PDA

View Full Version : Tokai Les Paul, nieuwe brug, tailpiece en tuners nodig..



Jimwoud
3 april 2017, 18:07
Hi,

Ik heb onlangs een nieuwe Tokai gekocht. Leuk ding, dus wil er wat moois van maken.

De brug is door gezakt dus die moet nieuw. Het is een ABR1 brug, en wil eigenlijk alle hardware goud hebben. Nu wil ik het volgende doen.

-Zwarte Tusq nut
-Langere M4 RVS studs erin, Maple flame mod
-Duesenberg steel saddle ABR style brug
-Duesenberg Alu tailpiece
-Tuners nog geen idee, er zitten nu standard deluxe tuners met tulips op

Eigenlijk wil ik voor de brug en tailpiece ca. €100 uitgeven. Iemand ervaringen met het Duesenberg spul? Ik weet alleen dat die 49er een onwijs goede gitaar is...

Tips voor tuners en welk commentaar op bovenstaand is meer dan welkom!

Bedankt!

Brum
3 april 2017, 18:45
Ik heb geen ervaring met Duesenberg hardware. Voor die prijs, ik zou persoonlijk voor Tonepros gaan. Locking studs, aluminium tailpiece en binnen de €100,- Ik heb het op m'n SG gezet en dat maakte zeer zeker verschil qua sustain en helderheid. Bij nader inzien, de tailpiece is van Faber, ook aluminium, maar Tonepros heeft ze ook. Ook in goudkleur.

Die tuners, als ze werken, lekker laten zitten joh. Best grote kans dat het iets van Gotoh of Grover is of zo en dat is prima spul.

no 1 hops
3 april 2017, 18:46
dit verhaal gaat niet over een Tokai maar Richwood lp copy die stevig geupgrade wordt.
als je duits goed is zijn in deze 8 artikelen veel tips te vinden
www.gitarrebass.de/?s=pimp+your+cheapo

Jimwoud
3 april 2017, 18:58
Bedankt voor de reactie.

Tevens het doel van de aanpassingen is om meer punch en helderheid te krijgen.

Ik kijk ook nog even naar die tonepros. Tip voor een voordelige webshop?

Faber was ik ook naar aan het kijken, ziet er erg goed uit. Wel prijzig.
Ik wil trouwens m'n tailpiece posts de onder ring eraf draaien en rvs maatringen onder de tailpiece doen. Afgekeken van Faber dus.

Ik zeg trouwens wel nieuwe Tokai maar het is er een uit '83...