PDA

View Full Version : Vraagje : Over monitor bascombo's



Klok
30 juli 2003, 13:07
Ik speel basgitaar in een band maar zoals bij veel bands wordt de basgitaar altijd bijna weg gedraaid over het monitor systeem.
Daarom ben ik opzoek naar een bascombo met een behuizing als een monitorspeaker. Ik heb het hele internet afgezocht maar ben nog geen stap verder gekomen dan de site van Genz-Benz?
Wie heeft hier ervaring mee, want ik ben op zoek naar zo'n monitor combo.
Dan kan ik met een DI-box mijn signaal splitsen en kan ik net zo goed horen als ik zelf wil.

:amp:
Alvast bedankt

DJ :lp:

niels_r
30 juli 2003, 13:33
Hartke heeft 'tiltback' bascombo's die je kan kantelen als een monitor. Verder zou ik niet zo snel wat weten.

Groeten Niels

Ic3gl0vE
30 juli 2003, 13:41
dan zet je je versterker toch op een tafel? en anders, Quiklok heeft van die standaards waar je je versterker in kunt leggen. Je kunt dan zelf de hoek instellen.

strontraper jos
30 juli 2003, 13:43
volgens mij heeft laney ook modellen die tiltback zijn

mvg,
jos

Phyrexian
31 juli 2003, 10:39
Hey, welkom op het forum,

effe mijn tips:

Tech 21 NYC heeft een Bass Power Wedge 60, da's een tiltback bass-combo-monitor van 60 watt die een eigen preamp heeft. De preamp is ideaal om je geluid nog aan te passen tov je versterker sound. Perfect aansluitbaar met een XLR kabel naar je XLR-out op je versterker. Andere aansluitingen via jacks zijn ook mogelijk. Ook bruikbaar als combo voor thuis.
http://www.tech21nyc.com/

PS - als je topic over bas-onderwerpen start in het bass-subforum krijg je gegarandeerd meer replies dan hier.

Geit
8 augustus 2003, 13:01
BA-115 van Ampeg