar zeg dat dan direct. Dan zouden de meesten minder zuur reageren, toch?
Krystl en die gitaar dude spelen echt mooi, goeie stem, technisch goed verzorgde muziek. Top gedaan al vraag ik me af of het voldoende authentiek/eigen is om een grote doelgroep aan te spreken. Dat valt niet te voorspellen en dat zou uit de downloads en verkopen op spotify en andere media moeten blijken.

Montis
20 april 2017, 10:53
Nogmaals, het is geen studio. En nee, voor het bedrijf hebben die video's een commercieel doel (zoals bijna alles wat er gemaakt wordt). Voor mij als liefhebber en maker ervan is het geen commercieel doel. Ik heb bij de eerste video die ik hier postte wat uitleg gegeven wie ik ben en waarom ik die video's hier post. Voor mij niet zo nodig om dat iedere keer opnieuw uit te leggen, al snap ik dat niet iedereen mijn eerste post heeft gezien en ik dat ook niet mag verwachten. Maar ik snap de allergie sowieso niet, zodra er iets van commercie mee gemoeid lijkt te zijn. Ik maak regelmatig video's, werkgerelateerd, maar ook prive maak ik gebruik van dezelfde ruimte, om muziek te maken. Daar krijgt niemand voor betaald (voor de video's tijdens werktijd gemaakt trouwens ook niet).

Ik ben toetsenist, met een liefde voor gitaar (waar ik zelf ook nog steeds mijn weg op probeer te vinden, zonder succes). Alles wat ik doe draait om muziek, of ik nu meedoe of niet. Aron, de gitarist in veel van mijn video's is een maatje van me en vind 't goed wat ie doet. Ik vind zelf niet dat ik zo extreem zou moeten onderbouwen waarom ik een video deel. Ik heb 't best uitgebreid uitgelegd. Als ik dat iedere keer moet doen gaat de lol er snel vanaf.

Tristan
20 april 2017, 10:53
Beter dan ik had verwacht van Krystl eerlijk gezegd.
De gitarist heeft wel vaak naar Passionflower van Jon Gomm gekeken en geluisterd, haha.

Zijn gitaar vind ik alleen niet zo lekker klinken, een beetje dun en plingploing, heeft niet echt een stevige bodem of solide bas, een warme houtige midrange mis ik er ook in, typisch zo'n modern akoestisch geval.
Maar ja, dat is mijn persoonlijke smaak en mening, er is een beetje een overschot aan van die twinkelende akoestische gitaren.

Ik vraag me trouwens af wat een toetsenist op een gitaarforum doet, dat kan dan alleen maar sluikreclame zijn toch?
Niet dat het mij echt wat kan schelen maar dat lijkt me een open deur.
Laat de gitarist het zelf posten zou ik zeggen, dan zouden de reacties positiever zijn denk ik.

Montis
20 april 2017, 11:02
Ik ben toetsenist idd, maar toen ik me hier voorstelde heb ik aangegeven dat ik een bovengemiddelde interesse heb in gitaren. Mede door de halve baan die ik heb (waaonder het maken van die video's valt) waar ik veel met gitaren te maken heb, een hoop gitaristen in mijn vriendenkring en zelf heb ik er in middels thuis ook een aantal hangen/liggen waar ik al een tijd lang op probeer te leren spelen.

Kim Wilson
20 april 2017, 11:11
Dat ben ik niet met je eens. Er zijn hier genoeg die een ander instrument als hoofdinstrument hebben. We hebben zelfs leden die helemaal niks spelen. Lekker belangrijk. Als je meer wil weten over gitaren en alles wat daarbij hoort, is dit de plek om je te registreren. Snuffelend, beginnend of gevorderd, maakt niet uit.

Ik vind het wel vreemd dat het ooit hiernaar verplaatst is, in Bands/artiesten zou het beter passen, en had het ook niet zo'n gezeik opgeleverd. Onnodig ook vind ik, als het niet gepast is kun je het rapporteren. Een moderator kan dan wel beslissen of het spam is of niet. :)

Montis
20 april 2017, 11:15
Ik zal de beschrijvingen van alle forumcategoriën nog eens lezen om gedoe een volgende keer te voorkomen. Ik zal 't deels wel op mezelf hebben afgeroepen. Als 't verkeerd geplaatst is, excuus.

Fusion
20 april 2017, 11:30
Sorry Muntis maar de kritiek van Kooijman is behoorlijk duidelijk. Dusdanig duidelijk dat ik hem ook kan onderschrijven. Hij geeft precies aan wat hij niet mooi vindt, en ook wat wel. Als je iets op het internet post weet je dat je kritiek krijgt. Ook van mensen die het niet mooi vinden. Ik vind je wel n beetje lange tenen hebben eerlijk gezegd :hide:

Montis
20 april 2017, 11:43
Sorry Muntis maar de kritiek van Kooijman is behoorlijk duidelijk. Dusdanig duidelijk dat ik hem ook kan onderschrijven. Hij geeft precies aan wat hij niet mooi vindt, en ook wat wel. Als je iets op het internet post weet je dat je kritiek krijgt. Ook van mensen die het niet mooi vinden. Ik vind je wel n beetje lange tenen hebben eerlijk gezegd :hide:

Mjah, dat mag je vinden. Het is maar hoe je lange tenen definieert. De kritiek is duidelijk, maar in mijn ogen nogal overmatig voorzien van krachttermen als 'haat" en het over eerlijkheid en puurheid hebben, ik vind dat nogal persoonlijke kritiek op een artiest die hij niet persoonlijk kent. Dat is overigens precies waar ik in dit draadje moeite mee heb. De hoeveelheid aannames die worden gedaan, die nergens op zijn gebaseerd. Prima, als dat je manier van iets overbrengen is, maar zoals gezegd: ik hou er niet van om op die manier dingen af te branden. Als dat lange tenen zijn, so be it. Ik zou die bal ook terug kunnen kaatsen, maar dan blijven we bezig.

The Lo Lands
20 april 2017, 11:54
Ben het nou wel een beetje met Montis eens. De kritiek is wel wat sterk aangezet en is meer een persoonlijke mening dan dat het direct opbouwend is. Haat is inderdaad een krachtige term. Ik vond de nieuwste single en video van Frans Bouwer ook helemaal niet goed maar dat komt omdat het niet mijn smaak is ;-) Er zullen zat mensen zijn die het geposte nummer alhier wel kunnen waarderen dus de meningen/kritieken/opmerkingen blijven verdeeld en dat zal altijd zo zijn. Ik blijf het alleen jammer vinden dat de cameraman dit post ipv de werkelijke uitvoerders in de video zodat zij hun video kunnen aankondigen en kunnen reageren op de opmerkingen die er op volgen. Deze manier van posten slaat als eerder gezegd de plank mis en dat is jammer. Volgende keer beter :-)

Fusion
20 april 2017, 11:59
Muntis, Lo Lands, meet Cageman, Cageman meet Muntis and Lo Lands :D

Je hebt een punt hoor Muntis, maar sommige mensen verwoorden zichzelf nou eenmaal gewoon wat lyrischer. Zal je vast wel eerder meegemaakt hebben ;)

Montis
20 april 2017, 12:00
Deze manier van posten slaat als eerder gezegd de plank mis en dat is jammer. Volgende keer beter :-)

Ik zal bij een volgende keer ff opletten waar ik post, en toch wat meer begeleidende tekst erbij doen. Ik heb ooit (verkeerd) begrepen dat ik ze hier moest posten. Dank voor je reactie iig.

Montis
20 april 2017, 12:03
Misschien moet ik mezelf ff opnieuw voorstellen en ff opnieuw beginnen hahah... Dit draadje is lastig ten goede te keren. Ik ben niet zo'n kwaaie en ik geloof direct dat niemand hier dat is. Wellicht op de verkeerde voet begonnen in dit draadje. Wat ontstoken tenen van de 1 en wat teveel cynismekoekjes bij 't ontbijt van de ander, die waarschijnlijk anders verwoord waren geweest als ik direct wat duidelijker was geweest en in 't goede forum had gepost.

The Lo Lands
20 april 2017, 12:13
Misschien moet ik mezelf ff opnieuw voorstellen en ff opnieuw beginnen hahah... Dit draadje is lastig ten goede te keren. Ik ben niet zo'n kwaaie en ik geloof direct dat niemand hier dat is. Wellicht op de verkeerde voet begonnen in dit draadje. Wat ontstoken tenen van de 1 en wat teveel cynismekoekjes bij 't ontbijt van de ander, die waarschijnlijk anders verwoord waren geweest als ik direct wat duidelijker was geweest en in 't goede forum had gepost. Welkom :-)

Ik heb hier ook wel momenten gehad dat ik bepaalde forum leden achter het behang wilde plakken en ik zal ook niet altijd even subtiel uit de hoek gekomen zijn. Is ook het leuke van een forum, diverse leden en verschillende reacties en inzichten, soms opbouwend, soms toch ook kwetsend maar meestal best leerzaam. Muziek of creatieve uitingen van jezelf posten heb ik altijd respect voor en het is soms best lastig met de kritieken om te gaan. Je gaat toch even met de billen bloot zeg maar. Vaak lezen we ook niet goed of begrijpen we elkaar gewoon niet. De intentie van de leden is hier over het algemeen altijd goed en moderators zijn niet altijd aanwezig om te corrigeren wat ook zijn voordelen kan hebben. Soms even tot tien tellen helpt erg goed, niet alleen hier maar in het dagelijks leven ook wel eigelijk :-)

Montis
20 april 2017, 13:56
Welkom :-)

Ik heb hier ook wel momenten gehad dat ik bepaalde forum leden achter het behang wilde plakken en ik zal ook niet altijd even subtiel uit de hoek gekomen zijn. Is ook het leuke van een forum, diverse leden en verschillende reacties en inzichten, soms opbouwend, soms toch ook kwetsend maar meestal best leerzaam. Muziek of creatieve uitingen van jezelf posten heb ik altijd respect voor en het is soms best lastig met de kritieken om te gaan. Je gaat toch even met de billen bloot zeg maar. Vaak lezen we ook niet goed of begrijpen we elkaar gewoon niet. De intentie van de leden is hier over het algemeen altijd goed en moderators zijn niet altijd aanwezig om te corrigeren wat ook zijn voordelen kan hebben. Soms even tot tien tellen helpt erg goed, niet alleen hier maar in het dagelijks leven ook wel eigelijk :-)

Je hebt gelijk en zo hoort het ook. Nou ja, volgende keer beter. Ik zal iets beter opletten.

Cageman
20 april 2017, 16:46
Wat een afgrijselijke gezapigheid ineens. Zum kotzen.

Geintje ;).


Ik ben eigenlijk veel minder extreem dan hier nu lijkt. 99/100 keer positief, al weet ik niet of dat nou handig/onhandig is om juist hier zo te zeggen :$. Ik begrijp je trots in ieder geval wel.

Welkom. Je mag en moet blijven, zeker als je om de zoveel tijd ook meer van die instrumentale jazzdingen opneemt en hier neerplempt... Ahum.. Ik bedoel natuurlijk niet neerplempen, maar duidelijk omkaderd in minimaal 500 woorden en uiterst nederig de gitaarnetters smeken om te luisteren/kijken naar je filmpje.

Hou je krachtermen vooral niet thuis als ik nog eens wat muziek plaats.

:hippie:

Montis
21 april 2017, 08:29
Wat een afgrijselijke gezapigheid ineens. Zum kotzen.

Geintje ;).


Ik ben eigenlijk veel minder extreem dan hier nu lijkt. 99/100 keer positief, al weet ik niet of dat nou handig/onhandig is om juist hier zo te zeggen :$. Ik begrijp je trots in ieder geval wel.

Welkom. Je mag en moet blijven, zeker als je om de zoveel tijd ook meer van die instrumentale jazzdingen opneemt en hier neerplempt... Ahum.. Ik bedoel natuurlijk niet neerplempen, maar duidelijk omkaderd in minimaal 500 woorden en uiterst nederig de gitaarnetters smeken om te luisteren/kijken naar je filmpje.

Hou je krachtermen vooral niet thuis als ik nog eens wat muziek plaats.

:hippie:

Hahaha, ok, afgesproken! En als je nog eens zo begint bij een kennismaking ga ik je Caveman noemen!

Luke-wannabe
21 april 2017, 11:07
Heren, ik vind de reacties nogal overdreven. Zoals al eerder gezegd ben ik liefhebber en ja, ik werk voor een distributeur waar ik deze video's voor maak. Ik noem geen merk en post de video's hier omdat ik, blijkbaar ten onrechte dacht dat hier mensen zitten die de, voornamelijk, gitaarmuziek kunnen waarderen. Dat doe ik op persoonlijke titel en niet in opdracht van het bedrijf waar ik werk.

Kortom, ik vind de reacties een beetje flauw en onnodig. Ik verkoop zelf geen gitaren. Ik maak video's (een halve baan en daarnaast toetsenist, wat ik ook al eerder heb gemeld) en werk dus veel met gitaristen en zou als ik het over mocht doen gitaar gaan spelen.

Dit zijn geen commerciele activiteiten. Ik doe dit in mijn eigen tijd, en ja, ik ben best trots op mijn werk, maar dat is niet verboden lijkt me.

Wat de promotie van Krystl betreft, haar single krijgt voldoende aandacht, maar die is dan ook totaal anders als deze unplugged versie met het gitaararrangement van Aron, waar het me hier om ging.

Maar point taken. Ik zal geen video's meer posten.

Tsja, welkom op gitaarnet... Slaapkamerrockers van middelbare leeftijd die er niet tegen kunnen als een pro eens iets moois post. Ik vind het mooi!

Cageman
21 april 2017, 11:24
Tsja, welkom op gitaarnet... Slaapkamerrockers van middelbare leeftijd die er niet tegen kunnen als een pro eens iets moois post. Ik vind het mooi!
Oeh, spiceyhhh! Me likey.

Luke-wannabe
21 april 2017, 12:23
Voel ik echt zo! Zangeressen met gitaristen worden per definitie afgekat lijkt wel. Daarom post ik ook niets van mijn eigen werk hier. Geen behoefte om me te onderwerpen aan het oordeel van zulk soort lui :cooler:.

Verder vind ik het wel lachen om op dit forum over pedaaltjes te ouwehoeren ;)

Fusion
21 april 2017, 12:38
Nou ja, denk dat er idd wel veel slaapkamerrockersvanmiddelbareleeftijd zitten hier. Maar Cageman maakt (imho) toch vette dingen, en ik reken mezelf ook niet echt tot de 13zin-een-dozijn-matige-bluesrock-categorie. Ik ervaar het gewoon hetzelfde als Cageman hier. Perfect verwoord. Niets mis mee met smaak. Wel goed gespeeld, en (redelijk) goed gezongen. Naar dat zei ie ook. Commentaar mag toch?

Cageman
21 april 2017, 13:05
Voel ik echt zo! Zangeressen met gitaristen worden per definitie afgekat lijkt wel. Daarom post ik ook niets van mijn eigen werk hier. Geen behoefte om me te onderwerpen aan het oordeel van zulk soort lui :cooler:.

Verder vind ik het wel lachen om op dit forum over pedaaltjes te ouwehoeren ;)

De laatste vijf pagina's bevatten geen posts met zangeressen met gitaristen. Dat kan natuurlijk betekenen dat wat je zegt helemaal klopt en dat die hier liever niks plaatsen ivm onredelijk commentaar. Ik vraag me alleen wel af waar jouw gevoel dan precies vandaan komt. Ik kan me herinneren lang geleden weleens te hebben gereageerd op stukken van gitaarvrouwtje, gitarist/zangeres. Toen ook gezegd dat het niet mijn ding was, maar wel opbouwend geformuleerd (zoals ik dat hier, eerlijk is eerlijk, niet echt heb gedaan). Ik kan me ook niet herinneren dat dat is afgebrand. Verder nemen we waarschijnlijk allebei de opmerking 'middelbare leeftijd slaapkamerrockers' net zo serieus als mijn 'intense haat' ;).

Fusion
21 april 2017, 13:11
Niet terugkrabbelen nu Kooijman! :D

Fusion
21 april 2017, 13:11
Je haar deze ellende! Haat haat HAAAAAT!!

guitarkid2
21 april 2017, 13:29
Tsja, welkom op gitaarnet... Slaapkamerrockers van middelbare leeftijd die er niet tegen kunnen als een pro eens iets moois post. Ik vind het mooi!
LOL
Zonder Trollen toen iemand "mijn" bandje professioneel noemde, was ik zwaar beledigd en ben ik er ook snel mee gestopt

Luke-wannabe
21 april 2017, 14:16
De laatste vijf pagina's bevatten geen posts met zangeressen met gitaristen. Dat kan natuurlijk betekenen dat wat je zegt helemaal klopt en dat die hier liever niks plaatsen ivm onredelijk commentaar. Ik vraag me alleen wel af waar jouw gevoel dan precies vandaan komt. Ik kan me herinneren lang geleden weleens te hebben gereageerd op stukken van gitaarvrouwtje, gitarist/zangeres. Toen ook gezegd dat het niet mijn ding was, maar wel opbouwend geformuleerd (zoals ik dat hier, eerlijk is eerlijk, niet echt heb gedaan). Ik kan me ook niet herinneren dat dat is afgebrand. Verder nemen we waarschijnlijk allebei de opmerking 'middelbare leeftijd slaapkamerrockers' net zo serieus als mijn 'intense haat' ;).
Ik loop al effe rond hier ;). Ik begrijp nooit zo, dat als iemand uit trots iets post, dat mensen dan het idee hebben dat ze dat gevoel weg moeten halen bij de poster door te gaan zeggen dat ze het niet mooi vinden. Natuurlijk vind niet iedereen het mooi. Is dat belangrijk? Nee. Laat mensen lekker trots zijn en als je het niks vind, houd dan gewoon lekker je mond. Niemand heeft iets aan negatieve energie. Zo denk ik er over.

Fusion
21 april 2017, 14:22
Da's op zich een mooie gedachte. *zoekt naar duim-omhoof smiley*

Cageman
21 april 2017, 14:31
Ik loop al effe rond hier ;). Ik begrijp nooit zo, dat als iemand uit trots iets post, dat mensen dan het idee hebben dat ze dat gevoel weg moeten halen bij de poster door te gaan zeggen dat ze het niet mooi vinden. Natuurlijk vind niet iedereen het mooi. Is dat belangrijk? Nee. Laat mensen lekker trots zijn en als je het niks vind, houd dan gewoon lekker je mond. Niemand heeft iets aan negatieve energie. Zo denk ik er over.
Ook wel mee eens. Wel een slechte reden om hier niks van jezelf te plaatsen imo ;). Naast hier en daar een ontspoord topicje zoals deze heb ik niet het idee dat 'Sounds' zo'n slachthuis is. Ook grappig dat het zoiets losmaakt nu ik één keertje vol gas gaf in afbrandmodus. Misschien dat ik negatiever geworden ben in m'n korte Sounds-hiatus.

Fusion
21 april 2017, 14:34
Je bent een bittere ouwe lul geworden. Een zuurpruim eerste klas. En die track van jou met die arrogante eikel van een Fusion is vergane glorie, als dat het ooit al was. Donder op.

Sorry. Ik probeer te hard. Ik ga even een uiltje knappen.

Fusion
21 april 2017, 14:43
Even de eerste minuut geluisterd. Ik neem terug dat het redelijk goed gezongen is, het is heel goed gezongen. Niet overdreven veel ornamentuur at all. Naar ik vind het nog steess niet mooi hehe.

Cageman
21 april 2017, 14:57
Naar ik vind het nog steess niet mooi hehe.

Toch nog even blijven uiltjes knappen(:???:).

Fusion
21 april 2017, 15:05
Ben bang als ik nu slaap dat ik vanavond niet goed slaap. Ondanks dat ik dusdanig oververmoeid ben dat dat bijna onmogelijk is. Maar een eternal insomniac als ik verbaast zichzelf helaas vaak....

Luke-wannabe
22 april 2017, 00:36
Ook wel mee eens. Wel een slechte reden om hier niks van jezelf te plaatsen imo ;). Naast hier en daar een ontspoord topicje zoals deze heb ik niet het idee dat 'Sounds' zo'n slachthuis is. Ook grappig dat het zoiets losmaakt nu ik één keertje vol gas gaf in afbrandmodus. Misschien dat ik negatiever geworden ben in m'n korte Sounds-hiatus.
Waarom? Als ik geen zin heb om uitgekafferd te worden, lijkt me als enige antwoord daarop om dan dus maar niets te posten ;).
Ik heb het trouwens ook niet per sé over jou persoonlijk hoor. Gebruikte het voorval meer om een sentiment dat al langer bij mij speelt te duiden.
Wel blij dat jij en Fusion het een soort van met me eens zijn! Ik dacht: nu krijg ik vast een lading shit over me heen. Valt me mee. Goede nacht, heren.

Fusion
22 april 2017, 06:54
Waarom? Als ik geen zin heb om uitgekafferd te worden, lijkt me als enige antwoord daarop om dan dus maar niets te posten ;).
Ik heb het trouwens ook niet per sé over jou persoonlijk hoor. Gebruikte het voorval meer om een sentiment dat al langer bij mij speelt te duiden.
Wel blij dat jij en Fusion het een soort van met me eens zijn! Ik dacht: nu krijg ik vast een lading shit over me heen. Valt me mee. Goede nacht, heren.Zo erg is het toch allemaal niet hier? Sowieso nam ik tot n paar maanden terug bijna
altijd de moeite te luisteren wat men post en dat van gedetailleerd commentaar te voorzien.

Luke-wannabe
22 april 2017, 10:17
Ik overdrijf inderdaad :). Maar er zijn wel een aantal toetsenbord bashers hier, vind ik.

Brad
22 april 2017, 11:26
Tsja, welkom op gitaarnet... Slaapkamerrockers van middelbare leeftijd die er niet tegen kunnen als een pro eens iets moois post. Ik vind het mooi!

Rocking all over my bedroom Luke.:D Ik kan het wel waarderen als een professional iets moois post.

Luke-wannabe
22 april 2017, 11:59
In dat geval hoef jij je niet aangesproken te voelen ;). 't Is natuurlijk een ietsiepietsie gegeneraliseerd statement...

Fusion
22 april 2017, 17:50
Overigens, zo overdreven en geforceerd en niet zo mooi als ik deze versie vind, ik wist niet eens dat er een originele/andere versie van haar was. Het is altijd zo'n nare uitdrukking, maar toch.... on-Nederlands goed zeg!! Erg fijn!!

Fusion
22 april 2017, 17:57
Deze dus, wel duidelijk waar ze de pap vandaan hebben gehaald (Goulding enz), maar dat mag de pret niet drukskie. Petje af


https://www.youtube.com/watch?v=XCTZ15ytE0s

Kim Wilson
24 april 2017, 08:45
Waarom? Als ik geen zin heb om uitgekafferd te worden, lijkt me als enige antwoord daarop om dan dus maar niets te posten ;).
...
Dat is een beetje het risico van het muzikant zijn. Als je je muziek laat horen, wordt het hoe dan ook beoordeeld. Hier is het door een handvol anonieme toetsenbordridders, een andere keer is het een recensent van een zogenaamd hooggeplaatst muziekmagazine. Je kunt moeilijk stoppen met je muziek te laten horen omdat je geen zin hebt in kritiek. Want tussen die paar zure anonieme reacties zitten misschien wel een veelvoud aan mensen die het wél mooi vinden.

arjanb01
24 april 2017, 08:56
Exact dat. Vind je iets niet leuk, lekker iets anders opzetten.
Je ding doen en niks aantrekken van kritiek. Hoe moeilijk dat ook is. En weinigen kunnen dat. De meeste muzikanten zijn toch gevoelige zieltjes, kwetsbaar en dus vatbaar voor kritiek.

Kim Wilson
24 april 2017, 09:06
Nou ja, uiteindelijk vinden we het wel belangrijk wat anderen ervan vinden, toch? Het is alleen jammer dat de negatieve reacties de positieve vaak overstemmen. En daar moet je wel tegen kunnen idd.

Fusion
24 april 2017, 09:11
Jullie zijn allemaal stom!

Duhsjaak
25 april 2017, 21:05
Nou ja, uiteindelijk vinden we het wel belangrijk wat anderen ervan vinden, toch? Het is alleen jammer dat de negatieve reacties de positieve vaak overstemmen. En daar moet je wel tegen kunnen idd.

Normaal kan ik heel vaak prima overweg met wat je zegt en schrijft, maar hier ben ik het volledig mee oneens.

Kijk eens naar de bijzonder gemoedelijke post 5. En vervolgens gaat het hier al meer dan 70 posts los over van alles, maar niet over de muziek.

En meer in het algemeen, bij
- Sounds
- Schrijf je eigen songteksten
- Prompt writing
gaat het er bijzonder gematigd en opbouwend aan toe. Bij sounds dus ook in de regel.

@Leon
Ik vermoed dat ik die menopausale, middelbare bedroom rocker ben die een eindje terug op zo'n treffende wijze wordt toegesproken.

Ik vind het namelijk tamelijk treurig dat redelijk jonge, veelbelovende mensen zich prostitueren. Geef ze een gitaartje waarop een motorisch gestoorde de naam van de nieuwe eigenaar heeft geschreven. En wacht af hoe die nieuwe eigenaar met een strak plassertje overal, en desnoods met dubbel posts (zoals de nieuwe eigenaar van de Koch versterker), gratis reclame gaat lopen kraaien.

Middelbaar of niet (niet dus - als je het niet meer weet wordt dan rustig persoonlijk hè), het blijft een feit dat een gratis forum alleen een gratis forum kan blijven als de commerciële activiteiten gewoon een advertentiebalkje krijgen. Gehuurd.
Met dank aan GuitarKing, Atomika en al die lui die het forum wèl overeind houden.

Ben ik voldoende duidelijk zo? Zeg het rustig hoor. Dan leg ik het gewoon nog eens uit.

En verder eens met Fu; Allemaal, echt allemaal.
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
29 april 2017, 10:29
Ten eerste was het misschien niet zo netjes hoe persoonlijk ik werd. Excuus daar voor.

Verder moet ik kostelijk lachen om je post. Prostitueren, haha! Dát is een goeie! Ik snap je zure gevoel niet helemaal eigenlijk. Zo werkt het toch in deze maatschappij? Je doet iets voor elkaar en je loopt er allebei sterker van weg (topgitaar trouwens, het is al twee jaar mijn nummer één). Als dat je niet bevalt kun je ook ergens onder een grote rots gaan zitten, ofzoiets.

Vriendelijke groet,
Leon

Duhsjaak
30 april 2017, 09:10
..................................
het blijft een feit dat een gratis forum alleen een gratis forum kan blijven als de commerciële activiteiten gewoon een advertentiebalkje krijgen. Gehuurd.
Met dank aan GuitarKing, Atomika en al die lui die het forum wèl overeind houden.

Ben ik voldoende duidelijk zo? Zeg het rustig hoor. Dan leg ik het gewoon nog eens uit.

En verder eens met Fu; Allemaal, echt allemaal.
Vriendelijke groet, Gus

Nog een klein dingetje over de NL taal.
Ik ga dinsdagavond gewoon weer in de Koe (muziekantenkroeg) zitten, in afwachting van het moment waarop ik onder de zoden ga liggen.

Lees die posts nou eens rustig.
Ik pleit ervoor, dat voor commerciële acties een advertentieruimte wordt gehuurd.
Zodat dit forum overeind blijft.

Ik vind dat positief/jij vindt dat zuur. Dan staan je nog heel wat echte teleurstellingen te wachten.
TS kan tevreden zijn. Mayson guitars is hier al meer dan 70 keer bovenaan 'Sounds' verschenen. Zonder dat het een cent heeft gekost.

Zuur of niet, ik sluit dit boek. Op zoek naar een rots.
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
30 april 2017, 10:19
Ik lees nog even je post terug en denk: "als je het even niet meer weet, word dan gerust persoonlijk, hé?"
Verder begrijp jij mij ook niet helemaal. Maakt niet uit. Wat doet het er ook toe ;)

Duhsjaak
30 april 2017, 21:42
Ik ben geen mod hier, dus ik bepaal niet wat wel en niet etc.

We hadden hier al een artiest die spontaan een ode postte toen ie een versterker had gekregen. Ode aan de versterker dus. Met telkens uitgebreid noemen van de naam. En in beeld brengen en houden van de naam. Te lullig voor woorden.

Jij post telkens promofilmpjes die je hebt gemaakt voor je opdrachtgever. Van de stal van de opdrachtgever.
Nou hoopte ik dat je geheel uit eigen beweging tot het inzicht zou komen dat dat commerciële activiteiten zijn. En dat ze dat liever niet hebben/verboden is.

Als je dit gratis forum gratis wil houden, en toch je commerciële ding wil doen, is het msschien een suggestie dat je een advertentie balk huurt?

Wel zo fair toch?
Vriendelijke groet, Gus

Een beetje akelig als je jezelf loopt te quoten.
Leg mij nou eens rustig uit wat hieraan menopausaal, middelbaar en bedroom recording rockers is. En vooral, wat is hier nou zuur aan?

Dit is een gemoedelijke verhaal.
Dat you and yours zich kennelijk zo aangesproken voelen dat er met modder moet worden gegooid, soit.

Maar leg me dan uit wat ik verkeerd doe.
Dan lopen we allebei sterker weg, om je eigen woorden maar aan te halen.

Maar neem mij niet kwalijk dat community leden die alleen maar komen halen een zelden of nooit iets positiefs bijdragen door mij met enige scepsis worden bekeken.

Ik ben niet de maat der dingen. Ik ben niet de mod. Zo begin ik post nummer 5, en ik nodig TS uit een constructieve manier te gebruiken om zijn doel te bereiken. Lees het maar na, en dan ben ik degene die to blame is? Wat is dat voor een schoolpleinbully mentaliteit?

Als je niet tegen de geringste weerstand kunt, dan staat je nog een hoop narigheid te wachten. Niet van mij overigens. En ik leg het met plezier nóg eens uit.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
30 april 2017, 21:56
Gus, hoor jij soms ook bij Mayson guitars? XD Je bumpt m zo vaak!

Ik denk dat Luke-w zich met zijn zuurte-verwijt meer op mij richtte. Heel grappig dat juist Luke-w nu zijn excuses heeft aangeboden voor persoonlijke opmerkingen, lol.

Duhsjaak
30 april 2017, 22:02
Gus, hoor jij soms ook bij Mayson guitars? XD Je bumpt m zo vaak!

Ik denk dat Luke-w zich met zijn zuurte-verwijt meer op mij richtte. Heel grappig dat juist Luke-w nu zijn excuses heeft aangeboden voor persoonlijke opmerkingen, lol.

Om daarop net zo hard weer terug te komen.
Ik snap dat business ethics een lastig punt is, maar aan de andere kant vind ik persoonlijk enige vriendelijke stellingname niet verkeerd.
Maar ik snap je punt. Ik was al bij mezelf te rade gegaan en had mij voorgenomen deze doelloze discussie verder niet meer in stand te houden.

Wat winnen we hiermee?

Maar dank voor je geduld.
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
1 mei 2017, 22:04
Een beetje akelig als je jezelf loopt te quoten.
Leg mij nou eens rustig uit wat hieraan menopausaal, middelbaar en bedroom recording rockers is. En vooral, wat is hier nou zuur aan?

Dit is een gemoedelijke verhaal.
Dat you and yours zich kennelijk zo aangesproken voelen dat er met modder moet worden gegooid, soit.

Maar leg me dan uit wat ik verkeerd doe.
Dan lopen we allebei sterker weg, om je eigen woorden maar aan te halen.

Maar neem mij niet kwalijk dat community leden die alleen maar komen halen een zelden of nooit iets positiefs bijdragen door mij met enige scepsis worden bekeken.

Ik ben niet de maat der dingen. Ik ben niet de mod. Zo begin ik post nummer 5, en ik nodig TS uit een constructieve manier te gebruiken om zijn doel te bereiken. Lees het maar na, en dan ben ik degene die to blame is? Wat is dat voor een schoolpleinbully mentaliteit?

Als je niet tegen de geringste weerstand kunt, dan staat je nog een hoop narigheid te wachten. Niet van mij overigens. En ik leg het met plezier nóg eens uit.
Vriendelijke groet, Gus
Gus, ik heb je toch nergens gezegd dat per sé jij een midlifecrisisrocker bent? Het ging niet om een statement dat in dit topic gemaakt werd (dus ook niet op jou, Cageman, en wat is er grappig aan dat ik mijn excuses aanbied? Ik mis de ironie die ik bij je denk te bespeuren even). Het ging me om een sentiment dat hier, al dan niet in het verleden, heerst(e).

En Gus, om net zo hard weer terug te komen op mijn excuses die ik aanbood? Ik doelde op deze zin van jou:

Geef ze een gitaartje waarop een motorisch gestoorde de naam van de nieuwe eigenaar heeft geschreven.
Dat is toch net zo goed persoonlijk worden? Tegen de eigenaar van Kauffmann's Guitarstore, me dunkt. Vind ik ook opmerkelijk. Mij aanspreken op het feit dat ik persoonlijk word en dan twee regels later het zelfde doen. Niet echt netjes.

Cageman
1 mei 2017, 22:22
Gus, ik heb je toch nergens gezegd dat per sé jij een midlifecrisisrocker bent? Het ging niet om een statement dat in dit topic gemaakt werd (dus ook niet op jou, Cageman, en wat is er grappig aan dat ik mijn excuses aanbied? Ik mis de ironie die ik bij je denk te bespeuren even). Het ging me om een sentiment dat hier, al dan niet in het verleden, heerst(e).

En Gus, om net zo hard weer terug te komen op mijn excuses die ik aanbood? Ik doelde op deze zin van jou:

Dat is toch net zo goed persoonlijk worden? Tegen de eigenaar van Kauffmann's Guitarstore, me dunkt. Vind ik ook opmerkelijk. Mij aanspreken op het feit dat ik persoonlijk word en dan twee regels later het zelfde doen. Niet echt netjes.

Ik vond het ironisch dat ik hier een flinke afbrandpost heb geplaatst en dat jij daarna je excuses aanbiedt voor een persoonlijke aanval die deels gegenereerd lijkt te zijn door sentiment bij jou wat ik schijnbaar aangewakkerd heb. Dat oogde een beetje tegen de verhoudingen in.

Ik ben benieuwd of dit topic nog waziger wordt.

Fusion
2 mei 2017, 08:15
Je zaait weer verwarring, disarray, chaos. Net als die stomme muziek van je. En je stomme hoofd.

The Lo Lands
2 mei 2017, 11:24
Maar wat vinden jullie eigelijk van die Mayson Guitars? :crazyhappy:

Luke-wannabe
2 mei 2017, 11:42
ik vond het ironisch dat ik hier een flinke afbrandpost heb geplaatst en dat jij daarna je excuses aanbiedt voor een persoonlijke aanval die deels gegenereerd lijkt te zijn door sentiment bij jou wat ik schijnbaar aangewakkerd heb. Dat oogde een beetje tegen de verhoudingen in.

Ik ben benieuwd of dit topic nog waziger wordt.

wazig ;) ;)

guitarkid2
2 mei 2017, 12:12
En zo is dus ,2017 de invloedrijke rockstroming ontstaan die we nu Grump noemen

fok wat ben ik weer flaaauuuuuw

Montis
30 mei 2017, 09:00
Zo, ik heb 1 en ander gemist zie ik... :).

Ik durf er niks bijna meer over te zeggen, behalve dan nog dit ;): Ik maak die video's in opdracht van de distributeur van Mayson Guitars, die ook Richwood en Salvador Cortez doen. Ik heb het al eerder gezegd, maar nog even voor de duidelijkheid: Als ik een video post is dat vanuit mijn eigen enthousiasme. Video's maken is niet mijn vak. Muziekmaken is dat wel (niet uit de hoogte bedoeld, maar zo mag je 't noemen volgens mij als je 'n "opleiding" hebt gedaan ;)).

Ik probeer het 'vak' video en audio te leren en ben natuurlijk op zoek naar meer views, maar ik zou niks posten wat ik zelf niks vindt. Alle mensen die ik uitnodig voor een video zijn mensen uit mijn persoonlijke kennissenkring en natuurlijk is het voor het bedrijf van belang dat de video's bekeken worden, maar ik zit hier geen reclame te maken voor de gitaren. Ik post iets in de hoop dat hier mensen zitten die 't kunnen waarderen. Ik heb 't volgens mij al eerder uitgelegd, maar om nou 9 pagina's terug te gaan lezen... :)

Ik heb nu weer een videootje die ik hopelijk nu op de goeie plaats post.. En ja, dat is dan weer met een Richwood, maar ik vind vooral degen die 'm gebruikt te gek...

Enfin, zo direct in 't goede forum denk ik, als ik nog durf :)

gitaarvrouwtje
30 mei 2017, 11:53
zou t niet gewoon beter in "waar luister je naar " kunnen dan?
als t toch alleen is dat je t leuke muziek vindt en je luistert er dus naar?
dat komt wellicht anders over bij sommige mensen
mij boeit t niet hoor, post wat je wilt :p
maar showthread..of waar luister je naar..
heeft wellicht net een andere feel?