PDA

View Full Version : PRS Tromonti SE



Gho$t
6 april 2017, 15:31
Gitaristen/Virtuozen,

Ik zit er sterk over te denken om mijn "PRS tremonti SE" in de verkoop te doen. Ik heb echter geen idee wat ik er voor zou kunnen krijgen.
Hij is uitgerust met 2 gibson P94 elementen en de originele potmeters en bedrading zijn vervangen.

Hij speelt goed en heeft een super geluid.
Behalve wat deukjes op de achterkant (gemaakt door mijn riem) ziet hij er nog netjes uit.

Ik snap dat het van veel dingen af kan hangen maar ik heb geen idee waar ik aan moet denken.

Bij voorbaat dank,

Martijn

Tupelo
6 april 2017, 16:36
Dunno, maar het je de originele pups nog ?
Het zou weleens kunnen lonen de boel los te verkopen...

MikeD
6 april 2017, 19:00
als ik in de price guide van reverb zoek, worden we d'r weinig wijzer van....https://reverb.com/nl/price-guide?query=PRS+SE+Tremonti

postbus31
6 april 2017, 19:11
Paar jaar oud? Denk dat het bij €350 wel ongeveer stopt.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

Rogueny
7 april 2017, 07:16
Rond de 300 schat ik. 'Ge-upgrade' gitaren verkopen doorgaans lastiger als wanneer ze stock zijn. Upgrades blijven toch persoonlijke smaak en voegen waardetechnisch gezien vrijwel niks toe. Als je de originele elementen nog hebt, zou ik overwegen om die er weer in te zetten en de p90s apart te verkopen. Denk dat je er dan meer voor vangt.

almarvk
7 april 2017, 09:00
Inderdaad. Zeker met dit soort elementen is het heel erg een persoonlijke smaak.

Als je de originele nog hebt verwacht ik een bedrag van € 300,-.

Gho$t
7 april 2017, 10:11
Nee ik heb de originele elementen helaas niet meer. Ik heb hem op marktplaats gezet en zal het dan wel zien. Hoop wel idd tussen de 300 - 400 euro uit te komen.

Bedankt voor jullie reacties.

Misery Signals
13 april 2017, 08:40
't Is dan ook een niet echt gewild model. Een LP vorm maar dan ook weer net niet ( meer een oude ESP Eclipse), een wat vreemd matchende headstock en dan, iets waar veel LP achtige spelers op afknappen... geen humbuckers. Ook al zijn de P94's van Gibson. Denk dat je inderdaad blij gaat mogen zijn als je hier 300 voor krijgt hoor.

MS

D3nnis
13 april 2017, 08:48
Een LP vorm maar dan ook weer net niet ( meer een oude ESP Eclipse), een wat vreemd matchende headstock

Gitaristen, raar volkje.
Als er iets een LP vorm maar dan net niet is, is het de Eclipse wel. Vreemd matchende headstock idem.
Ik vind de prs een meer eigen gezicht hebben dan een eclipse; of in ieder geval genoeg om niet met een eclipse vergeleken te hoeven worden, maar op zijn minst dan met gibson ;-) )

Dat de originele elementen er niet bij zitten zou idd misschien de prijs kunnen drukken, maar veel mensen gooien er toch iets naar hun smaak in, dus een echte showstopper hoeft het nou ook weer niet te zijn (maar ik snap er toch al niks van dat sommige kutgitaren veel opbrengen op MP, en andere geweldige gitaren zo goed als voor niks zijn).

Napoje
13 april 2017, 10:06
Als je nou op aliexpress een setje alnico humbuckers van bv artec of donlis besteld die naar mijn bescheiden mening niet onderdoen voor de originele elementen (ik heb ook een prs se singlecut) voor onder de 30€ Mask je denk ik meer kans.

Gho$t
14 april 2017, 08:55
Ik ben hem inmiddels al kwijt. Heb hem kunnen ruilen voor een "G&L tribute ASAT classic semi-holow". Ik wilde al voor een telecaster model gaan, deze lag dus precies in mijn straatje. Ondanks het beter heeft uitgepakt dan ik verwachte heb ik wel geleerd om voortaan alle originele onderdelen te bewaren. Gitaristen houden blijkbaar niet van veranderingen al is het een verbetering (al is dit een kwestie van smaak natuurlijk).