PDA

View Full Version : Gibson studio wat met onderhoud body.



RoryVDW
8 april 2017, 08:30
http://i739.photobucket.com/albums/xx37/frode_vdw/2017-04-07%2009.02.06-2.jpg (http://s739.photobucket.com/user/frode_vdw/media/2017-04-07%2009.02.06-2.jpg.html)

Ik heb dit schoonheid op de kop getikt...Een gibson studio 2007. Beestje was een beetje verwaarloost.
Alles opgekuist, nieuwe snaren..
Mijn vraagje aan jullie, Body was redelijk uitgedroogd, en volledig in "plekken" ('tis op zijn west-vlaams)
Ik heb ze ingeolied met diezelfde olie met "fretboard olie. (Lemon olie D'andrea) volgens bijsluiter ook voor body's. Moet dit regelmatig herhaald worden of is dit voor jaren goed??
Alvast bedankt voor de raad

Sander-H
8 april 2017, 09:12
Als het goed is hoeft de body en achterkant van de nek niet geolied te worden hoor. Er zit toch gewoon een dun laagje lak overheen? (Op mijn 2010 LP Studio Faded Brown alvast wel.)
Misschien dat het allemaal wat stoffig en dof is geworden maar dan zou schoonmaken en misschien wat gitaarpoets genoeg zijn.

Er zou geen onbehandeld hout moeten zitten behalve op het fretboard.

P.S. Heeft deze nog een rosewood fretboard of ook van dat baked maple zoals de 2010?

RoryVDW
8 april 2017, 10:35
Als het goed is hoeft de body en achterkant van de nek niet geolied te worden hoor. Er zit toch gewoon een dun laagje lak overheen? (Op mijn 2010 LP Studio Faded Brown alvast wel.)
Misschien dat het allemaal wat stoffig en dof is geworden maar dan zou schoonmaken en misschien wat gitaarpoets genoeg zijn.

Er zou geen onbehandeld hout moeten zitten behalve op het fretboard.

P.S. Heeft deze nog een rosewood fretboard of ook van dat baked maple zoals de 2010?

Rosewood me dunkt, hoe zie je het verschil?

Sander-H
8 april 2017, 14:27
Rosewood me dunkt, hoe zie je het verschil?

Met moeite :)

De structuur en nerf is allemaal net wat anders maar als je er wat lemon oil ofzo op hebt zitten moet je goed kijken.
Naast een andere gitaar met rosewood zie je het verschil wel.

Ze hebben dat baked maple een tijdje moeten gebruiken omdat er wat hout in beslag was genomen ofzoiets. in 2010/2011 was het redelijk normaal om baked maple te krijgen, daarbuiten kan het vanalles zijn :)

arjanb01
8 april 2017, 14:41
Baked maple en een ander composiet kunststof gebruikt Gibson sinds 2010/11. Daarvoor was het rosewood. Rare move trouwens van ze maar ja... ik heb nooit op andere toetsen gespeeld dan ebben en rosewood dus ik weet niet hoe die andere toetsen voelen en klinken.