PDA

View Full Version : Eleven Rack aansluiten op home theater set



Nillis
6 april 2017, 17:42
Ik wil graag mijn Eleven Rack aansluiten op mijn home theater set. Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik de apparaten met elkaar dien te verbinden? Alvast enorm bedankt voor jullie hulp.

http://wiki.grahamenglish.net/uploads/0/06/Eleven_Rack_Rear.jpg

http://petertyson.co.uk/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/1500x1500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/de_avrx2300w_e2_bk_re_001_hi.jpg

Lexvandoef
6 april 2017, 18:21
S/PDIF naar tulp kabel halen en dan van de S/PDIF uitgang op de 11R naar 1 van de 4 tulp ingangen op de Denon :). Het kan trouwens zijn dat je daar nog een extra omvormer voor nodig hebt trouwens.

Hendrik1970
6 april 2017, 19:20
Werkt prima zonder zonder omvormer althans bij mij.

D3nnis
6 april 2017, 20:23
Werkt prima zonder zonder omvormer althans bij mij.

Serieus? Van een digitale s/pdif, naar analoge tulp? Lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Ik zou eerder denken dat je een (of eigenlijk twee) jack <--> tulp kabel (of verloopstuk) nodig hebt, en dan de jack outputs verbinden met de tulp inputs.

Erik de Perik
6 april 2017, 22:16
Mij lijkt het handigst van XLR main out (11R) naar tulp in van de Denon.

tnijland
6 april 2017, 23:36
Mij lijkt het handigst van XLR main out (11R) naar tulp in van de Denon.

De digitale verbindingen zouden inderdaad wel moeten kunnen werken maar je hebt wel een omvormer van RCA (consument-versie) of AES/EBU (pro-versie) naar Toslink (fiber-optic) nodig. Alle digitale conversies vereisen met zekerheid een externe voeding.

De tulp ingangen van de Denon zijn echt 100% analoog dus die begrijpen een digitaal S/PDIF signaal niet. Niet doen dus tenzij je ook hier weer een conversie doosje voor koopt ;-)

Ik neig zelf daarom om met het advies van Erik mee te gaan. De versterker is analoog dus waarom zou je met extra conversies en veel inspanning deze preamp interface digitaal doortrekken naar de eindtrap...

D3nnis
7 april 2017, 15:50
De tulp ingangen van de Denon zijn echt 100% analoog dus die begrijpen een digitaal S/PDIF signaal niet. Niet doen dus tenzij je ook hier weer een conversie doosje voor koopt ;-)


Dat bedoel ik.
Ik ben benieuwd hoe het zou kunnen dat Hendrik1970 zijn ervaring anders is.

Hendrik1970
7 april 2017, 21:22
Juiste kabel toepassen en klaar!

D3nnis
7 april 2017, 21:36
Juiste kabel toepassen en klaar!

Linkje?
Want ik geloof er niks van. Zonder omvormer he!

ateng
8 april 2017, 23:05
Juiste kabel toepassen en klaar!

Enige juiste manier is een omvormer er tussen ;)
Alleen maar een kabel gaat niet lukken.

Erik de Perik
9 april 2017, 02:31
Enige juiste manier is een omvormer er tussen ;)
Alleen maar een kabel gaat niet lukken.

Gaat wel lukken maar niet op zijn manier. Zo apart...... hij heeft altijd zulke spot-on tips.

D3nnis
9 april 2017, 08:45
Gaat wel lukken maar niet op zijn manier. Zo apart...... hij heeft altijd zulke spot-on tips.

Dat is niet erg, maar hij verrekt het om eea toe te lichten, waarbij ik het gevoel krijg dat meneer bewust verkeerde info geeft, waar de TS helemaal niks aan heeft.

herrieman
9 april 2017, 11:40
Wat zegt de 11R handleiding over de XLR en Jack Main output uitgangen?
Zou mij verbazen als hier geen analoog signaal uit komt.
Dan kan je hier je direct je Denon op aansluiten.

Erik de Perik
9 april 2017, 13:20
Dat is niet erg, maar hij verrekt het om eea toe te lichten, waarbij ik het gevoel krijg dat meneer bewust verkeerde info geeft, waar de TS helemaal niks aan heeft.

Net een meeuw, hij schijt ergens en vertrekt weer.


Wat zegt de 11R handleiding over de XLR en Jack Main output uitgangen?
Zou mij verbazen als hier geen analoog signaal uit komt.
Dan kan je hier je direct je Denon op aansluiten.

Natuurlijk is die uitgang analoog. Is ook wel lekker als je 'm op een gitaarversterker aan kunt sluiten ;)