PDA

View Full Version : Wat gebeurt er????



Jan Buurman
13 april 2017, 08:33
Ik loop al een tijdje tegen een vreemd probleem aan. Om het echt te kunnen oplossen moet ik toch begrijpen wat er gebeurt.

Ik speel over een Marshall 4010 (licht randje) en een LP Custom met een Bare Knuckle Holydiver en soms een Iceman met een Bareknuckle Crawler. Op mijn board o.a. een Brunetti Mercury Box en een Catalinbread Serrano Picoso.
Met mijn Gibson heb ik nergens last van.
Maar als ik mijn Iceman bespeel met de Brunetti aan (gain op 01.00) en ik trap de Picoso (laatste in de keten) aan voor een solo lijkt het of het geluid gesmoord wordt en heeft iets fuzz-achtigs. Voor mij voelt het alsof en versterker "het niet aankan".
De enige variabele in dit verhaal is dus de gitaar.
De twee Bare Knuckles verschillen qua output niet erg van elkaar...

Wat zou het kunnen zijn? Wat zou er gebeuren?

obiwanjacobi
13 april 2017, 09:03
Je kan proberen om zoveel mogelijk parameters te elimineren. Haal alle pedals er tussen uit, andere kabels, andere amp etc.
Hopelijk hou je na wat experimenteren de meest simpele situatie over waar het probleem zich in voordoet.

Wellicht dat je dan beter ziet waar je het moet zoeken.

Jan Buurman
13 april 2017, 10:02
Klopt. Maar omdat het met de ene gitaar niet gebeurt en de andere wel wil ik graag snappen welk fenomeen zich voordoet.
Blaas ik te veel output naar mijn buizen?
De Crawler heeft meer laag... is dat het gene wat mijn versterker niet leuk vindt?
Voor mijn gevoel zit het niet zo zeer in de pedalen maar meer in de amp...
Maar voor het zelfde geld "slaat er iets dicht" in mijn booster als het Mercurybox signaal binnenkomt. Maar waarom dan niet bij mijn Custom en wel bij mijn Iceman?

Dutch66
13 april 2017, 11:00
Ik denk dat het 'probleem' (als je het zo al wilt noemen), inderdaad in de amp en booster combinatie zit.
Bij een (transparante) booster blijft het frequentieverloop verhoudingsgewijs weliswaar hetzelfde, maar
maar dynamisch worden de verschillen natuurlijk wel flink uitvergroot ...

Goed mogelijk dat de amp rechtstreeks het (extra) laag van de Crawler prima verwerken kan, maar als
het signaal lineair bijvoorbeeld + 10 dB versterkt word, in het laag volledig over de top gaat.

Als je toevallig een TS-achtig iets beschikbaar hebt zou je deze even kunnen omruilen voor de booster
met de gain (nagenoeg) dicht. Omdat dan alles beneden de 700 hz flink weggefilterd wordt, kun je i.i.g.
achterhalen of het laag van de Crawler inderdaad het probleem veroorzaakt.

Brum
13 april 2017, 11:06
*Kuchverkopendiecrawlerkuch*:)

Die Crawler heeft naast wat meer laag, ook behoorlijk meer mid, zou ook een oorzaak kunnen zijn. Wat Dutch zegt is al een goeie om uit te proberen. Misschien ook 's pielen met de hoogte van je element? Klein beetje lager kan misschien net voldoende zijn om je signaal niet helemaal over de zeik te laten gaan.

Jan Buurman
13 april 2017, 11:33
Ik was inderdaad al een beetje aan het pielen met de pick-up hoogte maar dat deed ik tijdens de repetitie even snel tussendoor. Binnenkort maar eens de tijd ervoor nemen.
Verder heb ik ook nog wat boostertjes en ts-achtigen liggen...

Jan Buurman
15 april 2017, 11:26
Bij mijn laatste repetitie deed het zich ook, in mindere mate, voor bij mijn Les Paul..
Ik moet het dus toch zoeken in de combinatie Mercurybox-Serrano Picoso.....

vulvasonic
15 april 2017, 13:59
Tsja, ik kon me sowieso al niet voorstellen dat de verschillen tussen de twee humbuckers dit probleem zou kunnen veroorzaken. Vreemd. Heeeeeel vreemd. :eek:

telerocker
15 april 2017, 16:06
Je stapelt (low)mids op (low)mids. De Crawler is al rond en middy-middy en heeft een flinke dosis laag, de Brunetti is vanzelf ook vrij smooth. Met een booster wordt het dus te veel van het goede.

Ik heb een Crawler in mijn strat en beschik over de Mercury Box 2 en herken je probleem. De MB2 gebruik ik alleen op het cleane kanaal, waarbij de afstelling van het laag cruciaal is. Heb je dat voor elkaar, dan krijg je een dijk van een sound. Overigens prikt het solokanaal van de MB2 veel beter door de mix (dankzij de mid-knob) dan de MB1-kant. Maar het karakter blijft smooth.

EBOUE
16 april 2017, 11:21
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met gestapelde effecten. Volgens mij blaas je te hard door de eindbuizen heen. Probeer eens de input gain naar beneden te halen of als dat niets oplost de master te halveren en dan nog dezelfde schakeling nog eens?

Jan Buurman
16 april 2017, 11:45
Het voelt inderdaad aan als "te hard door de eindbuizen heen blazen"...
Ik moet maar eens flink de tijd nemen om ze op elkaar af te stellen... de setting van de Brunetti is zonder boost wel erg lekker. Zou zonde zijn om daar aan te zitten...
Ik ga het eerst zoeken in de afstelling van de booster/andere booster...

Jan Buurman
18 april 2017, 10:45
Zou het ook een indicatie van de staat van mijn (eind)buizen kunnen zijn? Dat ze bepaald signaal niet meer goed kunnen verwerken?

Jan Buurman
20 april 2017, 21:42
Zo, even een avondje er in gedoken. Een ander boost hielp wel iets maar het was nog niet helemaal lekker. Ik heb de Mercurybox vervangen door een OCD en daar had ik het probleem helemaal niet. ik denk toch dat de Brunetti de echt boosdoener is.
Zijn hier meer Mercurybox gebruikers die hem met humbuckers gebruiken?
Voorlopig laat ik de OCD maar even op het bord staan en ga ik nadenken of de Mercurybox wel voor mij is.....

telerocker
20 april 2017, 21:58
Zo, even een avondje er in gedoken. Een ander boost hielp wel iets maar het was nog niet helemaal lekker. Ik heb de Mercurybox vervangen door een OCD en daar had ik het probleem helemaal niet. ik denk toch dat de Brunetti de echt boosdoener is.
Zijn hier meer Mercurybox gebruikers die hem met humbuckers gebruiken?
Voorlopig laat ik de OCD maar even op het bord staan en ga ik nadenken of de Mercurybox wel voor mij is.....

Zoals ik al zei, ik hem de MB2. Ik denk dat je van het solokanaal ook wel blij wordt. Ik gebruik hem op het cleane kanaal dat 'op het randje' staat. Op mijn drivekanaal van mijn RVI wordt het al snel te veel (mids en bas).

Jan Buurman
18 mei 2017, 09:26
Update-je..... gisteren tijdens een vluggertje tussendoor wat nummers gerepeteerd op een Cube15. Ik had een DrNo PowerBooster en de Mercurybox bij mij..... En een gitaar met een Bareknuckle Rebel Yell..
Ook hier ging het mis als ik de booster aantrapte voor een solo terwijl de MB aanstond.....
Zoals telerocker al aangaf zal het toch voornamelijk aan de afstelling van de MB liggen.... Vanavond maar eens flink aan die knoppen draaien...
(Overigens snap ik dan nog steeds niet wat er technisch dan gebeurt....)

Kan het zijn dat de MB een booster over zijn nek jaagt? Dat er "iets dichtslaat" in de booster?

Jan Buurman
27 mei 2017, 12:16
Gisteravond tijdens een gig aan één stuk door ruzie gehad met de Mercurybox. Nu ook met mijn Les Paul én ook zonder de booster....
Zou het gewoon in het pedaal zitten?
Van de week er maar weer eens goed voor gaan zitten...
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.. het optreden is er wel een beetje mee verpest. In plaats van vol voor de show te gaan is je halve hoofd op de apparatuur gericht...

the sure thing
27 mei 2017, 12:25
Wat klote! Dat is flink balen....

Ik heb ook de mercury box (MB). Afgelopen repetitie een kutgeluid, kon de vinger er niet opleggen. Zonder de MB ging het wel, als ik de MB inschakelde, zakte alles in. Wat bleek!?
4 (!) pedalen verder zat een patchkabeltje die bij doormeten bleek dat tip en ring niet 100% geïsoleerd was. Oftewel, brak kabeltje. ANDERE PEDALEN HADDEN ER GEEN LAST VAN MAAR MIJN MB WEL! Kabeltje vervangen en voilá: alles deed het weer uitstekend. Geen volumedrop meer. De smeuïge sound van de MB was weer terug.

Advies: check ff al je patchkabels.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
27 mei 2017, 12:40
Hmmmmm, interessant...
Ik heb afgelopen week inderdaad wat lopen klooien met pedalen en de MB is een aantal malen van en op mijn board gegaan... daarbij zou natuurlijk iets met de patchkabels gebeurd kunnen zijn.....

Ik ga de boel nog wel een kans geven maar ik zat stiekem al een beetje op Marktplaats te kijken naar iets anders... een Reezefratzits of zo...

the sure thing
27 mei 2017, 14:07
Ik loop al 2 jaar voor een vervanger van de MB te zoeken. Ik vind de MB wat de groot.... maar ELKE keer als ik de MB weer hoor word ik blij!
De enige 2 die qua sappigheid in de buurt komen zijn de Mesa V-twin en de Soldano Supercharger. Beiden joekels van pedalen.... dus die zijn geen optie.

Mijn vermoeden is dat de Bogner Red het kunstje ook zou kunnen flikken maar die is ook al zo groot...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
28 mei 2017, 20:14
Zoals ik al zei, ik hem de MB2. Ik denk dat je van het solokanaal ook wel blij wordt. Ik gebruik hem op het cleane kanaal dat 'op het randje' staat. Op mijn drivekanaal van mijn RVI wordt het al snel te veel (mids en bas).

Ik las ergens dat jij ook ervaring heb met de Reezafratzitz... klopt dat? Kun je die vergelijken met de Mercury box?

Jan Buurman
29 mei 2017, 20:54
Ik heb vandaag de Reezafratzitz naast de Mercurybox gehad. Totaal andere beestjes... De Reez is echt een distortion terwijl de MB een drive is met veel gain. De MB klinkt veel natuurlijker, amp-like... (heet ook niet voor niets Fluid Drive...)
De Reeza mag dus weer weg..

Ik heb niets kunnen ontdekken aan de patchcables. Wel lagen de outputjack van de MB tegen de inputjack van mijn booster met de metalen delen tegen elkaar (tussen de MB en de booster zitten nog een chorus, delay en een tuner).
Zou dat iets kunnen zijn?

the sure thing
29 mei 2017, 21:25
Heb je je patchkabels ook getest met een multimeter? En wat voor patchkabels heb je? Pre-fab, zelf gesoldeerd of solderless knutsels?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
29 mei 2017, 23:29
Ik heb ze getest met een mutimeter en de puntjes hadden geen verbinding met de schachten. Dan bleef de multimeter op 1 staan. Als ik dan bij voorbeeld de puntjes verbindt gaat de multimeter richting 0.
Het zijn zelfgesoldeerde patchkabels van goede materialen.

the sure thing
30 mei 2017, 07:16
Goed zo! Zijn het HiCon pluggen? Mijn MB had daar moeite mee... raar genoeg kreeg ik, als ik een patchkabel had met HiCon pluggen, een volumedrop met mijn MB.... mijn laatste suggestie is dus een andere patchkabel voor en na de MB.... gewoon om dingen uit te sluiten... En anders weet ik het ook niet meer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
30 mei 2017, 08:59
Ik heb niets kunnen ontdekken aan de patchcables. Wel lagen de outputjack van de MB tegen de inputjack van mijn booster met de metalen delen tegen elkaar (tussen de MB en de booster zitten nog een chorus, delay en een tuner).
Zou dat iets kunnen zijn?

Nee, deze zitten dmv van de aarding van de patchkabel sowieso met elkaar verbonden, meet maar eens de
weerstand tussen de beide metalen delen, dan geeft je multimeter ook R = 0 ...

Ik kan er overheen gelezen hebben hoor, maar heb je nu al eens TS-achtig pedaal (dus 'iets' met een flinke low-cut), voor de BM geprobeerd? (met 'gain' nagenoeg dicht, en unity 'level', ik gok rond 12 uur)
Het punt is dat iedere andere (transparante) booster, je probleem alleen maar gaat uitvergroten ...

Jan Buurman
31 mei 2017, 16:33
Nee, deze zitten dmv van de aarding van de patchkabel sowieso met elkaar verbonden, meet maar eens de
weerstand tussen de beide metalen delen, dan geeft je multimeter ook R = 0 ...


Dat lijkt mij ook maar ik misschien iets met "lussen" of zo.... ik bekijk ook weirde eventuele oorzaken want de normale kan ik eigenlijk niet vinden.
Wat betreft de booster.. ik had dus afgelopen gig dus ook al zonder de booster... Ik begin te denken dat het echt in het pedaal zit. Maar ga maar eens zoeken naar de klacht die er soms wel is en soms niet...

Nog even naar het brakke kabel scenario... aangezien mijn kabels grotendeels in mijn board zitten ingebouwd is het lastig om kabels "even te vervangen. Maar als ik de input en de output van het board ga meten zou ik het toch moeten kunnen zien?

Jan Buurman
31 mei 2017, 16:50
Waar en hoe ik ook meet bij de aarding, mijn meter geeft 1 aan (geen verbinding) of 001 (wel verbinding). Dus de aarding is overal intact. Ik zou de tipjes ook eens door moeten meten maar dan moet ik demonteren...

Of het HiCon pluggen zijn kan ik niet meer achterhalen. Het zijn haakse, metalen pluggen. Toentertijd heb ik wel mijn best gedaan om goede pluggen te kopen.

Even een andere invalshoek... zou het iets met voeding te maken kunnen hebben?


Was het probleem maar makkelijk oproepbaar. Dat zou het troubleshooten flink makkelijker maken..

Jan Buurman
31 mei 2017, 17:46
Ok.... het is met name de attack van de aanslag waarbij het geluid een soort dichtslaat, even lijkt te smoren. De eerste paar aanslagen lijken redelijk te gaan maar meer een meer heeft er iets moeite met de attack.
Ik heb de booster en de MB helemaal van mijn board gehaald en alleen die twee er tussen gezet. Tevens een andere voeding gebruikt. Het is misschien iets minder maar het is er wel, alleen minder hoorbaar. Meer en meer raak ik overtuigd dat er iets ín het pedaal mis is. Door het board en de booster wordt het alleen beter hoorbaar en uitvergroot.
Ook nog een andere booster er voor gegooid maar dat maakt geen verschil.

Als we ons nu eens focussen op het pedaal, zou het kunnen zijn dat er iets kapot is waardoor met name het attacksignaal niet goed meer verwerkt wordt? Dat het pedaal de input niet meer goed verwerkt? Het geluid lijkt dicht te slaan en wordt fuzzier...

Pedalen goeroes.... HELP!!!

jutter
31 mei 2017, 17:58
Ik zit met je mee te denken en vroeg me af of het niet de gitaarkabel zelf is?

Jan Buurman
31 mei 2017, 18:04
Nope, ook al diverse geprobeerd..

Diverse versterkers...
Diverse gitaren.
Diverse snoeren.
Meerdere voedingen.
MB + Booster geïsoleerd gebruikt.
Andere booster.
Patchcables
Een goede buffer voor de MB geplaatst.....

Het zou alleen nog maar het pedaal kunnen zijn...
Kan die de output van mijn Bareknuckles (Rebel Yell, Holydiver en Crawler)niet kunnen "handelen"?
Lijkt mij sterk...
Is de combi JCM800 op een licht randje, MB en mijn humbuckers geen goede combi?
Ik weet het niet..
Of is de MB gewoon kapot?

Brum
31 mei 2017, 18:30
Ik ken die Mercury Box niet, maar ik weet wel dat sommige scheurpedalen niet van een randje van je versterker houden. Ik heb het zelf gehad met een Carl Martin Plexitone icm een JCM800. Supervet pedaal, maar over m'n 2203 klonk ie als een Metalzone, zo knarserig. Ik kwam er pas later achter dat dit pedaal alleen dat vette hotrod plexi geluid kon produceren over een clean kanaal. Nogmaals, ik ken de Mercury Box niet, maar het zou kunnen dat dit pedaal het randje van je JCM800 ook niet fijn vindt. Gebruik je de high sensitivity ingang? Probeer dan 's de low sensitivity ingang en stel 'm 's zo clean mogelijk af, kijken of dat je probleem verhelpt.

Dutch66
31 mei 2017, 18:36
Zou het kunnen zijn dat er iets kapot is waardoor met name het attacksignaal niet goed meer verwerkt wordt? Dat het pedaal de input niet meer goed verwerkt? Het geluid lijkt dicht te slaan en wordt fuzzier...

Pedalen goeroes.... HELP!!!

Hoogste tijd voor een filmpje lijkt me zo ...
(Een 'storing' omschrijven blijft een lastig vaak subjectief verhaal)

Jan Buurman
31 mei 2017, 18:38
Op mijn JCM gaat hij inderdaad in High. Maar dat is ook mijn basissound. Die ga ik niet veranderen. Dan eerder een ander pedaal.
Aan de andere kant... hij doet het ook op een Cube15 (maar inderdaad in standje overdrive) en op mijn 5Watt JCM800 combootje... inderdaad.. op met een klein randje.. Ik speel eigenlijk nooit op een cleane versterker...

Jan Buurman
31 mei 2017, 18:39
Hoogste tijd voor een filmpje lijkt me zo ...
(Een 'storing' omschrijven blijft een lastig vaak subjectief verhaal)

Oei... ik en die digitale shit.....
Zit er, ook door tijdgebrek, voorlopig even niet in...

Brum
31 mei 2017, 18:44
Op mijn JCM gaat hij inderdaad in High. Maar dat is ook mijn basissound. Die ga ik niet veranderen. Dan eerder een ander pedaal.
Aan de andere kant... hij doet het ook op een Cube15 (maar inderdaad in standje overdrive) en op mijn 5Watt JCM800 combootje... inderdaad.. op met een klein randje.. Ik speel eigenlijk nooit op een cleane versterker...

Je kunt het in ieder geval proberen op een clean kanaal, weet je in ieder geval zeker of het daar wel of niet aan ligt.:) In mijn geval lag het daar wel aan, daar een Hardwire SC-2 wel lekker reageerde op een al wat oversturende 2203 en de Plexitone totaal niet.

Jan Buurman
31 mei 2017, 18:50
Dat is waar.
Maar het gekke is dat de MB toch al een dik jaar op mijn board staat en dat het probleem pas later is opgedoken..
Verder vind ik het raar dat de eerste noten van mijn solo goed klinken, dat er dan iets "volloopt", "verzadigd wordt" en dan pas het euvel vertoont...

Dutch66
31 mei 2017, 18:59
Oei... ik en die digitale shit.....
Zit er, ook door tijdgebrek, voorlopig even niet in...

Joh, ik bedoel gewoon ff vlot met je telefoon, niet meteen een buurman 'rig-down' :)

Je spendeert best veel tijd in het 'omschrijven' van je probleem, terwijl het goed mogelijk is
dat een kort filmpje een hoop bruikbare tips en misschien zelfs de oplossing oplevert.

Dirk_Hendrik
31 mei 2017, 19:51
Ik heb wat moeite te bepalen hoe het probleem zich tussen de eerste en de laatste post in dit draadje heeft ontwikkelt en dus hoe de setup waarmee dat attack probleem zich nu voordoet er uit ziet.

Jan Buurman
31 mei 2017, 20:55
Dat snap ik.
Het probleem is contstant. Het geluid bij de attack lijkt te smoren en de tone is fuzzieren "met een dekentje erover"
In eerste instantie leek het erop dat het probleem zich eerst alleen voordeed met mijn Iceman (Bareknuckle Crawler)en niet met mijn Les Paul (Bareknuckle Holydiver) over mijn JCM800 met een klein randje, MB aan en mijn booster aan voor de solo.

Later ook met mijn Les Paul.

Later ook op een Cube15 met een andere gitaar én een andere booster. Cube stond wel op standje overdrive.

Afgelopen keer trad het ook op zonder booster, weer op mijn eerst genoemde basis rig.

Dus eigenlijk doet het zich dus voor in allerlei situaties.

Wat ik wel zit te denken is dat in de loop van de maanden mijn preAmp volume iets hoger is komen te staan. Van 2 naar 3.
Misschien moet ik daar eens naar kijken als ik de volgende keer in de oefenruimte ben....

Ik word er echt wel een beetje gek van....
Ik heb er inmiddels ook al wat potentiële vervangers naast gezet maar ze winnen het qua sound niet van de MB.. Ik moet het dus gaan oplossen...

Jan Buurman
21 juni 2017, 15:52
Nieuwe overweging.....
Ik ben mijn pedalboard flink aan het omgooien (MB zit weer in de chain) en bij een tussentijds testje over een JCM800 1Watt combootje liep ik meteen tegen het zelfde probleem aan. (Volume van de MB stond zo ingesteld dat hij niet boost.)
Enkele akkoordjes gespeeld (alleen de MB ingeschakeld), daarna een beetje soleren en na enige tijd soleren treedt het weer op. Het gesmoorde geluid en met name de stringattack die "wegvalt". Ik natuurlijk weer balen. Gain terug draaien. Leek iets te helpen maar was ik ook de sound kwijt. Toen draaide ik de gainknop helemaal open (want dan zou het wel helemaal erg worden) en wat wekt mijn verbazing!?!?! Het euvel was weg (zover ik dat goed kon waarnemen op de 1 watter).

Zou het de potmeter van de gain van de MB kunnen zijn? Hij kraakt niet of zo....

(Ik ga morgenavond naar de oefenruimte om het eens op de 50 watter te proberen)

Jan Buurman
22 juni 2017, 16:34
Zou één van de techneuten zijn gedachten eens kunnen laten gaan over het idee dat een gammele pot van de gainregeling (zie vorige post) de oorzaak is van mijn probleem? Is het uit te leggen?

Tabula Rasa
22 juni 2017, 16:53
In theorie zou dat moeten kunnen lijkt me. De pot heeft een koolstof aan die beschadigd kan zijn op een bepaald punt.

Tabula Rasa
22 juni 2017, 16:54
Misschien viezigheid op die baan waardoor de loper op die plek slecht contact maakt,? Draai de pot eens 25 keer open en dicht

obiwanjacobi
22 juni 2017, 16:59
Ik zou dan een gehele vermindering van het level verwachten, niet alleen een mindere attack (als ik het allemaal goed heb begrepen).
Dat gezegd hebbende zou ik het ook niet uitsluiten.

Ik moet ook gelijk denken aan de voedingspanning bij dit verhaal. Ergens in de chain krijgt er iets te weinig spanning of de spanning stort in doordat er te veel stroom getrokken wordt, en hoge pieken als een attack hebben niet de head-room meer om mooit versterkt te worden.

Het is heel lastig om op afstand dit soort problemen te diagnoseren, tenzij je dit exacte voorval al eens hebt meegemaakt...

Als het de gain-pot is moet je het in allerlei configuraties kunnen reproduceren. Dat kan je proberen om je theorie te toetsen.

Jan Buurman
22 juni 2017, 17:18
Qua voeding heb ik diverse situaties gecreëerd. Hij is dus ook uit mijn chain geweest.
Juist omdat hij het op allerlei versterkers met diverse gitaren deed zoek ik het inmiddels in het pedaal.

Hoe is het te verklaren dat het langzaam opkomt? De eerste 20/30 seconden lijkt er niets aan de hand en langzaam aan gaat het euvel zich voordoen. Als of er iets "volloopt"..

Tabula Rasa
22 juni 2017, 17:22
Obi bedoeld met voeding ook de voeding in het pedaal. Dus achter de 9v ingang.

Tabula Rasa
22 juni 2017, 17:23
Lijkt het op het gesputter dat een fuzz kan doen?

Jan Buurman
22 juni 2017, 18:16
Het doet mij inderdaad wat fuzzig aan...
Als een fuzz wat extremer ingesteld staat..

the sure thing
22 juni 2017, 20:10
.... zijn er mogelijkheden om een 2e MB van iemand te lenen? Maw: welke regio woon je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
22 juni 2017, 20:23
.... zijn er mogelijkheden om een 2e MB van iemand te lenen? Maw: welke regio woon je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is wel een goed plan!!
Ik woon in Leiden en ben regelmatig een weekend in omgeving Wageningen.
Iemand in die regio's van wie ik heel even een MB mag/kam lenen?

the sure thing
23 juni 2017, 17:56
Tsja, ik woon in omgeving Nijmegen.... maar je bent van harte welkom om de MB te swappen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan Buurman
24 juni 2017, 10:36
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Het is zo ongrijpbaar (voor mij).
Aangezien ik nu wel heel overtuigd ben dat het in het pedaal zit en dat het niet zo hoort heb ik een nieuwe aangeschaft (maandag in mijn bezit).... dan kan ik in ieder geval gewoon zorgeloos spelen.
Wat ik dan met de oude MB ga doen weet ik nog niet. Ter reparatie bij een "pedalengoeroe" of misschien als gemankeerd verkopen voor een prikkie aan een knutselaar...

Weet iemand trouwens een goede pedalenreparateur?

Sjtevel
24 juni 2017, 11:01
Rogier is een goede.

Jan Buurman
24 juni 2017, 16:11
Rogier wie?

Sjtevel
24 juni 2017, 16:29
Bernardduur is zijn nick op meerdere fora.

Jan Buurman
24 juni 2017, 17:36
Top, bedankt..

the sure thing
25 juni 2017, 21:01
Keep us posted!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk