PDA

View Full Version : B&G Little Sister gitaar



tnijland
12 april 2017, 18:21
Ik zit met enige regelmaat met een big smile te kijken naar de volgende videos:

https://www.youtube.com/watch?v=D5BSokD9h70

en

https://www.youtube.com/watch?v=XXvcVXLeNko

Handgemaakt...daar wordt je volgens mij wel gelukkig mee.

soundbound
12 april 2017, 19:16
ja, dat zijn erg fraaie gitaren! De recensies zijn ook tamelijk positief. In Nederland worden ze door Stringwood verhandeld. Zou er graag een keer eentje in de hand willen houden.

Duhsjaak
12 april 2017, 21:08
Wat mij dan weer opvalt is dat betrekkelijk jonge gasten bij bepaalde, toch niet helemaal risicoloze processen, geen bescherming hebben voor handen en oren bijvoorbeeld.

De grotere huizen gebruiken daar illegale Mexicanen voor. Daartegen maar de heer Trump terecht bezwaar.

Maar ik vind het een leuk concept. Een elektrische parlor ongeveer. En het klinkt schofterig lekker.
Vinden zij ook zo te zien.
Zolang ze het nog kunnen horen tenminste.
Nice! Leuk draadje.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
12 april 2017, 21:48
Ik stuitte er 2 jaar geleden op en was gecharmeerd van de Gibson Es 140 vibe. Ik had ooit BIJNA zo'n Es 140 gekocht, niet gedaan maar sindsdien blijft dat toch spoken (maar goed, er spookt wel meer door Pepe's grijze massa).
Ik volg ze sinds die tijd op FB en de het irriteert me een beetje dat ze zich presenteren, net zoals een company als Tone King, voor "de verwende draagkrachtige" connoisseur. Wat overigens niks over de gitaren zelf zegt maar ik ben er gevoelig voor.

Orpheo
12 april 2017, 22:36
Wat mij dan weer opvalt is dat betrekkelijk jonge gasten bij bepaalde, toch niet helemaal risicoloze processen, geen bescherming hebben voor handen en oren bijvoorbeeld.

De grotere huizen gebruiken daar illegale Mexicanen voor. Daartegen maar de heer Trump terecht bezwaar.

Maar ik vind het een leuk concept. Een elektrische parlor ongeveer. En het klinkt schofterig lekker.
Vinden zij ook zo te zien.
Zolang ze het nog kunnen horen tenminste.
Nice! Leuk draadje.
Vriendelijke groet, Gus
gehoorbescherming is inderdaad kinda crucial maar handbescherming veelal liever niet. als je werkt met powertools is dat echt niet slim; het apparaat kan je beschermende handschoen pakken en dan heb je geen vleeswond maar gewoon een amputatie.

duckman
13 april 2017, 09:33
Stringwood zit een paar honderd meter bij me vandaan. Erg leuke winkel met een sympathieke eigenaar. Mooi spul ook oa Smitty, Guild, B&G en veel meer.
ik heb die little sister wel een getest, erg mooie gitaar om te zien, goede klank en speelde lekker.

Duhsjaak
13 april 2017, 10:19
gehoorbescherming is inderdaad kinda crucial maar handbescherming veelal liever niet. als je werkt met powertools is dat echt niet slim; het apparaat kan je beschermende handschoen pakken en dan heb je geen vleeswond maar gewoon een amputatie.

Ja, dat risico ken ik.
Er zijn maliënkolder - achtige handschoenen die dit 'pakken' niet kennen. Succesvol in gebruik in de vleesindustrie. Temperatuur is daarbij een issue. Niet te lang met je gereedschap tegen je handschoen houden, anders riskeer je een brandwond.

Maar ik vond de bescherming minimaal. Stof, lawaai en gereedschap.
Was meer een losse opmerking. Geloof niet dat ze luisteren naar mijn mening. Smiley.
Vriendelijke groet, Gus