PDA

View Full Version : Zijn er in NL buizenbak reparateurs/modders voor EVH 50 en LBX



herrieman
4 april 2017, 12:49
Graag schakel ik jullie hulp in voor de volgende zoektocht:

Ben al enig tijd aan het zoeken naar een ervaren/pro amp deskundige die:
- Dual concentric pots kan aanbrengen voor dubbel instelbare Gain en Master van het groen/blauwe kanaal van mijn EVH 50W
- Dual concentric pots kan aanbrengen in mijn LBX voor de gain en Volume/Master?

In de US: heb je natuurlijk voodooamps.com en krusekontrol.com
In UK: guitaraid.co.uk
In DE: MB Modifications

Maar is er ook nederland iemand die dit kan zonder dat het geluid/karakter van de amps wijzigd?
Help please.....

herrieman
25 april 2017, 14:33
Allereerst grote dank aan diegene die me inhoudelijk geholpen hebben en met hun contacten (Erik en Christian).

Helaas blijkt uit overleg met Fender UK dat Fender weigert onderdelen van de LBXII los te verkopen. De op de LBXII toegepaste duale concentrische potmeters voor Volume en Gain met de bijbehorende knoppen zijn aldus niet los te verkrijgen. Daarmee zijn de mod-wensen voor mij voorlopig gestopt.

Voor mensen die wellicht een langere adem hebben hier de lijst met bestelnummers verkregen via Fender USA van de Dual Concentric Pots.
Volume - 7709932000 - 1M 30A DUAL D-SHAFT
Gain - 7709931000 - 250k 30A DUAL D-SHAFT
Inner White Knob - 7710822000
Outer Black Knob - 7709933000

Overigens ook nog bericht gehad van N-E-L amps in Belgie die dit soort modificaties voor deze amps afraad vanwege de gevoelige constructie/ontwerp van de EVH versterkers.