PDA

View Full Version : Telecaster Standard of Classic 60's



Smeigel_12000
9 april 2017, 09:59
Voor alle telecaster kenners onder ons:

Ik ben erg hard aan het twijfelen tussen deze twee modellen. De specificaties lijken hetzelfde. Heeft iemand van jullie ervaring met één of beide modellen?

Beiden zijn MIM, Elzen body, Palisander toets. Is er een verschil in bouwkwaliteit? Pickups?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Mr.Fingers
9 april 2017, 10:29
Classic-series is behoorlijk beter, maar de 7.25" radius en kleine frets moeten je liggen.

humbucker
9 april 2017, 10:33
+1 voor de classic. Ik heb er ook eentje. Prima gitaar!

Pick-ups zijn niet slecht, maar ook niet waauw. Ik heb nu een bare knuckle in de brug en een Seth lover in de nek zitten. Dat is toch een trapje omhoog vergeleken met de standaard pick-ups. Pots etc is wel gewoon cts en dus prima kwaliteit.

Smeigel_12000
9 april 2017, 10:39
Thanks mr. fingers en humbucker,

In welk opzicht is de classic beter? Moet ik dit zoeken in de kwaliteit pickups, pots, afwerking? De Classic die ik op het oog heb is 100,- duurder als die Standard. Is dit het verschil waard?

Mr.Fingers
9 april 2017, 10:55
Hout, afwerking, toleranties (het past allemaal nét beter), klank,...

LRS
9 april 2017, 11:54
Beste van twee werelden: Classic Player (Baja) Tele. 9,5" radius, medium jumbo frets, kwalitatief zelfde als de Classic Series (welke zoals eerder genoemd wat meer vintage correcte specs heeft).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luke-wannabe
9 april 2017, 12:18
Hout, afwerking, toleranties (het past allemaal nét beter), klank,...
Eens. Toch heb ik een Standard HH (blasfemie, ik weet het) Telecaster uit 2015 die ik echt geweldig vind! Doorgaans vind ik de Classic serie ook beter, maar het is ook maar net waar je voor gaat. Vintage of moderne sound.

telerocker
9 april 2017, 14:56
Ik denk dat je ze eens moet bespelen. 7.25 radius is niet ieders cup of tea.