PDA

View Full Version : Marshall of Peavey?



strontraper jos
30 juli 2003, 13:30
hallo daar,

ik ben van plan om een 4x12" te kopen bij m'n H&K tube 50.
en ik twijfel wat tussen de marshal 1960a en een peavey cabje.

ik weet wel dat ik ze best zelf eens ga testen, maar er zijn niet direct gitaarwinkels in de buurt en zeker geen waar ze peaveycabs hebben.

zijn er mensen die wat ervaring hebben met peaveycabs? en wat het verschil dan is met een marshall.

oh ja, ik speel voornamelijk metal (BEADF#b tuning), maar ik vind clean ook belangrijk, als jullie dit kan helpen.

met vriendelijke groeten,
jos

BLOK182
30 juli 2003, 14:33
Misschien is Engl ook wat voor je?

De Teng
30 juli 2003, 16:06
Dit forum is nogal met ENGL geinfecteerd zeg... iedereen begint erover, op wat voor topic dan ook. Misschien dat je hem antwoord op de vraag kunt geven? :)

FragDaddy
30 juli 2003, 16:28
ik zou ook een Engl aanraden :razz:

nee. geintje. als je moet kiezen tussen die beide kasten: zeker de marshall nemen. krijg je ook nog flink wat geld voor terug als je hem eens wegdoet en het is niet voor niets de meest verkochte speakerkast ooit!

BLOK182
30 juli 2003, 17:43
Aan de andere kant, op een Peavey van 400 verlies je met verkopen misschien 100 euro, op een Marshall van 650-700 verlies je met verkopen minstens 200 euro. Of je moet een tweedehands Marshall zien te scoren.

oddman
31 juli 2003, 02:06
2de hands vind je een marshall cab voor 400-450, je krijgt ze voor diezelfde prijs zeker terug verkocht ...
eens je zo een marshall cab hebt kan je altijd experimenteren met speakers (2de hands kopen?) vintage30's zouden ook wel blazen ...
je kan de originele speakers altijd verkopen ...

strontraper jos
31 juli 2003, 09:49
:) ik ben eerlijk gezegd niet van plan om 'm daarna direct weer te verkopen hoor :)

maar zit er veel verschil in sound tussen peavey en marshall (en engl :))
of is het enkel het merk waar je voor betaalt?


jos

josh.vandenberg
31 juli 2003, 23:34
Peavey klinkt in je opnames verfijnder,die marshall kasten zijn heel goed voor hard rock.Die peavey is strakker en er zit een waanzinnige break up in,de 5150 kasten.